Skrevet av Emne: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?  (Lest 1505 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 237
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 237

  • Kongen av treningsforum
Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« : 07. mars 2009, 18:11 »
Har over tid hatt et høyere matinntak enn hva jeg hadde før. Er altså på en såkalt bulk (kg fyker derimot ikke veldig mye oppover, men litt heldigvis) Så nå lurer jeg på hvilke konsekvenser høyt matinntakk over tid kan føre til? Merker at jeg er sulten hele tiden nå, og trener faktisk mindre enn jeg har gjort i tidligere perioder. Spiste f.eks nettopp 4 hamburgere, for 1/2 år siden kunne jeg knapt ha spist 3, og jeg er fortsatt sulten nå!

Og har bare gått opp 2-3 kg siden jeg begynte å trene igjen i januar, og tviler på at jeg har fått ekstremt mye større muskelmasse som kunne vært en grunn til høyere energiforbruk. Noen som har noen svar? Er det virkelig slik at magen vender seg til en viss mengde mat og bare vil ha mer og mer? what

Hjelp meg før jeg blir spist opp innenfra!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #1 : 07. mars 2009, 18:13 »
Blodsukkeret venner seg jo til matmengden din.. Plages du av sult så spis sunnere.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 720
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 720

Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #2 : 07. mars 2009, 18:16 »
jo mer man spiser jo høyere blir forbrenninga, spiser du mindre blir den lavere Smiley
magesekken utvides og du blir raskere og oftere sulten. Er langt ifra farlig og spise mye mat
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 237
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 237

  • Kongen av treningsforum
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #3 : 07. mars 2009, 18:18 »
Blodsukkeret venner seg jo til matmengden din.. Plages du av sult så spis sunnere.
Med andre ord, desto usunnere kosthold desto mer kan jeg spise?! Cheesy Hvorfor sa ingen det før bulken begynte.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #4 : 07. mars 2009, 19:00 »
Plages du av sult så spis sunnere.

Kan du utdype dette? Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 396
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 396

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #5 : 07. mars 2009, 19:04 »
Plages du av sult så spiser du mer.   Grin
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 237
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 237

  • Kongen av treningsforum
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #6 : 07. mars 2009, 19:05 »
Plages du av sult så spiser du mer.   Grin

In a way, this actually seems very logical. Kan ikke være uprøvd!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 185
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 185

Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #7 : 07. mars 2009, 19:05 »
Har over tid hatt et høyere matinntak enn hva jeg hadde før. Er altså på en såkalt bulk (kg fyker derimot ikke veldig mye oppover, men litt heldigvis) Så nå lurer jeg på hvilke konsekvenser høyt matinntakk over tid kan føre til? Merker at jeg er sulten hele tiden nå, og trener faktisk mindre enn jeg har gjort i tidligere perioder. Spiste f.eks nettopp 4 hamburgere, for 1/2 år siden kunne jeg knapt ha spist 3, og jeg er fortsatt sulten nå!

Og har bare gått opp 2-3 kg siden jeg begynte å trene igjen i januar, og tviler på at jeg har fått ekstremt mye større muskelmasse som kunne vært en grunn til høyere energiforbruk. Noen som har noen svar? Er det virkelig slik at magen vender seg til en viss mengde mat og bare vil ha mer og mer? what

Hjelp meg før jeg blir spist opp innenfra!
Forbrenningen din kan jo ha gått opp etter januar, selv om ikke muskelmassen har økt nevneverdig. Den øker jo som kjent med trening.
Uansett, hvis du føler du spiser mye - men likevel ikke blir mett - ligger det nok mest i hva slags mat du spiser (ikke spiser). Om du legger vekt på proteinrik og feit mat (fortrinnsvis fra dyreriket), så vil dette gjøre deg raskere mett. Spesielt viktig er det å legge vekt på fettet. Dette skyldes en bedre sammensetning av essensielle amino- og fettsyrer i animalsk mat, sammenliknet med planteføde.
Legg også vekt på langsomme karbohydrater i form av grønnsaker, grovere kornprodukter samt frukt. En hamburger som i stor grad består av siktet hvetemel er ikke mat for byggere.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 237
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 237

  • Kongen av treningsforum
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #8 : 07. mars 2009, 19:07 »
Hmm, mine hjemmelagde hamburgere består faktisk kun av kjøttdeig og pepper. Samt litt stekefett fra oljen ofc.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #9 : 07. mars 2009, 19:20 »
Kan du utdype dette? Huh

Blodsukkeret blir mer stabilt og dropper ikke så lett som hvis du spiser junk.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #10 : 07. mars 2009, 21:36 »
Jasså gitt.... ? Så du mener at en feit svær hamburger fører til et ustabilt kosthold?

Hva definerer du som "sunt"?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #11 : 07. mars 2009, 22:22 »
Jasså gitt.... ? Så du mener at en feit svær hamburger fører til et ustabilt kosthold?

Hva definerer du som "sunt"?

Nei jeg mente ikke det. Gidder ikke å definere sunt, jeg mener det som snittet på tf synes er sunt. Men jeg aner ikke hvorfor han plages av sult når han ligger i kalorioverskudd hvis han spiser sunt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 396
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 396

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #12 : 07. mars 2009, 23:43 »
Nei jeg mente ikke det. Gidder ikke å definere sunt, jeg mener det som snittet på tf synes er sunt. Men jeg aner ikke hvorfor han plages av sult når han ligger i kalorioverskudd hvis han spiser sunt.
Spennende teorier. Fortelle mer. Smiley
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 961
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 961

Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #13 : 07. mars 2009, 23:50 »
Spennende teorier. Fortelle mer. Smiley

Ok, men du ba om det!: Når man spiser mye raske karbohydrater få man ofte høyt blodsukker. Hvis ikke energien blir brukt til noe da, f,x restitusjon etter trening eller trening sjøl.

Etterpå dropper blodsukkeret på grunn av en mekanisme jeg ikke husker hva var. Og når det skjer blir du sulten selv om du kanskje har fått i deg mer kalorier enn du trenger.

Men alt dette avhenger av mange faktorer som mengde, insulinsensetivitet osv. Blodsukkeret blir ikke nødvendigvis ustabilt i det hele tatt.

Uansett så er dette bare en teori jeg har funnet på da.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Høyt matinntak over tid, konsekvenser?
« #14 : 08. mars 2009, 09:20 »

Uansett så er dette bare en teori jeg har funnet på da.

Det var vel akkurat det svaret jeg var ute etter. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019351

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019135

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.