Skrevet av Emne: Ottesen's trening logg.  (Lest 154246 ganger)

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
hehe, nei møtte deg borte ved sandesund brua! Bor på Greåker Smiley Men nå ere kvelden, prøve å finne energi, og heldigvis bare lett trening imorra! God natt, selvom du sannsynligvis sitter oppe til morrakvisten?  Cool
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sitter nok oppe en stund ja, er unormalt for meg å ha normal rytme. Selv når jeg var i fast arbeid var det nesten umulig:) Du bor på greåker ja, treningspartneren bor på greåker, jeg bor på hannestad ved skolen Smiley

Du får ha god natt, lade opp energien Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Hmmm.... har jo lest på 5/3/1 dingsen, og ser jo at folk syntes den fungerer bra. Jeg skjønne jo konseptet og hvordan det skal gjøres, men fatter ikke at folk har noe spesiellt fremgang med så lite øvelser\sett. Jeg syntes den er satt opp super lett, som feks standing press: Der kommer nok jeg muligens til å velge pushpress. På den tyngste uka skal jeg ta 1 rep (eller flere såklart) på 95% av max (alså da 90% av beste max som man skal begynne med i programet.)

Da har jeg tatt 2 lette løft før jeg skal at 95% 1 rep or max... Da skal jeg pushpresse 72,5kg ifølge programmet, noe som jeg anser som ganske så lett. Tar nok lett over 10 reps på den. Så da har jeg alt i alt på den øvelsen tatt 2 lette og en litt tyngere sett, thats nothing Cheesy

når du er på 95% av maksen din, og du anser det som å være ganske lett (10 repps pluss), så har du jo antageligvis ikke funnet en reell maksvekt.. og om du skulle faktisk ha funnet reell maks så må jo 5/3/1 være verdens beste program ;-)

jeg ser forøvrig ingen grunn til at 5/3/1 ikke skulle egne seg som et godt storngman program,  som et styrkeløftprogramfor en viderkommen utøver så så tviler jeg på at det vil høyne din 1, rm, men som avvekslig vil det nok være mye verdt..


les det apaco har skrevet om 5/3/1, mye fornufting lesning, les også FenrikFlink sin logg, der står det mye smart..


og husk, det er ikke alltid de tyngste programmen som nødvendingvis er de mest foruftige og beste ;-)
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

når du er på 95% av maksen din, og du anser det som å være ganske lett (10 repps pluss), så har du jo antageligvis ikke funnet en reell maksvekt.. og om du skulle faktisk ha funnet reell maks så må jo 5/3/1 være verdens beste program ;-)

jeg ser forøvrig ingen grunn til at 5/3/1 ikke skulle egne seg som et godt storngman program,  som et styrkeløftprogramfor en viderkommen utøver så så tviler jeg på at det vil høyne din 1, rm, men som avvekslig vil det nok være mye verdt..


les det apaco har skrevet om 5/3/1, mye fornufting lesning, les også FenrikFlink sin logg, der står det mye smart..


og husk, det er ikke alltid de tyngste programmen som nødvendingvis er de mest foruftige og beste ;-)

Sant å sant, men er ikke 95% av maxen man går etter på 5/3/1, iallefall ikke i førsten. Maxen man skal gå utifra er jo 90% av det man tar. Dvs på meg som tar feks 230 i mark, er jo 90% 207kg. 95% av det da er jo 195kg. Nå er jo kanskje marken litt dårlig eksempel da.

Skal lese det apaco og Fenrik skriver, har selv lest hele 5/3/1 på 97 sider av Jim Wendler 2 ganger alt Smiley Det jeg skrev var som sagt hva jeg selv syntes om programet, før jeg tester det. Jeg er fullt klar over at treningspartneren min og jeg ikke trener "riktig" i andres syn. Noe jeg får høre uke etter uke. Alikevel ser jeg ingen andre nybegynnere på treninga med samme økning vi har hatt, så er jo tydeligvis at det fungerer på oss.

Eksemple jeg brukte var på pushpress. Jeg skal ta ett bedre eksempel.

Første uke med 5/3/1 så skal jeg løfte i benk: 5x 77,5kg, 5x90kg og tilslutt 5 eller flere på 102kg Det er da alså 3 sett med benk på en hel uke, noe som jeg anser som ganske lett. Av dem 3 settene er det kun 1 sett som blir tungt. Skal jeg blir sterk i benk så syntes jeg det virker altfor lett, selv om de nesten 2 ukene da blir litt tyngere...

Men, 5/3/1 skal iallefall prøves. Syntes jeg ikke noe om den etter jeg har prøvd så tar jeg det som en avkobling Wink
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sant å sant, men er ikke 95% av maxen man går etter på 5/3/1, iallefall ikke i førsten. Maxen man skal gå utifra er jo 90% av det man tar. Dvs på meg som tar feks 230 i mark, er jo 90% 207kg. 95% av det da er jo 195kg. Nå er jo kanskje marken litt dårlig eksempel da.

Skal lese det apaco og Fenrik skriver, har selv lest hele 5/3/1 på 97 sider av Jim Wendler 2 ganger alt Smiley Det jeg skrev var som sagt hva jeg selv syntes om programet, før jeg tester det. Jeg er fullt klar over at treningspartneren min og jeg ikke trener "riktig" i andres syn. Noe jeg får høre uke etter uke. Alikevel ser jeg ingen andre nybegynnere på treninga med samme økning vi har hatt, så er jo tydeligvis at det fungerer på oss.

Eksemple jeg brukte var på pushpress. Jeg skal ta ett bedre eksempel.

Første uke med 5/3/1 så skal jeg løfte i benk: 5x 77,5kg, 5x90kg og tilslutt 5 eller flere på 102kg Det er da alså 3 sett med benk på en hel uke, noe som jeg anser som ganske lett. Av dem 3 settene er det kun 1 sett som blir tungt. Skal jeg blir sterk i benk så syntes jeg det virker altfor lett, selv om de nesten 2 ukene da blir litt tyngere...

Men, 5/3/1 skal iallefall prøves. Syntes jeg ikke noe om den etter jeg har prøvd så tar jeg det som en avkobling Wink
[/quote


jeg trodde du mente tyngste økt i programmet angående 95 % av maksen, husker ikke helt hvor mange uker det tar før man er på 95 % av maks utifra programmet, man uansett om det er 5 eller 12 uker så er det å 10 reppe 95% av maksen sin bare etter en så kort periode.. men anyway..


ja, du har bare 1 tungt sett, men til gjengjeld kan du holde en forholdsvis høy mengde, 5*10 i benk på rund 60%, og på torsdagen kan du legge inn f eks smalbenk, og skrå hantelpress..

man må ikke nødvendigvis ha mange tunge sett for å øke,

uansett så må man ikke følge programmet slavisk, det som er essensielt er at du har nok overskudd til å klare å følge programmet over lengre tid på hovedøvelsene,


om man føler man får for lite trening på tyngre vekter, så kan man legge inn at man går opp til en middels tung singel i oppvarmingen, såfremt man ikke brenner av for mye krutt..


og at dere har en veldig bra fremgang betyr jo ikke at den ikke kunne ha vært bedre ;-)

om man ar nybegynner og har en hvis plan på hva man gjør så får man som regel god økning iforhold til de som ikke har noen plan i det heletatt ;-) og jeg veit det er mange på sarpsborg som bare dasser rundt uten mål og mening...

hvordan er forresten kunnskapsnivået på sarpsborg nå omdagen? var mye luringer der før ihvertfall, husker godt en gang da jeg jeg sa til en fyr som kjørte chins med 2 meter bredt grep at han gjerne burde flytte inn grepet litt, men da blei jeg totalt slakta siden jo breder grep= bredere rygg..

Per G veit jo hva som funker for seg, og er ganske åpen for konstruktiv kritikk..
de andre bamsene kjenner jeg egentlig ikke noe til, var en som gav meg kjeft for at jeg råda en til å ikke sprette stanga mellom hver repetison i mark, siden han mente det ikke var mulig å bli eksplosiv uten å sprette stanga..
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Kunnskapsnivået er vel så som så oppå der Smiley Men er mye mindre kritikk og råd som blir slengt ut enn før. Arnstein, Per og Stig er vel egentlig dem jeg hører mest på visst noen gir råd...

Man kan alltid ha bedre fremgang ja, uten tvil. Er sant som du sier, man kan jo legge inn feks smallbenk og diverse andre øvelser på samme dag. Bare sitter med inntrykket av at 5/3/1 blir lett. men som sagt så har jeg jo ikke prøvd så vi får se Smiley

Er ikke så mange "luringer" der nå lengere syntes jeg, men så er det nesten bare de "faste" som er der oppe. Fortsatt utrolig mange som går rundt uten mål og mening Smiley Vet ikke hvor ofte jeg hører at folk trener bare for å "holde vedlike" styrken, ville jo heller valgt å blir sterkere jeg da men Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
arnstein er han som cruiser rundt i amerikaflaggbuksene ikke sant? gammel styrkeløfter, har ikke sett han løfte noe selv men har hørt at andre sier han er sterk som fy. var ihvertfall

Stig? er det han som jobber på Borregaard..lav men latterlig brei, og trener sammen med noen av de unge utlendingene..

på sommeren veit jeg at Knut Steinar Syversen bruker å trene der han kjenner jeg ganske godt og han har bra peilig på det meste.

Jørn er jo konge, men de siste gangene jeg har vært oppom har vi nesten bare snakka om vikinggreiene hans, eller han har snakka om det Tongue

hva med Per-Arne er han der ennå?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Arnstein er han i armerikabuskene ja, jeg er oppvokst sammens med sønn hannes så jeg kjenner han litt fra før, han var ganske sterk før ja, og er faktisk nesten like sterk nå i en alder av 53, impressive.

Stig er borregaard mannen, bra sterk han også Smiley

Knut Steinar tror jeg jeg vet hvem er, litt usikker. Veldig høy dude og sterk, men ser han aldri noe lengere.

Jørn ja, hehe....type det. Hyggelig fyr, men veldig enveiskommunikasjon Smiley

Per-Arne vet jeg ikke hvem er...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
hehe, høres jo ut som om alle er der jo..

hva med han litt eldre karen bygger i 50 åra, veit han har stillt før, men huske ikke hva han heter, han jobber offshore med å bygge om eldre oljeproduksjonssystemer til gass..

stig har jeg aldri sett løfte annet en noen repps på 180 i kvartbøy og noe sidehev, men han ser ihvertfall strerk ut Tongue
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Han eldre duden, da vet jeg ikke hvem det er.

Stig har jeg sett ta noen helt greie 12-13 reps på 140-150 i benk og mange reps på 110kg i skulderpress, så er sterk dude. Rar, men sterk Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Torsdag 23 sep

Rolig uke\dag...

Ok dag, fikk gjort endel. Tok alt ganske lett og merket at kroppen er i hvilemodus Smiley

Benk:
3x10 på 60kg

Skulderpress med stang:
3x10 på 40kg

Opptrekk:
5x5 med kv. Noen med parallel grep og noen med tau.

Sittende Roing:
10x 60kg
12x 60kg halve der jeg holder ryggen i ro
15x 60kg

Sidehev:
Dropsett: 10x6kg, 10x4kg hantler
Dropsett: 10x9kg, 10x3,2kg hantler
Dropsett: 10x9kg, 10x3,2kg hantler

Reverse flyes, maskin:
15x30kg
12x35kg
10x30kg

+ 2 km løping på 13 min, fornøyd med den Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Fredag 24 sep

Idag var formen helt ok, skulle egentlig ikke ta i så mye men tok litt tung mark Smiley Ble også litt demotivert på et løft da jeg hadde ergnet 10kg feil...haha

Mark:
5x140kg
5x170kg
5x190kg Trodde det var 200kg, syntes det gikk ganske lett se
1x210kg

Vendinger\pushpress:
Noen på 60, 80 og 90kg

Movies !

Markøftet ble ikke så pent, jeg kom lang frempå før jeg løftet, var ikke bra, derfor ble det bare 1 rep.
Mark 210 http://www.youtube.com/watch?v=DhiyhRaXVuk#noexternalembed?fs=1&hl=nb_NO

90kg pushpress, tok film av 80kg også men så tullet en på treninga med meg så filmen endte om det at vi filmet han og pratet piss når han løftet, så ble ikke noe av Smiley
Pushpress 90kg http://www.youtube.com/watch?v=8bxrFHiKLHI#noexternalembed?fs=1&hl=nb_NO
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Bra løft, og sterkt med 5 på 190kg i marken!
Ser du har blitt en del større siden de første videoene i loggen Smiley  Ser litt mer "Strongchillibamse" ut nå enn før Tongue

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Veldig sterk i mark ja! Tok fri fra skulderøkta idag og har holdt sofan med feber og magetrøbbel.. Dritt lei å gå av og på sykdom nå, bra du holder trøkket oppe hvertfall! Cheesy Snakkes vel til uka, håpe på litt bedre trøkk da Smiley
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Bra løft, og sterkt med 5 på 190kg i marken!
Ser du har blitt en del større siden de første videoene i loggen Smiley  Ser litt mer "Strongchillibamse" ut nå enn før Tongue

Hehe, jo takk. Det likte jeg, strongchillibamse hørtes bra ut Smiley Ser jo ut som en nerd da, men det er jeg jo ! Har også hoppet opp noen kg, ligger brått jevnt på 93kg nå. Trodde jeg tok 5x200kg, men så var det bare 5x190kg, skulle fint ha greid 2 til men hadde gått mye utover teknikken Smiley

Veldig sterk i mark ja! Tok fri fra skulderøkta idag og har holdt sofan med feber og magetrøbbel.. Dritt lei å gå av og på sykdom nå, bra du holder trøkket oppe hvertfall! Cheesy Snakkes vel til uka, håpe på litt bedre trøkk da Smiley

Faen, syk igjen... no dritt Sad Prøver å holde trykket opp, syntes vi har vært flinke nå, greide ei hel uke lett. Se bortifra marken da Smiley Ser fram til å bli ferdig med benkprogramet å få testet 5/3/1. Håper du blir fort frisk da, alltid moro jo flere kjent folk det er på treningen, dere får trene rundt 17 og utover mens vi trener Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!