Skrevet av Emne: Ottesen's trening logg.  (Lest 154571 ganger)

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1065 : 01. november 2011, 21:22 »
jo tror det er vanlig  og ta det litt pent før konk

Ja, er nok lurt... er jo litt samme før man skal ta maksløft. Men jeg er litt rar der (og ellers,lol) fordi jeg blir somregel i litt dårlig form av å ta ei lett uke. Mister liksom trykket. Men jeg må vel spare litt energi siden det blir tungt med 5-6 øvelser på noen timer + så mye som går på ryggen.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget ruhl85

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

  • sulten
Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1066 : 01. november 2011, 21:27 »
hvorfor bare være med på 2 øvelser til helgen . hiv deg  med på alle sammen.  drit i om du aldri har prøvd før.  se på hvordan andre gjør de og spør om tips.  folk pleier ikke være kjipe med å hjelpe hverandre.  er bare bra med masse erfaring Smiley lykke til. ses sikkert på lørdag
Meldlem av kristiansand Strongteam

7 plass showlift 2010 Smiley
7 plass showlift 2011 :/
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108172.msg1758783;topicseen#new

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1067 : 01. november 2011, 21:29 »
hvorfor bare være med på 2 øvelser til helgen . hiv deg  med på alle sammen.  drit i om du aldri har prøvd før.  se på hvordan andre gjør de og spør om tips.  folk pleier ikke være kjipe med å hjelpe hverandre.  er bare bra med masse erfaring Smiley lykke til. ses sikkert på lørdag

Takk Smiley Skal være med på alle faktisk. Hadde egentlig tenkte bare 2 øvelser, men så virket det som folk hadde samme mening som deg. Skal bli moro å teste, men kommer til å føle meg litt som en idiot, har jo ikke engang sett en apollon eller stein i real life :S Lykke til selv visst du skal stille, du får komme bort å si hei Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget ruhl85

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

  • sulten
Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1068 : 01. november 2011, 21:34 »
.ja er ingen grunn til å holde tilbake.   er en første gang for alt vettu.  skaff deg noe godt klister til stienene.  nei skal ikke stille til lørdag. har en skade jeg ikke klarer å blir helt kvitt. hilser nok på  deg uansett Smiley
Meldlem av kristiansand Strongteam

7 plass showlift 2010 Smiley
7 plass showlift 2011 :/
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108172.msg1758783;topicseen#new

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1069 : 01. november 2011, 21:38 »
Ja, er nok lurt... er jo litt samme før man skal ta maksløft. Men jeg er litt rar der (og ellers,lol) fordi jeg blir somregel i litt dårlig form av å ta ei lett uke. Mister liksom trykket. Men jeg må vel spare litt energi siden det blir tungt med 5-6 øvelser på noen timer + så mye som går på ryggen.

I går pratet jeg med en av di gamle styrkeløfterne der jeg trener, kom inn om nordiske i benk formange år siden. der skulle en av konkurentene inn på 115kg som vvar pers.

under oppvarmingen hadde han lagt på til 115 kg og klarte det så vidt ikke.
Han jeg pratet med skulle til og gå får det var straks hans tur til og løfte, da han ser samme person legge på til 130kg på oppvarmingen.

der lå han helt avlene og dette gikk galt. han jeg pratet med lot han ligge litt siden dette var en konkurent før han gikk bort og hjalp han,  han  spurte han hvorfor han gjorde dette når persen var 115. Kommentaren var at han måtte få opp trykket i musklene, han røk seff. ut av konken.
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1070 : 01. november 2011, 21:44 »
.ja er ingen grunn til å holde tilbake.   er en første gang for alt vettu.  skaff deg noe godt klister til stienene.  nei skal ikke stille til lørdag. har en skade jeg ikke klarer å blir helt kvitt. hilser nok på  deg uansett Smiley

Klister ja, har ikke tenkt så langt jeg. ja kom å si hei, det hadde vært koselig. Mulig jeg bruker noen sekunder å plassere deg da, men ikke ta det ille opp Smiley

I går pratet jeg med en av di gamle styrkeløfterne der jeg trener, kom inn om nordiske i benk formange år siden. der skulle en av konkurentene inn på 115kg som vvar pers.

under oppvarmingen hadde han lagt på til 115 kg og klarte det så vidt ikke.
Han jeg pratet med skulle til og gå får det var straks hans tur til og løfte, da han ser samme person legge på til 130kg på oppvarmingen.

der lå han helt avlene og dette gikk galt. han jeg pratet med lot han ligge litt siden dette var en konkurent før han gikk bort og hjalp han,  han  spurte han hvorfor han gjorde dette når persen var 115. Kommentaren var at han måtte få opp trykket i musklene, han røk seff. ut av konken.

Jeg skjønner faktisk tankegangen til han om løftet på noen områder, men det var litt drøyt Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1071 : 03. november 2011, 20:30 »
Torsdag 3 nov:

Ok dag. merker at skuldra er vond ennå, virker ikke som dem kommer til å gi seg. Gjør eksrra vond når jeg gjør ting fort... skjønner ikke helt hva som er problemet, ingenting ser ut til å fungerer/blir bedre heller :S

Tror dette ble siste dagen denne uka, bruker morgendagen til hvile og lade opp til tvedestrand Smiley

Benk:
5x90kg med stopp
5x90kg med stopp
5x90kg med stopp
5x90kg med stopp medium grep

Skråbenk med hantler:
8x27,5kg
5x32,5kg med stopp
3x40kg med stopp

Dips:
3x6reps bare

+ litt tøying og rotarty cuff og sånne mongoøvelser...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1072 : 03. november 2011, 20:36 »
lykke til
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1073 : 03. november 2011, 20:41 »
Spor. Lykke til i helga, får lære deg appolons vendinger i oppvarminga på lørdag, så kanskje du får opp endel der Wink
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Videoer side 71 :)
« #1074 : 03. november 2011, 20:52 »
lykke til

Takk takk Smiley

Spor. Lykke til i helga, får lære deg appolons vendinger i oppvarminga på lørdag, så kanskje du får opp endel der Wink

Takk Smiley Haha, ja kommer til å bli interessant. Vendinger og pushpress er en av mine svakeste sider, så greier jeg 80-100kg så er jeg fornøyd. Dekk og steiner er jeg mest skeptisk på... halv-tung stein til ikke så høy høyde hadde nok gått greit, men 100kg stein til 170cm tror jeg ikke jeg greier, å det er første steinen Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Strongman deby side 72 :)
« #1075 : 05. november 2011, 23:31 »
Strongman 5 nov:

So, i'm back fra min første strongman deby. Stod opp kl 04:30-05:00 på morgen, fikk ikke sovet så bra. Fikk også ikke i så mye mat på veien nedover da nervene tulla litt. Kom ned sykt tidlig, nesten en time for tidlig så varmet opp litt og hadde øvelser i over 5 timer, så ja...sliten nå. Alt-i-alt er jeg egentlig veldig fornøyd, jeg gjorde det bedre enn forventet og kom på 3'de plass i -105kg Wink Av 3 i min klasse da, haha... but still.

Veide meg inn i -105kg klassen på 92,5kg, lol. Er sykt sliten og har noen stygge merker på armene men var veldig moro, også veldig koselig å hilse på folk fra forumet Smiley

Apollons axle:
Vi begynte med 60-62kg og gikk gradvis oppover. Stange var helt ok å holde i og jeg har jo null teknikk så jeg styrkevendte alle vektene. Når vi kom til 85kg begynte så-å-si alle med "apollons" vendinger. Gikk opp til 94kg som gikk helt fint. Siste jeg tok var 103-104kg, da med styrevendning uten noe bøying i beina, virket som det var godt likt av dem som så på, haha. Hørte folk var ganske imponert over det med null teknikk, over støtet gikk greit men jeg brukte lite bein igjen så måtte presse ut dem siste cm. Tror jeg var den eneste som hadde så dårlig teknikk at jeg bare styrkevendte dem, skulle likt å hatt det på film Smiley

Farmer hold:
Greps test, i like Smiley Litt oppvarming før 2x150kg farmers i handa uten reimer. Flere tok og hadde 15-25sek, noen hadde 30 og noen hadde 40-50sek ca... litt usikker her. Jeg tok tak og gjorde det rimelig bra, men slapp den noen sekunder før jeg burde og hadde egentlig litt dårlig grep i første omgang. Men greide 32 sekunder så må vel være fornøyd med det.

Valhalla/kronløft/halvmark:
Her ble jeg skeptisk... var en øvelse jeg tenkte jeg skulle gjøre det bra i, men siden stangen skulle kun være på ett sted (egentlig rett over knea) og jeg har ganske langt bein fikk jeg stanga midt på kneet Sad Dro til med 180kg, 220kg, 260kg ,300kg uten reimer, noe som gikk ganske lett og fint selv med veldig dum startposisjon for meg. Hopper over 320kg og gikk rett på 340kg. i alle øvelser fra nå er jeg første man ut som ikke ble fordel for meg. Men 340kg gikk opp. Testet da 360kg med den var for tung... her begynte energien å gå helt vekk.

Atlas steiner:
siden det var noen nybegynnere fikk vi heldigvis lov å ta litt annen stein serie. Jeg gjorde det ikke så veldig bra men men... fikk 100kg steinen ganske lett opp til 140-150cm plattingen med ræva teknikk, men 120kg steinen gikk ikke... skulle greid den visst jeg ikke var helt blåst for energi, var bare å gi opp.

Dekk velt:
Var 4 dekk, 280kg, 320kg ,400kg og 500kg dekk. Satan 500kg dekket var stort. Jeg begynte igjen og var egentlig blåst, null energi men prøvde. Tok 280kg dekket ganske lett, 320kg gikk opp med litt kødding men 400kg dekket fikk jeg ikke rikket på... blåste meg helt på første repsa. Merket at jeg kun hadde energi til 1-2 reps nå Smiley

Conans wheel:
Stod over...


Så jeg skryter kanskje litt nå men jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde ikke rørt en eneste stein/dekk eller apollons eller noe før jeg kom. Merker at 6 øvelser fordelt på 4-5 timer ble litt mye uten så mye mat og næring. Very funny Smiley Skal legge ut lista når den kommet ut. Forøvrig veldig imponert over Jørgen og kameraten... Tror nesten aldri jeg har blitt så imponert Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Ottesen's trening logg. Strongman deby side 72 :)
« #1076 : 05. november 2011, 23:42 »
Morro ottesen! nå ble jeg glad her jeg sitter  Grin
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Ottesen's trening logg. Strongman deby side 72 :)
« #1077 : 05. november 2011, 23:47 »
Morro ottesen! nå ble jeg glad her jeg sitter  Grin

Koselig Lars Smiley Ble ikke skadet heller, imponert over det med den teknikken jeg har på ting...haha. Synd ikke vendingene i apollons'n ble filmet, var moro å høre andre motstandrene og "tilskuerene" lage en "sjokk" lyd eller hva faen man skal si Smiley Er sliten som bare det nå da, også har jeg litt stygge blåmerker og sår på underarmene etter steinen, merker nok imorgen but its all good Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Ottesen's trening logg. Strongman deby side 72 :)
« #1078 : 06. november 2011, 00:22 »
Koselig Lars Smiley Ble ikke skadet heller, imponert over det med den teknikken jeg har på ting...haha. Synd ikke vendingene i apollons'n ble filmet, var moro å høre andre motstandrene og "tilskuerene" lage en "sjokk" lyd eller hva faen man skal si Smiley Er sliten som bare det nå da, også har jeg litt stygge blåmerker og sår på underarmene etter steinen, merker nok imorgen but its all good Smiley
haha, ja skulle likt å sett Tongue Ja, får kjøre nedpå med en skikkelig kalorisøndag imorgen Wink
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Figuz

  • Gjest
Sv: Ottesen's trening logg. Strongman deby side 72 :)
« #1079 : 06. november 2011, 00:56 »
Gratulerer med fin debut. Gav det mersmak for å fortsette?

edit: Endelig innlegg nr 4000!
aaaaw yeaaaaaa  buttrock

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!