Skrevet av Emne: Back to the basics: Så enkelt som mulig.  (Lest 344 ganger)

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Back to the basics: Så enkelt som mulig.
« : 08. mars 2009, 22:18 »
Hei, jeg har en veldig stresset hverdag der kosthold og trening ikke har blitt særlig prioritert de siste månedene. Nå er jeg ute av form, og har gått endel kilo opp i vekt(musklene har nesten svinnet hen!)
Det har gått mye i pizza/pasta bolognese og div ting som du kan varme opp i mikro, og en hel del sjokolademelk og annet suboptimalt føde. Jeg tenker på å ofre en time eller to til trening hver dag for å komme i form igjen, både fysisk og mentalt. Fordi nå er jeg luta lei av den usunne og veldig stressende livsstilen jeg har.

Jeg ble inspirert av en dokumentar som het Surfwise, som handler om en jødisk doktor som bryter ut av sin normale tilværelse for å føre et liv på veien i en campingvogn med 10 unger, der dagene går ut på å surfe og reise rundt, med ekstremt lite penger og materielle goder. Det som var utrolig interessant var kostholdet til disse menneskene, da det hovedsakelig dreide seg om  enkle 7-korns måltider og veldig liten variasjon ellers. Doktoren hadde en filosofi som var ingen sukker, og ikke fett(sannsynligvis av den usunne sorten) Alle påberopte seg at dette var en periode i deres liv da de følte seg på øverste nivå av sunnhet/klarhet(De sa det i ettertid, da alle hadde skilt veien og fått egne familier) De hadde også fin fysikk, selv om de ofte ikke spiste så mye.

Mitt spørsmål handler om dette med å forenkle kostholdet til å bli så overhodet enkelt som mulig, og så sunt som mulig. Jeg kunne tenke meg å holde matvanene så enkle som mulig, så hvis det i teorien hadde gått ann å spise samme måltid hver dag, ut og inn. Så ville jeg gjerne prøvd det! Er i en fase der jeg må sjonglere mellom veldig mange ting og prestere optimalt, så hadde satt uvurderlig stor pris på om noen har innsikt, enten det nå er i tips eller linker.

Gå til:  

Strak markløft

Trening12.11.2019131

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019144

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.