Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp  (Lest 646 ganger)

Utlogget thommen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Trenger litt hjelp
« : 10. mars 2009, 17:57 »
Jeg er en gutt på 20 år, ca. 1.80 høy, 70 kg

Det jeg har lyst til er å gå ned 3-4 kg i kropsfett.
Jeg begynte for ca. 3 uker siden, da bestemte jeg meg bare for å kjøre mitt eget løp. Jeg begynte på RYP GP. Har trent styrke ca 1 år, men de første 6 mnd. bare virret jeg rundt og ikke viste helt hva jeg gjorde. De neste 6 mnd. så lærte jeg en del av en venn som jeg trente med. Men nå føler jeg at jeg har litt mer kunnskap, så jeg bestemte meg for å prøve RYP.

Jeg er bare i uke 3 i GP. men jeg er ganske fornøyd hittil. Men som sakt så bestemte jeg meg for å kjøre mitt eget løp, jeg kuttet mengden av mat jeg spiser, og har blitt veldig nøye med hva jeg spiser.

Det jeg prøver å finne ut av er, hvor mye kcal, jeg trenger. Har prøvd en del av de kalkulatorene hvor man skal plotte inn hvor mange timer om dagen man gjør det og det. Men syns det er utrolig knotete. Noe jeg også tenker på er, om det er noen her som vet om no bra "kokebok" eller mat oppskrifts hefte for deffing som det går an å kjøpe?

Og dette med proteiner:P Jeg vet at det sikkert står mange ander post på dette forumet om akkurat det jeg skal spørre om. Jeg fant ut at jeg skulle ha ca. 140 g. proteiner hver dag? Burde jeg ta protein shaker flere ganger dagen, eller bare etter trening? Har dere no råd eller anbefaling?

Jeg har et hoved mål og et del mål: Hoved måle mitt er jo å bli kvitt bilringen før sommeren, så jeg kan labbe rundt og være fornøyd med kroppen min Tongue og del måle mitt er at om 6 uker. Da kommer kjæresten min tilbake fra asia backpacking tur og da har jeg lyst til å se bedre ut. En det jeg gjorde før hun dro.

Jeg føler at jeg er godt på vei men jeg blir veldig glad hvis noen kommer med no tips eller anbefalinger.

Og hvis noen vet om en sånn "kokebok" så hadde jeg blitt veldig glad for det Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!