Skrevet av Emne: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)  (Lest 2960 ganger)

Nameless

  • Gjest
Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« : 13. mars 2009, 12:29 »
Produktkvalitet: Terningkast 4
Produktutvalg: Terningkast 6
Produktpriser: Terningkast 5
Faglig nivå: Terningkast 4
Utvikling siste år: Terningkast 4

SCORE: 4.6

Kommentar til analyse:
Proteinfabrikken A/S har opplevd en formidabel vekst siden 2003. Med en omsetning som økte fra rundt 38 millioner kroner i 2006 til hele 48 millioner i 2007 – kan man ikke si annet enn at foregående år har vært svært vellykket. Dette viser også resultatet før skatt – som er på drøye 5 millioner kroner. Dette resultatet står i sterk kontrast til resten av bransjen. Det er derfor liten tvil om at Bjørn Kenneth er en meget dyktig mann. Det virker som at PF hele tiden har mange jern i ilden, og det får de virkelig betalt for. Det jeg derimot savner når det gjelder produktkvaliteten er et bedre protein enn Whey Tech. Whey Tech er et godt allround protein for de som vil opp i vekt, men 14g (+) karbohydrater og ”bare” 76g protein per 100g vil for noen kanskje virke litt lite, om man er på diett.

Selv om jeg mener at en del produkter er overflødige, og mangler vitenskaplig dokumentasjon, er det liten tvil om at Proteinfabrikken er i egen klasse hva produktutvalg angår. De minner mer og mer på de store amerikanske aktørene – og det med positivt fortegn. Jeg hadde likevel ønsket at de kanskje utviklet de allerede svært populære smakene deres videre. Ryktene sier at Proteinfabrikken har mye spennende på gang i 2009, og jeg gleder meg til å følge dem videre.

Prisnivået til PF er definitivt bedre enn hos den største konkurrenten TN. Man skal ikke trylle så veldig mye før man får 15 % rabatt, og da koster f.eks Whey Tech 3kg i underkant av 600 (200kr per kg). Det er helt tydelig at mange oppfatter at PF har folkelige priser til god kvalitet – og dette er selvsagt noe som kan gjenspeiles i omsetningen. Mens TN overpriser produktene (og dermed senker omsetningen kraftig, både til forhandler og til sluttbruker), virker det som at PF gjør svært mye riktig.

I og med at PF aldri har hatt noe forum, eller skrevet artikler – må man heller se på hvert enkelt produkt og hvordan det lages, for å danne oss et bilde av det faglige nivået. Slik jeg kjenner Bjørn Kenneth (gjennom andre), vet jeg at dette er en person med mye kunnskap om kosttilskudd. Uten dette vil man ikke ha grunnmuren for å kunne bygge opp et 50 millioners selskap. Jeg savner likevel et større bidrag innenfor informasjon og videreformidling av kunnskap. I og med at jeg alltid har ment at man ikke bare selger tilskuddet – men også kunnskapen om riktig bruk – er dette noe jeg trekker ned for.

PF har definitivt utviklet seg det siste året. Først og fremst gjort seg mer synlig, både via reklame på tven, men også via kategoriene ”smartmat” og ”helsekost”. Jeg savner likevel noe nyskapning, og da spesielt innenfor eksisterende produkter. Det hadde vært spennende og sett en eksklusiv linje – lik den TN fører. Nødvendigvis ikke i samme format – men 5-10 produkter hvor man hadde brukt kun de beste råvarene. Et 50/50 protein (bestående av isolater), én vita olje (omega3+olivenolje), evt. en høykonsentrert selolje, osv.

En score på 4.6 gir potensiale for videre utvikling - noe det absolutt er muligheter for.

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #1 : 13. mars 2009, 15:42 »
Det virker som om PF baserer seg mye på å selge dyre produkter til personer som ikke har så god peiling på kosttlskudd. Jeg mener, de kaller produkter som d-pinitol for  Hardcore Tongue eller de beskriver Ester kreatin produktet de selger med: Dette er det råeste vi har!! 
Så jeg skjønner godt at de ikke har et eget forum, der folk med peiling kan kritisere de.
Ånngående det med designer protein så selger de jo ON 100 % whey og et fra Dalblads.

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #2 : 13. mars 2009, 16:46 »
Sitter med same følelsen som Scarface eigentleg...
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Nameless

  • Gjest
Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #3 : 13. mars 2009, 22:55 »
PF er folkelig i sitt format - og treffer hele spekteret av potensielle kunder.

Jeg nevnte indirekte at det var et par produkter jeg heller så at de fjernet - uten å nevne spesifikke.  Smiley

Hvem er neste ut? Hva med Norkost? Smiley

IntX

  • Gjest
Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #4 : 13. mars 2009, 22:57 »
Support og kundeservice via mail: terningkast 1

Figuz

  • Gjest
Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #5 : 13. mars 2009, 23:08 »
Support og kundeservice er som Tommy sier ELENDIG.

Kan ta oppmot en uke før de svarer på en kort mail. Meget skuffet.

Nameless

  • Gjest
Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #6 : 14. mars 2009, 02:53 »
Har bare erfaring med PF som forhandler, og da har de vært veldig behjelpelige. Men i og med at erfaringene kan variere såpass kraftig og siden det ikke finnes noen database for gode og dårlige erfaringer, blir det FOR subjektivt.

Utlogget Sisu

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #7 : 14. mars 2009, 09:11 »
Kan bare si meg enig i at support og kundeservice til PF er blitt elendig. Det går lang tid før de eventuelt svarer på henvendelser.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #8 : 14. mars 2009, 17:51 »
Jeg må fortelle om en historie fra pf for veldig lenge siden. Jeg var inne på tf sine sider, og jeg tenkte det hadde vert litt arti å gå crazy å trykke på kjøp knappen på en god del med produkt, for å se va prisen ble til slutt. å det jeg "kjøpte" var 2 musclejuice, 2 gainere, 2 bokser med karbopulver. prisen ble på 3000 kr. jeg trykte vekk siden. å neste dag sjekket jeg mailen min. å dr sto det " du har bestilt varer for 3000 kr med proteinfabrikken, osv osv". jeg satt stefaren min på saken og han ringte inn for å avbestille alt. jeg måtte betale 500 kr eller noe. men den dag idag kan jeg ikke forstå hvordan dette er mulig?

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Min ANALYSE av Proteinfabrikken (PF)
« #9 : 16. mars 2009, 20:10 »
Support og kundeservice via mail: terningkast 1

Fra min erfaring: Terningkast 5

Jeg får alltid svar samme dag/dagen etterpå alt etter om jeg sender e-mail før eller etter klokken 16.00
Korte enkle svar, kanskje litt korte av og til, men raske svar!

Og det er heller ingen minus at de slenger med ekstra stuff i eska som, PF handkle eller VIP rabbatkort  Cool.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!