Skrevet av Emne: Noen erfarne jujitsu folk her? Knevridning i guarden?  (Lest 2906 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

aha, en modifisert åpen guard. husker ikke nøyaktig hva den heter, men har lange bein og er ofte glad i å bruke den selv. Det er en slags double lockdown i mangel på bedre ord...

Kaller det bare grapevine fra guard, jeg, da det er samme teknikk som brukes til å flate ut folk fra mount (da kalt grapevine). Har ikke funnet så mange bruksområder for det, annet enn å bryte ned motstanderens positur, men jeg vet at Marcelo Garcia bruker det bittelitt for å gjøre plass til butterfly hooks.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Jeg vet hvilken teknikk det er snakk om, vi bruker den også.

vi kjører denne i forhold til de fleste angrep som kan komme, slag, kniv, kvelninger osv.

Men dette må gjøres på en sikker måte, personlig så har jeg aldrig opplevd noe problem med knærne i denne situasjonen, men det er jo fullt mulig å si te partneren å strekke deg litt roligere ut eller om du ikke stritter fullt så mye imot.

Man skal trene realistisk men ikke på grensen til skade!

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Kaller det bare grapevine fra guard, jeg, da det er samme teknikk som brukes til å flate ut folk fra mount (da kalt grapevine). Har ikke funnet så mange bruksområder for det, annet enn å bryte ned motstanderens positur, men jeg vet at Marcelo Garcia bruker det bittelitt for å gjøre plass til butterfly hooks.

ja, jeg har ikke noe bedre navn på den selv, så grapevine funker fint :-). Den kan være fin å bruke for å skape litt rom til å få føttene på innsiden av hoftene, eksempelvis butterflyguard, eventuelt hvis man vil klatre litt mot siden for å angripe/sweepe...

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Er pga av at du egentlig gjør det helt rett...å ikke hjelpe til for mye når den som ligger nederst gjør teknikken. Hadde samme problemet, helt til jeg skjønte at det var fordi tyngepunktet mitt var der det skulle være ved et angrep. Bøyer du deg lengre fremover og "hjelper" til litt når "offeret" sparker ut, så vil du ikke få så mye vekt på knærne.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!