Skrevet av Emne: Noen erfarne jujitsu folk her? Knevridning i guarden?  (Lest 2914 ganger)

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Jeg lå i guarden på en, hans mål var å få meg ned og inntil seg. Måten han valgte å gjorde det på var å ta beina sin på innsiden av mine bein og presset ut så jeg faller ned på han. Når han gjorde dette vridde jeg begge knærene ganske kraftig, spesielt det ene som ble helt blått. Noen som vet hva jeg snakker om? Hvertfall er mitt spørsmål; hvordan unngår jeg dette?

Takk for svar.
Blablabla

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

det kalles også butterflyguard. Genialt utgangspunkt for å sweepe. Grunnen til at du fikk vondt var at når du landet på knærne så var beina dine allerede vinklet ut fra knærne, og du landet dermed med hele din egen tyngde skjevt på egne knær. Neste gang så burde du komme nærmere skrittet hans, "krøke deg sammen" og legge tyngden din over overkroppen hans, slik at det blir vanskeligere å flippe deg. Det finnes mange teknikker for å unngå å bli sweepet fra butterfly, eller å unngå at du kommer der, men det blir litt vanskelig å lære bort over tastaturet :-)

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Skjønner, får vel bare ta det litt rolig tenker jeg!
Takk for svar, honnør.
Blablabla

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=butterfly+guard+defense&aq=0&oq=butterfly+guard+de

noen ganger kan youtube vaere veldig nyttig.
Jeg liker en siruklaer bevegelse med dine egende fotter nar du far posert opp men den er umulig a forklare over tastaturet. hvor bor du?

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
jeg mener ikke butterfly guard, men mener når beina er på baksiden av lårene, og samtidig på innsiden av leggene. Når personen under presser ut, flyr beina opp og du lander på magen i skrittet på han som ligger på rygg. Når jeg lå oppå og ble gjort dette på, ble knærne mine helt forvridd akuratt i det han presser ut.
Blablabla

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

jeg mener ikke butterfly guard, men mener når beina er på baksiden av lårene, og samtidig på innsiden av leggene. Når personen under presser ut, flyr beina opp og du lander på magen i skrittet på han som ligger på rygg. Når jeg lå oppå og ble gjort dette på, ble knærne mine helt forvridd akuratt i det han presser ut.

aha, en modifisert åpen guard. husker ikke nøyaktig hva den heter, men har lange bein og er ofte glad i å bruke den selv. Det er en slags double lockdown i mangel på bedre ord...

Da skjønner jeg godt hva du mener, for her blir jo leggene dine dratt ut slik at du lander skjevt på knærne. Her må du rett og slett bare jobbe med grapplingen din. Utifra spm ditt, så regner jeg ikke med du har grapplet noe særlig før og at du gjerne blir liggende i guarden uten å forsøke å passere eller vet hva du skal gjøre. Sett et kne i skrittet hans og kjør for en passering. Eventuelt kom tett inntill skrittet hans, pose opp og få hendene på baksiden av lårene hans. Da må han fort forandre guarden sin og kan ikke lenger true deg på denne måten. Du får bare jobbe med guardarbeid og passeringer, så du har litt alternativer å kjøre på med, så må også han under ha en mye mer aktiv guard og da blir det vanskeligere å få dette til.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Hehe, har faktisk ingenting å gjøre med min erfaring. Trener krav maga, og det er en øvelse vi gjør på hverandre for å simulere en som står og slår ned på deg. Den under skal "double lockdown"'e den som ligger oppå, presse håndflaten inn i fjeset på et punkt, vri hode og ende opp på topp. Nå, er det mulig å unngå knevridningen?
Bor forresten nedi vesten forresten.
Blablabla

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Tja,det er vel egentlig noe man bruker mot nybegynnere..no pun intended. Nar man har trent litt havner man rett og slett ikke i den posisjonen og nar du er der sa kan du prove a ta samme sirkulaere bevegelsen forst med en fot som du gjor nar du er staende i en butterflyguard. Det er ikke sa vanskelig a komme ut av den ettersom det egentlig ikke er en lockdown med tanke pa at det er kun en fot som laser den nede.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Seriøst... Les nå hva jeg skrev i min siste post:p Mener ikke å være idiot her, men dette er endel av rutinen vi trener. Om det er for nybegynner eller ikke har somregel ingenting å si, fordi det kan skje mot hvem som, og når som helst. Jeg er enig med deg at du ikke havner her ofte, men den er ment mot bruk på en overgrepmann i vår trening. Når det er sagt gjør vi dette mot hverandre; lurer jeg fortsatt på HVORDAN jeg kan unngå knevridning når jeg spiller "overgrepsmannen". Spørsmålet er heller ikke å komme ut av det, det er meningen at han skal gjøre det på meg.
Blablabla

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

hmm...da foreslår jeg knepads eller en slags type kneputer som er dempende og stabiliserende. -

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Takk for svar sålangt, skal se hva jeg finner av knepads. Hvis noen har andre forslag er de og velkomne!
Blablabla

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

sa kan du prove a ta samme sirkulaere bevegelsen forst med en fot som du gjor nar du er staende i en butterflyguard. Det er ikke sa vanskelig a komme ut av den ettersom det egentlig ikke er en lockdown med tanke pa at det er kun en fot som laser den nede.
Provde du den?

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Provde du den?
Jeg skal ikke komme ut av den, det er meningen at jeg skal bli dradd ned. Spørsmålet er hvordan å unngå å få knærne forvridd, må være en måte jeg kan lande på, vri meg på sånn at jeg unngår knevridning. Knepads funker sikkert bra og. En måte jeg kom til å tenke på er; akuratt når han presser ut, drar jeg knærne opp av bakken så jeg lander med tyngdepunktet(magen) mitt i skrittet på han, mens jeg kurver ryggen og knærne treffer da ikke bakken. Eller ?
Blablabla

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Jo,du vil vel unnga a fa smell pa knaene da...men da vil du igjen bli mye lettere a sweepe etterpa siden du ikke har noe base.
trener dere pa et hardt underlag? Kanskje like greit a skaffe seg pads da...du har tross alt bruk for de knaerne for resten av livet :p

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Nei, vi trener på mykt underlag. Kan ikke tenke meg hvordan det hadde vært på betong gulv, nei uff... Om jeg bare passer på å holde knærne rette fra min side, så burde det gå fint. Når følgende skjedde var jeg helt slapp og lot han gjøre det han skulle, må være litt med beredt.
Takker alle for svar.
Blablabla

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!