Skrevet av Emne: Dine 10 beste tips!  (Lest 15245 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dine 10 beste tips!
« #45 : 21. mars 2009, 11:57 »
Blir litt lettere frustrert av å se råd i østen og vesten av folk som ikke har noe spesielt å vise til selv! Litt sånn "jeg vet alt-holdning" som skal ha et ord med i laget, samme hva, men meg om det. Hadde vært litt greit om noen hadde vært litt mer ydmyk så man hadde sluppet å se bastante konklusjoner om ditten og datten av folk uten peil, når man prøver å lære seg en ting eller to.
 Men, ok. I denne tråden ble det spurt om Dine 10 beste tips. Så den er grei.

Hvor gammel er du? Hvor lenge har du trent egentlig?

Edit: denne var myntet på Wannabe-Arnold som jeg mistenker å overdrive sin egen kunnskap, men jeg kan selvfølgelig ta heidundranes feil.

innleggene dine her var rimelig rare.

viss fyren sier noe galt så retter du bare på ham. viss det han sier ikke stemmer, så er det greit du kritiserer, men viss alt er rett, hva er problemet?
det han sa her virket jo rimelig fornuftig, og tråden heter jo dine 10 beste tips. mao veldig subjektivt.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #46 : 21. mars 2009, 12:35 »
innleggene dine her var rimelig rare.

viss fyren sier noe galt så retter du bare på ham. viss det han sier ikke stemmer, så er det greit du kritiserer, men viss alt er rett, hva er problemet?
det han sa her virket jo rimelig fornuftig, og tråden heter jo dine 10 beste tips. mao veldig subjektivt.

Som jeg sa, det er ikke BARE I DENNE tråden at wannabe-arnold klemmer til med massiv kunnskap. Flere tråder med en god del svada og tips, samme hvem som spør og samme hva, og nesten alltid i en konkluderende form. Jeg mistenkte han for å være litt kvasi, noe som jeg på sett og vis hadde rett i, da han har trent i bare 11mnd. Han kan UMULIG av egen erfaring, vite   alt det han har liret av seg i flere tråder. At jeg tok det opp i denne tråden var nok litt preget av en"nok er nok følelse". Smiley Selvsagt skal Mr. Wannabe få skyte fra hofta sine glimrende tips og triks. Dette har jo igrunn jeg ikke noe med, men for min egen del skal jeg unngå å lese poster fra nevnte gutt. Ferdig med det!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dine 10 beste tips!
« #47 : 21. mars 2009, 12:44 »
Som jeg sa, det er ikke BARE I DENNE tråden at wannabe-arnold klemmer til med massiv kunnskap. Flere tråder med en god del svada og tips, samme hvem som spør og samme hva, og nesten alltid i en konkluderende form. Jeg mistenkte han for å være litt kvasi, noe som jeg på sett og vis hadde rett i, da han har trent i bare 11mnd. Han kan UMULIG av egen erfaring, vite   alt det han har liret av seg i flere tråder. At jeg tok det opp i denne tråden var nok litt preget av en"nok er nok følelse". Smiley Selvsagt skal Mr. Wannabe få skyte fra hofta sine glimrende tips og triks. Dette har jo igrunn jeg ikke noe med, men for min egen del skal jeg unngå å lese poster fra nevnte gutt. Ferdig med det!

da kan du vell heller peke ut hva han har sakt som er galt i de forskjellige trådene da, istedenfor å ta alt ut i denne Wink

og husk at man kan vite hva man snakker om gjennom å ha studert og lært, ikke bare igjennom egen erfaring Wink

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #48 : 21. mars 2009, 12:53 »
OK, for redegjøre for denne tråden!
Trådstarter etterlyser tips fra sterke folk! - Wannabe-arnold sterk? ikke nevneverdig, kan bli, helt sikkert. Delforumet er for vidrekommende, Er wannabe det? Nei,henviser til sitat under:

Første gang jeg var på et treningsstudio, dvs aller, aller første gang jeg tok i en vekt presset jeg 20x10 i benken..

Trener ikke benkpress no særlig, men tar vel en 100+. Alltid vært svak i benk. Trent 11 mnd.

Bøy og mark har jeg knapt trent (begynt litt nå da) Har vel tatt 60x10 i nesten godkjent dybde i bøy og 70x5 i markløft. Sikkert dårlig teknikk i marken men ryggen var rett.

Tar mer i Benk enn han tar i mark og bøy, hevder videre at han alltid har vært svak i benk.hehe, JEJE. Er selverklert treningsguru og har guts nok til å komme med tips han mener er riktige, det være seg under diett, deff, bulking, kampsport, kroppsbygging. Flittig maur på 11mnd vil jeg si. Hva med å trene litt først, få resultater før man vet alt. Slik blir det faktisk litt mer kvalitetsstoff å hente fra delforum som dette.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Dine 10 beste tips!
« #49 : 21. mars 2009, 13:58 »
OK, for redegjøre for denne tråden!
Trådstarter etterlyser tips fra sterke folk! - Wannabe-arnold sterk? ikke nevneverdig, kan bli, helt sikkert. Delforumet er for vidrekommende, Er wannabe det? Nei,henviser til sitat under:
 
Tar mer i Benk enn han tar i mark og bøy, hevder videre at han alltid har vært svak i benk.hehe, JEJE. Er selverklert treningsguru og har guts nok til å komme med tips han mener er riktige, det være seg under diett, deff, bulking, kampsport, kroppsbygging. Flittig maur på 11mnd vil jeg si. Hva med å trene litt først, få resultater før man vet alt. Slik blir det faktisk litt mer kvalitetsstoff å hente fra delforum som dette.

Man kan ha masse kunnskap selv om man ikke er blant de sterkeste?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dine 10 beste tips!
« #50 : 21. mars 2009, 15:55 »
så man må være sterk for å få gode svar?

celdiir er kansje den som svarer best her inne på alle spørsmål, men han er utifra loggen hans langt ifra en av de sterkeste her inne. ingen automatikk bak styrke=kunnskap.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #51 : 21. mars 2009, 16:04 »
Nei Nei, men, ut i fra den loggen du refererer til så ser det ut til at han har parten sin når det kommer til treningsbakgrunn! Det jeg prøver å komme fram til, er at noen medlemmer her har godt av å kanskje lese litt me,r før de kommer med råd i tide og utide.. Spesielt når tidligere diskutert medlem i denne tråden knapt har rørt knebøy, markløft og diverse andre øvelser de fleste enes om er ytterst viktige for å få framgang styrkemessig. Dette med hensyn til både vekst og styrke.

Når det er sagt, så har vel tråden eskalert i feil rettning nå. På tide med noen gode tips fra folk med blodpeiling:D

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Dine 10 beste tips!
« #52 : 21. mars 2009, 16:12 »
Når det er sagt, så har vel tråden eskalert i feil rettning nå. På tide med noen gode tips fra folk med blodpeiling:D

Enig! ^^
Kan ikke folk med masse kunnskap (beefcake f.eks) komme med masse bra tips da? Smiley

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Dine 10 beste tips!
« #53 : 22. mars 2009, 00:56 »
Eg har sett det selv, gå nå heller inn på brukeren å se alt svada han sier og synser. Spør man etter fakta kommer han med synsingen sin, ikkje lett for nybegynnere, d tar alt for go fisk.

Beefcake kan mye han, men lurer på hva mer han skal legge til i denne 10 tips listen. Men forsto meg riktig, eg håper han glimter til som han av og til plutselig gjør og kommer med noen oversette gjemte skatter av noen fantastiske og ikkje minst VIKTIGE tips.

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Dine 10 beste tips!
« #54 : 22. mars 2009, 02:49 »
1. Tren baseøvelser
2. Spis mye og rein mat
3. Variasjon i treningen (reps, setts, øvelser)
4. Periodisering (harde perioder etterfulgt av en lett periode)
5. Teknikk
6. Tren tung når du først trener
7. Ha nok hvile mellom de tunge treningsdagene
8. Rekkefølgen på øvelser i en økt er viktig. Lær deg hva som passer best for deg. ( f.eks militærpress og benk i samme økt er ikke bra . spesielt ikke hvis begge er tunge)
9. IKKE overtren. Bedre å være litt undertrent enn litt overtrent.
10. Ikke tren for lenge og ikke tren til du er totalt utmattet, ha litt å gå på.

11. Ikke sitt å glo tomt ut i luften i 10 minutter mellom hvert sett. Tren effektivt.
12. Du må ha et mål med treningen. Hva man ønsker å oppnå og hvorfor man gjør akkurat som man gjør
13. Mesteparten av tiden bør brukes på baseøvelser. Isolasjonøvelser er bonus.
14. Gjør det vondt. STOPP, gjør en annen øvelse eller hvil
15. Tren mesteparten av kroppen på hver treningsøkt
16. Lær deg bra pusteteknikk
17. Tren baseøvelser først i økta, deretter isolasjonsøvelser
18. Kjenn etter at øvelsen "tar" på den muskelen eller muskelgruppen du ønsker å trene.
19. Tren når du har overskudd og vær fokuser under hele treningsøkta.
20. Kontinuitet er meget viktig.
21. Oi Oi progresjon ja. Pass på at du øker litt (helst i antall kg) hver uke eller hver 2 uke. Greier du ikke øke litt på sikt gjør du sannsynligvis noe feil og det er på tide å revurdere treningsopplegget eller finne årsak til at fremgangen har stoppet.
22. Skriv treningsdagbok
23. jevnlige tester for å sjekke progresjon og for motivasjonens skyld
24 Ronking/sex bør reduseres. Må du gjøre det så gjør det etter treningen, ikke før!



Om meg selv. Har trent styrke ca 5 år. Er ikke sterk i forhold til mange av de som er her. (for lite kontinuitet i treningen min) Men har tatt 115 i benk, 5x3x105 i bøy 5x3x60kg i militærpress nå nylig etter kort tid med trening. Har løpt under 2 min på 800m og 51 sek på 400m. Det har jo ikke så mye med styrke og gjøre men man må ha trent en del for å oppnå de tidene hvis man ikke er et stort talent (noe jeg ikke er Smiley) Mine tips kan gjerne kritiseres. Det ville ha vært koslig og lærerikt. Og de er mine personlige retningslinjer som ligger litt i bakhodet før jeg drar til gymmet.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: Dine 10 beste tips!
« #55 : 22. mars 2009, 03:27 »
kjørre god PT + bra etenik så blir resultat|

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Dine 10 beste tips!
« #56 : 22. mars 2009, 03:55 »
kjørre god PT + bra etenik så blir resultat|

Roe ned med fylla er nok heller ikke et dårlig tips  Grin

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: Dine 10 beste tips!
« #57 : 22. mars 2009, 03:57 »
holl kjeft faen vor bor du? hehe

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Dine 10 beste tips!
« #58 : 22. mars 2009, 11:33 »
kjørre god PT + bra etenik så blir resultat|

ENIG. Ingenting slår bra etenik.

Utlogget h4ymaker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Dine 10 beste tips!
« #59 : 22. mars 2009, 14:32 »
ENIG. Ingenting slår bra etenik.

Slenger meg på den.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!