Skrevet av Emne: Sjekk ut detta! - Si deres mening  (Lest 4091 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #30 : 18. mars 2009, 12:18 »
Nei, definitivt ikke. Denne forskningen gir oss informasjon langt utover selve fenomenet nordlys, det gir oss også mer viten om sentrale spørsmål knyttet til sola, jordatmosfæren og det nære verdensrom. Viten om det ene, leder til viten om det andre og så videre. 
Enig i at dette er gode formål med forskningen. Men når det investeres enorme summer i slike prosjekter så er det ofte et annet motiv bak. Ofte er militære interesser involvert. Et tilliggende eksempel er NASAs utforskning av verdensrommet på 50-tallet og frem til den kalde krigens slutt. Jeg tviler sterkt på om romfarten hadde vært det den er i dag med mindre stormaktene hadde behov for å utvikle langdistanseraketter.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #31 : 18. mars 2009, 12:26 »
Alltid artig med sånne konspirasjonsteorier Smiley Det er jaffal ikke feil å være en smule skeptisk til slike.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Snowboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 202

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #32 : 18. mars 2009, 12:30 »
Sant det Wink

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #33 : 18. mars 2009, 12:37 »
Enig i at dette er gode formål med forskningen. Men når det investeres enorme summer i slike prosjekter så er det ofte et annet motiv bak. Ofte er militære interesser involvert. Et tilliggende eksempel er NASAs utforskning av verdensrommet på 50-tallet og frem til den kalde krigens slutt. Jeg tviler sterkt på om romfarten hadde vært det den er i dag med mindre stormaktene hadde behov for å utvikle langdistanseraketter.

Det er ingen tvil om at det ligger delte interesser bak flere tilsynelatende konkrete og formålsrettede prosjekt. Men det er langt fra å bruke teknologi som er utviklet i kjølvannet av militære opprustninger til formål som skal hjelpe og utvikle menneskeheten, til det å skulle føre en hel verden bak lyset med superhemmelige dekkoperasjoner, som det å bruke nordlysforskning som alibi for hemmelige operasjoner forbeholdt en skjult maktelite e.l. Mennesker har vel alltid hatt en trang til å tro at øvrigheten driver med noe muffins. Men sannheten er mesteparten av øvrigheten, dvs makteliten i forskjellige land, er helt vanlige mennesker med familie som har vært "på begge sider" og jeg kan aldri forestille meg at de skulle ha noe interesse av å regelrett svike menneskene som faktisk gjør de til det de er. Det bor en Ribsskog i oss alle ser det ut til..
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sa brura

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #35 : 18. mars 2009, 13:04 »
Helt riktig. Jeg synes det er utrolig logisk at man får informasjon om forutsigbare ting som kan være svært viktig for menneskeheten, og vice verca.
La meg få det her riktig.. Du synes det er logisk å avfeie alt som svada?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #36 : 18. mars 2009, 13:20 »
La meg få det her riktig.. Du synes det er logisk å avfeie alt som svada?

Ting som verken har rot i vitenskapen eller i seriøse media, men som derimot kun har rot på et gutterom (men som utrolig nok får masse oppmerksomhet pga det sensasjonalistiske og konspiratoriske preget); ja det synes jeg er logisk å avfeie som svada og det tror jeg de fleste synes også, kanskje utenom science-fiction-skada innavlede hybrider av moskva-marit på bulk og DVD-Jon:
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #37 : 18. mars 2009, 13:33 »
Det er ingen tvil om at det ligger delte interesser bak flere tilsynelatende konkrete og formålsrettede prosjekt. Men det er langt fra å bruke teknologi som er utviklet i kjølvannet av militære opprustninger til formål som skal hjelpe og utvikle menneskeheten, til det å skulle føre en hel verden bak lyset med superhemmelige dekkoperasjoner, som det å bruke nordlysforskning som alibi for hemmelige operasjoner forbeholdt en skjult maktelite e.l. Mennesker har vel alltid hatt en trang til å tro at øvrigheten driver med noe muffins. Men sannheten er mesteparten av øvrigheten, dvs makteliten i forskjellige land, er helt vanlige mennesker med familie som har vært "på begge sider" og jeg kan aldri forestille meg at de skulle ha noe interesse av å regelrett svike menneskene som faktisk gjør de til det de er. Det bor en Ribsskog i oss alle ser det ut til..
Hei, å kalle undrende skeptikere for Ribsskog er for drøyt! Å stille kritiske spørsmål må være lov uten å bli satt i samme bås som virkelighetsfjerne konspirasjonsteoretikere...
Når det gjelder haarp-teknologien så tror jeg ikke at makteliten har en ond bakenforliggende plan. Nordlys er et flott fenomen, men poenget mitt er at dette programmet kan ha andre formål enn kun det å undersøke nordlyset. Ser du på størrelsen på anleggene og antallet og de summer som er investert i dette så begynner man å tenke... Det er jo ingen hemmelighet at lyttestasjonene rundtom i verden ikke var der for å lytte etter liv fra verdensrommet slik amerikanerne hevdet, men å snappe opp signaler fra russiske satelitter under den kalde krigen.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget buffer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #38 : 22. oktober 2009, 13:35 »
Står 2 eiscat antenner her på i longyearbyen og. Trekker mye strøm når de kjøres og mener at de kan kjøre antennene fra Tromsø! Hvem vet hva de ser etter.. Men at de kun kjikker på nordlys hver dag i en hel mnd med kun få timers pause hver dag tviler jeg sterkt på..


Gammel tråd men, Kongsberg Satellite Services benytter de der hvis jeg ikke tar riktig feil. Fikk demonstrert hvordan de ble benytta til å oppdage oljesøl langs norskekysten av f.eks gamle trålere som etterlot seg ett fint spor :p

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Sjekk ut detta! - Si deres mening
« #39 : 24. oktober 2009, 07:24 »
I leiren min så går alt på blå krystall energi...
Got pump?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!