Skrevet av Emne: Kommentarer til programmet mitt?  (Lest 2364 ganger)

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Kommentarer til programmet mitt?
« : 17. mars 2009, 22:09 »
Morn,

Etter å ha kommet tilbake etter permisjon (3 år pga ryggskader) fra treningssenteret har jeg ikke trent lenge og ikke fulgt noe program slavisk. Så om noen kunne ha kommet med en kommentar/forandring til treningsprogrammet mitt, hadde det vært knall  woot.


Dag 1 : Søndag ja, starter på søndag  Cool

Bryst
Benkpress: 4 set x 10 reps
Incline kabel flys: 3 set x 10 reps
Decline kabel flys: 3 set x 10 reps
Pec-dec maskin: 3 set x 10 reps
Dips maskin: 3 set 10 reps

Triceps
Triceps pushdown: 3 set x 10 reps
En arms pushdown: 3 set x 10 reps
Fransk press: 3 set x 10 reps



Dag 2: Mandag

Rygg
Rygghev: 2-3 set x 15-20 reps (kjappe for god oppvarming, pga sliter med ryggplager)
Rygghev i maskin: 2 set x 10 reps (gjør vondt - uansett vekt, bare selve bevegelsen)
Sittende kabelroing: 3 set x 10 reps
Pulldown foran: 3 set x 10 reps
Lever Incline Row: 3 set x 10 reps
Drubbell Bent-over Row: 3 set x 10 reps

Biceps
Hammercurl med hantel: 3 set x 10 reps
Bicepscurl med stang eller kabel: 3 set x 10 reps
Scottcurl: 10 set x 10 reps
Underarmscurl: 2-3 set x 10-15 reps



Dag 3: Tirsdag

Skuldre
Skrå benkpress: 3-4 set x 10 reps
Militærpress: 3 set x 10 reps
Arnold press: 3 set x 10 reps
Sidehev: 3 set x 10 reps
Fronthev: 3 set x 10 reps
Shrugs: 3-5 set x 10-15 reps



Dag 4: Onsdag

FRI
Fri: 60 minuter x 24 timer



Dag 5: Torsdag

Bryst
Benkpress: 4 set x 10 reps
Incline kabel flys: 3 set x 10 reps
Decline kabel flys: 3 set x 10 reps
Pec-dec maskin: 3 set x 10 reps
Dips maskin: 3 set 10 reps

Triceps
Triceps pushdown: 3 set x 10 reps
En arms pushdown: 3 set x 10 reps
Fransk press: 3 set x 10 reps



Dag 6: Fredag

Rygg
Rygghev: 2-3 set x 15-20 reps (kjappe for god oppvarming, pga sliter med ryggplager)
Rygghev i maskin: 2 set x 10 reps (gjør vondt - uansett vekt, bare selve bevegelsen)
Sittende kabelroing: 3 set x 10 reps
Pulldown foran: 3 set x 10 reps
Lever Incline Row: 3 set x 10 reps
Drubbell Bent-over Row: 3 set x 10 reps

Biceps
Hammercurl med hantel: 3 set x 10 reps
Bicepscurl med stang eller kabel: 3 set x 10 reps
Scottcurl: 10 set x 10 reps
Underarmscurl: 2-3 set x 10-15 reps



Dag 7: Lørdag

Bein/legger
Spinning: 45 minutter

Benspark: 3 set x 10 reps
Stående tåhev: 3 set x 20 reps
Sittende tåhev: 3 set x 10 reps
Liggende leg curl maskin: 3 set x 10 reps
Stående leg curl maskin: 3 set x 10 reps
Lever Seated Hip Adduction: 3 set x 10 reps
Lever Seated Hip Abduction: 3 set x 10 reps



Så på Dag 1 igjen osv...  >Cheesy woot


Etter hver treningsøkt tar jeg også Mage før jeg forlater treningsstudioet:
Lever Seated Crunch (gripless): 3 set x 10 reps
Lever Seated Leg Raise Crunch: 3 set x 10 reps
Lever Twist: 6 set x 10 reps (3 set på venstre og 3 set på høyre)


Navn på øvelser er tatt fra:
Iform.no's forklaring på øvelser for ...
www.exrx.net


Hva tenker du? Som du ser er dag 1 og 5 lik, 2 og 6 også. Formange øvelser? Justerer motstand/vekt slik at jeg klarer å fullføre antall oppgitt repper hvert sett. Hver treningsøkt varer omkring 1 - 2 timer. Dag 7 (inkludert spinning) varer opptil 3 timer.

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #1 : 17. mars 2009, 22:24 »
Stemmer, 3 år uten vektløfting, men har hatt perioder på kanskje 1-2 måneder (før sommertid, etter jul og slikt) hvor jeg har drevet på med spinning 1-3 ganger i uka alt etter formen og lyst. Men ikke hatt noen form for vektløfting de siste 3 åra.

Har nå "varma opp" på treningssenteret i 4 uker nå, starta med 2 dager i uka, økte til 3 og 4 etter hvert, så nå er jeg oppe i 6 dager trening den siste uka, kjører på som aldri før. Lagt opp til sunt kosthold, kosttilskuddet er på plass. Ville vell selv si jeg var varm nok til dette programmet, men så er ikke jeg noen prof da.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #2 : 18. mars 2009, 00:22 »
Drop kroppsbygger splitter, kom deg over på en form for helkropps program da feks 5x5 som er anbefalt mange ganger, vil anbefale Eirik Sandvik sin.

Utlogget Gunnar Strand Jacobsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Kaliber Treningsstudio
Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #3 : 20. mars 2009, 04:07 »
Ser fint ut dette, hvis du er Arnold eller Coleman. Hvis du ikke er en av de to, så ville jeg seriøst vurdere en sterk beskjæring av volumet her. Ihvertfall hvis du har tenkt å trene disse settene hardt.

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #4 : 21. mars 2009, 00:41 »
Hehe, er værken Arnold eller Coleman. Ligner mer en helt normal person (blanding av mesomorph og ectomorph) i 18 årsalderen. Hvilke øvelser burde jeg velge bort? Om jeg ønsker å sitte igjen med bra fordeling og de mest effektive øvelsene. Kanskje noen øvelser som kunne erstattes?

Bare glad for tips og forslag Cheesy

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #5 : 21. mars 2009, 00:46 »
Med det programmet kommer du til å stagnere etter 2 uker, max 3!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #6 : 21. mars 2009, 00:56 »
Altså er det farlig? Vil jeg bli overtrent, fremkalle skader/slitasje på ledd/muskler? Eller er det bare snakk om at jeg ikke kommer til å stagnere?

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #7 : 07. april 2009, 15:50 »
kan være litt smart og ta 2-3 dager til restitusjon og gå ned til 4 splitt istedenfor 6...
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #8 : 08. april 2009, 01:50 »
jo heftigere trent du er, bedre grunnlag osv, jo mer belastning tåler du. har du vært ute av drift i 3 år, ville jeg glatt styrt unna et slikt opplegg.

keep it simple, hold deg til flerleddsøvelser. tror kroppen din vil ha best utbytte av det etter lange pauser.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #9 : 08. april 2009, 10:34 »
3 forskjellige tricepsisolasjoner med 3x10 etter brysttrening med triceps som bi-muskel? Det er sjukt mye!

og 10 sett i scottcurl? Er ikke profesjonell, men det er SYKT mye! om det er tunge sett...

Utlogget Mao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #10 : 08. april 2009, 10:37 »
Du risikere at musklene bli negative. :/
Enn kommer styrket ut av sykdom & motgang!

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #11 : 08. april 2009, 12:51 »
Du risikere at musklene bli negative. :/

Jepp. At de rett og slett får en dårligere attitude. Can't have that! Tongue

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #12 : 08. april 2009, 13:04 »
burde vert skreven en artikkel eller 10 snart om
"HVORFOR NOOBS IKKE KAN LAGE SITT EGET TRENINGSPROGRAM"
"HVORFOR NOOBS IKKE KAN FINNE eller SKAL PRØVE Å FINNE OPP HJULET PÅ NYTT"
"HVORFOR NOOBS IKKE SKAL OVERANALYSERE ALT"
"HVORFOR NOOBS IKKE SKAL GJØRE TING VANSKELIGERE ENN DET ER" (aka 1500set pr uke istedenfor et 5x5 prog)

Og gjerne et par psykologiske om
"Hvorfor tror noobs de klarer å lage et treningsprogram til seg selv når de må spør om hjelp?"
"Hvorfor spørs noobs om hjelp når de egentlig bare vil verifisere det de gjør er rett.. Og når de får hjelp og får vite programmer dere suger kjører de det uansett? whaaaaayyyyyyy+?Huh?+1+"


Noobs= Nybegynnere

Utlogget fiflefofle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #13 : 08. april 2009, 15:36 »
burde vert skreven en artikkel eller 10 snart om
"HVORFOR NOOBS IKKE KAN LAGE SITT EGET TRENINGSPROGRAM"
"HVORFOR NOOBS IKKE KAN FINNE eller SKAL PRØVE Å FINNE OPP HJULET PÅ NYTT"
"HVORFOR NOOBS IKKE SKAL OVERANALYSERE ALT"
"HVORFOR NOOBS IKKE SKAL GJØRE TING VANSKELIGERE ENN DET ER" (aka 1500set pr uke istedenfor et 5x5 prog)

Og gjerne et par psykologiske om
"Hvorfor tror noobs de klarer å lage et treningsprogram til seg selv når de må spør om hjelp?"
"Hvorfor spørs noobs om hjelp når de egentlig bare vil verifisere det de gjør er rett.. Og når de får hjelp og får vite programmer dere suger kjører de det uansett? whaaaaayyyyyyy+?Huh?+1+"


Noobs= Nybegynnere

hehe  jeg forstår frustrasjonen mange av forumbrukerne som har vært her på forumet i en del år nå, men man må også huske på at veldig mange av de som fører logger i dag, og som har blitt ganske så sterk den dag i dag, faktisk begynte med alskens lumske splitter i stedet for RYP, 5x5 osv.

De aller fleste som spør hvordan programmet deres ser ut har jo ikke laget det selv helt fra scratch. Det finnes jo alskens splitter både her på treningsforum.no og på iform.no.

Det som fikk opp mine øyne for Stronglifts 5x5 var at jeg faktisk leste gjennom hele ebooken han har lagt ut og fått en inblikk i hva hele programmet går ut på. Han presiserer jo at det er et styrke program og ikke et kroppsbyggingsprogram, og det er nettopp der mye av problemstillingen ligger for veldig mange av dem som vil begynne å trene - De aller fleste trener ikke for styrke, men for å få en bra kropp. Mange har nok et bilde av styrkeløftere som er svære som fjell og vektløftere ala Stian Grimseth, og det er jo faktisk ikke sånn de aller fleste vil se ut da de har lyst til å begynne med trening.
Derfor hopper man på et kroppsbyggingsprogram og håper på at man skal ende opp som Arnold Smiley

Hvis man ser på de kommersielle treningssentrene rundt om kring så vil de aller fleste som trener der trene en eller annen form for splitt, ofte med kun benkpress av de store baseøvelsene. Derfor vet mange ikke bedre. Dette er like mye treningsveiledernes feil som det er kundens, og det er nok veldig mange treningssentre som styrer unna knebøy og markløft med mindre det blir bedt om spesifikt.

Noe av det som slo meg da jeg leste Stronglifts 5x5 var at han nevnte at Arnold drev med styrkeløft før han gikk over til kroppsbygning. Han hadde faktisk 210kg i benken som sitt beste løft hvis jeg ikke husker feil og det gav meg en liten tankevekker. Han hadde altså en god del muskler og styrke før han gikk over til å trene på den estetiske delen av styrketrening, nemlig fitness / kroppsbygging.

Problemet for mange som begynner å trene er også det at de vil få resultater samme hvilket treningsopplegg de følger. Derfor er det vanskelig å endre tankemåten deres siden de faktisk oppnår litt resultater og tross alt sikkert er fornøyd og motivert av det.


Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Kommentarer til programmet mitt?
« #14 : 08. april 2009, 15:53 »
hehe  jeg forstår frustrasjonen mange av forumbrukerne som har vært her på forumet i en del år nå, men man må også huske på at veldig mange av de som fører logger i dag, og som har blitt ganske så sterk den dag i dag, faktisk begynte med alskens lumske splitter i stedet for RYP, 5x5 osv.

De aller fleste som spør hvordan programmet deres ser ut har jo ikke laget det selv helt fra scratch. Det finnes jo alskens splitter både her på treningsforum.no og på iform.no.

Det som fikk opp mine øyne for Stronglifts 5x5 var at jeg faktisk leste gjennom hele ebooken han har lagt ut og fått en inblikk i hva hele programmet går ut på. Han presiserer jo at det er et styrke program og ikke et kroppsbyggingsprogram, og det er nettopp der mye av problemstillingen ligger for veldig mange av dem som vil begynne å trene - De aller fleste trener ikke for styrke, men for å få en bra kropp. Mange har nok et bilde av styrkeløftere som er svære som fjell og vektløftere ala Stian Grimseth, og det er jo faktisk ikke sånn de aller fleste vil se ut da de har lyst til å begynne med trening.
Derfor hopper man på et kroppsbyggingsprogram og håper på at man skal ende opp som Arnold Smiley

Hvis man ser på de kommersielle treningssentrene rundt om kring så vil de aller fleste som trener der trene en eller annen form for splitt, ofte med kun benkpress av de store baseøvelsene. Derfor vet mange ikke bedre. Dette er like mye treningsveiledernes feil som det er kundens, og det er nok veldig mange treningssentre som styrer unna knebøy og markløft med mindre det blir bedt om spesifikt.

Noe av det som slo meg da jeg leste Stronglifts 5x5 var at han nevnte at Arnold drev med styrkeløft før han gikk over til kroppsbygning. Han hadde faktisk 210kg i benken som sitt beste løft hvis jeg ikke husker feil og det gav meg en liten tankevekker. Han hadde altså en god del muskler og styrke før han gikk over til å trene på den estetiske delen av styrketrening, nemlig fitness / kroppsbygging.

Problemet for mange som begynner å trene er også det at de vil få resultater samme hvilket treningsopplegg de følger. Derfor er det vanskelig å endre tankemåten deres siden de faktisk oppnår litt resultater og tross alt sikkert er fornøyd og motivert av det.


er vell så og si 100% enig i det du sier.. De fleste (hvertfall de som er clean) må/bør trene styrke før de bør fokusere på bodybuilding rutiner.. Fordi du kommer ingen vei med 10dropset osv vis du bare benker 92.5kg liksom... tar du 150 i benk, 200 i bøy og 250kg i mark er det nok mye bedre og begynne å tenke på bodybuilding trening.. noen av de beste bodybuilderene er vell de som har drevet med styrkeløft først som f eks disse 2 http://www.youtube.com/watch?v=IHgBMjjnN28#noexternalembed

Men bør seriøst være mye mer artikkler om dette.. de publisere faen meg artikler om 20 indre ytre og øvre bryst og lats osv som du ikke har behov for(!) men 1 publisere en bra artikkel om hvordan du bør trene er visst ikke noe som er intressangt/nødvendig!?:S

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!