Skrevet av Emne: Antidoping norge foredrag!  (Lest 8567 ganger)

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #45 : 20. mars 2009, 12:15 »
Jeg har aldri vært på en ADN møte, men jeg håper litt at det skal skje på studioet hvor jeg trener en gang. Rett og slett fordi jeg har lyst å høre hva de har å si, og kanskje ha en diskusjon visst de sier ting som rett og slett ikke stemmer.

Jeg syns ADN skal holde seg til det de er der for, anti doping arbeid. Selv på dette området virker det som om de ofte er ute på tynn is. Når ADN representanten lirker av seg at en nevneverdig sideeffekt av steorider er strekkmerker, ja da skjønner jeg hvorfor det er farlig. Dette skjedde på tv debatten til Egil.

Når de går over på kostilskudd delen så har de vann til langt over halsen, men de innser det ikke selv. "Du vet at kosttilskudd ikke virker sant?" hva med å svare: Du vet at det finnes flere forskningsrapporter som beviser at kreatin virker en det finnes rapporter som viser at steorider er farlig? Eller rett og slett spørre om de i det hele tatt vet hva et kosttilskudd er, og hva forskjellen på et næringskonsentrat og et kosttilskudd er. Deretter spørre hvordan er næringskonsentrat ikke skal "virke" da det er KONSENTRERT NÆRING.

Nei, ADN har ikke gjort noe bra inntrykk på meg. Jeg er veldig for målet med arbeidet deres, men ikke måten de gjør den på.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #46 : 20. mars 2009, 13:47 »
Ja hadde vært bra om noen som virkelig kan argumentere for seg hadde konfrontert de ! Smiley 

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #47 : 20. mars 2009, 16:45 »
Denne gjengen hadde også foredrag på videregående hos oss for en kort tid tilbake og jeg kunne ikke annet enn å le...

De viste en film av en som heter Ståle som hadde blitt innlagt pga. steroider som ikke kunne trene ordentlig etterpå og sånn. Greit nok det, følte litt med ham og sånn, men alt annet de sa var jo nesten bare god gammeldags BS!!! Alle kosttilskudd var bare tull og var helt ubrukelige... dyrt var det også! Det er ikke akkurat hva jeg selv har opplevd... bare godt kosthold var bra nok... joda for noen så, men for andre.. neh! og den uendelig lange listen med bivirkninger dukket også opp... De viste også en film av en kar som var sikkert rundt 40 som hadde gått på steroider veldig lenge. Han hadde ikke noen problemer med det. Selvmotsigende?? Dette gjorde vel at det var flere som ble intressert i å prøve enn å skremme de fra å ikke prøve det...

Men uansett... Pointet mitt var vel at etter foredraget så var det vel flere som ville vite mer om steroider enn å unngå det, og det sier vel sitt. Føler hvertfall at de feilet stort med foredraget sitt. Synes de burde informere ungdommen på en bedre måte. Informere på en litt mer voksen måte... for han gubben som holdt foredraget var på grensen til barnslig i måten han fremstilte ting på...

denne ståle du prater om er det ikke synd på i det hele tatt.problemene hans kom ikke av steroider,men all knarken han brukte.han var så ute å kjøre med knark at han ble lagt inn på avrusning.
han er patetisk som prøver å få medlidenhet ved å legge skylden på steroider,når det var helt andre ting som var årsaken til hans problemer.



Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #48 : 21. mars 2009, 02:07 »
denne ståle du prater om er det ikke synd på i det hele tatt.problemene hans kom ikke av steroider,men all knarken han brukte.han var så ute å kjøre med knark at han ble lagt inn på avrusning.
han er patetisk som prøver å få medlidenhet ved å legge skylden på steroider,når det var helt andre ting som var årsaken til hans problemer.

Ok... det visste jeg ikke.... :/ men det forsterker jo igrunn bare poenget mitt enda mer!
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Hans Høyhet

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #49 : 21. mars 2009, 10:24 »
ADN er nå en historie for seg selv, jeg tror ikke det er så mange som er sjokkert av det egentlig. Men, en skal rettferdiggjøre litt det de holder på med også, for det er på ingen måte en lett oppgave de er satt til å gjøre. Fremgangsmåten deres derimot, den er betenkelig.

Jeg for min del hadde en lengre prat med en av skikkelsene som stadig figurerer for ADN (han kan sikkert bekrefte dette selv om han leser her inne fra tid til annen) for noen år siden på telefon. Inntrykket jeg fikk var egentlig veldig positivt, og han virket også åpen for hva jeg hadde å si dengang. Han var intressert i min historie, mine synspunkter, mine valg og hva jeg hadde av forslag ellers.

Det ble i og for seg ymtet innpå hvorvidt jeg var intressert i å bidra på noen måte selv, men som jeg antydet, slikt kan ha positive så vel som negative sider. Spørsmålet er jo ganske klart hvilken effekt vil det ha å at en person står frem som ikke opplever altfor mye negativt med seg selv og har det fint med livet sitt? Det er klart at også jeg har min historie å fortelle, det vil bidra til å opplyse, og personlig tror det kan være avskrekkende nok for noen å høre hva også jeg tenker/tenkte om min fremtid, samt de opplevelser jeg har hatt rundt meg. Men faren for at noen også ser på det som positivt er jo tilstede, selv om det kan være positivt så vel som negativt. Og derfor tror jeg det er det essensielle her, og som kanskje ADN har bommet mest på i mine øyne, det er å få troverdighet i det de holder på med. Samfunnet i dag er såpass opplyst og informasjon er så lett tilgjengelig, uavhengig om den er riktig eller ikke, at det nytter ikke lenger å forsøke å ”bløffe” seg fremover for å få frem budskapet sitt. ”Stor der oppe, liten der nede” er det ingen andre enn min mor på over 60 som tror på, knapt nok henne.

Jeg husker jo godt fra min egen ungdom filmer som ”Marita” som skulle skremme oss fra å være nysgjerrige på narkotika. En tidligere narkoman stod der fremme og fortalte sin historie og hvor fælt det hele var, men virket det egentlig? Det er jo klart at rekrutteringen, hvis vi kan kalle det for det, har vært der hele tiden, men gjorde det noe for meg? Eller kompisen min som faktisk havnet utafor en gang på tidlig 90-tall og dessverre endte livet sitt i et bakgårdsrom i Oslo noen år senere. Hva var det han ikke forstod som jeg gjorde? Eller grep jeg budskapet på en annen måte enn han? Hvorfor kjørte 3 av mine kompiser seg ihjel i ung alder når vi fikk utallige formaninger fra Trygg Trafikk om hvor farlig fart er? Var de bare ”uheldige”?

Skal ADN komme lenger med sitt budskap så mener jeg må de spille mer på lag med de personene de faktisk prøver å nå, men om det er noe de faktisk har ressurser til har jeg ingen kjennskap til, da jeg antar at toppidretten vil være et hovedfokus for de når det kommer til den faktiske ressursbruken. Men å minske skillet, eller avstanden, mellom ADN og personene de prøver å nå tror jeg vil bidra til å komme lenger med budskapet de har. Dessuten, så må de også innse det enkle faktum at å komme helt i mål antagelig er en tapt kamp, men det betyr ikke at de ikke skal kjempe videre, det bør snarere motivere de til å ”angripe” saken på en bredere måte enn hva de gjør i dag. Kombinerer de dette med troverdighet og kunnskap, så tror jeg de kan komme litt lenger enn de har gjort i dag, og kanskje en dag må de innse at det å opplyse kanskje kan være vel så forebyggende som å svartmale. Sett i et større perspektiv så kan det absolutt ha positive ringvirkninger. Klarer de også å kvitte seg med ”spøkelse-stemplet” sitt så kan de kanksje komme enda litt lenger, da dette i all hovedsak handler om holdninger, og holdninger er ikke noe man kan tre over hodet på noen som helst dersom man ønsker langvarige virkninger.

Jeg skulle mene at jeg har klartgjort i tidligere poster hva og hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort, og dette er i hvert fall mine tanker om dette. For de aller aller fleste som er innom dette er det en fase som stort sett går over etter en stund. Noen trekker strikken litt lenger, og noen få går det virkelig ille med fordi de havner i andre miljø eller at det er andre tilstøtende ting som skjer. Det er ikke slik at jeg derfor mener dette er bra fordi det går over, men målet burde være å få flest mulig raskest gjennom denne prosessen og på en minst mulig skadelig måte, samtidig som man selvsagt forsøker å få ferrest mulig til å velge slik. Men å gape over for stort er ikke nødvendigvis hensiktsmessig og kan være lite optimalt, og derfor bør man starte i en ende om ressursene er begrenset. Hvilken ende er opptil ADN, men jeg tror det kan leses utifra hva jeg skriver, hvor jeg mener de burde starte.
I'm a bodybuilder and I'm OK, I sleep all night and I train all day.... Knebøy




Man vet aldri når en får bruk for et jernrør

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!