Skrevet av Emne: Overtrening ?  (Lest 746 ganger)

Utlogget Ribosegutten

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Overtrening ?
« : 27. mars 2009, 13:24 »
Hei, sitter en del på kontor om dagen så prøver å ta minimum 100 push ups om dagen i serier på 25reps. (har som mål å klare rundt 50) Har søkt litt rundt på forumet men fant ikke noe som jeg syntes svarte direkte på mitt spørsmål.

Er det fare for å stangere/overtrene de muskelgruppene man bruker til push ups ved å ta minimum 100 om dagen, eller burde det gå bra? Kan det være det som er grunne til at jeg føler meg så sliten i slutten av uka?

Jeg har gått opp en del i maks rep siden jeg startet, men føler meg utrolig sliten i slutten av uka(usikker på om det er "restitusjons problemer" eller bare fordi jeg har kuttet ned på mengden kalorier om dagen.)

Får i meg masse proteiner, sunt fett og grei mengde karbohydrater, har for tiden lavt kaloriinntak for å kutte ned på fettet.  Veier rundt 90kg+- så blir jo en del vekt å løfte på. For å legge til litt mer info så trener jeg kampsport 4 ganger i uka (jujutsu 2, kickboksing 2) og har vel et gjennomsnittlig kal intak på rundt 2.2-2.3k per dag.  måltidene mine ser ca slik ut

Frokost
1dl kornblanding med tørket blåbær
1 banan
1glass melk
2 Omega3  kapsler

Mellommåltid 1
en boks tunfisk 170g
en gulrot
1/2 knekkebrød

Lunsj
1 egg
1/2 knekke brød med kokt skinke
1 Proteinshake fra PH (2 scopes 3dl vann)

Mellommåltid 2
1 egg
1/2 knekke brød med kokt skinke
1 Proteinshake fra PH (2 scopes 3dl vann)

Middag
Varierer, holder det så sunt som mulig, ofte
diverse gryter
kyllingfielt
som regel salat som tilbehør.

spiser som regel kun 1 porsjon/noen ganger 2 om jeg er veldig sulten etter den første. Avslutter alle måltid før jeg blir "mett"

etter trening
1 prot shake
Eller
Salat med kylling
Eller
mellom måltid 1
Eller
noe lignende.

Takk.

Utlogget 095378

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

Sv: Overtrening ?
« #1 : 27. mars 2009, 13:42 »
Jeg var oppe i 55 da jeg trente karate... Trente vel 3-4 ganger i uka. Vekta mi gikk ned noen kilo i denne perioden til 68kg. Jeg kom opp i 55 push-ups med bare å trene push-ups.

Skal du bli god i push-ups bør du trene dette med f.eks. ryggsekk med vekter oppi. Andre øvelser som gir deg bedre push-ups er benkpress, manualer i benk militærpress ol.

Vet ikke om du blir overtrent av å trene hver dag, men det klarer seg nok fint med 3 ganger i uka.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ribosegutten

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

« #2 : 27. mars 2009, 13:48 »
Oppdaterte innlegge ved å legge til mer info, og stille et oppfølgings spørsmål.

Utlogget 095378

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 27. mars 2009, 14:07 »
Vanskelig å vite om du er overtrent eller ikke. Uansett så tror jeg det kunne vært en ide å kutte ned push-up treninga fra hver dag til 2-3 ganger i uka. Du bør heller kjøre tungt de dagene du trener push-ups enn rolig 5 ganger i uka. Kostholdet ditt ser jo bra ut.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!