Skrevet av Emne: Pullover  (Lest 5898 ganger)

Utlogget Stianson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Pullover
« : 12. mars 2009, 21:41 »
Hei.

Er det noen som har erfaring med Pullovers for brystet?
Eks utført på tvers av en flat benk, slik som beskrevet her: http://www.trim.no/pub/art.php?id=265

Denne øvelsen skal visstnok bygge Pec Minor, hva vil det ha å si for utseende til brystet?

Takk for svar

Hilsen Stian 

Utlogget Breiflabben

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Pullover
« #1 : 21. mars 2009, 21:51 »
Er det ingen som kan komma med eit svar her??? Lurer litt på det samme sjøl,då eg aldri har trent denne øvelsen. Er det ein bra øvelse??? Eller er det bedre alternativer???
170cm  ca. 80 kg
2*150kg KB
17*80kg BP beina opp
1*160kg ML

Utlogget Breiflabben

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: Pullover
« #2 : 21. mars 2009, 21:54 »
Sjekka ikkje linken med ein gang,då eg kun trudde det hva beskrivelse av korleis ein utfører øvelsen. Men det stod jo svare på det som trådstarter lurte på:

PULLOVER PULLOVER MED HANTEL (MANUAL)
Dette er den beste bevegelsen (øvelsen) for å ekspandere brystkassen og øke størrelsen på ribbeboksen. Den strekker også brystmusklene og latsen. Denne øvelsen toner til og med magemusklene. Det er en fantastisk øvelse som kan hjelpe deg betydelig med å bygge opp en flott brystkasse.
170cm  ca. 80 kg
2*150kg KB
17*80kg BP beina opp
1*160kg ML

Celdiir

  • Gjest
Sv: Pullover
« #3 : 21. mars 2009, 22:21 »
Sjekka ikkje linken med ein gang,då eg kun trudde det hva beskrivelse av korleis ein utfører øvelsen. Men det stod jo svare på det som trådstarter lurte på:

PULLOVER PULLOVER MED HANTEL (MANUAL)
Dette er den beste bevegelsen (øvelsen) for å ekspandere brystkassen og øke størrelsen på ribbeboksen. Den strekker også brystmusklene og latsen. Denne øvelsen toner til og med magemusklene. Det er en fantastisk øvelse som kan hjelpe deg betydelig med å bygge opp en flott brystkasse.

Det med uthevet skrift er en gammel treningsmyte fra kroppsbyggingens tidligere dager, og vil gjøre like mye for selve beinstrukturen i brystkassen som markløft vil gjøre for å øke lengden på armene (altså nada).

Det pullovers kan gjøre er å øke bevegeligheten i thorakalryggen, og dermed gjøre det lettere å "skyte ut" brystkassen f.eks. under en side chest-posering. Brystkassen er derimot ikke noe større, og denne bevegeligheten kan man få gjennom diverse mobiliseringsøvelser med f.eks. en skumrulle.





Og her med en som ikke skyter ut brystkassen.



Når en artikkel bruker begrep som "å tone" bør bullshit-radaren ringe med en gang. Smiley

Sånn annet enn det er pullovers en kurrant øvelse, men kan være slitsom for mange sine skuldre. Det kan derfor være greit å trene den med flere repetisjoner og senere ut i økta. Det er en øvelse som lett kan utføres på samme måte som "breathing squats". Ved å ta noen pust mellom reppene mot slutten av settet er det alltid lett å få grindet opp et par til reps.. og et par til. Hos meg river slike sett mest i triceps, men også noe i lats og pecs.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Pullover
« #4 : 21. mars 2009, 23:05 »
Jeg kjører selv pullovers som en rygg øvelse pga den gode strekken den gir på lats. Og fordi pullovermaskinen på gymmet har for lite belastning. Jeg kjører og PJR Pullover på tricepsdagen. En av de beste triceps øvelser jeg har vært borti. Som bryst øvelse syns jeg ikke Pullover er noe særlig, da finnes det bedre valg etter min mening.

Utlogget morres

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

  • it doesn't get better than this
Sv: Pullover
« #5 : 22. mars 2009, 17:48 »
Sjekka ikkje linken med ein gang,då eg kun trudde det hva beskrivelse av korleis ein utfører øvelsen. Men det stod jo svare på det som trådstarter lurte på:

PULLOVER PULLOVER MED HANTEL (MANUAL)
Dette er den beste bevegelsen (øvelsen) for å ekspandere brystkassen og øke størrelsen på ribbeboksen. Den strekker også brystmusklene og latsen. Denne øvelsen toner til og med magemusklene. Det er en fantastisk øvelse som kan hjelpe deg betydelig med å bygge opp en flott brystkasse.

For å få belastning på pectoralis minor må man huske å ha albuene innenfor skuldrene. Altså presse albuene litt mot hverandre, ellers blir det en rygg-øvelse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!