Skrevet av Emne: Magefett!  (Lest 2110 ganger)

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
Magefett!
« : 14. mars 2004, 00:16 »
Hei!

Jeg har et lite spørsmål... Etter å ha sittet stille (kontorjobb) i 10 år, har jeg nå begynt å trene (2 uker). Jeg er 1,80 og 72kg og ser relativt ok ut, MEN jeg har litt magefett!!! Dette vil jeg ha bort så raskt som mulig, da jeg gjerne vil ha det bort før sommerferien. Hvordan gjør jeg dette?

Nå trener jeg vekter annenhver dag, og løper dagen dagene mellom. Jeg løper også 30 minutter med intervall etter vekttrening. Da løper jeg 1 minutt alt jeg orker og går 2 minutter i høy hastighet osv... i 30 minutter.

Er det noe jeg absolutt ikke bør spise, og noe jeg absolutt bør spise i forbindelse med slik trening?

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Magefett!
« #1 : 14. mars 2004, 15:26 »
Ja den som visste om en mirakelkur for å få vekk magefett gitt :Smiley...nei du får vel bare forsette med treningen din. Kostholdet er jo alltid viktig da...kutte ned iallefall på snop og søtsaker, passe på å få i seg sunnt fett og heller gå over til lettprodukter når deg gjelder produkter som ost og melk og kjøttpålegg f.eks.
Ellers er det nok ikke så mange fler råd jeg kan komme med for øyeblikket, men les littrundt på forumet...det er mange som kan mye her inne.
Lykke til iallefall!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Magefett!
« #2 : 14. mars 2004, 15:29 »
Husk uansett at den generelle fett% din må ned. Punktslanking går ikke an. Desverre...  Undecided
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
Re:Magefett!
« #3 : 15. mars 2004, 00:06 »
Husk uansett at den generelle fett% din må ned. Punktslanking går ikke an. Desverre...  Undecided

Jeg har jo ikke fett på resten av kroppen... bare en tynn slakk "fetthinne" rundt midjen... hehe Spiser aldri søtsaker midt i uka og spiser aldri potetgull og brus. Kostholdet mitt, med unntak av middager, står i stor grad av WasaSport med brunost og brødskiver med forskjellig kjøttpålegg. Drikker mye skummet melk...

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:Magefett!
« #4 : 16. mars 2004, 23:30 »
Hei og hopp Smiley
 Som UAP sier. Punkslankin funker ikke.. men pga hormoner osv. så slanker kroppen visse steder først automatisk. Dette innebærer bla armer på mannfolk, men du sier at du ikke har noe på resten av kroppen, da er det ganske logisk at kroppen din vil ta en del fra magen også, den kan jo ikke kvitte seg med noe som ikke er der, så til slutt så vi magen din ende opp der du vil.
Du fører et bra treningsprog. Det så ganske hardt ut riktig nok. trener du hver eneste dag?

Du får iallefall en del kardio, og dette er bra. Du burde få optimal trening av alt det der, men pass på at du får i deg nok næring, hvis ikke så vil du føle deg sliten, går det forlangt kan du overtrenes (snakker av erfaring Tongue)

Husk: det er ikke å spise for mye mat som er usunt når du trener, men å spise forlite og få forlite næring!

Ha 1 spisedag i uken. (Dette burde du klare fint i og med at du ikke spiser snop i hverdagene ellers)
Denne dagen bruker mange til å få unda lysten på godteri og annet dritt, men den er også viktig for å oppkarbe kroppen. Hvis du ligger på lavkarb, så vil forbrenningen din synke etter ca 4dager, og da trenger kroppen et piff for at dette ikke skal skje.

Jeg vet ikke hvor mye du kan. Men du sier du spiser mye knekkebrød. Spis rugsprø. Rike på fiber.
Spis lettere brunost. ikke store forskjellen men de er mindre av både karbs og fett.
Spis helst fullkornsbrød. (ikke vanlig kneip Wink)
Prøv å få i deg litt mer proteiner, og vær raus på kjøttpålegget.
Du burde ogsåfå i deg litt mer fett  i form av oljer, så hvis du spser havbris eller makrell i tomat el. lignende, så er du godt på vei!

Det er ikke veldig vanskelig å legge opp et sunt kosthold uten å planlegge, bare tenk: Gjør jeg sånn har jeg trenge karbs, slenger jeg på det får jeg en del proteiner og der får jeg det sunne fettet. Så er mye gjort (det der var jo i korte trekk riktig nok9

Håper dette hjalp, og ikke ble for rotete... Smiley
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
Re:Magefett!
« #5 : 18. mars 2004, 14:24 »
Hei!

Takk RoAcHeZz! Jeg fant dette mageprogrammet,http://www.trening.no/mndtips.php?PHPSESSID=1437cf8edff299940c231481c0c006f9  noen som har prøvd det? Dette sies jo å være punktslanking, men virker det?

Frem til nå har jeg trent hver eneste dag (3 uker) og håndtakene er nesten borte  Grin men det er fortsatt litt igjen foran på magen (OG det skal BORT). Nå har jeg fått nytt brogram som innebærer tre økter med vekter i uka etterfulgt av 30min+ intervalltrening *svett*

Når det gjelder å lage riktig mat i fohold til treningsmengde så er jeg helt blank. Jeg har kunnet spise alt uten å legge ett gram med fett på kroppen fram til jeg var 30... Da endret ting seg og de siste årene med kontorarbeid har satt sine spor. Er det noen her som kan sette opp en kostholdsplan som passer treningsmengde? Jeg har nå en dag i uka (lørdager) som jeg skeier ut + at jeg spiser det jeg vil til middag. Regelen er at hvis jeg velger å ikke skeie ut en lørdag, så må jeg vente til neste lørdag for å skeie ut. (Harde bud  Grin )

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re: Magefett!
« #6 : 21. mars 2004, 01:06 »
Hei hei!

JO, bare hyggelig.
Men altså... Nei.. Jeg tror fortsatt ikke at det funker. Som tidligere sagt. de her la seg i 500kcal i minus (Den ene gruppen) Dvs at kroppen fjerner fett tilsvarende 500kcal hver dag (hvis kosten er lagt opp riktig i form av måltider) og jeg mener selv at det er mest logisk at kroppen tar der det fort samler seg fett. På menn er dette spesifikt på mage. Man kan jo ikke fjerne fettet fra et sted hvor det knapt er fett.

Det som også er når man snakker om å stramme inn livvidde hele 6cm. Dette kan jo også ha tilsvarende med om hvor godt trent magemusklene er fra før. Når man trener en muskel, vokser den og man blir fastere og slankere i spesielt looken, og da vil jo livvidden strammes opp igjen, i og med at fettet som ligger uten på ikke "henger og slenger" lenger.
+ at som tidligere kommentert, tror jeg at en god del av de 500kcal i minus har fjernet seg fra midjepartiet.

Jeg har lenge spekulert litt i skepsis på dette med punkslanking, fordi se på leggene til bla menn. og mange mange andre, de er ofte ikke særlig feite, og de blir jo brukt til ALT, altså alltid litt ekstra blod sirkulasjon. blab al bal. Men dette Kan jeg jo ingenting om, så dette har jo bare vært spekulasjoner som antakeligvis andre også har satt seg til, men jeg har ingen fakta på dette, jeg har bare fakta på at punkslanking ikke funker og på hvorfor disse resultatene på denne gruppen evntuelt har kommet fram, så det er jo det jeg må referere til Wink
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!