Skrevet av Emne: Spørsmål om Karbohydrat pulver  (Lest 1618 ganger)

Utlogget neon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

  • En dag uten trening er en dag uten mening
Spørsmål om Karbohydrat pulver
« : 25. mars 2009, 11:06 »
1. Kabohydrater som brukes til gainer er for det meste Maltodextrin. Stemmer dette?

2. Hvor ''sunt'' er det å innta Maltodextrin 3-4 ganger daglig i tillegg til vanlige måltider (under bulk)?
    Da tenker jeg på GI og insulin nivåer i kroppen? Eller føles det på kroppen som om den inntar sukker?

3.  Hvilket Kabo pulver vil du si er det beste ift bulking? Hvorfor det?

Takk for svar!
*En dag uten trening er en dag uten mening*
Alder: 24
Vekt: 98
Høyde: 192
Progrm: RYP grunnprg

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Spørsmål om Karbohydrat pulver
« #1 : 25. mars 2009, 11:15 »
1. Kabohydrater som brukes til gainer er for det meste Maltodextrin. Stemmer dette?

2. Hvor ''sunt'' er det å innta Maltodextrin 3-4 ganger daglig i tillegg til vanlige måltider (under bulk)?
    Da tenker jeg på GI og insulin nivåer i kroppen? Eller føles det på kroppen som om den inntar sukker?

3.  Hvilket Kabo pulver vil du si er det beste ift bulking? Hvorfor det?

Takk for svar!
1. ja

2.Du kan bruke dette "sukkerpulveret" rett etter trening og bare da, som sagt er dette bare billig stivelse uten vitaminer og mineraler og havremel er et mye bedre  og sunnere alternativ dersom du skal drikke pulver for næring flere ganger om dagen...

3. Bruk proteinpulver+havremel og evnt  litt tran/olivenolje/peanøttolje/kokosolje o.s.v for en mye sunnere og billigere "gainer" enn det jævla skvipet med smak du får kjøpt overpriset i div nettbutikker o.s.v...

Utlogget neon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

  • En dag uten trening er en dag uten mening
Sv: Spørsmål om Karbohydrat pulver
« #2 : 25. mars 2009, 11:38 »
1. ja

2.Du kan bruke dette "sukkerpulveret" rett etter trening og bare da, som sagt er dette bare billig stivelse uten vitaminer og mineraler og havremel er et mye bedre  og sunnere alternativ dersom du skal drikke pulver for næring flere ganger om dagen...

3. Bruk proteinpulver+havremel og evnt  litt tran/olivenolje/peanøttolje/kokosolje o.s.v for en mye sunnere og billigere "gainer" enn det jævla skvipet med smak du får kjøpt overpriset i div nettbutikker o.s.v...

Takk for svar Ken!

Smaker ikke proteinpulver+havremel RÆV i shake?
Og blir det ikke tykt og klumpete?
Tilsetter du noe smak? Bær? Bruker du blender?

Hvordan fungerer den billige stivelsen på kroppen? Er det som med sukker? At blodsukkeret går rett til værs en kort stund, for så å gå ned under ''normalt'' nivå? Er det nesten så gale at jeg like godt kunnne ha spist sjokolade etter trening og fått samme effekt?
*En dag uten trening er en dag uten mening*
Alder: 24
Vekt: 98
Høyde: 192
Progrm: RYP grunnprg

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Spørsmål om Karbohydrat pulver
« #3 : 25. mars 2009, 11:54 »
Takk for svar Ken!

Smaker ikke proteinpulver+havremel RÆV i shake?
Og blir det ikke tykt og klumpete?
Tilsetter du noe smak? Bær? Bruker du blender?

Hvordan fungerer den billige stivelsen på kroppen? Er det som med sukker? At blodsukkeret går rett til værs en kort stund, for så å gå ned under ''normalt'' nivå? Er det nesten så gale at jeg like godt kunnne ha spist sjokolade etter trening og fått samme effekt?
Hehe smaker ikke ræv men er jo ikke milkshake akuratt  Wink...havremel kan du fint bruke i en shake med protpulver og du kan spe ut dette med vann avhengig av hvilken konsistens du vil ha (rist skikkelig da Wink),ikke noe stress og drikke dette i det hele tatt.
Blender er genialt for å lage "gainer" du kan få en oppskrift på en som smaker veldig godt faktisk,her er det forøvrig bare fantasien som setter grenser.

En boks mager kesam eller i porsjon protpulver
50-100 g havregryn/mel
2 spiseskjeder peanøttsmør
1 liten banan
Vann eller melk alt ettersom hvilken konsistens og kalorimengde du vil ha.


Ja men kan være greit under eller rett etter trening for å raskt fylle opp glykogenlagrene                 
Litt bedre enn sjokolade er det jo med tanke på at det inneholder noe protein også

Utlogget neon

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

  • En dag uten trening er en dag uten mening
Sv: Spørsmål om Karbohydrat pulver
« #4 : 25. mars 2009, 15:45 »
Jeg elsker jo havregryn så jeg satser på at jeg kommer til å elske dette også =)
Takk for hjelpen!
*En dag uten trening er en dag uten mening*
Alder: 24
Vekt: 98
Høyde: 192
Progrm: RYP grunnprg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!