Skrevet av Emne: Mat og muskler  (Lest 571 ganger)

Utlogget LeNNYNiNja

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Mat og muskler
« : 25. mars 2009, 19:26 »
Hei. Jeg har trent et styrke i 3 år nå men opplever lite progresjon for tiden. Jeg har ca. samme muskelmasse nå som for et år siden Sad  Jeg har et ganske sunt kosthold vil jeg si. Det går en del i havregryn, grove brødskiver, kyllingfilet, omega 3, proteintilskudd, multivitaminer, mandler, litt grønnsaker, melk, fullkorns matvarer osv. Dessuten holder jeg meg nesten helt unna sukkerbrus, potetgull, godteri og annen mat med raske karohydrater og usunt fett. jeg tror kanskje at problemet er kanskje at jeg ikke spiser nok, og kanskje ikke balansert nok heller.
Jeg teller ikke kallorier og jeg har heller ikke regnet ut hva jeg må spise og hvor mye per dag for å dekke energibehovet mitt. kanskje det er en god ide? jeg har lest at man bør få i seg ca. 55-60% av energibehovet gjennom karbohydrater, 15-20% fett og 20-30% protein. er dette riktig?
jeg er 184 cm høy, veier 81 kg og har en fettprosent på 13,5.
hvor mange kalorier bør jeg få i meg hver dag da?

er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp et sunt og balansert kosthold til meg som er svært optimalt for muskelvekst, uten å øke for mye i fettprosent?

all informasjon er til hjelp!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!