Skrevet av Emne: Bred rygg ved hjelp av vitenskap  (Lest 5335 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #15 : 15. mars 2009, 23:04 »
^Ja tenk! Du kan jo looke opp bildeprofilen min og se for deg selv.Smiley Eller jeg kan like godt legge ut en link her for litt sammenligning (http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=14048.210) Uansett, så er ikke dette noe nytt, de fleste byggere/topp byggere med bra rygg har disse øvelsene med i programmet sitt.

Er ikke spess vits med hantelroing når du allerede har foroverbøyd roing i programmet, med mindre det er for å dele opp/variasjon. Er jo basicly den samme øvelsen.

Hoho du skal ha honnør for svar på tiltale. Smiley Ser det er lenge siden den profilen din var oppdatert, kanskje du skulle lagt ut nye bilder. Sikkert skjedd mye siden sist.

Og ja det blir for variasjonens skyld. Noe vi alle vet hvor viktig er.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #16 : 15. mars 2009, 23:52 »
Hoho du skal ha honnør for svar på tiltale. Smiley Ser det er lenge siden den profilen din var oppdatert, kanskje du skulle lagt ut nye bilder. Sikkert skjedd mye siden sist.

Og ja det blir for variasjonens skyld. Noe vi alle vet hvor viktig er.

Lite å gjøre i dag... Tongue

Har desverre ikke noe særlig å oppdatere med der nå... Bare mosjonist nå.. Tongue
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #17 : 12. april 2009, 15:28 »
Nok en fancy, bullshit, "vitenskapelig" bygge artikkel.

Skal du ha stor og bred rygg gjør du disse øvelsene:

Chins
Markløft
Foroverbøyd roing

Og dette skal gjøres tungt!

Noe mer enn det trenger du strengt tatt ikke, men sleng inn gjerne noe sittende kabel roing også (helst m bredt grep imo.)

Så du mener at det ikke er nooe logisk i det han sier her?

Hun skriver jo også nederst på artikkelen at han tar for seg latimusdorsi, derfor er ikke markløft med. eller "lower back".

Jeg mener det er en veldig bra artikkel, og pre exhausting har funket før, hvorfor ikke på latsen ?


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #18 : 12. april 2009, 15:47 »
Markløft, hvor fa.. er markløft Markløft
Trodde det bare var det som bygde rygg jeg Smiley










Og det må jo stemme, jeg har nesten ikke rygg, og ikke er jeg racer på markløft heller Cheesy
Har nesten ikke rygg jeg heller,ennå jeg peser på med alt mulig av både nedtrekk i forskjellige varianter,ro-øvelser og mark....faen ta disse genene Wink

Utlogget Joacim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #19 : 12. april 2009, 16:23 »
Jeg har lagt merke til at en av de mest prioriterte øvelsene til de store gutta med grov rygg er bøyd over  roing med stang...Vil tro den aktiverer store deler av ryggen og kansje er like viktig som mark, på sin måte, fordi du bruker latissimus mer aktivt når du drar mot abdomen...

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #20 : 12. april 2009, 16:26 »
Jeg har lagt merke til at en av de mest prioriterte øvelsene til de store gutta med grov rygg er bøyd over  roing med stang...Vil tro den aktiverer store deler av ryggen og kansje er like viktig som mark, på sin måte, fordi du bruker latissimus mer aktivt når du drar mot abdomen...

Foroverbøyd roing med stang er hardcore ja.

taraquin

  • Gjest
Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #21 : 12. april 2009, 16:37 »
http://www.teenbodybuilding.com/mark4.htm Stangroing gir høyest EMG-måling på lats så ikke uten grunn at den er populær nei!

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Bred rygg ved hjelp av vitenskap
« #22 : 12. april 2009, 20:37 »
http://www.teenbodybuilding.com/mark4.htm Stangroing gir høyest EMG-måling på lats så ikke uten grunn at den er populær nei!
hadde fått med meg det samme og begynt å bruke den mye mer! Ble skikkelig støl i ryggen når jeg begynte å fokusere hardt på denne, og det er noe jeg har sliti med, å bli støl og få pump i ryggen! Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!