Skrevet av Emne: Frank`s Loggbok2000  (Lest 3565 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #15 : 03. august 2010, 03:45 »
sikkert heltmotsatt av deg. ca altd til failure trener jeg

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #16 : 03. august 2010, 04:07 »
For det er nettopp det de er, støtteøvelser. Mange program har støtteøvelser i form av direkte armtrening. De har sin plass, hvis du vet hvordan du skal bruke dem. Poenget er, at som nybegynner er det baseøvelser som skal stå i fokus, ikke egne dager med trening av armer. Bodybuildere er i stand til å bryte ned musklene i så stor grad at de ofte kan ta nytte av flere øvelser på kun armer. Mange av dem tar medikamenter som gjør at musklene restituerer seg kjappere, og kan derfor trene hardere. Etterligner du bodybuildere, er du dømt til å feile.

Jeg er enig i det at man burde trene baseøvelser. Men blir idiotisk å si at man ikke får mer resultater av å trene støtteøvelser i tillegg. Jeg trener nå hver baseøvelse 1-2 ganger i uken, og bruker og støtteøvelser. Jeg kan si at jeg har aldri hatt en så god framgang før.

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #17 : 03. august 2010, 04:26 »
Baseøvelser i starten - legg til isolasjonsøvelser når du med  tid og erfaring eventuelt finner ut av svake punkt. Frank, kjør stronglifts istedenfor splittrutiner. Jeg garanterer deg, om du gjør slik det står, at du vil oppnå en sterk, veltrent og balansert fysikk. Uansett, lykke til.


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #18 : 03. august 2010, 04:29 »
 :Smiley


Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #19 : 03. august 2010, 05:05 »
fordi at du har lest dette på en side og de kom frem til det, så vil ikke det si at er det beste for alle. folk er forskjellig. noen må trene lenger enn andre for å få samme resultater osv.  andre muskler på kroppen trenger f eks mer trening enn andre igjen fordi om man ikke er bygger eller veldig erfaren for å få symetrien til å stemme.  men vi trenger ikke å være enige.  bi og tri kan man selvsagt ikke kjøre like hard som f eks bein pga det er veldig små muskelgrupper, men sånn som du legger det frem så sier du at man ikke trenger å trene armer som ny begynner. den ser ikke jeg. blir en spennede symetri du får visst du føler det opplegget over lang tid.
Du mener at man skal jobbe for å oppnå symmetri som nybegynner? Latterlig. Som nybegynner skal du fokusere på å bli sterk i de tunge løftene - benk, bøy, mark, press etc. Spennende symmetri av stronglifts/starting strenght? Hvis du mener "dårlig" så er du stokk dum. Disse programmene er fullstendig balanserte og vil gi deg en bra fysikk. Det faktum at du ikke ser dette, viser mangel på kunnskap - hold teoriene dine for deg selv.

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Frank`s Loggbok2000
« #20 : 04. august 2010, 00:30 »
Ja skal si det er kommet inn mye meninger iløpet av natta her ja...  Tongue

Vil bare presisere at det jeg skriver ned her er IKKE et endelig program.. Jeg prøver ut diverse øvelser, og prøver å se om jeg liker den nye treningsplanen.. Når jeg er blitt fornøyd med treningsprogrammet skal jeg snakke med trener`n og høre hva han synes.. (itilfelle det er litt/veldig feil det jeg gjør) Jeg vil trene hver muskel-gruppe 1 gang i uka og jeg vil ha mellom 3 og 5 øvelser på hver musklelgruppe.. Jeg har tilbringt opp mot 20 timer i uka på gymmet det siste året snart, så helt blank på evnet er jeg ikke.. Leser om trening på nettet noen timer om dagen + at jeg prater med mange på gymmet.. jeg sier ikke at det gir meg noen kompetanse av noe slag, men jeg kan se hva slags program som går igjen hos folk, og ser hva som funker og hva som ikke funker for mange.. men det som fungerer for andre trenger nødvendigvis ikke å fungere for meg.. Tongue  - så i ukene fremover vil jeg gjerne ha forslag til program og gjerne forklar hvorfor... Tongue

MEEEN.... Idag har jeg trent bein Smiley

45 minutter kardio..

Skråliggende benkpress opp: 200kg 10 repitisjoner og 5 sett
Lårcurl liggende: 50kg 10x5
Benspark: 40kg 10x5
Etter disse få øvelsene ble jeg nødt til å avbryte treninga pga dårlig mage Sad
Men ellers ville jeg også tatt stående tåhev, strake markløft og knebøy..

Ellers om dagene går jeg å sikler veldig mye på glutamin og vurderer om jeg skal gjøre et lite kjøp av det for å se om hvordan det fungerer.. Noen erfaringer ute å går??


Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #21 : 04. august 2010, 00:33 »
Du mener at man skal jobbe for å oppnå symmetri som nybegynner? Latterlig. Som nybegynner skal du fokusere på å bli sterk i de tunge løftene - benk, bøy, mark, press etc. Spennende symmetri av stronglifts/starting strenght? Hvis du mener "dårlig" så er du stokk dum. Disse programmene er fullstendig balanserte og vil gi deg en bra fysikk. Det faktum at du ikke ser dette, viser mangel på kunnskap - hold teoriene dine for deg selv.

har prøvd fler av disse programmene men hvartfall det som funket best for meg var ett 4-splitt hvor jeg trente 2 muskelgrupper pr gang og mye støttemuskler.

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #22 : 04. august 2010, 00:50 »
Hvorfor logger du treningen når du ikke er villig til å ta i mot råd? Trener du reint, bør du gå for høyere frekvens og lavere volum. Baseøvelser er det som bygger, hvis du ikke kan forstå dette vil du aldri kunne nå ditt potensiale.

Hammercurl: 20kg 5 rep 5 sett
Bicepscurl med kabel 60kg 5x5
Triceps pushdown 30kg 5x5
Hantel kickback 12.5kg 5x5
Scottcurl : z-stang med 20kg 5x5
Dips 10x5
Underarmscurl 15kg 5x5
pushups 4x5

Du kan lige gjerne ta en hammer å denge løs på armene om du skal følge det opplegget der.

Når du først er i gang, hvorfor ikke kjøre cutler sitt program? http://mr-olympia.blogspot.com/2010/01/jay-cutler-training-program-and-diet.html

Go for it, så ser vi deg på Mr.Olympia neste år Wink

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Frank`s Loggbok2000
« #23 : 04. august 2010, 01:04 »
Hvis du hadde LEST litt og TENKT litt før du skreiv det innlegget så hadde du kanskje sluppet å skrive det??

Jeg spør jo etter råd!! Har trent base veldig lenge, og resultatene begynte å stagge.. Da er det tid for forandring serru..

Og armene mine var helt fine etter den økta de.. sikkert fordi jeg ikke trente så veldig tungt, men dog...
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #24 : 04. august 2010, 01:10 »
Hvis du hadde LEST litt og TENKT litt før du skreiv det innlegget så hadde du kanskje sluppet å skrive det??

Jeg spør jo etter råd!! Har trent base veldig lenge, og resultatene begynte å stagge.. Da er det tid for forandring serru..

Og armene mine var helt fine etter den økta de.. sikkert fordi jeg ikke trente så veldig tungt, men dog...


er ikke helt med på hva han over vil og mener. men uansett skader ikke for deg kanskje priotere litt annerledes fremover. dropsett, supersett osv på forskjellige muskelgrupper:) 

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #25 : 04. august 2010, 01:13 »
Du har satt opp 30 sett + 15 sett som også treffer armer bra. Dette viser svart på hvitt mangel av kunnskap. Antar at du da trener 100 sett rygg? Rygg er tross alt en langt større muskelgruppe som trenger mye mer juling enn biceps/triceps.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Frank`s Loggbok2000
« #26 : 04. august 2010, 01:19 »
Du har satt opp 30 sett + 15 sett som også treffer armer bra. Dette viser svart på hvitt mangel av kunnskap. Antar at du da trener 100 sett rygg? Rygg er tross alt en langt større muskelgruppe som trenger mye mer juling enn biceps/triceps.

kanskje derfor han spør om hjelp:) på armene ville ikke jeg hatt noe mer en f eks 6 sett på bi og 6 på tri. smalbenk og franspress feks. og så en eller anne curl øvelse og så kanskje par sett med hammercurl:) dette er hvarfall øvelser jeg liker:)  alle trenger ikke å like dette:) å bruke 2 timer på armer er mye bortkastet tid:)

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Frank`s Loggbok2000
« #27 : 04. august 2010, 01:24 »
Du har satt opp 30 sett + 15 sett som også treffer armer bra. Dette viser svart på hvitt mangel av kunnskap. Antar at du da trener 100 sett rygg? Rygg er tross alt en langt større muskelgruppe som trenger mye mer juling enn biceps/triceps.

Nei, 100 sett er altfor lite... hehe..
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Frank`s Loggbok2000
« #28 : 04. august 2010, 15:56 »
ingen trening idag Sad

Men skal trene rygg imorgen sammen med ste datter  bodybuilder
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!