Skrevet av Emne: Bevegelses- og idrettsvitenskap. NTNU. Erfaringer?  (Lest 2351 ganger)

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Vurderer sterkt søke dette etter ett par år poengsanking. Er det noen som har erfaringer fra dette studiet?
Er det mye fokus på trening?

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Jeg gikk bevegelses- og idrettsvitenskap på NTNU. De første årene var det mye fokus på anatomi, treningslære, idrettshistorie og fysiologi. Deretter var det en del innføring i metode, noe som er obligatorisk om man skal fortsette til Master.

Det var ikke veldig mye fokus på styrketrening, og det vesle som var ble ledet av en russisk vektløfterdame som HATET styrkeløft(ere), så jeg fikk lite utbytte av det. Ble så provosert av hele væremåten til dette damemennesket, så det var like mye min egen feil.

Antatomiundervisningen vi hadde var svært grundig, noe som var veldig interessant. Men vi lærte forholdsvis lite om kost og ernæring sett i forhold til styrketrening. I pensumlitteraturen vi hadde stod det imidlertid mye om dette, så for spesielt interesserte var det gode muligheter til å lære mye på egen hånd. Alt i alt vil jeg anbefale studiet, men det krever at du er litt heldig med foreleserne. Ikke alle er like flinke, for å si det mildt.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget KreV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Benkleddet: Har du fått deg jobb relatert til utdanningen? Mener å huske at det studiet står på søkelista mi.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Nå tok jeg fordypning innen idrettsvitenskap, som er et samfunnsvitenskapelig studie, og veldig annerledes enn bevegelsesvitenskap.

Men ja, jeg fikk jobb på akkurat det feltet jeg skrev masteroppgave om. Ikke så rart, siden svært få/ingen har skrevet om akkurat dette før. Så jeg fikk jobb litt over 1 måned etter avsluttet skolegang..

-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Paint

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Har søkt det, kommer vel fort akkurat ikke inn. Blir mest sannsynlig Idretts- og samfunnsvitenskap på meg.

En eldre bekjent av meg gjennomførte idrett- og bevegelighet, og var etter hva jeg forsto forholdsvis godt fornøyd, og kom med ca samme beskrivelse som Benkleddet.

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Nå tok jeg fordypning innen idrettsvitenskap, som er et samfunnsvitenskapelig studie, og veldig annerledes enn bevegelsesvitenskap.

Men ja, jeg fikk jobb på akkurat det feltet jeg skrev masteroppgave om. Ikke så rart, siden svært få/ingen har skrevet om akkurat dette før. Så jeg fikk jobb litt over 1 måned etter avsluttet skolegang..



Hva jobber du med etter dette da?

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Jeg jobber som sportssjef i Special Olympics Norge

http://specialolympics.no/  Smiley
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Okei Smiley Det hørtes veldig interessant ut!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!