Skrevet av Emne: La oss være litt ærlige her.  (Lest 9807 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #75 : 10. april 2009, 03:28 »
Alt er situasjonsbetinget, det har xXUnknownXx for så vidt rett i. Hvem som helst kan egentlig bli grisedengt av hvem som helst, det er bare å ha nok overraskelsesmoment og flaks til å få inn et solid første slag - hvilket er mye lettere i det virkelige liv, hvor man ikke nødvendigvis forventer en slåsskamp, enn i ringen/på matta.

hvor lenge tror du man må trene kampsport før man får en "significant edge" over den gjennomsnittlige bøllen?

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #76 : 10. april 2009, 04:25 »
Tror/vet at de fleste som trener styrke har en liten tanke at de skal kunne skambanke de som ypper seg.
Tror de fleste mannfolk har et instinkt(inkl meg) at litt av vitsen til du peiser på med shakes å trener tungt er for å bli bedre rusta i kamp.

Nei...

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #77 : 10. april 2009, 08:34 »
Tror/vet at de fleste som trener styrke har en liten tanke at de skal kunne skambanke de som ypper seg.
Tror de fleste mannfolk har et instinkt(inkl meg) at litt av vitsen til du peiser på med shakes å trener tungt er for å bli bedre rusta i kamp.

Sikkert none som er veldig uenige, men trener dere for å stå på en scene smørt inn i olje å flexse?

Ikke misforstå meg meg , men må være kjekt å slenge en yppete satan i grøfta foran han sine kamerater etter 2-5år med stryrkesport som du aldri hadde klart å gjøre før du trente.

Om jeg skulle rustet meg til kamp, så hadde styrktrening kommet langt ned på lista over hva jeg ville prioritert.
Jeg har fått nok juling på matta av fysisk lite imponerende individer til å forstå att store muskler og stor slagkraft ikke har mye med hverandre å gjøre.

Det er klart: om man ser stor og sterkt ut, så er det færre som ypper til bråk. Men nå bor jeg i "Steroid Creek" så det er alltid noen som er større uansett..
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Sterkmann

  • Gjest
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #78 : 10. april 2009, 10:19 »
Om jeg skulle rustet meg til kamp, så hadde styrktrening kommet langt ned på lista over hva jeg ville prioritert.
Jeg har fått nok juling på matta av fysisk lite imponerende individer til å forstå att store muskler og stor slagkraft ikke har mye med hverandre å gjøre.

Det er klart: om man ser stor og sterkt ut, så er det færre som ypper til bråk. Men nå bor jeg i "Steroid Creek" så det er alltid noen som er større uansett..

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #79 : 10. april 2009, 10:29 »
Skal man være ærlig i en tråd som dette, så er min påstand at det er flere gutter som starter å trene med fitte som motivasjon enn det å skulle slåss.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #80 : 10. april 2009, 14:05 »
Fitte er godt

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #81 : 10. april 2009, 14:45 »
hvor lenge tror du man må trene kampsport før man får en "significant edge" over den gjennomsnittlige bøllen?

Det finnes ingen fasitsvar her, men hvis du trener f. eks. Muay Thai tre-fire ganger i uken i et års tid, vil jeg tro at du kan føle deg ganske trygg i de aller fleste slagsmål, så fremt du ikke møter noen med mer kampsporttrening, mange kompiser, eller våpen.

Waal

  • Gjest
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #82 : 10. april 2009, 14:48 »
Det finnes ingen fasitsvar her, men hvis du trener f. eks. Muay Thai tre-fire ganger i uken i et års tid, vil jeg tro at du kan føle deg ganske trygg i de aller fleste slagsmål, så fremt du ikke møter noen med mer kampsporttrening, mange kompiser, eller våpen.

Jeg vedder på at du hadde lett knocka 5 stk, våpen eller ei.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #83 : 10. april 2009, 19:56 »
Tror/vet at de fleste som trener styrke har en liten tanke at de skal kunne skambanke de som ypper seg.
Tror de fleste mannfolk har et instinkt(inkl meg) at litt av vitsen til du peiser på med shakes å trener tungt er for å bli bedre rusta i kamp.

Sikkert none som er veldig uenige, men trener dere for å stå på en scene smørt inn i olje å flexse?

Ikke misforstå meg meg , men må være kjekt å slenge en yppete satan i grøfta foran han sine kamerater etter 2-5år med stryrkesport som du aldri hadde klart å gjøre før du trente.


Tja ... noen mener menneskeheten har beveget seg fremover. Jeg pleier å være kategorisk uenig i dette. Det er muligens noen personer som vanker på landets treningsentre som er der for å "ruste-seg-til-kamp", men i mine øyne blir det som å befinne seg på steinaldernivå.

Den ekstremt primitive "gymrotte" vil i såfall befinne seg i en kombinasjon av tre kategorier:

1) Jeg skal bli stor og sterk, slik at jeg kan banke dritten av alle som tør å si noe "up-in-my-face"
2) Jeg skal sprade solbrun rundt i tanktop og trene egoet mitt med å løfte masse vekter, helst kaste hantler og annet fra meg med masse bråk etter at jeg er ferdig slik at egoet mitt (forhåpentligvis) får seg en sårt tiltrengt boost.
3) Jeg skal dra damer

Sorry, men styrketrening er ikke løsningen på noen av de ovenforstående utfordringer.

1) Skal du banke noen opp (eller kanskje til og med ta noen av dage), så finnes det mye mer effektive måter å gjøre dette på enn å bruke tusenvis med treningstimer på å "gjøre-seg-klar-til-kamp". Du skal forhåpentligvis ta det oppgjøret ditt før "fiendene" dine er havna i graven.
2) Her er psykolog og samtaleterapi et bedre alternativ.
3) ... og damene? Ja, de snur seg ikke etter musklene dine ... men etter bilen du kjører ... om en skal ta dagspressen seriøst (ja, for vi gjør jo det ... gjør vi ikke?): http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=571479

... så har du jo selvsagt slike som meg ... som elsker å trene ... fordi det er moro ... og fordi disse aktivitetene er med på å gi en kvalitativt bedre helse. I tillegg så har du jo også personer som faktisk trener for å stå på en scene ... eller generelt sett bli best mulig innen idretten de driver med.

Pumper en jern utelukkende for å skulle gi noen en rett høyre på neste vorspiel, så bør en gjern få tatt en hodesjekk snarest mulig. Det er aldri for sent å få behandling, men det er helst å preferere før en gjør skade på seg selv og/eller andre.

God trening! Grin

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #84 : 10. april 2009, 20:18 »
Tror/vet at de fleste som trener styrke har en liten tanke at de skal kunne skambanke de som ypper seg.
Tror de fleste mannfolk har et instinkt(inkl meg) at litt av vitsen til du peiser på med shakes å trener tungt er for å bli bedre rusta i kamp.

Sikkert none som er veldig uenige, men trener dere for å stå på en scene smørt inn i olje å flexse?

Ikke misforstå meg meg , men må være kjekt å slenge en yppete satan i grøfta foran han sine kamerater etter 2-5år med stryrkesport som du aldri hadde klart å gjøre før du trente.

Dummeste jeg har hørt på lenge. En liten promille av de som trener styrke har kanskje komplekser for et eller annet, men alle jeg trener med gjør det for å se bedre ut og fordi det er digg å trene. Mens jeg og andre styrkeløftere trener for å bli bedre i idretten sin..
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #85 : 10. april 2009, 20:23 »
Dummeste jeg har hørt på lenge. En liten promille av de som trener styrke har kanskje komplekser for et eller annet, men alle jeg trener med gjør det for å se bedre ut og fordi det er digg å trene. Mens jeg og andre styrkeløftere trener for å bli bedre i idretten sin..

En liten promille av de som trener vekter har komplekser? Det må være en skrivefeil. Hvis man snur på det og sier at en liten promille av de som trener med vekter IKKE har komplekser for et eller annet, så tror jeg vi er nærmere sannheten.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: La oss være litt ærlige her.
« #86 : 10. april 2009, 20:27 »
En liten promille av de som trener vekter har komplekser? Det må være en skrivefeil. Hvis man snur på det og sier at en liten promille av de som trener med vekter IKKE har komplekser for et eller annet, så tror jeg vi er nærmere sannheten.

Oki, la oss si at noen prosent har komplekser da. Da det handler om slossing så antar jeg at vi snakker om gutter. Med komplekser mener jeg vel noe mer alvorlig enn at man vil fjerne litt magefett og har litt lyst på sixpack. Ingen kan få meg til å tro at halve treningsstudioet består av mobbeofre!
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #87 : 10. april 2009, 20:30 »
tror du kan ta en promille av det JanB sier serriøst Wink

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #88 : 10. april 2009, 20:33 »

[/quote]
Tja ... noen mener menneskeheten har beveget seg fremover. Jeg pleier å være kategorisk uenig i dette. Det er muligens noen personer som vanker på landets treningsentre som er der for å "ruste-seg-til-kamp", men i mine øyne blir det som å befinne seg på steinaldernivå.

Den ekstremt primitive "gymrotte" vil i såfall befinne seg i en kombinasjon av tre kategorier:

1) Jeg skal bli stor og sterk, slik at jeg kan banke dritten av alle som tør å si noe "up-in-my-face"
2) Jeg skal sprade solbrun rundt i tanktop og trene egoet mitt med å løfte masse vekter, helst kaste hantler og annet fra meg med masse bråk etter at jeg er ferdig slik at egoet mitt (forhåpentligvis) får seg en sårt tiltrengt boost.
3) Jeg skal dra damer

Sorry, men styrketrening er ikke løsningen på noen av de ovenforstående utfordringer.

1) Skal du banke noen opp (eller kanskje til og med ta noen av dage), så finnes det mye mer effektive måter å gjøre dette på enn å bruke tusenvis med treningstimer på å "gjøre-seg-klar-til-kamp". Du skal forhåpentligvis ta det oppgjøret ditt før "fiendene" dine er havna i graven.
2) Her er psykolog og samtaleterapi et bedre alternativ.
3) ... og damene? Ja, de snur seg ikke etter musklene dine ... men etter bilen du kjører ... om en skal ta dagspressen seriøst (ja, for vi gjør jo det ... gjør vi ikke?): http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=571479

... så har du jo selvsagt slike som meg ... som elsker å trene ... fordi det er moro ... og fordi disse aktivitetene er med på å gi en kvalitativt bedre helse. I tillegg så har du jo også personer som faktisk trener for å stå på en scene ... eller generelt sett bli best mulig innen idretten de driver med.

Pumper en jern utelukkende for å skulle gi noen en rett høyre på neste vorspiel, så bør en gjern få tatt en hodesjekk snarest mulig. Det er aldri for sent å få behandling, men det er helst å preferere før en gjør skade på seg selv og/eller andre.

God trening! Grin

Uenig. Trening gir bedre selvbilde og selvtillit. Mer selvtillit = mer damer.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: La oss være litt ærlige her.
« #89 : 10. april 2009, 20:38 »
Oki, la oss si at noen prosent har komplekser da. Da det handler om slossing så antar jeg at vi snakker om gutter. Med komplekser mener jeg vel noe mer alvorlig enn at man vil fjerne litt magefett og har litt lyst på sixpack. Ingen kan få meg til å tro at halve treningsstudioet består av mobbeofre!

Jeg tenker generelt, ikke slossing. Personer som forsøker å gjemme seg bak et stort ytre, men på innsiden er like usikre som de var før de ble store. Vekttrening er nok den aktiviteten som tiltrekker seg flest folk med komplekser. Et godt eksempel, og en god beskrivelse, er han som skrev boka "Muscle: Confessions of an Unlikely Bodybuilder".

Nå er det riktignok mennesker fra alle lag i samfunnet som trener på treningsstudio, så det har nok endret seg litt, men likevel så tror jeg det er veldig mange som trener vekter som gjør det for å booste selvsikkerheten sin. Det er forøvrig ikke noe galt i det...
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!