Skrevet av Emne: Loggbok med mål i konflikt  (Lest 36956 ganger)

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #105 : 12. november 2009, 07:15 »
Kosthold:
M1: 2 skiver med leverpostei/fårepølse, 1 glass cultura.
M2: 3 skiver med leverpostei/fårepølse.
M3: 2 skiver med smør, omelett av 3 egg og 6x pepperskinke (pålegg).
M4: 1 pakke maryland cookies, fy faen.
M5: 1 boks cottage cheese med sukker og kanel.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #106 : 13. november 2009, 12:28 »
Trening:

Knebøy:                       2x5x108KG (pers)
Markløft:                      1x5x108KG
Skråbenk DB:              1x7x24KG, 1x6x24KG, 1x5x24KG
Arnoldpress:                2x6x18KG
Nedtrekk smalt grep:    2x5x67KG
Roing smalt grep:         2x5x67KG
Bicepscurl:                   2x5x14KG
Triceps:                       2x5x35KG
Planke og sideplanke

M1: 1 kyllingfilet, en klatt makaroni og en klatt kesam.
M2: 1 banan, 90g 90+ og creatin.


Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #107 : 14. november 2009, 12:13 »
I morgen er det siste dag på programmet. Det betyr at det må spises!

M1: 1 banan, 200g svinekjøtt og gulrot i søtsur saus, 100gris
M2: 1 banan, 3 skiver med fårepølse og agurk.
M3: Pinnekjøtt og kake.
M4: 90g 90+, 1 banan, og 1 halv boks cottage cheese.
M5: 2 egg, 1 pakke bacon og 2 knekkebrød.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #108 : 15. november 2009, 16:07 »
Kosthold:

M1: 250g kjøttdeig og fullkornspasta.
M2: 60g 90+ og 1 banan.
M3: 250g kjøttdeig og fullkornspasta.
M4: 40g 90+, creatin og 1 banan (etter squash).

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #109 : 15. november 2009, 16:54 »
Lykke til på siste dagen i RYP.

Hvilke øvelser bruker du på oppvarmingen?

25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #110 : 15. november 2009, 21:27 »
Tusen takk for det, håper virkelig alt skal klaffe.

Før oppvarming kjører jeg først 5-10min på mølla/ror, deretter tøyer jeg i 15min. De fleste av øvelsene jeg bruker for å tøye er hentet herfra:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1267

Merker det hjelper veldig mye på å komme dypere i bøy.

Etter tøyingen tar jeg som regel 3 sett med 3x5 hvor jeg jobber meg opp til arbeidsvekt i bøy før jeg kjører bøy og markløft. Deretter varmer jeg opp med 2 sett benkpress opp til arbeidsvekt før jeg kjører igjennom resten av økten.

Kjempekjekt å se at det er noen som titter innom! Smiley

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #111 : 16. november 2009, 20:30 »
SISTE DAG PÅ RYP (I ÅR?)

RYP uke 6, dag 3
Knebøy:                      1x5x110KG 1x5x112KG                      PERS
Markløft:                      1x3x112,5KG 1x2x115KG                  PERS (??)
Skråbenk DB:              3x5x26KG                                         PERS
Arnoldpress:                1x3x20KG
Nedtrekk smalt grep:    2x5x70KG
Roing smalt grep:         2x8x57KG
Bicepscurl:                   2x12x14KG
Abdominal crunch         2x7x50KG

Har egentlig mye å si om denne treningen her. Klarte for det første å pådra meg en strekk i låret tidligere i uken når jeg spilte squash. Det kjente jeg i dag når jeg skulle ta knebøy. Skulle egentlig ha vært 2x5x112KG i dag, men jeg valgte å ta et sett på 110 først for å se hvordan det lå an. Det var såpass tungt forrige trening med 108KG. Det første settet gikk forholdsvis greit, ikke den beste teknikken, men det var greit. Det andre settet kjørte jeg 112KG slik programmet sa, og det gikk.. på et vis. Det var et par grunne løft der og det er sannsynligvis det dårligst teknisk utførte settet jeg har kjørt på flere uker. Men allikevel, det var ny pers og jeg er fornøyd med det. Bør jeg kunne ta 120KG på 1RM nå?

På marken ble det til at jeg gikk opp til 115KG. Det gikk egentlig greit, med det unntaket at jeg mistet grepet på stangen totalt etter hvert løft. Skjønner ikke hvorfor det skjedde, har aldri skjedd tidligere. Tror jeg var for svett i hendene.

Så var det over på benken. I dag skulle det være 2x3x25KG. Som tidligere nevnt har vi ikke manualer med oddetall, og dermed ble det 26KG. Prøvde såvidt et løft for 3 treninger siden med disse, og det gikk særdeles dårlig. Men i dag gikk pussig nok alle tre settene. Dog gikk det tydeligvis ut over skulderpressen, hvor jeg tok 3x20KG. Merket det var veldig tomt og bare ga meg der. Det er noe som ikke er hundre prosent i høyre skulder og da føltes det like greit å la være.

Resten av øvelsene i dag tok jeg veldig lett på, det føltes som om kroppen hadde fått litt juling. Hovedfokus var uansett å klare oppsettet på benk, mark, bøy og skulderpress. Roingen gikk jeg ned til 57KG i dag og bare fokuserte på teknikken. Får fremdeles veldig lite kontakt her føler jeg. Kjørte også på med flere reps slik at jeg kjørte ut armene. Nedtrekk fullførte jeg som satt opp i programmet, mens jeg kjørte veldig lett på armene og litt mage til slutt.

Kosthold:

M1: 350G skinkebiff, 100g ris, en klatt mager kesam.
M2: 60g 90+, 30g carbofuel.
M3: 3/4 boks av mager kesam med fun light.
M4: 1 gulrot og 1/8 brie ost og creatine.
M5: 2 bananer, 60g 90+ og creatine.


Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #112 : 17. november 2009, 00:48 »
Planer fremover:

Ny diett!

Skal gå et par uker nå på lav-karbo/null-karbo diett. Har ingen planer om å øke noe i noen øvelser i denne perioden. Det blir sannsynligvis bare to treninger i uken, muligens tre. Tenkte å prøve i 10 dager, eller kanskje 2 uker nå. Gjør det hovedsaklig bare for å teste ut slik at jeg blir flinkere på deff senere, men jeg ønsker å holde en lav fettprosent, og vil gå ned noen KG.

Morgenvekt for øyeblikket er 85KG. Håper å havne nær 80 etter 2 uker. Kanskje litt ambisiøst? Men det går vel vertfall før jeg får tilbake vannvekten :p

Mål under perioden:
- Bli mykere, fokus på tøying under oppvarming og etter trening.
- Prøve å vedlikeholde nivået på alle øvelser.
- Bli kvitt små plager i skulder, og strekk i låret.
- Fokusere på å gjøre øvelser som presser vingene inn mot ryggen.
- Gå ned i fettprosent.

Kostholdet blir tøft. Har lest en del om denne typen dietter i det siste og har havnet på følgende opplegg:
6x protein-porsjoner fordelt på 4 middager. En porsjon skal være tilsvarende ca. 30G protein. F.eks en boks tunfisk, 1 kyllingfileet, eller en boks med cottage cheese. To av måltidene skal altså bestå av to slike porsjoner. Dette skal suppleres med grønnsaker. Slik vil en vanlig dag kunne se ut:

M1: Omelett av 3 egg, 5x skinkepålegg og litt ost.
M2: Tunfisksalat.
M3: 2x skinkebiff/400g karbonadekjøttdeig/2 kyllingfileeter med masse gode grønnsaker.
M4: 30Gwhey og 1 boks med kesam med fun light.

Minner om at det tas følgende kosttilskudd:
Vitamin-B
Vitamin-C
Tran
90+
og creatine
Carbofuel(før)

Mulig det blir et lite karb-inntak rett før og rett etter de to treningene. Vil ha karb-load etter hver 7 dag og ha fokus på å få i meg nok fett og nok proteiner hver dag. I hvertfall godt over 2g protein pr kg kroppsvekt.

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #113 : 17. november 2009, 08:17 »
Planer fremover:

Ny diett!

Skal gå et par uker nå på lav-karbo/null-karbo diett. Har ingen planer om å øke noe i noen øvelser i denne perioden. Det blir sannsynligvis bare to treninger i uken, muligens tre. Tenkte å prøve i 10 dager, eller kanskje 2 uker nå. Gjør det hovedsaklig bare for å teste ut slik at jeg blir flinkere på deff senere, men jeg ønsker å holde en lav fettprosent, og vil gå ned noen KG.

Morgenvekt for øyeblikket er 85KG. Håper å havne nær 80 etter 2 uker. Kanskje litt ambisiøst? Men det går vel vertfall før jeg får tilbake vannvekten :p

Mål under perioden:
- Bli mykere, fokus på tøying under oppvarming og etter trening.
- Prøve å vedlikeholde nivået på alle øvelser.
- Bli kvitt små plager i skulder, og strekk i låret.
- Fokusere på å gjøre øvelser som presser vingene inn mot ryggen.
- Gå ned i fettprosent.

Kostholdet blir tøft. Har lest en del om denne typen dietter i det siste og har havnet på følgende opplegg:
6x protein-porsjoner fordelt på 4 middager. En porsjon skal være tilsvarende ca. 30G protein. F.eks en boks tunfisk, 1 kyllingfileet, eller en boks med cottage cheese. To av måltidene skal altså bestå av to slike porsjoner. Dette skal suppleres med grønnsaker. Slik vil en vanlig dag kunne se ut:

M1: Omelett av 3 egg, 5x skinkepålegg og litt ost.
M2: Tunfisksalat.
M3: 2x skinkebiff/400g karbonadekjøttdeig/2 kyllingfileeter med masse gode grønnsaker.
M4: 30Gwhey og 1 boks med kesam med fun light.

Minner om at det tas følgende kosttilskudd:
Vitamin-B
Vitamin-C
Tran
90+
og creatine
Carbofuel(før)

Mulig det blir et lite karb-inntak rett før og rett etter de to treningene. Vil ha karb-load etter hver 7 dag og ha fokus på å få i meg nok fett og nok proteiner hver dag. I hvertfall godt over 2g protein pr kg kroppsvekt.


Jeg har jo egentlig bare erfaringer ut i fra hva min kropp tåler/liker, så det vil jo være litt gjetting når det gjelder andre invidier Smiley

Ser fin ut som en test på ketodiett, ville dog prøvd en syklisk ketosediett om du har tenkt å kjøre over lengre tid da hvertfall min kropp har lett for å bli litt "lurt" og gå inn i modus der den nekter å skrelle av seg fett om du kun kjører på ketose over lengre tid. Vil anbefale deg som alle å ta en titt på Cyclical Ketogenic Diet om du vil ha hurtig framgang hvertfall.

Lykke til Smiley
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #114 : 17. november 2009, 09:55 »
hvorfor bare to uker? da rekker du ikke stort annet enn å tømme kroppen for glycogen, og kanskje miste en skvett fett. selv kjørte jeg fra påske til 1 august i år, men da på ckd hvor du karber opp i helgene.

lær deg å lage eget tacokrydder, og stek opp kyllingkjøttdeig krydret med tacokrydderet og bland med first price tacosaus (den har lite karbo), tomat, agurk, isberg og avocado...syyykt digg!!
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #115 : 17. november 2009, 10:25 »
hvorfor bare to uker? da rekker du ikke stort annet enn å tømme kroppen for glycogen, og kanskje miste en skvett fett. selv kjørte jeg fra påske til 1 august i år, men da på ckd hvor du karber opp i helgene.

lær deg å lage eget tacokrydder, og stek opp kyllingkjøttdeig krydret med tacokrydderet og bland med first price tacosaus (den har lite karbo), tomat, agurk, isberg og avocado...syyykt digg!!

Enig med veggis her, du vil få veldig lite utav å kjøre på i 2 uker. Dog kan være greit å se om det faktisk er noe du klarer å gjennomføre, ville prøvd hvertfall 4-8 uker på dietten, lett å bli lurt av kortvarig ketodiett som sagt Smiley
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #116 : 17. november 2009, 12:28 »
Grattis!!

Tre PR på en trening er ikke feil..


At ikke teknikken sitter perfekt på maksløft er jo ikke så rart, man har jo aldri perfekt teknikk når man skal ha ny pers.

Angående roinga, så hadde jeg samme problem.. Jeg prøvde fremoverbøyd, enhånds sittende, hanteldrag og i kabel, og sleit skikkelig med å få kontakt.. endte med at jeg gikk ned til 40-50% av 1rm og kjørte mange repps, opp til 15, og klemte skulderbladene skikkelig sammen på slutten av hver repp. Mye bedre kontakt. sliter fortsatt med kontakt når vektene blir høyere. Men du kan jo prøve det en gang.

Lykke til på diett..
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #117 : 17. november 2009, 13:20 »
Enig med veggis her, du vil få veldig lite utav å kjøre på i 2 uker. Dog kan være greit å se om det faktisk er noe du klarer å gjennomføre, ville prøvd hvertfall 4-8 uker på dietten, lett å bli lurt av kortvarig ketodiett som sagt Smiley

Ok. Da ser vi det litt an. Dersom det går bra, dvs at jeg har lite problemer med å følge planen, og faktisk mister fett på den, så forlenger jeg perioden.

Når du sier syklisk ketodiett, kjører du da 5 dager uten 2 dager me load? Evt. 3/4? Leser til eksamen akkurat nå så har desverre ikke tid til annet. Får kaste meg over den etter jul.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #118 : 17. november 2009, 13:23 »
Grattis!!

Tre PR på en trening er ikke feil..


At ikke teknikken sitter perfekt på maksløft er jo ikke så rart, man har jo aldri perfekt teknikk når man skal ha ny pers.

Angående roinga, så hadde jeg samme problem.. Jeg prøvde fremoverbøyd, enhånds sittende, hanteldrag og i kabel, og sleit skikkelig med å få kontakt.. endte med at jeg gikk ned til 40-50% av 1rm og kjørte mange repps, opp til 15, og klemte skulderbladene skikkelig sammen på slutten av hver repp. Mye bedre kontakt. sliter fortsatt med kontakt når vektene blir høyere. Men du kan jo prøve det en gang.

Lykke til på diett..

Hei Marius. Har som deg også prøvd å gå ned på kiloene for å fokusere på teknikken. Merket egentlig veldig lite forskjell, med det unntaket at biceps ble mye mer utslitt enn tidligere. Tror jeg kjører hantelroing fremover, og kanskje blir det også litt fremoverbøyd roing med olympiastang.

Tror jeg trenger den lykkeønskningen på dietten gitt Smiley

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #119 : 17. november 2009, 13:30 »
Morgenvekt før første dag på diett: 184KG


Kosthold:

M1: 3 egg, 30g skinke et dryss av nøtteblanding (gresskarkjerner, mandler, valnøtter) og 4 skiver jarlsbergost.
M2: 3DL mager kesam, 40g skinke.
M3: 400G svinekjøtt, squash, brokkoli og vannkastanjer. Saus av kokosmelk, litt sitronessens og soyasaus.
M4: 2 egg, 1DL cottage cheese.
M5: 90g 90+ protein, og creatine.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!