Skrevet av Emne: Loggbok med mål i konflikt  (Lest 36991 ganger)

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #165 : 09. desember 2009, 13:53 »
M1: 200G kyllingkjøttdeig, 2 egg, 50g grønnsaker.
M2: samme som M1.
M3: 200g spekemat.
M4: 45g proteinshake.

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #166 : 09. desember 2009, 14:14 »
Var ikke du ferdig med keto sist uke? Smiley
Ser ut som du holder koken, forandrer vekta seg?
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #167 : 09. desember 2009, 14:47 »
Jo, egentlig. Men vi tok det litt lenger Smiley

Jeg holder koken ja, følger det meste til punkt og prikke, men vekta har ikke forandret seg siste uka. Ligger fremdeles rett rundt 81, og det ser ut til at det må kardio til nå for å opprettholde nedgangen. Det er mulig at det er et resultat av oppkarbingen på lørdag og at jeg fremdeles kan gå ned en del mer i vannvekt, men det virker ikke sånn.

Følger meg uansett fastere så jeg velger å tro det er fremgang. Men på mandag dropper jeg keto og fortsetter med lean-bulk. Må bare finne ut optimalt kalori-inntak for akkurat det. Og så må jeg få fatt på noe ZMA etter juleferien.

Kommer til å kjøre kardio på alle dager jeg ikke har styrketrening fra i dag av og ut dietten. Så får vi se om det holder til å gå under 80.

Vet du forresten om man er avhengig av kaloriunderskudd for å redusere fettprosenten på ketose? Syns informasjonen omkring dette er litt diffus.


Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #168 : 09. desember 2009, 15:22 »
Ja det er fysisk umulig å gå ned i vekt uten underskudd, men det vet du sikkert Smiley Jeg veide rundt 100-107kg og lå på rundt 1400-1600kcal dagen. Vedlikeholdsgrensa mi er rett rundt 2900 kcal, så jeg lå litt i overkant under føler jeg, men hadde jo syk 7000 kcals spisedag hver fredag, så gikk vel bra Smiley

Veldig lett å ligge i underskudd når man ikke spise carbs da, så tipper faktisk du gjør det. Vet ikke med fettet tho Smiley Husk 1g fett = 9kcal. Ville kanskje bytta ut litt fettholdig mat med et eple og 2 + noen rugsprø
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #169 : 09. desember 2009, 18:12 »
Det tror jeg muligens er en god idé. Får kutte ut osten og fløtesaus. Heller bruke litt kokosmelk og soya. Når da kardioen kommer i tillegg så skal dette funke. Takk for tipset.

Når reiser du forresten? Ei uke du skal ha? Hva er planene dine for kostholdet på ferie?

Litt treningsfri har kroppen din helt sikkert bare godt av, så store påkjenninger du har kjørt den igjennom nå. Men er du som meg så blir det sikkert litt trening med kroppsvekt uansett Smiley

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #170 : 09. desember 2009, 18:19 »
Forøvrig flere feil jeg har funnet med treningen jeg drev med tidligere:

- Litt for ujevn søvn. Fikk som regel "nok" søvn, men den var avbrutt med 4 timer her og 4 timer der. Det er bedre for det hormonelle miljøet i kroppen å få en god og DYP natts søvn.

- I stedet for å passe på å få i meg raske karbs LIKE etter trening, var jeg mer opptatt av å få i meg protein og kreatin. Riktignok var det karbs like etter trening mange ganger, men det kan gjøres bedre.

- Trente noen dager etter hverandre. Av og til hvis jeg gikk glipp av en trening nektet jeg å "tape" treningsdagen. Det resulterte i 2 dager med trening etter hverandre. Sikkert for høye nivåer av kortisol og mer nedbrytende enn oppbyggende

- Noen perioder uten nok sunne fettsyrer.

- Trening uten ZMA som jeg virkelig har fått øynene opp for.

- Karbohydrater for sent på kvelden.

Ellers bør ting begynne å se meget bra ut. Tror jeg Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #171 : 09. desember 2009, 18:32 »
Utenom søvnen og fettsyrene, så vil du oppdage at det meste andre bare er myter.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #172 : 09. desember 2009, 18:35 »
Utenom søvnen og fettsyrene, så vil du oppdage at det meste andre bare er myter.

Det er jeg rett og slett ikke enig i, det eneste må i såfall være det at jeg ikke skal ha i meg karbohydrater sent på kvelden. Den kan du muligens få lov å kalle myte. Det andre jeg nevner der mener jeg er rimelig begrunnet.


Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #173 : 09. desember 2009, 21:05 »
En tur på mølla på kvelden i dag.

500 kalorier (den tar vi med en klype salt), 5.5km, rett over 40 minutt.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #174 : 10. desember 2009, 17:11 »
M1: 100g bacon, 3 egg.
M2: 200g spekemat.
M3: 150g svinefilet, 200g grønnsaker.
M4: 30g protein
M5: 15g carbofuel 30g protein.
M6: 150g svinefilet, 2 egg, 100g grønnsaker.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #175 : 10. desember 2009, 23:05 »
5x5 uke 2 dag 3:

Knebøy: 5x5x75KG
Militærpress: 2x5x40KG, 3x5x35KG
Markløft: 1x5x75KG
Pull-ups: 1x5, 1x3, 1x4.   
Bro: 1x120sec, 1x60sec, 1x60sec.

Grunnen til at jeg tok 4 pullups siste sett var at jeg måtte vente så lenge mellom 2 og 3 sett. Ellers tok jeg 2 sett på 40 i militærpress fordi 37.5 ikke fantes. Ikke mange KG til nå på militærpress før jeg må over på olympiastang! Smiley

Ellers kom jeg på at jeg har vært ALT for snill med meg selv på broen. Programmet sa 3x30sec men jeg tenkte ikke over hvor lite det var. Det starter jo på 20KG knebøy også, så det burde jo ringt en bjelle. Kom ihvertfall på det nå, og i dag brant det godt i magen. Fin øvelse.

Sånn utenom det hater jeg Pull-ups, det er så seigpining. Tar noen negativer nå når jeg går tom, men denne øvelsen blir man ikke sterk i raskt! Ihvertfall ikke når man prøver å gå ned i fettprosent Cool

I'm out.


Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #176 : 11. desember 2009, 13:27 »
Kardioøkt på morgenen.

40min mølle, 5km.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #177 : 11. desember 2009, 18:07 »
M1: 300g laks, 100g brokkoli.
M2: 30g proteinshake.
M3: 3 egg, 1SS margarin, 110g bacon.
M4: 30g proteinshake.
M5: 50g sjokolade HYL.
M6: 200g spekeskinke.

Min første blunder på dietten. 50g sjokolade på ikke-spisedag. Æsj.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #178 : 12. desember 2009, 02:00 »
Så har jeg bestemt meg for å endre en ting til ved treningen min. Jeg har bestemt meg for å bytte ut min 45min kardio på lav intensitet, med geriljakardio. Hvorfor?

Vel, det er av flere grunner. For det første så er ett av målene mine med trening å komme i bra fotballform. Da passer geriljakardio ypperlig. Programmet sies å øke både aerob og anaerob kapasitet. Det er mitt i blinken for mitt vedkommende.

Videre er programmet basert på spurt-intervaller. Det kan muligens forbedre toppfarten min. Kanskje også akselerasjonen og bevegeligheten? I hvertfall dersom jeg utfører den i en gymsal med vendinger. Dog skal det sies at det meste jeg har lest av spurttrening fokuserer typisk på 60m spurt med 90% og høyere intensitet. Deretter flere minutter med hvile, for å kunne ha opprettholde bortimot toppfart i kanskje 3-5 spurter.

Dette blir definitivt ikke mulig på geriljakardio. Der kjører man 4 minutter med 20 sekunders spurt deretter 10 sekunder hvile 8 ganger. Fortløpende. Uansett er jeg er sikker på at dersom dette vil føre til en endring i toppfart, så vil det være en positiv endring.

I tillegg syns jeg det er en praktisk fordel. Jeg kjeder meg når jeg jogger rolig, eller går i 45 minutter. Ofte vil jeg skrue opp tempo og heller korte ned på tiden. Men jeg har følt meg litt bundet av den velkjente "trening på lav intensitet gir bedre fettforbrenning". Jeg ønsker jo ikke å miste muskelmasse! Nå slipper jeg å kjede meg. Treningen er gjort på et kvarter.

Så, vi kjører på. Alt annet forblir som før, og jeg regner med å gjøre den før frokost. Det må jeg eventuelt endre på dersom det blir for hardt.

Dersom noen ønsker å lese om programmet, finnes det en enkel artikkel på naboforumet; http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Men prinsippet er uansett 4 ganger 20 sekunders spurt med 10 sekunders hvile mellom hver spurt. Det meste andre som står der er begrunnelse på hvorfor dette funker, og alternativer til løping.

Ønsk meg lykke til.

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Loggbok med mål i konflikt
« #179 : 12. desember 2009, 12:03 »
1. Geriljatrening.

Helvete. Hardere enn jeg trodde. Det gikk å fint å trene før frokost mtp. energi. Men det var et problem at jeg var ganske trøtt. Beina føltes litt mer gele enn de burde. Men jeg våknet i alle fall. I tillegg syns jeg det var veldig tungt å puste, det blir litt skralt med luft inne.

Men vi fortsetter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!