Når man kommer hjem er det ofte man sitter, eller ligger i senga og tenker litt over treningen. Jeg tenkte litt på hva jeg skal begi meg ut på nå etter nyttår. Det er viktig å ha en plan slik at man kan holde seg i gang. Så, hva vil jeg gjøre i starten av 2010?
1. Jeg vil begynne på RYP igjen. Det blir vel ca. 2 uker til med 5x5, før jeg drar tilbake til Trondheim 10 januar. Da har jeg kjørt det i litt over 6 uker. Grunnen er at jeg har hatt bra fremgang på RYP, og ser ingen grunn til å bytte før den fremgangen stopper opp.
2. Ligge på en leanbulk. Rundt om 500 kalorier i overskudd. Sette opp et rimelig fast kostholdsopplegg, hvor variasjonen i hovedsak vil dreie seg om det er kylling/fisk/okse eller svin som blir kjøttet.
3. Simultant med RYP - kjøre et eller annet benkpressprogram. Jeg setter pris på forslag fra folk her. akkurat nå kjører jeg 5x5x55KG og tror muligens jeg kan nærme meg 5x5x60KG før jeg går over på RYP. Jeg har veldig lyst til å nå det helt urealistiske målet på 100KG benk i løpet av 2010. Men før det setter jeg et realistisk mål på 80KG. Det bør være innen rekkevidde om ikke så alt for lenge. Da tenker jeg ikke på repitisjoner.
Men, benkpressprogram dere har gode erfaringer med?
3. Legge meg på deff litt ute i april måned. Prøve å treffe sommerformen!
4. Få inn det jeg trenger av kosttilskudd. Forhåpentligvis innkjøp av : 90+, ZMA, en eller annen form for sunn fettsyre, kreatin mono, CLA (til deffeperiode). CLA er muligens unødvendig, men så lenge det gir meg en placebo-effekt så er det greit.
Sånn. Greit å lufte tankene sine litt