Skrevet av Emne: slanking kvinne  (Lest 3688 ganger)

Celdiir

  • Gjest
Sv: slanking kvinne
« #30 : 15. april 2009, 19:40 »
En kommentar til pillene.
De blokker vel ca 5% av fettinntaket, så ei på 100 kg eter vel greit 200 gram fett om dagen?
Da snakker vi om 10 gram fett, som er "hele" 90 kcal.
Det beste er at det fettet som blokkes ikke taes opp i tarmen og kommer ut igjen, så dama går vel rundt med en jevn tilførsel av naturlig glidemiddel i baken. Så eter hun lite fett blir enda mindre kalorier blokkert, og eter hun mye fett er det mer anal lube som renner ut. Najs!  Cool

Denne artikkelen er grei lesing når det kommer til treningsmetode og kalorier forbrent.  Den går selvfølgelig stikk i mot sånn studiofolket som vil "komme i form" trener (som sjelden ser bra ut), men bekrefter b.la. at kroppsbyggere (som trossalt kan være jævla leane) må gjøre noe rett.
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_hierarchy_of_fat_loss

Bruk derimot litt sunn fornuft også. Jenta veier 100 kg på 160-70 cm, så knærne hennes tåler neppe harde intervaller eller mer skånsom langkjøring hvis det er snakk om å dundre avsted på asfalten. Som de andre også nevner handler det mye om å gjøre en livsstilsendring. Noen elsker å løfte jern. Andre hater det.  Man er bedre tjent på å gjøre en aktivitet man trives med i en årrekke istedet for å være enda en av 3-ukers heltene/heltinnene på studioet. Er hun derimot motivert bør man kunne bite i det sure eplet for en periode. Når hun er lettere vil det være en rekke aktiviteter som åpner seg opp for henne.

Utlogget Fudge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Sv: slanking kvinne
« #31 : 16. april 2009, 13:59 »
Men fikk ikke svar av Fudge. Er du ute etter et kosthold program eller treningsråd?

egentlig begge deler..

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: slanking kvinne
« #32 : 16. april 2009, 14:24 »
Spis sunt, vær aktiv. Stort sett de beste rådene man kan gi til noen som sliter litt. Programmer til alt mulig er etter min mening litt bortkastet da.

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Sv: slanking kvinne
« #33 : 16. april 2009, 14:28 »
Vell, jeg har allerede gitt deg noen tips ang trening.

Når det gjelder kosthold er jeg ingen ekspert, kan veldig lite om hvor en kvinne burde ligge på kcal pr dag. Men kan prøve så godt jeg kan.


Ha ca 6-8 måltid hver dag.

Frokost: Skål med havregryn, noe frukt oppi og skummet melk

Mellom måltid: Frukt

Lunch: Kyllig salat

Mellom måltid: Frukt, neve nøtter.

Middag: Kylling, fisk, biff, kalkun, grønnsaker.

Mellom måltid: Frukt

Kvelds: ?



Spis ca. hver 3 time. Drikk rikelig med vann, og få i deg nok sunt fett. Eventuelt kjøp inn Udo`s Choice og multivitaminer. Unngå for store mengder med karbo, dressing, majones, og sauser generelt.

Vennligst rett på dette hvis det er feil Smiley

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: slanking kvinne
« #34 : 16. april 2009, 14:31 »
http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx

Velg energiforbruk og finn ut hvor mye du forbrenner hver dag. Spis ca 300-500 kalorier under ditt energiforbruk.

Ellers vil jeg anbefale deg å laste ned gratisprogrammet "Mat på data". På de flest matrettene kan du få programmet til å regne kaloriene ut for deg.

Men som jeg har sagt før, er man overvekt er det tull å telle kalorier og lage treningsopplegg.

Utlogget Mr. Rømme

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: slanking kvinne
« #35 : 16. april 2009, 14:40 »
Ja og det har jeg gitt Wink en uke med vann, vann, vann og bare vann Smiley da tar du ikke inn noe fett og i tillegg så kan man jogge 20-30km hver dag som fjerner alt fettet Wink
Da vil det hvertfall være hardt å sette seg i trappa etterpå. Uten mat i 2 dager maks, en hel uke vil fjerne mye mer enn bare fettet :S

Men egentlig skjønner jeg ikke hva som er problemet, det er jo bare å kjøre en vanlig slankekur, mange har fjernet bort over 50kg fettmasser før. Smiley

Utlogget Nordhagen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: slanking kvinne
« #36 : 17. april 2009, 01:03 »
Ja og det har jeg gitt Wink en uke med vann, vann, vann og bare vann Smiley da tar du ikke inn noe fett og i tillegg så kan man jogge 20-30km hver dag som fjerner alt fettet Wink

Å gå i en uke uten mat vil ikke fjerne mye fett i lengden. Kroppen vil begynne å spare på fett massene. men noe går jo med.
RAW
BP: 1x100
KB: 3x110
ML: 1x150

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: slanking kvinne
« #37 : 17. april 2009, 02:01 »
Mye er allerede sagt, men slenger meg på med en liten kommentar av egen erfaring.

Det første spørsmålet du må stille henne/hun må stille seg selv er:
Ønsker du virkelig forandring?

Jeg trivdes ikke med å være overvektig på ungdomsskolen, men fortsatte å spise usunt vedsiden av fotballtreningen.
Jeg trivdes ikke med å være overvektig på videregående, men fortsatte å spise usunt vedsiden av turene på treningsstudio.
Jeg trivdes ikke med å være overvektig på høyskolen, men jeg fortsattet å spise usunt og hadde nå stoppet å trene helt.

Om du hadde spurt meg når jeg var 13 år om jeg ville bli slankere, så hadde jeg sagt ja. MEN, jeg var ikke mentalt klar for å gjøre noen forandring. Jeg var ikke klar til å forplikte meg, og legge ned den innsatsen som krevdes.

Det samme kan jeg si om meg selv da jeg var 16 år. Jeg ville selvfølgelig være tynnere, men jeg ville ikke gjøre noe for å bli det. Jeg kunne kanskje prøve litt i en uke, men jeg hadde resignert og akseptert det faktum at jeg alltid kom til å være "feit".

Da jeg ble 19-20 år, så var fortsatt ønske der, men det var helt urealistisk å forandre noe. Etter hvert som jeg ble eldre, og jeg fikk en stressende jobb som tok mye tid kunne jeg rettferdiggjøre at jeg ikke brukte tid til trening eller å spise sunt.

Det var først i mars i fjor, at jeg endelig, i en alder av 24 år fant ut at nå er det nok. Nå MÅ jeg forandre meg, ellers kommer jeg aldri til å gjøre det. Da veide denne karen over 120 kg, og så egentlig ganske forferdelig ut.

Planen min var enkel: Jeg kunne lite om styrketrening og kosthold, så jeg oppsøkte Treningsforum, og begynte å lese. JEG gjorde det. Ingen andre. JEG tilegnet meg kunnskapen etter eget ønske. Hadde jeg ikke gjort dette, så hadde jeg ALDRI lykkes. Det er nemlig en ting å få et opplegg servert som du skal følge. Gjør dette, spis dette og du blir slank. Min erfaring er at om du ikke skjønner hvordan kroppen din fungerer, så kommer du ikke til å lykkes med trening og slanking.

For meg var det mest interessant å få vekk fett med det første. Så, jeg kuttet ut all brus, goderi, chips og junk food. I stede for brød til frokost ble det knekkebrød. I stede for nuggets til lunsj, ble det en kyllingsalat. Middagen bevarte jeg omtrent som før, men forandret porsjoner og fordelingen av maten. I stede for et lass med ris, og litt kjøtt, så ble det masse kjøtt og litt ris.

Jeg spiste ting jeg likte, og tvang ikke i meg noe som jeg syntes var dårlig. Gjør du det, eller sulter du deg selv, så vil du aldri lykkes. Du må endre livsstil om du skal ned i vekt, og ingen vil vel ha en livsstil som bygger på at de må spise ting de hater?

Vedsiden av endringen i kostholdet, så la jeg opp til 1 time med kondisjonstrening 3 ganger i uken. Det ble 30 minutter på sykkel, og 30 minutter på tredemølle. Alt i et godt tempo, i det som for meg var rett puls. (Og ja, jeg måtte lese litt selv for å finne ut av dette med puls)

Jeg kjørte litt styrketrening etter kondisjonen for å sakte men sikkert bare få kroppen i gang. De dagene jeg ikke trente, gikk jeg en tur på en time. Gikk i helt vanlig tempo, samme rute hver dag, uansett vær eller vind. Igjen, det er derfor hun selv må finne ut når tiden er inne for en forandring, for om du står over denne turen/treningsøkten hver gang det regner, blåser eller er litt kaldt, så vil ikke ting forandre seg.

Resultatene jeg hadde med dette opplegget var forholdsvis bra. Jeg gjorde det ikke perfekt på noen måte. Jeg kunne lest mer, levd strengere, trent hardere og fått bedre resultater. Men, jeg gjorde det på min måte. Jeg gjorde det slik at jeg kunne klare å holde det gående når det var tungt.

Jeg har gått ned 26-27 kg i løpet av det siste året. Det begynte med over et kilo i uken, så etter noen måneder gikk det ned til 0,5 kg i uken, og etter hvert nå har det stagnert litt mens jeg har trent mindre kondis og mer styrke. Men, jeg har bevist for meg selv at jeg klarer det. Med viljestyrke, og ønske om å lære, så har jeg forandre livet mitt. Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men jeg vet at jeg har det i meg.

Du må gjerne pushe på din venn. Du må gjerne motivere henne på alle mulige måter. Men, det er ingen enkel vei. En pille krever ingen innsats av deg. Det er derfor det er så fristende å ta den. Den gir deg også da tilsvarende resultater som ingen innsats gjør.

Når hun er klar, og finner styrken i seg selv, så vil hun kunne forandre livet sitt. Det vil ta tid. Mange, mange, mange timer med svette og slit. Det vil kreve at du gir opp noen av tingene du er glad i når det kommer til mat, men tro meg: Om du lykkes, og ser resultater, så vil det være verdt det.

Gi henne din støtte, hjelp henne i riktig retning, vis henne hvor hun kan finne informasjon. Men, la henne finne den selv. Jeg tror man gjør folk en bjørnetjeneste om man serverer dem et ferdig opplegg for hvordan de skal trene og spise. Det er som pillen. Det krever ingen innsats å få noe i fanget, og da blir gjerne også resultatene og motivasjonen mindre, enn om man har gjort innsatsen selv.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: slanking kvinne
« #38 : 17. april 2009, 08:33 »
det kan ikke bli sånn at du gruer deg til neste treningsøkt. det må ikke bli noen plikt! du skal glede deg. bli oppslukt og fryde deg over nye perser. enten det er 5 kilo ekstra på markløft eller 5 minutter ekstra på joggerunden din Wink

og tro meg. det er så enkelt som det går an å bli. det eneste vanskelige er å fortsette med det Cool

Utlogget StigR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: slanking kvinne
« #39 : 17. april 2009, 08:53 »
www.spisdegslank.no    ---> veldig bra side, kan bestille lavkarbomat og kiloene renner av

http://ketolyse.no/       ---> samme greiene


Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: slanking kvinne
« #40 : 17. april 2009, 12:03 »
Trenger da ikke spesialbestille noe som helst, er bare å spise med måte Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!