Jeg forstår at det føles urettferdig at muslimer får skylda for alt som går dritt i samfunnet. Det er jo ikke riktig og mange er godt integrert på de fleste områder. Det som er grunnen til at noen få ting ødelegger helheten er at dette er så grunnleggende ting som kvinnesyn, likstilling og ytringsfrihet. Jeg kjenner endel østeuropeere, blant annet polakker. En av mine beste venner er polsk , jeg har gjennom årene vært mye i polske miljøer, både på fest, skole, fritid, trening, barnedåp og familieliv ... jeg opplever ikke det samme med dem.
Men som jeg tidligere har sagt, uavhengig av religion osv , så stiller alle mennesker likt inntil det motsatte er bevist . Mange har desverre motbevist dette, men at mange har gjort det betyr ikke neste mann gjør det samme. Alle skal bli vurdert etter det dem gjør og hva dem sier, ikke etter religion. Det jeg ettersøker er muslimer som tør å fordømme disse holdningen. Det fordømmes i øst og vest og her er det åpenbart rom for selvransakelse. Det er nemlig ikke ok å forholde seg passiv når slikt foregår i egne rekker. Her er muslimer generelt og de muslimske miljøene spesielt svært passive, de må jo stå frem og ta et klart standpunkt mot disse holdningene hvis de skal oppnå troverdighet. Selv er jeg kroppsbygger og må hele tiden bevise at jeg ikke er kriminell eller voldelig. Det er ikke nødvendigvis rettferdig, men sånn er det bare, og jeg synes heller ikke det koster meg så mye, det gir faktisk litt tilfredsstillelse å motbevise folks holdninger.