Skrevet av Emne: Fersking som trenger litt hjelp.  (Lest 680 ganger)

Utlogget Invidius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Fersking som trenger litt hjelp.
« : 18. april 2009, 00:24 »
Heisann!

Etter å lenge ha utsatt mitt nye og bedre liv, har jeg gått tom for unnskyldninger og har bestemt meg for å begynne å trene aktivt. I forbindelse med dette trenger jeg litt generelle tips og triks, siden jeg ikke har noen erfaring eller venner som driver aktivt med dette.

Litt om meg; Jeg er 25 år gammel, mann, 191cm høy og ligger såvidt på den rette siden av 100kg (~95kg). Det jeg ønsker å oppnå med treningen er bedre kondis generelt, og en mye mer "definert" kropp.

Jeg har lest rundt på forumet en stund nå, og har forstått at jeg må spise riktig for å få gode resultater. Nå har det seg slik at jeg jobber nattvakter på skift, noe som kan gjøre det å spise regelmessig ganske vanskelig. Er det noen som har tips til en diett, eller eventuelt egne erfaringer i lignende situasjoner?

Når det gjelder den faktiske treningen så kan jeg ikke løpe pga et dårlig kne, samt en senebetennelse i høyre benet som jeg aldri blir helt kvitt. Er det greit å sykle istedet? Isåfall, om jeg skal sykle istedet for å løpe, hvordan kan jeg "sammenligne" disse to øvelsene slik at om jeg følger et treningsprogram med løping, hvor lenge/intensivt skal jeg sykle istedet for løping? Det ble kanskje litt tungvint forklart, men. Jeg har lest litt om Deffing, er dette et alternativ for meg som har endel ekstra å dra på som jeg vil bli kvitt? Jeg trener på treningsstudio nå, men jeg føler at jeg trenger litt bedre veiledning for å få mest mulig ut av treningen min, og jeg føler ikke at trenerene på studioet jeg trener er kunnskapsrike nok til å gi meg det.


Jeg har i grunn et godt grunnlag å bygge på, selv om mye av det kanskje er borte nå. Men allmenntilstanden er god, bortsett fra problemer med det ene benet. Jeg trente aktivt tidligere, men det er 6-7 år siden jeg har gjort noe (regelmessig) særlig mer utfordrende enn å lufte hunden.

Jeg er også interessert i kosttilskudd som kanskje bidra til å brenne fett. Er dette noe som anbefales, eller burde jeg forsøke å unngå dette? En kompis av meg anbefalte Efedrin fordi det hjalp til å forbrenne fett, men jeg ønsker ikke å bruke ulovlige midler, samt at bivirkningene bekymrer meg. Er det noen som kan anbefale noe som har lignende effekt, men uten de samme bivirkningene og evt. problemer som måtte følge med å bruke det?

Håper ikke innlegget ble for langt og tungvint, og takker på forhånd for svar.

mvh,

Stian.

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Fersking som trenger litt hjelp.
« #1 : 18. april 2009, 10:00 »
Vet ikke hva du mener ed "definert kropp".
Viss du mener finere kropp og mer markerte muskler, så bør du trene styrke også.
Muskler øker fettforbrenningen og. Jo flere og jo større muskelgrupper du trener, jo mer vil du øke i muskelmasse, dermed vil forbrenningen øke mer.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Fersking som trenger litt hjelp.
« #2 : 18. april 2009, 10:16 »
Det eneste jeg kan anbefale deg er trening med vekter. finn deg et program som virker spennende. ikke vær redd for å øke vektene så fort du har teknikken inne. Se på feks 5X5.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Invidius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Fersking som trenger litt hjelp.
« #3 : 18. april 2009, 12:45 »
Takk for svar! Smiley

Så det lønner seg like mye å trene styrke som å sykle/løpe, altså?

Jeg mener at jeg vil ha "finere kropp og markerte muyskler" som du sier ja, bli kvitt underhudsfettet og komme i bedre form.

Hva med kosttilskudd, er det noen som har noe bra å anbefale? Og angående det at jeg jobber annenhver uke av og på, er det noen som har erfaringer med diett og skiftjobbing?

Skal lese om 5x5 nå, takk for tipset Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!