Skrevet av Emne: tips og råd på veien!!??  (Lest 1117 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

tips og råd på veien!!??
« : 07. januar 2009, 17:27 »
Heisann..

Sliter litt med ujevn form fra uke til uke på treningene, ene uka kan jeg ha masse energi og får da trent skikkelig bra mens neste uke så er jeg helt på bunn å treningene går da slettes ikke bra!! dette kan og mest antagligvis skyldes at jeg hele tiden trener tungt på baseøvelsene over lengre tid og trener aldrig med under 7 reps.. hvorfor?? spør meg ikke;) har lissom sotti sperra på 7 reps, hehe! Men nå forstår jeg at dette ikke går i lengden og lurte da på tips og råd?

Selv har jeg tenkt enkelt å greit å rett å slett bare kutte ned på antal reps til minst 4 og max 6 reps fortsette å kjøre tungt men ha en jevnlig økning fra uke til uke helt til det bynner å bli så tungt at jeg ikke klarer mer enn 1-2reps på siste settet og går da ned i antall kg igjen men litt over det jeg startet på for så å øke litt å litt igjen om dere skjønner? Wink tenker da å øke 5 kg fra uke til uke på baseøvelsene! på øvelsene etter baseøvelsen så kommer jeg til å ligge på en 10-14 reps for målet er å bli ålreit sterk i baseøvelsen, men samtidig bygge mer muskler!! hvordan høres dette ut?

Også en annen ting jeg synes er merkelig... lå på 94kg for ca 1 år siden og har nå økt vekta til 107kg og synes alt går tråkkere nå... alt fra trening til skogsturer og tilogmed å gå opp trappa noe som er logisk ettersom jeg har mer å drasse på, men når det gjelder trening så har jeg heller ikke blitt så veldig mye sterkere!! sterkere har jeg jo blitt etter 1 år med bra trening, men tror neppe dette skyldes vektoppgangen! var faktisk sterkere i visse øvelser for ett år siden, hehe???!!!!

Takker for svar
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget BTV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: tips og råd på veien!!??
« #1 : 07. januar 2009, 17:32 »
anbefaler deg å kjøre ett 5x5 program

Her har du link til et:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm

Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: tips og råd på veien!!??
« #2 : 07. januar 2009, 17:33 »
Åssen står det til med søvn og matinntak veke etter veke. Variasjoner i matveien og søvn kan føre til svingninger i treningsmotivasjon og dagsformen.
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: tips og råd på veien!!??
« #3 : 07. januar 2009, 17:41 »
Åssen står det til med søvn og matinntak veke etter veke. Variasjoner i matveien og søvn kan føre til svingninger i treningsmotivasjon og dagsformen.

Jepp;) glemte å skrive om det... søvn kan variere litt, men det er vanlig for meg.. får som regel fra 7-9 timer med søvn pr natt, men hender jeg våkner en del ganger iløpet av natten! når det gjelder mat så er jeg veldig opphengt i kostholdet og følger det til punkt å prikke etter hva jeg ønsker å oppnå med unntak av noen få dager om jeg har mye å gjøre!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget matsern9

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: tips og råd på veien!!??
« #4 : 08. februar 2009, 16:42 »
hei! lurer på hvordan jeg skal få helt ordntlig 6 pack på kort tid, har egentlig ganske bra fra før men har nesten ikke trenet mage på lenge, noen gode råd ?

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: tips og råd på veien!!??
« #5 : 08. februar 2009, 17:43 »
hei! lurer på hvordan jeg skal få helt ordntlig 6 pack på kort tid, har egentlig ganske bra fra før men har nesten ikke trenet mage på lenge, noen gode råd ?
What the fuck ??

Utlogget steintrollet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: tips og råd på veien!!??
« #6 : 18. april 2009, 22:46 »
hei! lurer på hvordan jeg skal få helt ordntlig 6 pack på kort tid, har egentlig ganske bra fra før men har nesten ikke trenet mage på lenge, noen gode råd ?

alltid kos når andre enn den som oppretta diskusjonen prøver å forandre diskusjonen til noke uvesentligt. Opprett eit ege emne dersom du vil ha svar, eller les deg fram på diverse emner som allerede ligger ute;)
Dama digger muskler, så eg trener;)

Skal ha 120-130 kg i benken, 180 i mark og 120 i knebøy i år

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!