Skrevet av Emne: Rasisme blandt ungdom  (Lest 16874 ganger)

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #75 : 22. april 2009, 02:05 »
Jeg syns folk skal holde seg der de er født. Og det utrykker jeg klart.

Dvs at de som er født i finnmark og har bodd der i 30 år ikke skal kunne flytte til brasil hvis de vil ha lit varmere klima? Holde seg der de er født sier du... De kan vel flytte til kristiansand da, der er klima tross alt bedre enn i finnmark. Eller?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #76 : 22. april 2009, 02:23 »
Det hersker mye rasisme og uvitenhet her inne. Det at innvandrerne primært blir sett på som et problem er ganske spesielt med tanke på alt det de har tilført og tilfører den norske økonomien. Innvandrere har vært essensielle for den økonomiske veksten Norge har hatt etter vi kom i gang med olje-eventyret. Hadde vi ikke hatt innvandring til Norge ville vi vært vesentlig fattigere, rent økonomisk sett. Vi ville hatt flere fattige og trolig flere kriminelle (økt fattigdom = økt kriminalitet), samt en rekke andre ugunstige forhold som følger med en dårligere økonomi.

Jeg er fullt klar over at integreringen av innvandrere på ingen måte alltid er knirkefri her i landet. Men folk har en ekstrem tilbøyelighet til kun å fokusere på det negative her inne. Man må for all del påpeke kritikkverdige forhold, men man burde også i det minste prøve å se to sider av saken istedenfor bare å svartmale saken slik at den blir ekstremt skevt fremstilt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Sterkmann

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #77 : 22. april 2009, 09:50 »
Dvs at de som er født i finnmark og har bodd der i 30 år ikke skal kunne flytte til brasil hvis de vil ha lit varmere klima? Holde seg der de er født sier du... De kan vel flytte til kristiansand da, der er klima tross alt bedre enn i finnmark. Eller?

Nettopp! Cheesy
Aksepter hvor du er fra, og vær stolt oer det Wink

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #78 : 22. april 2009, 09:59 »
Nettopp! Cheesy
Aksepter hvor du er fra, og vær stolt oer det Wink

Vittig du! Trist å bo i lille Norge et helt liv....
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Invalesco

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • Jeg skal bli stor !
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #79 : 22. april 2009, 10:00 »
Nettopp! Cheesy
Aksepter hvor du er fra, og vær stolt oer det Wink

Jeg er svensk, syns du jeg skal pelle meg til Sverige da?
Oslo Styrkeløft Klubb
Vekt 100 kg høyde 190cm.
Benkpress 145 konkuranse
Knebøy    190 konkuranse
Markløft   217,5kg konkuranse
17 år

Norgesmester i Styrkeløft
Ungdom -100   2009

Sølv Benk NM 09  
inntill 100kg       



En hindring er det du ser når du slutter å fokusere på målet.

Bildeprofil

Sterkmann

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #80 : 22. april 2009, 10:01 »
Norge har alt jeg trenger Smiley
Og du andre - Ja, stikk.

Utlogget Invalesco

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • Jeg skal bli stor !
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #81 : 22. april 2009, 10:03 »
Norge har alt jeg trenger Smiley
Og du andre - Ja, stikk.

...
Oslo Styrkeløft Klubb
Vekt 100 kg høyde 190cm.
Benkpress 145 konkuranse
Knebøy    190 konkuranse
Markløft   217,5kg konkuranse
17 år

Norgesmester i Styrkeløft
Ungdom -100   2009

Sølv Benk NM 09  
inntill 100kg       



En hindring er det du ser når du slutter å fokusere på målet.

Bildeprofil

Sterkmann

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #82 : 22. april 2009, 10:06 »
Dere svenskene har vel hatt landet vårt lenge nok?
Så vidt 100 år siden vi fikk det igjen. La oss i fred nå.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #83 : 22. april 2009, 10:24 »
Nja, kommer egentlig an på oppdragelsen de får. Hvis de utenlandske foreldrene tar med seg drittet sitt vekk, og de får en fin Norsk oppdragelse så går det fint vel. Har aldri hatt noe problem med adopterte japser osv som følger den Norske kulturen.

Sterkmann ytrer holdninger som jeg finner skumle og ikke minst triste! Jeg bruker ikke ofte rasist begrepet, da dette tenderer å bli brukt litt for ofte, men DU Sterkmann er en rasist.

Wikipedia: Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres rase, og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser, hvor genetiske forskjeller er av mindre betydning enn den følte eller opplevde forskjellen.

Hva får deg til å tro at den "Norske oppdragelsen" er så overlegen all annen oppdragelse? Hva legger du i "Norsk oppdragelse"? Jeg vet at du ikke evner å komme med annet enn fremmedhat og blaserte holdninger, men prøv for en gangs skyld å komme med noen saklige argumenter, basert på annet enn subjektive meninger og ideer. Om Sterkmann fortsetter å lire ut av seg disse tåpelige utsagnene sine, så håper jeg en moderator forbarmer seg over denne tråden og lukker den en gang for alle.

Syns det er feil at innvandrer skal komme å ta over landet vårt som nordmenn har jobba hardt for å bygge opp. Hadde folk i andre land vert like flinke som nordmenn å jobba så hadde vi heilt sikkert ikkje hatt ditta problemet.... men istaden so bygge vi moske til dei å gir dei det dei vil ha.

Når du en gang fullfører videregående så vil du forhåpentligvis skjønne at ting ikke er så enkelt. Ta for eksempel Namibia, i Afrika. Selv om Namibia har et BNP som er fem ganger høyere enn de fattigste landene i Afrika lever majoriteten av Namibias befolkning i fattigdom, grunnet den store arbeidsløsheten, den ujevne fordelingen av inntektene og at store deler av inntektene går til utlendinger. Den namibiske økonomien er knyttet tett sammen med den sør-afrikanske, som også hadde kontrollen over Namibia til 1990!

Tror du virkelig det handler om latskap? Tror du fattigdom og mangel på infrastruktur i U-land rett og slett skyldes at innbyggerne der ikke gidder å gjøre noe med det? Mange land har et meget vanskelig utgangspunkt, av politiske, økonomiske og historiske årsaker. Latskap er ikke et av problemene. Noen er selvsagt late, og ønsker ikke å jobbe, men slik er det jo alle steder. Majoriteten ønsker faktisk å ha en jobb å gå til, og ønsker å ha råd til medisiner når barna deres blir syke.

Angående moskeen. Tror du en moske er forbeholdt innvandrere? Tror du ikke det finnes norskfødde muslimer? Om du googler "menneskerettigheter", så kan du kanskje også klare å finne konseptet med religionsfrihet. Selvsagt skal troende muslimer også ha et sted å praktisere sin religion! I likhet med jøder, kristne, hinduer, buddhister, paganister og alle andre mulige religioner.

Med dette takker jeg for meg i nok en tråd som ikke har klart å tilføre innvandringsdiskusjonen noe som helst nytt.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Invalesco

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • Jeg skal bli stor !
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #84 : 22. april 2009, 10:32 »
Dere svenskene har vel hatt landet vårt lenge nok?
Så vidt 100 år siden vi fikk det igjen. La oss i fred nå.

Tragisk at du skal ha en sånn innstilling
Oslo Styrkeløft Klubb
Vekt 100 kg høyde 190cm.
Benkpress 145 konkuranse
Knebøy    190 konkuranse
Markløft   217,5kg konkuranse
17 år

Norgesmester i Styrkeløft
Ungdom -100   2009

Sølv Benk NM 09  
inntill 100kg       



En hindring er det du ser når du slutter å fokusere på målet.

Bildeprofil

Sterkmann

  • Gjest
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #85 : 22. april 2009, 10:39 »
Jeg er ikke rasist i det hele tatt.
Men har et ønske om å videreføre den Norske rasen. Og å holde oss Norsk.
Vi har en helt rå kulturarv, som vi må vedlikeholde og videreføre.
(Og den består ikke av moskeer og faste vel?)
Det går ikke det når alle får mulatt-unger. Og Nordmenn støtter de i tilegg. Folk konverterer til andre religioner og tror de blir akseptert bedre der. Skjønner de ikke at vi er en truet art? For ikke å snakke om grisete nordmenn reiser til Thailand for å forplante seg der osv.

Utlogget Tannfeen

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #86 : 22. april 2009, 11:31 »
Det hersker mye rasisme og uvitenhet her inne. Det at innvandrerne primært blir sett på som et problem er ganske spesielt med tanke på alt det de har tilført og tilfører den norske økonomien. Innvandrere har vært essensielle for den økonomiske veksten Norge har hatt etter vi kom i gang med olje-eventyret. Hadde vi ikke hatt innvandring til Norge ville vi vært vesentlig fattigere, rent økonomisk sett. Vi ville hatt flere fattige og trolig flere kriminelle (økt fattigdom = økt kriminalitet), samt en rekke andre ugunstige forhold som følger med en dårligere økonomi.

Jeg er fullt klar over at integreringen av innvandrere på ingen måte alltid er knirkefri her i landet. Men folk har en ekstrem tilbøyelighet til kun å fokusere på det negative her inne. Man må for all del påpeke kritikkverdige forhold, men man burde også i det minste prøve å se to sider av saken istedenfor bare å svartmale saken slik at den blir ekstremt skevt fremstilt.

Hvordan kan mennesker som kommer fra utlandet  som aldri har arbeidet i Norge eller i norsk næring utenlands, men som går rett på sosialen, tilføre noe til norsk økonomi? Pengene bruker de jo selvsagt på norske varer, men noe verdiskapning bidrar de ikke til. Arbeidsinnvandrere derimot stiller seg annerledes, men nå tviler jeg sterkt på at det er de denne diskusjonen dreier seg om.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #87 : 22. april 2009, 11:33 »
Det hersker mye rasisme og uvitenhet her inne. Det at innvandrerne primært blir sett på som et problem er ganske spesielt med tanke på alt det de har tilført og tilfører den norske økonomien. Innvandrere har vært essensielle for den økonomiske veksten Norge har hatt etter vi kom i gang med olje-eventyret. Hadde vi ikke hatt innvandring til Norge ville vi vært vesentlig fattigere, rent økonomisk sett. Vi ville hatt flere fattige og trolig flere kriminelle (økt fattigdom = økt kriminalitet), samt en rekke andre ugunstige forhold som følger med en dårligere økonomi.

Wow, finnes det fremdeles folk som tror på dette? Det har jo blitt motbevist av økonomer flere ganger de siste årene. Selvsagt hadde Norge fått et problem om en plutselig kastet ut alle innvandere eller med minoritetsbakgrunn, men er det virkelig noen som tror at Norge ikke hadde vært like rike om vi ikke hadde hatt innvandrere? Hva i all verden begrunner dere det med? Da må det jammen ikke ha vært greit her til lands på 60 og 70-tallet når vi hadde få innvandrere. Om folk tror at alle jobbene som nå er besatt av personer med minoritetsbakgrunn hadde vært ubesatt i dag, så skjønner jeg ikke helt hva de tenker på. Finland har langt færre innvandrere enn Norge, men jaggu får du deg ikke gatekjøkkenmat, taxier osv der også. Tro det eller ei.

Jeg vil anbefale de som er de største innvandringstilhengerene å slutte å fremstille det som om innvandrere gjør Norge en kjempetjeneste ved å komme til oss. Vi tar i mot innvandrer for å hjelpe personer som har det vanskelig i hjemlandet, og det er bare positivt om dette fører til at disse kommer seg ut i arbeidslivet. Men vi er ikke avhengige av innvandring, og et minimum av takknemlighet hadde vært å ikke drive med kriminalitet, eller arrogant kreve den ene særordningen etter den andre. Vi har plass til de som tilfører Norge noe positivt, ikke de som tilfører noe negativt.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #88 : 22. april 2009, 11:39 »
Hvordan kan mennesker som kommer fra utlandet  som aldri har arbeidet i Norge eller i norsk næring utenlands, men som går rett på sosialen, tilføre noe til norsk økonomi? Pengene bruker de jo selvsagt på norske varer, men noe verdiskapning bidrar de ikke til. Arbeidsinnvandrere derimot stiller seg annerledes, men nå tviler jeg sterkt på at det er de denne diskusjonen dreier seg om.

IMDI - Inkluderings og mangfoldsdirektoratet sin årlige statusraport sier noe annet.

Fra 2006 til 2008 kan man se store forbedringer i hvor mange førstegangsinnvandrere som har jobb, hvor mange innvandrerbarn som går i barnehage og hvor mange som tar høyere utdannelse.

Raporten viser også at de færreste innvandrere som mottar trygdeytelser og sosialstønad, gjør det over lengre tid. Over 66% kommer seg ut i jobb etter to år. Innvandrere fra Pakistan og Sri Lanka mottar nesten ikke sosialstønad i det hele tatt, men går rett ut i arbeidslivet. Selv om innvandrere som gruppe har lavere inntekt og sysselsetting enn resten av befolkningen, har det aldri vært flere innvandrere i jobb enn det var i 2008.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Tannfeen

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #89 : 22. april 2009, 15:28 »
IMDI - Inkluderings og mangfoldsdirektoratet sin årlige statusraport sier noe annet.

Fra 2006 til 2008 kan man se store forbedringer i hvor mange førstegangsinnvandrere som har jobb, hvor mange innvandrerbarn som går i barnehage og hvor mange som tar høyere utdannelse.

Raporten viser også at de færreste innvandrere som mottar trygdeytelser og sosialstønad, gjør det over lengre tid. Over 66% kommer seg ut i jobb etter to år. Innvandrere fra Pakistan og Sri Lanka mottar nesten ikke sosialstønad i det hele tatt, men går rett ut i arbeidslivet. Selv om innvandrere som gruppe har lavere inntekt og sysselsetting enn resten av befolkningen, har det aldri vært flere innvandrere i jobb enn det var i 2008.


Forandrer fortsatt ikke på det faktum at de ikke bidrar til verdiskapning den tiden de går på trygd.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!