Skrevet av Emne: Rasisme blandt ungdom  (Lest 16841 ganger)

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #105 : 29. april 2009, 11:07 »
Eg ser ikkje på meg selv som ein rasist, men eg kan være veldig negativ og skeptisk til invandrere spesielt fra afaganistan, iran, irak og slik. Eg har snakket og hatt kontakt med flere utlendinger\innvandrere og det er stor forskjell mellom dem. Det kommer fra ein heilt annen kulturog ein heilt annen tankegang å det er det som ofte er problemet og ikkje hudfargen? Mange av det eg har snakket med er veldi hyglige og slikt, men det er også ofte veldi sleipe og utspekulerte og derfor er eg alltid forsiktig sammen med dem, men kjenner også innvandere som er både hyglige og til å stole på, men mesteparten av det eg har møtt og hatt kontakt med er ikkje det. Dette er vertfall min erfaring.

Har ikkje noe problem med folk på grunn av hudfarge eller hjemland, men eg har problem med dem som utnytter samfunnet vårt både normenn, invandrere og svensker for den saks skyld.  Har selv ein nabo som jobber i hagen og på huset fra 9 om morgonen til 9 om kvelden, men han er for syk til å jobbe? Herre gud for ein holdning tenker eg?

Utlogget Halvar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #106 : 05. juni 2009, 10:36 »
ufattelig mye usakelig her, og da vil jeg først og fremst peke på trådstarter samt sterkmann. (at en svenske skal flytte tilbake til sverige fordi han er svensk, herregud da - skjerpings)

Det at mange folk her inne beskriver de aller, aller fleste innvandrere,eller omtrent alle innvandrere som lovlydig og hyggelig irriterer meg faktisk litt.

Det er jo ingen tvil om at de mest seriøse forbryterne i landet vårt er utlendinger, dette er det haugevis med statistikk om også. selv har jeg alltid ment at lovlydige innvandrere skal få bli, og ha de samme rettighetene som ola nordmann. (bortsett at det faktisk nå er slik at innvandrere fort har flere rettigheter, fordi de faktisk er innvandrer). De derimot som flyr på byen og oppfører seg som en kødd (og jeg kan si deg, dette er MANGE, du drar faen ikke til oslo en kveld uten og se en gjeng med pakistanere som tror de eier verden og uten å blinke har flydd på en stakkars guttunge som har vært litt frekk i kjeften - og sender han til sykehus). eller som bedriver annen kriminalitet - send de til helvette ut igjen. jeg er faktisk drittlei av å se hva som foregår rundt meg. jeg har et stort nettverk, med både utlendinger og nordmenn, og det er INGEN TVIL om hvem som bedriver mest faenskap.

Jeg kan også godt legge til at svært mange av disse innvandrerne som jeg kjenner vil virke som snille og lovlydige borgere i flere av deres øyne, og dere vil tenke "han var jo helt topp, skulle vært flere som han". men det har seg faktisk sånn at når disse karene drar ut på byen så er det kun faenskap som står i hodene dems, hvertfall de fleste. du vil få sjokk når du selv ser dette. flere andre innvandrere jeg kjenner til (ja, ikke mer enn 20-21 år) har rulleblad så langt som øya kan se. de blir f.eks tatt av politiet for å true en kamerat av meg med kniv og tvinge han til å ta ut penger i minibank til dem, for så å bli sluppet ut dagen etter. det er faen meg helt utrolig.

Kommer vel en SKOKK med folk som sier jeg henger med feil folk, bor feil sted, har feil innstilling, men det jeg beskriver er faktisk fakta. sier ikke alle er sånn, men er en jævlig stor del som er det. Jeg er ingen rasist, jeg er bare observang.

Lovlydige innvandrere --> inn
Kriminelle innvandrere --> ut

Utlogget Machansen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

  • you like dags?
Sv: Rasisme blandt ungdom
« #107 : 05. juni 2009, 11:04 »
Jeg er ikke rasist jeg er rasebevist!


Det er vel kanskje noe av det mest rasistiske jeg har lest i dag.

Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #108 : 05. juni 2009, 11:27 »
Man er en stor idiot hvis man er en "rasist" eller "hater" og likevel tror at det er noe man ikke kan noe for. En rasist er en person som i bunn er historieløs, har elendig forståelse for samsunnet, dårlig omsorgsfølelse og en stor ego. Slike mennesker løfter ikke en finger for å forandre seg, og det er noe av det dummeste folk kan gjøre mot seg selv.

Grunnen til at folk tar opp disse temaene er fordi Norge er et ungt flerkulturelt samfunn. Den gangen vi kommer oss over alle humpene vil folk innse hvor tåpelig mange av disse diskusjoner og meninger var.
17 år.

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #109 : 05. juni 2009, 11:34 »
Man er en stor idiot hvis man er en "rasist" eller "hater" og likevel tror at det er noe man ikke kan noe for. En rasist er en person som i bunn er historieløs, har elendig forståelse for samsunnet, dårlig omsorgsfølelse og en stor ego. Slike mennesker løfter ikke en finger for å forandre seg, og det er noe av det dummeste folk kan gjøre mot seg selv.

Grunnen til at folk tar opp disse temaene er fordi Norge er et ungt flerkulturelt samfunn. Den gangen vi kommer oss over alle humpene vil folk innse hvor tåpelig mange av disse diskusjoner og meninger var.

Jeg, min gode mann, våger og påstå at landet er blitt slik det er i dag pga økende innvandring (dette er det også svært mye statistikk på). Jeg har også lyst til å dra den så langt som å si at det er folk som deg selv, med slike synspunkt, som har gjort landet til det kriminalitetsparadiset det i dag er for visse kjeltringer. Jeg hinter da selvfølgelig til hvor naiv du virker.

Du burde virkelig utdype det du sier litt mer, for at jeg ikke skal reagere. Hvordan hadde du tenkt at Norge skulle komme seg over alle de "humpene" da? ved å kaste ut kriminelle innvandrere? - Nei, neppe dette du tenkte på, da er man vel rasist. Tror du kriminelle folk bare slutter å være kriminelle sånn helt plutselig? Hva mener du bør gjøres? Det nytter ikke å bare skrive "når Norge har kommet seg over humpene så går allting bra" vettu.

Det du skriver om rasist er greit nok, men du er garantert en av de som mener at vi alle er rasister pga vi begynner og gå lei av det som skjer med landet vårt - vi har fått øynene opp, og skjønner at noe må gjøres før det er for sent. Det er jo faktisk slik at innvandrere står for STORE deler av alvorlig kriminalitet her i landet, og tallene på disse gjerningene blir bare større og større hvert år, uten noe spor til forbedringer, med mindre noe drastisk gjøres.

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #110 : 05. juni 2009, 11:47 »
Man er en stor idiot hvis man er en "rasist" eller "hater" og likevel tror at det er noe man ikke kan noe for. En rasist er en person som i bunn er historieløs, har elendig forståelse for samsunnet, dårlig omsorgsfølelse og en stor ego. Slike mennesker løfter ikke en finger for å forandre seg, og det er noe av det dummeste folk kan gjøre mot seg selv.

Grunnen til at folk tar opp disse temaene er fordi Norge er et ungt flerkulturelt samfunn. Den gangen vi kommer oss over alle humpene vil folk innse hvor tåpelig mange av disse diskusjoner og meninger var.


Det er en grunn til at stereotyper eksisterer.
De er i de fleste tilfeller riktige. Mennesker er flokkdyr som oftest oppfører seg som andre fra samme gruppering.

Virkeligheten er at integreringen i Norge en en vits. Innvandrere bosetter seg i samme strøk, snakker de samme språkene, og praktiserer sine religioner og skikker uten noen form for kompromis, på en måte som kommer i konflikt med norsk kultur. Folk skal få lov til å praktisere sine religiner og ditt datt, men det er ikke hele det norske samfunn som skal endre seg for å tilpasse seg dette. Hvis jeg flyttet inn på tomten din og begynte og kreve ditt og datt tror jeg du ville blitt ganske jævla forbannet, når jeg i burde være glad for at jeg i det heletatt fikk lov til å være der av deg.

Om man velger å lukke øynene og ignorere realiteten fordi den ikke passer sammen med den norske sosialisme hvor alle skal være like, er en annen sak.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Rasisme blandt ungdom
« #111 : 07. juni 2009, 23:33 »
hvorfor være rasist når man kan være religionskritiker?

det er mye enklere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!