avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292860 ganger)

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Du går kun tilbake i øvelsen det gjelder ja. Hvis du f.eks i markløft tar 5x95kg i sistesettet i uke 6, og bommer på 5x100kg i uke 7, går du tilbake til 95kg i uke 8. Så prøver du 100kg igjen i uke 9.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Du går kun tilbake i øvelsen det gjelder ja. Hvis du f.eks i markløft tar 5x95kg i sistesettet i uke 6, og bommer på 5x100kg i uke 7, går du tilbake til 95kg i uke 8. Så prøver du 100kg igjen i uke 9.
Roger. Har ennå til gode å stoppe opp, men en eller annen gang sier det vel stopp. Jeg har en mistanke om at det blir markløft først, evt. militærpress. Økten i dag var utrolig ting, mye mulig det var fordi jeg har spist dårlig i dag, og har vært våken siden halv fem.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Dagens økt:

Bøy:
30kg x 5
35kg x 5
42,5kg x 5
42,5kg x 5

Sittende militærpress:
35kg x 5
42,5kg x 5
50kg x 5
57,5kg x 5

Fikk hjelp av en danske på siste settet, er helt kjørt i skuldrene. Vurderte å kjøre ett høyreps sett til bare for moroskyld (med lavere vekter), men programmet er jo ikke sånn, og jeg orket ikke, så jeg dreit i det.

Markløft:
50kg x 5
60kg x 5
70kg x 5
80kg x 5

De to siste settene var jævlig tunge, sleit litt med teknikken på siste sett også. Men jeg trøster meg med at jeg er den eneste som faktisk lar vektene ligge stille (det heter jo deadlift) på bakken der jeg trener. Bøyde ryggen litt mye, men jeg fikk ikke vondt. Skal være flinkere neste gang.

Situps:
KV+10kg x 12
KV+15kg x 10
KV+15kg x 10

Fikk ikke gått hjem etter trening i dag, det begynte å regne. Vet jeg kunne gått på tredemølla, men orket ikke, er sliten. Tar det igjen til helgen.

Dagens mat:
Frokost - 200g tunfisk som vanlig, + et glass melk for å skylle ned
Lunsj - baconpølse fra narvesen, vi fikk jo ikke lov til å gå ut av sesjonsbygget. Skulle vært smart og tatt med meg matpakke.
40gproteinpulver + 5g kreatin etter trening. Nå er det tomt for proteinpulver, har ennå ikke fått det nye som jeg bestilte fra ej-shop for godt over en uke siden.

Har ikke spist noe mer, tar vel en boks tunfisk til, eller en omelett med fire eller fem egg før jeg legger meg om et par-tre timer.

Jeg har begynt å ta ZMA, kjøpte en svindyr boks med 90 kapsler i til 250 spenn på proteinfabrikken. Føler faktisk det er verdt pengene, jeg sover kjempegodt. Men jeg tenker jeg kjøper et sted på nettet neste gang, får jo tre ganger så mange kapsler til halvparten av prisen. Slutter med kreatin til høsten, kommer bare til å kjøre i meg det på deff tenker jeg, hvertfall hvis jeg skal ligge så lavt på karb som jeg gjør nå.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Greit tung økt i dag:

Bøy:
30kg x 5
35kg x 5
42,5kg x 5
50kg x 5
60kg x 3
42,5kg x 8

Var streng på teknikken i dag, men føler ennå ikke at den sitter ett hundre prosent. Men det nærmer seg nå. Vilt tungt, jeg var usikker på om jeg klarte å gjennomføre femte sett, men det gikk.

Benk:
32,5kg x 5
40kg x 5
47,5kg x 5
55kg x 5
65kg x 8 (hadde en som passet på bak for sikkerhets skyld)
47,5kg x 8

Gikk greit, teknikken er stødig. Fikk kommentar på teknikken i dag, det var visst bra. Han som kommenterte sa han la spesielt merke til at jeg flexet kassa, og at jeg ikke kjørte armene helt strakt ut. Så det var jo bra. Følte at den siste reppen på sett nr5 var litt skeiv, følte som om noe sprakk i venstre triceps. Eller at noen knipset meg lett i huden, vet ikke hva dette kan være. Sikkert ikke noe farlig. Nærmer meg hundre med stormskritt, regner med å være der iløpet av sommeren (?).

Roing:
32,5kg x 5
40kg x 5
47,5kg x 5
55kg x 5
65kg x 3
47,5kg x 8

Ganske streng teknikk, men slurva litt på sett 5. Kjørte skuldrene fram før jeg begynte, skulle ikke gjort det. Men jeg ble sliten. Jeg føler ikke helt at jeg blir skikkelig sliten i den øverste delen av ryggen, mellom skulderbladene (er vel der jeg bør bli sliten?), men mer i korsoryggen. Skal det være sånn? Prøver å holde skuldrene bakover så mye som mulig, ryggen rett, og prøve å kjenne at jeg bruker muskler istedet for å bare konsentrere meg om å få stanga fram og tilbake.

Tilleggsøvelser:
Smalbenk x 3
Armkrøll med stang x 3
Sittende franskpress x 4

Gikk hjem etter trening, tok vel 35 minutter tenker jeg. Kjapt tempo, mest oppoverbakker

Mat:
Frokost - tunfisk
Lunsj - Mye salat med dressing på (er det karb i fetaost og vanlig ost, forresten?)
Middag - Fire hvitløkspølser. Vet det er dårlig av meg på deff, men da dropper jeg heller drittmat i morgen.

Blir mest sansynlig litt pilsing senere i dag, så da blir det mer karbs. Jaja, er vel full av energi på mandagstreningen!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
UPDATES:
Jeg ser ikke noe særlig fremgang, men til morgen i dag var vekten i hvert fall under hundre, og det er jo noe. I april var jo vekten rundt 105 på morgenen, så jeg skal vel ikke klage. Tenkte bare å slenge ut litt bilder for moroskyld for å se på i ettertid.

EDIT: Jeg ser leggmusklene mine for første gang i hele mitt liv, derfor er det der biggrin

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Hehe.. Kult å ha noe å se tilbake på, og gratulerer med leggmuskel! Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Hehe.. Kult å ha noe å se tilbake på, og gratulerer med leggmuskel! Wink
Hehe. Om jeg jobber hardt nok, så blir det nok veldig gøy å se tilbake på dette ja Smiley Takk! Grin

Orker ikke skrive hvordan det gikk på trening i dag, skjedde ikke noe spesielt bortsett fra at jeg hadde mer kilo på en forrige gang.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Orket ikke spinning i dag, ble for varmt. Tok heller en lang gåtur med bikkja på halvannen time.

Mat:
Frokost - 200g tunfisk i vann
Middag - Kyllingfilet og masse salat
Kveldsmat - 5dl lettmelk

Er ikke så sulten, så da spiser jeg ikke noe særlig mer. Pisset på en ketostick i sta, jeg er i ketose også, så alt er knall.

Men jeg lurte på en liten ting. Jeg trener jo 5x5, men det er bare én skulderøvelse der, militærpress. Jeg føler jeg har litt foroverroterte skuldre, så jeg tenkte kanskje det hadde vært lurt å legge til en ekstra tilleggsøvelse for skuldre, foroverbøyd sidehev eller noe annet som tar godt på bakre deltoids. Eller vil ryggtreningen også ta på baksiden av skuldrene?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Dårlig økt i dag, jeg klarte ikke fjerde settet med militærpress, noe som betyr at jeg må gå tilbake en uke i den øvelsen. Sleit også med markløft, men fikk det til. Kjørte overhåndsgrep på de to siste repetisjonene.

Bøy:
30 x 5
37,5 x 5
45 x 5
45 x 5
Militærpress
37,5 x 5
45 x 5
52,5 x 5
60 x 4,5
Markløft:
50 x 5
60 x 5
70 x 5
80 x 5



Er ekstremt sliten i dag, tror jeg ligger for lavt på kcal. Øynene mine er helt voldtatte selv om jeg sov fra klokken ti i går kvelds til ca 8-9 i dag, og det er jo ganske mange timer. Kan ha noe med pollenallergien min å gjøre, den er litt opp og ned. Hadde bare en økte på skolen i dag, så var på skolen fra 12:50 til 13:30. Det burde allikevel være ganske selvsagt at en 200g boks med tunfisk ikke inneholder nok energi hvis jeg skal på skolen og i tillegg trene rett etterpå. Spiser vanligvis salat til lunsj, men følte ikke at det var noe vits i dag. Ikke var jeg sulten heller.

Orket ikke å gå hjem etter trening, tar heller en tur på 30 minutter i kveld når jeg er mer opplagt.

Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

har du gyno?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
har du gyno?
nei, er bare feit. har du gyno?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Jeg gikk en hel uke tilbake igjen i alle øvelser, så i dag så det sånn ut:

Bøy:
30 x 5
37,5 x 5
45 x 5
45 x 5
Militærpress
37,5 x 5
45 x 5
52,5 x 5
60 x 4,5
Markløft:
50 x 5
60 x 5
70 x 5
80 x 5

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Mat:

Frokost - 2 brødskiver med kyllingfilet
Middag - tacorester fra i går, men ikkenoe særlig kjøtt. Har ikke noe tall på hvor mange kcal det var, men forholdet mellom greens/kjøtt var vel 3:1 eller noe sånt.
Kvelds - Fire skiver vannemelon og tre spiseskjeer tine youghurt. Fortsatt sulten.

Ble en times kjapp gåtur med bikkja i sta også. Stakkaren måtte jo få drite, så vi stoppet innimellom. Men tempoet var kjapt hele veien.

Utlogget d0ffen_k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • _
bildene blir bare bedre og bedre for hver gang, stå på, så blir dette bra Grin
-93 modell
-121 kg

vert borte 5 måner fra gymmet pga skader, trent seigt hjemme 5 dager i uka siden, reiner med å begynne på gymmet igjen etter jul Smiley

Stikk innom loggen min Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=85694.0

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
UPDATES:
Jeg ser ikke noe særlig fremgang, men til morgen i dag var vekten i hvert fall under hundre, og det er jo noe. I april var jo vekten rundt 105 på morgenen, så jeg skal vel ikke klage. Tenkte bare å slenge ut litt bilder for moroskyld for å se på i ettertid.

EDIT: Jeg ser leggmusklene mine for første gang i hele mitt liv, derfor er det der biggrin

Hadde du benner'n på de to øverste bildene?
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!