avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 293517 ganger)

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

veldig bra jobba Wink

kan tenke meg du får blod på tann når du får sånne resultater ja Grin hehe

skal følge med videre. veldig interessant!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Absolutt forskjell på bildene. Smiley

Litt vel mye posting her i dag:
M1 - En og en halv rugbrødskive med cottagecheese på + 5dl melk
M2 - Kyllinglår m/saus + grønnsaker
M3 - En og en halv rugbrødskive med cottagecheese på + 5dl melk
Blir ikke det veldig lite kcal pr. dag?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Absolutt forskjell på bildene. Smiley
Blir ikke det veldig lite kcal pr. dag?
Mulig det. Spiste ikke bare ett kyllinglår, spiste vel ca to og et halvt. Var ikke noe spesielt sulten i går, blir mett av rugbrød som er så grovt. Skivene nesten dobbelt så store som vanlige brødskiver. Har som regel alltid mye pålegg på.

Er det noe problem å gå så lavt på kcal, så lenge jeg føler at det går greit? Jeg bryr meg mer om å miste kroppsfett enn å bygge muskler akkurat nå, selv om jeg føler at styrketreningen også går ganske bra. Men den hadde sikkert gått bedre om jeg hadde spist mer, men da kommer jeg vel til å miste mindre fett.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
veldig bra jobba Wink

kan tenke meg du får blod på tann når du får sånne resultater ja Grin hehe

skal følge med videre. veldig interessant!
Takk! Alltid gøy med kommentarer. Har ikke gått noe særlig ned den siste uka, har spist mye i forhold til det jeg gjorde før. Har kuttet ut ketosen, planlegger ikke å starte igjen. Det var VELDIG tungt Smiley Vi får se, jeg kommer i hvert fall til å spise brød litt til. Har blitt så glad i brød etter at jeg sluttet å spise det, hehe Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Er det noe problem å gå så lavt på kcal, så lenge jeg føler at det går greit? Jeg bryr meg mer om å miste kroppsfett enn å bygge muskler akkurat nå, selv om jeg føler at styrketreningen også går ganske bra. Men den hadde sikkert gått bedre om jeg hadde spist mer, men da kommer jeg vel til å miste mindre fett.
Jeg skal ikke si så mye sikkert, jeg er fersk i deffe-game't selv. Men for meg virker det som om sweet-spot'en ligger rundt 1950 kcal pr. dag, gjetter på at det er rundt 1000kcal i minus et sted (med 1000kcal i minus skulle det tatt 9 dager å gå ned 1 kilo fett).

Erfaringen jeg gjorde meg var at når jeg gikk lavere enn dette var at vekten ikke gikk noe særlig fortere ned, tvert imot så stoppet det opp. Jeg prøvde ikke så veldig lenge for jeg ble ganske sliten av det.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Det kan stemme, jeg har lest flere steder at hvis man går for lavt, så kan det stoppe opp. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, man bør jo egentlig gå raskere ned, hvis man fortsatt er like aktiv.

Jeg har ikke telt kalorier, jeg har bare prøvd å spise mindre og å holde meg unna karbo. Kroppsvekt x 16 skal visst være det ideale (selv om det sikkert er veldig individuelt) på deff når det gjelder kalorinntak. Jeg syntes det blir så vanskelig å telle kalorier når jeg ikke lager middag selv, eller når jeg f.eks spiser hjemmelaget brød.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Kroppsvekt x 16 høres veldig lite ut, det blir ~1400 kcal for meg.

Mifflins formel for menn er:

RMR (kcal) = 10·vekt (kg) + 6.25·høyde (cm) – 5·alder (år)

Så ganger du RMR med en aktivitetsfaktor, 1.2 hvis du er sengeliggende eller rullestolbruker og 2.0-2.4 hvis du har veldig hardt fysisk arbeid eller hard fysisk trening.

For meg blir det 1876 i RMR, og hvis 1950 er 1000 i minus, så tilsvarer 2950/1876 en faktor på 1.5-1.6.

Brødet går greit å regne ut, spør om oppskriften en gang og finn ut kcal i brødet, og mål tykkelsen på skivene, så vips har du kcal pr. skive. Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
10 x 98kg=980
+
6,25 x 188cm=1175
-
5 x 17år=85

980+1175-85=2070

2070 x 2,2= 4554

4554kcal-1000kcal=3554kcal (~3500kcal)

Ser veldig mye ut, synes da jeg. Kanskje jeg har regnet feil et sted.
Brødet går greit å regne ut, spør om oppskriften en gang og finn ut kcal i brødet, og mål tykkelsen på skivene, så vips har du kcal pr. skive. Smiley
Haha, mor bruker ingen oppskrift, hun tar som regel baking på "følelsen". Jeg har prøvd å spørre henne om oppskriften tidligere, men da blir hun sur og sier "det får da være nok at du bare spiser kjøtt til middag. Vanlige folk spiser poteter.". Utrolig lite støtte å få her i hjemmet Smiley Jeg kan jo bake mitt eget brød, men det tror jeg faktisk ikke at jeg gidder. Om jeg får det til, blir det sikkert bare spist opp av resten i huset her.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

10 x 98kg=980
+
6,25 x 188cm=1175
-
5 x 17år=85

980+1175-85=2070

2070 x 2,2= 4554

4554kcal-1000kcal=3554kcal (~3500kcal)

Ser veldig mye ut, synes da jeg. Kanskje jeg har regnet feil et sted.Haha, mor bruker ingen oppskrift, hun tar som regel baking på "følelsen". Jeg har prøvd å spørre henne om oppskriften tidligere, men da blir hun sur og sier "det får da være nok at du bare spiser kjøtt til middag. Vanlige folk spiser poteter.". Utrolig lite støtte å få her i hjemmet Smiley Jeg kan jo bake mitt eget brød, men det tror jeg faktisk ikke at jeg gidder. Om jeg får det til, blir det sikkert bare spist opp av resten i huset her.

Jeg vet ikke hvor mye aktivitet du har om dagen, men jeg trener 5x5 1.5t 3 ganger i uka pluss 1 time kardio pr dag og ligger rundt 1.5-1.6.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
6,25 x 188cm=1175
-
5 x 17år=85

980+1175-85=2070

2070 x 1,5= 3105

3105kcal-1000kcal=2105kcal (~2100l)

Da ser det bedre ut ja. Har du en link til dette her? Kan jo søkte litt selv senere, har tenkt meg en tur ut nå, før jeg mister motivasjonen Smiley

Takk for svar forresten, du er kjapp! Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

...
Da ser det bedre ut ja. Har du en link til dette her? Kan jo søkte litt selv senere, har tenkt meg en tur ut nå, før jeg mister motivasjonen Smiley

Det står litt om den her:

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00077/h_ringsutkast_voksne_77279a.pdf

(side 76)

Det som funket for meg var bare at jeg fant meg et kcal-tall, var nøye med dietten at jeg akkurat lå på det (sjekk loggen min), og fulgte nøye med på vekt og fettprosent. Og så justere utifra det, generelt så sies det at man ikke skal gå ned over 1kg pr uke, så hvis mer enn det, jekk opp kcal-budsjettet. Hvis mindre enn det, jekk ned budsjettet. Smiley


Takk for svar forresten, du er kjapp! Smiley
We're pleased to aim. Wink

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Bra jobbet! Ser stor forskjell Smiley Trener du fortsatt 5x5?

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Takk! Alltid gøy med kommentarer. Har ikke gått noe særlig ned den siste uka, har spist mye i forhold til det jeg gjorde før. Har kuttet ut ketosen, planlegger ikke å starte igjen. Det var VELDIG tungt Smiley Vi får se, jeg kommer i hvert fall til å spise brød litt til. Har blitt så glad i brød etter at jeg sluttet å spise det, hehe Smiley

hehe. sant det. har prøvd ketose jeg også. jeg ble litt gretten. og hadde veldig lite energinivå. men på den annen side så funket det supert. magemusklene kom fram for si det sånn Tongue nå for tida så tenker jeg ikke så mye på om jeg får i meg så mye proteiner og lit karbs der og fett her. men heller hvor mange kalorier jeg spiser. passer på å ligge på cirka 500kalorier over så jeg går opp i vekt. har gått opp 4 kilo på 1 måned og liker å tro at litt av det er muskler Tongue

men uansett, stå på videre! Wink

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Det kan stemme, jeg har lest flere steder at hvis man går for lavt, så kan det stoppe opp. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, man bør jo egentlig gå raskere ned, hvis man fortsatt er like aktiv.


hvis man går for lavt så setter kroppen seg i et slags sparemodus på grunn av at den tror en sultkrise kommer så da klamrer den seg fast i alt fett som er! merkelig åssen kroppen funker. men har jo bare lest dette. sikkert bare tull Tongue

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Det står litt om den her:

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00077/h_ringsutkast_voksne_77279a.pdf

(side 76)

Det som funket for meg var bare at jeg fant meg et kcal-tall, var nøye med dietten at jeg akkurat lå på det (sjekk loggen min), og fulgte nøye med på vekt og fettprosent. Og så justere utifra det, generelt så sies det at man ikke skal gå ned over 1kg pr uke, så hvis mer enn det, jekk opp kcal-budsjettet. Hvis mindre enn det, jekk ned budsjettet. Smiley
Jøss. Jeg søkte litt i sta, men fant ikke noe særlig. Bare på slankedelen av kvinneforum og sånt, så det var ikke noe særlig. Jeg skal ta en titt på det i morgen. Honnør!
Bra jobbet! Ser stor forskjell Smiley Trener du fortsatt 5x5?
Er det så stor forskjell da? Ser bare litt jeg. Men takk allikevel Grin Trener fortsatt 5x5, tror det var lurt.
hehe. sant det. har prøvd ketose jeg også. jeg ble litt gretten. og hadde veldig lite energinivå. men på den annen side så funket det supert. magemusklene kom fram for si det sånn Tongue nå for tida så tenker jeg ikke så mye på om jeg får i meg så mye proteiner og lit karbs der og fett her. men heller hvor mange kalorier jeg spiser. passer på å ligge på cirka 500kalorier over så jeg går opp i vekt. har gått opp 4 kilo på 1 måned og liker å tro at litt av det er muskler Tongue
Hehe. Ketose er noe drit, ja. Gikk greit i starten, men så ble jeg syk, og da gikk mesteparten dårlig. Gidder ikke å slanke meg når jeg er sjuk, hehe. Også er jeg så utrolig lei tunfisk og egg at du aner ikke.
Sitat
Det kan stemme, jeg har lest flere steder at hvis man går for lavt, så kan det stoppe opp. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, man bør jo egentlig gå raskere ned, hvis man fortsatt er like aktiv.
Har hørt noe av dette jeg også. ABCD-metoden går jo ut på å bulke og deffe i tolv dager om hverandre. Grunnen til at det går over tolv dager, er visst at studier viser at hvis man er i kcal overskudd i mer enn 12 dager (sikkert et ca tall), begynner kroppen å legge på seg mer fett enn muskler. Er man i underskudd i mer enn 12 dager, begynner musklene å forsvinne. Må vel være noe hold i det Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!