avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 294273 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Ble sliten i dag. Bommet i militærpress IGJEN. Fikk bare til tre dårlige reps på siste settet.

Knebøy:
30kg x 5
37,5kg x 5
45kg x 5
45kg x 5
Militærpress:
37,5kg x 5
45kg x 5
52,5kg x 5
60kg x 3
Markløft:
52,5kg x 5
62,5kg x 5
72,5kg x 5
82,5kg x 5

Situps:
KV+15kg x 10
KV+15kg x 10
KV+15kg x 10

Møtte en kompis der som trente skuldre, så det ble sidehev med knekk og skulderpress bare for moroskyld:
Skulderpress - 3 sett, 8 reps
Sidehev - 3 sett, 8 reps

M1 - To skiver hjemmelaget grovbrød med makrell i tomat på
M2 - Omelett med 4 egg
M3 - To skiver hjemmelaget grovbrød med cottagecheese/saft mix

Ble litt sjokolade.. kom over en kvikk lunsj da jeg lette etter stekepanna. Var alene hjemme, og ingen så på.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Hehe! Den kvikklunsjen kan du spise med god samvittighet.

Ikke rart du failer litt tidlig noen ganger med et så lavt kaloriinntak. Men til gjengjeld så raser jo kiloene av deg. Så du skal ikke henge med leppa av den grunn! Du står virkelig på

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

sant. veldig vanskelig å øke når man ligger i underskudd. det har jeg selv opplevd. men det er jo mulig til en viss grad. (altså bedre teknikk)

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Passe på slik at du ikke mister for mye vekt for fort! Kjipt å misse for mye muskelmasse :/

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Hehe! Den kvikklunsjen kan du spise med god samvittighet.

Ikke rart du failer litt tidlig noen ganger med et så lavt kaloriinntak. Men til gjengjeld så raser jo kiloene av deg. Så du skal ikke henge med leppa av den grunn! Du står virkelig på
Jeg spiser nesten ingenting med god samvittighet lenger! Neida. En kvikklunsj i ny og ne er kanskje farlig i lengden, men tviler på at jeg går opp ti kg av én kvikklunsj:) Prøver så godt jeg kan!
sant. veldig vanskelig å øke når man ligger i underskudd. det har jeg selv opplevd. men det er jo mulig til en viss grad. (altså bedre teknikk)
Jeg har økte bittelitt siden jeg begynte, men det er ikke snakk om mye. 5kg i hver øvelse med unntak av militærpress som jeg sliter litt med. Tror kanskje jeg skal slutte å legge på vekter når jeg merker at det stopper opp, og heller holde meg der jeg er. Dumt å la teknikken  bli skeiv på grunn av vektene.
Passe på slik at du ikke mister for mye vekt for fort! Kjipt å misse for mye muskelmasse :/
Har ikke mistet noe styrke hittil! Har dog sluttet å gå ned i vekt, ligger fortsatt på 98-99kg. Når jeg kun spiser to skiver til frokost, kylling til middag og to skiver til kvelds (+50g proteiner etter trening) så tror jeg ikke jeg bør kutte enda mer ned på kaloriene. Jeg tror kanskje det er lurer med en "pause", eller å ta en skikkelig spisehelg. Vet ikke om det er mulig å "resette" kroppen på den måten, det er det sikkert ikke, men jeg har lest at det er lurt å spise litt ekstra hvis man har sluttet å gå ned på forskjellige steder. Kan jo prøve!

Spiste to skiver med cottage cheese til frokost i dag, kylling til middag. Er ennå ikke sulten. Begynner å lure på om det er noe galt. Føler meg ikke slapp, eller at jeg har lite energi. Men jeg synes det er litt merkelig. Har ikke noe tall på hvor mye kcal jeg kjører i meg hver dag, men det ligger vel under 2000kcal. Veldig lite, rart jeg ikke er sliten.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

ja sant. når du går ned i vekt så er det viktig og få i seg nok protein og passe på at du ikke mister for mye styrke (litt er uungåelig) men å øke burde ikke være målet ditt når du skal ned i vekt. når du først har kommet ned til en trivselvekt med passe fett% kan du legge over til bulk og legge på vekter for hver eneste trening og vil få sinsyke resultater i forhold til nå.

btw du er syk i militærpress!!! Grin (iforhold til de andre øvelsene altså Tongue )
jeg tar 115x5 i markløft, 100x8(?) i knebøy mens bare 40x8 i militærepress. så du har en veldig sterk overkropp.

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Du ligger nok laaangt under 2000 kcal pr dag med det du spiser. Kroppen din er mest sannsynligvis i sparemodus, du burde få i deg litt mer mat. Når man spiser så sjeldent som du gjør, burde man ha litt kontroll over hvor mye kcal du trykker i deg pr dag Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
ja sant. når du går ned i vekt så er det viktig og få i seg nok protein og passe på at du ikke mister for mye styrke (litt er uungåelig) men å øke burde ikke være målet ditt når du skal ned i vekt. når du først har kommet ned til en trivselvekt med passe fett% kan du legge over til bulk og legge på vekter for hver eneste trening og vil få sinsyke resultater i forhold til nå.

btw du er syk i militærpress!!! Grin (iforhold til de andre øvelsene altså Tongue )
jeg tar 115x5 i markløft, 100x8(?) i knebøy mens bare 40x8 i militærepress. så du har en veldig sterk overkropp.
Kjørte jo ketose i starten, spiste kun proteiner og fett. Gikk bra det, men ble veldig lei. Jeg bor jo fortsatt hjemme, så det er litt begrenset hvor mye jeg kan bestemme. Tunfisk og omelett var godt i starten, men etter stund så orket jeg bare ikke mer.

Er sterk i skuldre ja, har fått kommentarer på det Grin Var jo oppe i 60 i militærpress (det er sittende, kanskje ikke like imponerende) i forrige uke, og jeg ligger på 65 i benkpress. Takk, er motiverende å høre Smiley
Du ligger nok laaangt under 2000 kcal pr dag med det du spiser. Kroppen din er mest sannsynligvis i sparemodus, du burde få i deg litt mer mat. Når man spiser så sjeldent som du gjør, burde man ha litt kontroll over hvor mye kcal du trykker i deg pr dag Smiley
Tror du virkelig det er så langt under? En omelett a 5 egg inneholdt rundt 1000kcal sist jeg sjekket, vet ikke hvor mye det er i brødet jeg spiser, men i cottage cheese som jeg har på, er det 90-100 kcal per 100 gram. En boks er på 300gram og går på 4 skiver, det blir 300kcal. Spiser jeg en omelett, fire skiver hver dag, blir det 1300 kcal. Pluss de 4dl med melk jeg drikker til hvert måltid (180kcal x 3 = 540).

Cottage cheese - 270-300kcal
Omelett - 1000 kcal
Melk - 540kcal
Sum = 1 810 - 1 840kcal

Vil ikke si det er så mye under 200kcal, og her har jeg ikke regnet med brødet engang. Spiser ikke omelett hver dag, men jeg vil tro at det jeg spiser til middag vanligvis ligger på rundt 1000kcal. Regnet over hvor mange kcal det var i middagen da vi spiste kyllingfilét en dag, det ble rett over 900kcal.

Spiser nok lite ja, men ikke altfor lite. Men allikevel, bare hyggelig med innspill. Jeg gjør nok ikke alt perfekt. Skal prøve å få i meg litt mer mat. Å spiser mer frokost/kvelds, eller legge noen mellommåltider skal ikke være noe problem Smiley

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910


Er sterk i skuldre ja, har fått kommentarer på det Grin Var jo oppe i 60 i militærpress (det er sittende, kanskje ikke like imponerende) i forrige uke, og jeg ligger på 65 i benkpress. Takk, er motiverende å høre Smiley

det er jo sittende som er imponerende da  Wink da har du nesten ikke muligheten til å bruke andre muskler i kroppen. (rygg, bein osv..)

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Jeg ligger ca 40 / 40 / 20! Gjerne litt mer protein i forhold til karbo. Jeg ligger rundt 2,6 k kcal pr dag, skal kutte ned nå etter 4 uker på samme kcal inntak. Prøv og spis det samme hver dag i 1 uke, så ser du på vekta hva den sier. Men er viktig å vite hva man får i seg, og hvor mye av hver. Får du i deg 2-4 g protein pr kg kroppsvekt? Får du i deg nok karbo? Tar du noen tilskudd for sunne fettsyrer? Smiley

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

det som er saken med vektnedgang er at man ikke nødvendigvis går dobbelt så mye ned i vekt av å redusere kaloriinntaket sitt med halvparten Wink  det holder med at du ligger litt under. skjønner?

og 5 egg er vel ikke 1000kalorier. nærmere sagt 700.

du spiser lite. men hvis du går ned av det så bare fortsett. som jeg har forstått det så har det stått litt stille i det siste? da kan det tenkes at du spiser for lite. det er iallefall soleklart at du ikke spiser for mye Tongue haha. så prøv å spis en ekstra brødskive og en frukt per dag. det holder Wink

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Hvis vektnedgangen har stopppet opp så prøv å hive på en spisedag og fokuser på å få i deg masse karbs. Smiley

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Gjorde samme feilen, gikk for lavt med karbo. Hadde rundt 100 g karbs til dagen, give or take.. Gikk ned de første ukene, så stod jeg stille i 3 uker :/ Forstod ingenting! Så leste jeg litt mer, leste flere artikkler, fant mer fakta AND THEN IT HIT ME! Mer karbs burde gjøre susen! Snart 8 kg ned, ligger rundt 91 kg om morningen!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Vektnedgangen hos meg stoppet opp rundt månedsskiftet etter at jeg hadde eksperimentert hvor lavt jeg kunne gå på kcal og fortsatt funke greit. Jeg hoppet opp på 1950kcal om dagen igjen, kuttet en del på kardio og passet på å få i meg uppunder 20% (i energi) fett, og så gikk vekten nedover igjen. Forøvrig, denne uken har det stoppet litt opp mens fettprosenten (måler hver morgen) går jevnt nedover. Litt for tidlig å skryte på seg noe, dog. Wink

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Startet vell min diett på 3000 kcal, gikk saktere ned på kcal etter som ukene gikk. Sjekket fett % den 28 mai sist. Lå da på 12,5 % Smiley Er usikker nå, skal måle meg igjen til helgen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!