avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292854 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
TeamDal: Se her, så skjønner du hva jeg mener. Har jernpanne, så det må en del smør til. Men det er nok ikke noe særlig å gå for lavt, der har jeg nok bommet litt. Men jeg hører hva dere sier. Pleier å spise mer enn vanlig på lørdag. Kommer til å spise litt mer, en skive ekstra til frokost og/eller kvelds. På skole spiser jeg jo lunsj, men nå er den slutt, så jeg tenker jeg holder meg til tre hovedmåltider om dagen.

Jeg ligger ca 40 / 40 / 20! Gjerne litt mer protein i forhold til karbo. Jeg ligger rundt 2,6 k kcal pr dag, skal kutte ned nå etter 4 uker på samme kcal inntak. Prøv og spis det samme hver dag i 1 uke, så ser du på vekta hva den sier. Men er viktig å vite hva man får i seg, og hvor mye av hver. Får du i deg 2-4 g protein pr kg kroppsvekt? Får du i deg nok karbo? Tar du noen tilskudd for sunne fettsyrer? Smiley
40/40/20? 40% proteiner/karb, og 20 % fett da eller? Når jeg ser dietter her inne, ser jeg veldig lite karbohydrater, det er derfor jeg prøver å ha lite av det. Ser og lærer, hehe. 2-4 gram proteiner per kg kroppsvekt har jeg hørt før, jeg tenker vel egentlig ikke noe særlig på det. Har glemt det litt, tenker for mye på kcal. Skal tenke mer på det, regne litt i morgen. Tar ingen tilskudd for sunne fettsyrer. Er det lurt? Tror ikke jeg trenger omega3, er glad i makrell i tomat og spiser det på brødet noen ganger. Det er vel ikke for lite? Omega3 er vel heller ikke den eneste sunne fettsyren som finnes, selv om det er mye bra fett i fisk.

Fint at folk endelig ser loggen min, det er jo da det er gøy, og jeg ser poenget med alt Grin Hadde nok fortsatt og sultet meg inn i det uendelige om ingen hadde kommentert på det, så det setter jeg pris på.

EDIT: Kan forøvrig ramse opp tilskudd jeg tar:
50gram Nutrisport 90+ proteinpulver etter hver trening, ikke noe mer.
To kapsler med proteinfabrikkens ZMA-X før leggetid (kommer ikke til å kjøpe fra PF mer, svindyrt).

Utlogget d0ffen_k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • _
http://nordicpower.no/default.pl?showProduct=342&pageId=175 kasein protein tar 3-4 timer å tas opp i kroppen, å er derfor beldig bra å ta før leggetid, er sykt billig på nordicpower forøvrig men whey og Wink

whey prots tar ikke lenger enn 1,5-2 timer å tas opp, så er veldig bra RETT etter trening, men får bedre effekt av en kasein før leggetid også Wink
-93 modell
-121 kg

vert borte 5 måner fra gymmet pga skader, trent seigt hjemme 5 dager i uka siden, reiner med å begynne på gymmet igjen etter jul Smiley

Stikk innom loggen min Wink
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=85694.0

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Det er vel ikke en ketogen diett du går på? Sleng inn noe karbs, vil hjelpe og holde på muskelmassen! Annbefaler også Udo`s Choice, kanon produkt! Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Poenget med spisedagen er å sjokke kroppen ut av sparemodus, så skal litt mer enn en ekstra skive til. Kjør på så mye du greier, men fokuser på bra karbs, havregryn, pasta etc. Og gjør det f.eks annenhver lørdag.

Jeg synes det var litt psykologisk vanskelig å dytte innpå en haug med mat midt i dietten, føltes veldig antiproduktivt. Men det er viktig å huske på at det trengs en haug med kalorier på spisedagen for å få sjokket kroppen, og totalresultatet over en lengre periode er at man går ned mer.

Det som er viktig å huske på er: målet er ikke å spise minst mulig over en  periode, målet er å miste mest mulig fett. Lite kalorier og spisedager er verktøy for å få til dette.

Kjenner til flere som har gått i den fellen med å bare prøve å spise minst mulig, og de stopper ofte opp i vektnedgangen. Så min konklusjon er i allefall å ha et passe underskudd og ha spisedager.

Mitt subjektive råd er at du tar en skikkelig spisedag i morgen, prøv å få i deg masse mat. Prioritér karbohydrater som sagt, og masse bra mat. Mål vekten hver morgen. Du vil gå opp noen kilo som vil renne av i løpet av et par dager. Så fortsetter du dietten. Forhåpentligvis til neste fredag vil du ligge en kilo lavere enn idag, og da er du igang igjen med vektnedgang. Hvis vekten ikke går ned, så er nok kroppen din virkelig gått ordentlig i sparemodus, og da ville jeg prøvd 2-3 spisedager på rad, igjen fokusert på masse karbs, og så diett resten av uka.


Står en del info her (Heges post litt ned på siden)
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48854.0

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

okei daså Tongue smør må til ja Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
whey prots tar ikke lenger enn 1,5-2 timer å tas opp, så er veldig bra RETT etter trening, men får bedre effekt av en kasein før leggetid også Wink
Se her
Sitat
..."Raske" proteiner som myse tas opp med ca 10-12 g i timen hos en normalvektig mann, mens langsomme som kasein tas opp med ca 5-6 g i timen. Imidlertid vil "raske" proteiner tas opp mer langsomt hvis man får i seg dem samtidig som annen mat, og det gjør man jo som regel. Den reelle forskjellen blir altså ikke særlig stor...
Det er vel ikke en ketogen diett du går på? Sleng inn noe karbs, vil hjelpe og holde på muskelmassen! Annbefaler også Udo`s Choice, kanon produkt! Smiley
Ingen ketogen diett nei. Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg har rotet med matmessig i det siste, 40/40/20 virker jo logisk på en ikke-ketogen diett.
Poenget med spisedagen er å sjokke kroppen ut av sparemodus, så skal litt mer enn en ekstra skive til.
Jeg snakker om to ekstra skiver på på vanlige dager, ikke spisedager. På spisedager pleier jeg alltid å spise ganske mye mer enn på vanlige dager. Dumt å ikke ha noe tall på det, jeg må skjerpe meg litt på det.
Kjør på så mye du greier, men fokuser på bra karbs, havregryn, pasta etc. Og gjør det f.eks annenhver lørdag.

Jeg synes det var litt psykologisk vanskelig å dytte innpå en haug med mat midt i dietten, føltes veldig antiproduktivt. Men det er viktig å huske på at det trengs en haug med kalorier på spisedagen for å få sjokket kroppen, og totalresultatet over en lengre periode er at man går ned mer.

Det som er viktig å huske på er: målet er ikke å spise minst mulig over en  periode, målet er å miste mest mulig fett. Lite kalorier og spisedager er verktøy for å få til dette.

Kjenner til flere som har gått i den fellen med å bare prøve å spise minst mulig, og de stopper ofte opp i vektnedgangen. Så min konklusjon er i allefall å ha et passe underskudd og ha spisedager.

Mitt subjektive råd er at du tar en skikkelig spisedag i morgen, prøv å få i deg masse mat. Prioritér karbohydrater som sagt, og masse bra mat. Mål vekten hver morgen. Du vil gå opp noen kilo som vil renne av i løpet av et par dager. Så fortsetter du dietten. Forhåpentligvis til neste fredag vil du ligge en kilo lavere enn idag, og da er du igang igjen med vektnedgang. Hvis vekten ikke går ned, så er nok kroppen din virkelig gått ordentlig i sparemodus, og da ville jeg prøvd 2-3 spisedager på rad, igjen fokusert på masse karbs, og så diett resten av uka.


Står en del info her (Heges post litt ned på siden)
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48854.0
Hehe, skjønner hva du mener med at spisedager med masse kalorier virker destruktivt på diett. Men hvor mye ekstra er det snakk om? 500kcal ekstra er for lite, over 1000? Mer? 1500?

Å sjokke kroppen er jeg helt med på, når kroppen finner et mønster, vil nok den gjøre sitt for å ødelegge/holde deg i live. Jeg har nok vært litt dum akkurat når det gjelder å gå for lavt.

Jeg tok en semi-spisedag i dag, og planlegger i morgen også, det var kanskje litt dumt å begynne allerede nå. Skal skrive opp hva jeg har spist senere i dag, når alle måltid er nede.

Igjen, kjempetusentakk for kommentarer, det setter jeg veldig pris på. Jeg prøver hele tide nå plukke opp så mye informasjon som mulig, så jeg skal prøve mitt beste å ta ting til meg. Honnør!

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Hvor mange måltid har du pr dag?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Vanligvis tre. Men jeg skal skru opp til fem. Tre hovedmåltider: frokost, middag og kvelds. Putter inn to mellommåltider mellom frokost middag og kvelds.

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Høres bra ut. Hvor mye veier du da?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Morgenvekten er på 98kg, og jeg tror jeg er 188cm høy, noe sånt i hvert fall. Er ganske tung:)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Dagens trening:
Knebøy:
30 kg x 5
37,5kg x 5
45kg x 5
52,5kg x 5
62,5kg x 4
45kg x 8
Benkpress:
32,5kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
57,5kg x 5
67,5kg x 5 (de tre første var bra, de to siste var dårlige)
50kg x 8
Roing:
32,5kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
57,5kg x 5
67,5kg x 5 (her var også de tre første var bra, de to siste var dårlige)
50kg x 8

Smalbenk:
12 reps
10 reps
8 reps
Franskpress:
10 reps
8 reps
8 reps

Armkrøll:
8 reps
8 reps
8 reps
Hammerkrøll:
8 reps
8 reps
Omvendt armkrøll:
8 reps
6 reps

Hadde små pauser mellom armsettene på grunn av noe jeg har lest her om "full fiberaktivering". Man skal visstnok få det med supersett eller korte pauser.

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Samme som meg når jeg startet dietten min for sommeren. Start på 3000 kcal. Sjekk vekta etter 1 uke, så ser du om du har gått ned i vekt. Hvis du har gått opp, eller ligger på det samme, senker du kcal med 300 kcal. Prøv deg litt frem. Spis gjerne 100 g havregryn m/ proteinshake til frokost. Neste måltid burde inneholde 200 g kylling, 100 g grønsaker og ca 30-40 g ris. Spis 2 timer før trening, og få i deg rundt om 40 g raske karbs 30 min før trening. Kan sende deg min diett, men ligger litt under deg.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Som sagt, vanskelig å spise 200 ggram kylling og 40 gram ris når jeg ikke bestemmer middag. Er 17 år, bor hjemme, så jeg må ta det jeg får til middag. Nå som det er ferie står jeg opp i titiden på morgenen, spiser to skiver grovbrød m/cottage cheese (kan byttes ut med havregryn) til frokost, trener i tolv tiden. Har ikke spist noe mellom frokost og middag før, men jeg skal begynne å spise to grovbrødskiver til når jeg kommer hjem fra trening. Så er det middag i 4-5 tiden, og jeg spiser et måltid til, brød eller noe annet før kveldsmat.

Ting hadde vært mye lettere om jeg bestemte alt, men det gjør jeg desverre ikke. Så jeg får ta til takke med det jeg får Smiley

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Start dagen med 100 g havregryn og proteinshake. 2 timer etter på trener du, når du kommer hjem så burde du få i deg ca. 40 raske karbs. 50 g rosiner burde holde. Samt 30 g protein, helst whey protein Smiley Til middag burde du få i deg minst 150-200 g kjøtt, 100 g grønsaker og litt ris/pasta/poteter. Til kvelds kan du ta 2 skiver med cottage cheese eller en tunfiskboks i salat med pasta? Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Jeg snakker om to ekstra skiver på på vanlige dager, ikke spisedager. På spisedager pleier jeg alltid å spise ganske mye mer enn på vanlige dager. Dumt å ikke ha noe tall på det, jeg må skjerpe meg litt på det.Hehe, skjønner hva du mener med at spisedager med masse kalorier virker destruktivt på diett. Men hvor mye ekstra er det snakk om? 500kcal ekstra er for lite, over 1000? Mer? 1500?
Utenom spisedager så logger jeg og regner over alt jeg spiser. Men på spisedagen gidder jeg ikke, da er målet å få i meg så mye som mulig mat som jeg orker og litt til i løpet av et vindu på 16 timer (fra frokost til kvelds). Jeg har tro på å få mest mulig sjokkeffekt i løpet en dagssykel, altså fra morgen til kveld med bare én kveld man legger seg med overskudd, i motsetning til å kjøre f.eks fra 12 én dag til 12 den neste. Jeg har ikke så mye belegg for det dog utover mavefølelsen.

Jeg tok en semi-spisedag i dag, og planlegger i morgen også, det var kanskje litt dumt å begynne allerede nå. Skal skrive opp hva jeg har spist senere i dag, når alle måltid er nede.
Jeg har også litt tro på enten-eller, når jeg først har en spisedag så kjører jeg på, men har jeg ikke spisedag er jeg helt strict. Er med tanke på å maksimere sjokkeffekten.

Lykke til, blir spennende å se om du får brutt stagnasjonen! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!