avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292927 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Bøy:
30kg x 5
37,5kg x 5
45kg x 5
45kg x 5
Militærpress:
37,5kg x 5
45kg x 5
50kg x 5
57,5kg x 5  buttrock
35kg x 8 (bare for joy)
Markløft:
55kg x 5
65kg x 5
75kg x 5
87,5kg x 5
Tillegg:
Rygghev - KV+10kg x 2
Situps - KV+20kg x 3, KV x 1


Veldig motiverende mageøkt i dag. 3 sett først med 20kg ekstra, så et sett uten vekter bare for moro skyld. Har blitt en del sterkere i magen, jeg trodde nesten det var kødd. Jeg bare spratt opp. Har virkelig kommet meg.

Mark var tungt som vanlig, og militærpress gikk helt greit. Skulle ønske jeg kom opp på 60, men det kommer vel etterhvert. Sikter på 60 til neste trening.

M1 - 5 skiver Ingers rugbrød m/makrell i tomat
M2 - Kyllingfilét + masse salat/tomat/agurk
M3 - 1 omelett á 4 egg + uno hvitløksfedd.

Aner ikke hvor mange gram kylling det var. Jeg spurte mor, hun visste ikke. Pakken var kastet. Jeg skal sniklese på den neste gang.

Hermer etter en annen her på forumet:

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

veldig bra trening! men syns du fortsatt spiser litt lite. men du er vel på deff eller hva?

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Du er rå! Hvordan beveger vektskåla seg om dagen?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
veldig bra trening! men syns du fortsatt spiser litt lite. men du er vel på deff eller hva?
Jojo, er på bloddeff. Spiser litt lite ja, men jeg spiser som regel så mye på spisedagene at jeg gleder meg til å spise lite neste dag. Men jeg tror jeg må begynne å spise mer, for å holde forbrenningen oppe. Noe gjør jeg feil, for det går nesten ikke fremover. Men jeg synes det virker så ødeleggende å spise mer.
Du er rå! Hvordan beveger vektskåla seg om dagen?
Hehe. Den beveger seg utrolig sakte! Det er litt opp og ned. På søndag morgen etter dobesøk, så lå den på 99. På mandag, 97 ca, i tirsdag var den nede i 95,7!! Men til morgenen i dag var den oppe i 98 igjen. Fettmasse er vel ikke så "ustabilt", så jeg skylder på at det er fordi jeg drikker så mye vann Grin

Men jeg har skrudd opp kardioen. Gikk en del på mandag, gikk hjem fra trening i dag, og planlegger å gå litt i morgen. Vet ikke om jeg skal ta med vovven, kommer an på været, han skulle ikka ha noe særlig fuktighet på seg stakkar Tongue

Takk for tilbakemeldinger! Det blir jeg glad for Smiley

EDIT: Hjertelig for honnør, ralph! En stund siden jeg har vært innom loggen din, jeg må jo gi litt for å få, haha. Skal se imorgen, har dårlig tid nå.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Ikke noe problem. Jeg oppdaget honnør først nå :p

Det er nedgangen over tid som teller!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Jojo, er på bloddeff. Spiser litt lite ja, men jeg spiser som regel så mye på spisedagene at jeg gleder meg til å spise lite neste dag. Men jeg tror jeg må begynne å spise mer, for å holde forbrenningen oppe. Noe gjør jeg feil, for det går nesten ikke fremover. Men jeg synes det virker så ødeleggende å spise mer.
Hvor lenge har du vært på deffe-kjøret nå?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Ikke noe problem. Jeg oppdaget honnør først nå :p

Det er nedgangen over tid som teller!
Hehe. Sant det, skulle allikevel ønske ting gikk litt fortere. Var jo vant til rundt to kilo i uka i starten, men da var jeg helt striks på alt.
Hvor lenge har du vært på deffe-kjøret nå?
Har holdt på siden siste uken i april. Hvordan det?

Jeg tenkte jeg skulle spørre deg hvordan effekten av den doble spisedagen din ble. Og om det er "farlig" å  gå lavt på kaloriene så lenge man har spisedag? Jeg hiver i meg alt jeg kan av bra karb hver lørdag, havregryn, grovbrød, poteter, mais, you name it. Så mye at jeg ikke har sukkersug (eller alkoholsug, hehe) når det nærmer seg kvelden. Dette bør vel få forbrenningen i gang? Vekten går jo nedover, men ting skjer veldig tregt.

Jeg snakket forresten med en (kunde, ikke ansatt) der jeg trener. Han sa at det var lurt å spise masse karbs på starten av dagen, og mindre utpå dagen. Og proteiner utpå dagen/kvelden, og ikke på starten. Grunnen til dette var at forbrenningen går ned når man ikke spiser karbohydrater. Så hvis du slutter å spise karb ved lunsj, så bruker kroppen fettlagrene som energi. Tar du en morgentur på 30-40 min, kommer energien rett fra fettlagrene. Men da er også forbrenningen lav, pga lite karb. Når man da hiver på med karb til frokost og lunsj igjen, starter forbrenningen igjen.

Høres dette lurt ut? Jeg trodde kroppen brukte lenger tid en noen timer på å gå inn i sultemodus.

Beklager lang post, men jeg fant ingen annen måte å forklare det på. Håper jeg fikk med meg alt, og at noen forstår hva jeg mener Smiley

Jeg får se hvordan vekten er på lørdag igjen.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Jeg tenkte jeg skulle spørre deg hvordan effekten av den doble spisedagen din ble.
Litt vanskelig å si, den virket i allefall ikke negativt. Jeg hadde ca samme nedgang som uken før (med tanke på fettprosent), men uken etter det igjen (etter én spisedag) tråtnet det litt. Så kuttet jeg deffen og nå spiser jeg egentlig som deffen på dagen, litt mere av det bare og grei sunn middag på kvelden. Vekten har stabilisert seg foreløpig på litt mer, men virker som fettprosenten går nedover, mer enn på siste uken på deff. Smiley Litt tidlig å trekke noen store konklusjoner.

Og om det er "farlig" å  gå lavt på kaloriene så lenge man har spisedag? Jeg hiver i meg alt jeg kan av bra karb hver lørdag, havregryn, grovbrød, poteter, mais, you name it. Så mye at jeg ikke har sukkersug (eller alkoholsug, hehe) når det nærmer seg kvelden.
Ikke gå lavt på kaloriene på spisedagen, fordelt utover en uke så er det ikke mye du greier å få i deg. Så hvis du slanker deg på spisedagen blir spisedagen meningsløst, du må se ting i større perspektiv. Jobben i uken er å være på underskudd, jobben på spisedagen er å kjøre innpå mest mulig med for innen for et lite vindu (et døgn) for å fyre igang forbrenningen, fylle glykogenlagre, fylle på hva nå enn du måtte ha lite av, så neste uke blir effektiv.

Dette bør vel få forbrenningen i gang? Vekten går jo nedover, men ting skjer veldig tregt.
Det er vanlig at det går trått etterhvert tror jeg. Tror det er bra å ha noen perioder hvor du driter i deffen litt og gir kroppen tid til å justere seg. Det er jo en stor omstilling. F.eks etter 2-3 måneder tar du et par uker hvor du spiser litt bedre.

Jeg snakket forresten med en (kunde, ikke ansatt) der jeg trener. Han sa at det var lurt å spise masse karbs på starten av dagen, og mindre utpå dagen. Og proteiner utpå dagen/kvelden, og ikke på starten. Grunnen til dette var at forbrenningen går ned når man ikke spiser karbohydrater. Så hvis du slutter å spise karb ved lunsj, så bruker kroppen fettlagrene som energi. Tar du en morgentur på 30-40 min, kommer energien rett fra fettlagrene. Men da er også forbrenningen lav, pga lite karb. Når man da hiver på med karb til frokost og lunsj igjen, starter forbrenningen igjen.

Høres dette lurt ut? Jeg trodde kroppen brukte lenger tid en noen timer på å gå inn i sultemodus.
Minner meg litt om argumentasjonen om høyintensitetskardi mot lavintensitetskardio. Greia var at hvis man bare så på et par timer etter treningsøkten virket det som det ene var bedre enn det andre mht fettforbrenning etc., men sett over flere dager så var det ganske likt, og konklusjonen var at det var ett fett hva man gjorde.

Derimot så har kroppen en "fastemodus" i den forstand at man ikke er sulten mens man sover. Så med å bruke "intermediate fasting"-prinsippet så skipper man frokost og evt. lunch og bruker mangelen på sult til å spise mindre i løpet av dagen.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Derimot så har kroppen en "fastemodus" i den forstand at man ikke er sulten mens man sover. Så med å bruke "intermediate fasting"-prinsippet så skipper man frokost og evt. lunch og bruker mangelen på sult til å spise mindre i løpet av dagen.
Stemmer stemmer, jeg leste en tråd om det her inne for en stund siden. Noe av grunnen til at jeg kun spiser tre måltider om dagen, lettere å holde kontrollen. Jeg kunne sikkert skippet frokosten og fått mer ut av det, men nå har jeg faktisk blitt så vant til det at ting går helt fint sånn som jeg har det nå. Enkelt er det også.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Stemmer stemmer, jeg leste en tråd om det her inne for en stund siden. Noe av grunnen til at jeg kun spiser tre måltider om dagen, lettere å holde kontrollen. Jeg kunne sikkert skippet frokosten og fått mer ut av det, men nå har jeg faktisk blitt så vant til det at ting går helt fint sånn som jeg har det nå. Enkelt er det også.
For min del er det en mer praktisk greie, jeg er notorisk treig til å komme igang om morgenen, så hvis jeg skipper frokost og slikt så sparer jeg en del tid. Smiley

Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

Kjører du noe Cardio eller går du bare på diet?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Kjører du noe Cardio eller går du bare på diet?
Går hjem etter hver treningsøkt. Går 40-60min på dager jeg ikke trener styrke hvis jeg har tid/gidder Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Jeg pratet litt med en kompis på lørdag kveld, og jeg fant ut at jeg starter på ABCD-metoden nå. Kanskje dumt, men sånn som ting ser ut fremover, blir det bare et halvhjertet forsøk videre på deff herfra. Begynner å gå ganske lei, har tross alt vært på kjøret siden april.

Jeg ligger på overskudd fra i morgen og to uker fremover, for så å gå på to uker i underskudd, så to uker overskudd, etc. etc. "Planen" er å holde på sånn helt frem til jeg får en ok fett%, og heller se ting an da. Jeg kommer til å logge litt, men ikke altfor mye. Kommer til å ta utganspunkt i en diett, og heller jobbe utifra den.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Forstår deg veldig godt. Skjønner at dietten begynner å bli vanskelig å holde når du har holdt ut så mange måneder. Hvor mange kilo nedgang teller vi totalt?

Men for all del! Ikke slutt å logge Smiley

Vurderer å teste ut ABCD metoden selv og.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Jeg startet på 107,5kg, og etter dobesøk og diverse på lørdag morgen, veide jeg 96,4kg. Hvilket betyr at jeg har gått ned 11,1kg på ~3 måneder. Jeg hadde håpet på mer, men når jeg tenker på det, er det jo faktisk over 10kg, og det bør jo være en liten milepæl for meg:)

Jeg har aldri vært bevisst på bulk før, så det blir gøy å se hvordan kroppen reagerer Smiley Selvfølgelig kommer jeg til å logge, men kanskje ikke i like stor grad som før, i og med at været snur Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!