avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 293553 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #225 : 12. august 2009, 09:59 »
Hehe, beklager en litt hissig tone, tror kanskje jeg misforsto deg litt. Næringsmessig er ikke ketose så verst det altså. Du slipper jo så og si proteintilskudd hvis du skal holde deg innenfor en kalorigrense og likevel få i deg nok (nok, som i anbefalt her inne på TF) proteiner.
Hvor mye proteiner ligger du på?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #226 : 12. august 2009, 11:50 »
Hvor mye proteiner ligger du på?
Ligger på mellom 280g og 320g, det kommer an på om jeg spiser omelett/tunfisk/cottage cheese til frokost.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #227 : 12. august 2009, 15:38 »
Ligger på mellom 280g og 320g, det kommer an på om jeg spiser omelett/tunfisk/cottage cheese til frokost.

er ikke det sykt mye!? for ikke å snakke om dyrt Shocked

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #228 : 12. august 2009, 15:42 »
er ikke det sykt mye!? for ikke å snakke om dyrt Shocked
2g pr kilo kroppsvekt + ekstra protein fordi proteiner blir brukt som energi under ketose. Høres ikke så gærn't ut egentlig...?

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #229 : 12. august 2009, 15:48 »
2g pr kilo kroppsvekt + ekstra protein fordi proteiner blir brukt som energi under ketose. Høres ikke så gærn't ut egentlig...?

burde han ikke ta 2g per kilo muskelvekt. siden han veier opp i mot 100(?) så er det vel ikke vits i å spa på med masse ekstra proteiner for fettet sin skyld? bare spekulerer litt her... jeg mener en kroppsbygger på oppimot 100kg som har mye mer muskler enn stian går kanskje etter dette, men...

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #230 : 12. august 2009, 16:21 »
burde han ikke ta 2g per kilo muskelvekt. siden han veier opp i mot 100(?) så er det vel ikke vits i å spa på med masse ekstra proteiner for fettet sin skyld? bare spekulerer litt her... jeg mener en kroppsbygger på oppimot 100kg som har mye mer muskler enn stian går kanskje etter dette, men...
Tja, så mange kilo er det ikke snakk om. Så vidt jeg husker så blir det som oftest brukt helt vanlige folk til disse forsøkene, altså ikke super-rippa muskelberg. Ellers er ikke dette heller finregning, bare tommelfingerregning, så 30-40 g pluss minus burde være akseptabelt. Wink

Det viktige er å være i svakt positiv nitrogenbalanse, men hvis man har stort overskudd av nitrogen kan det bli en del jobb for nyrene.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #231 : 12. august 2009, 17:24 »
hehe. jeg tror man aldri blir enig om sånne saker Tongue men uansett er det jo iallefall bedre hvis han får nok protein enn for lite Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #232 : 15. august 2009, 20:46 »
hehe. jeg tror man aldri blir enig om sånne saker Tongue men uansett er det jo iallefall bedre hvis han får nok protein enn for lite Smiley
Bedre med for mye enn for lite pleier jeg å si, hehe Smiley
Det viktige er å være i svakt positiv nitrogenbalanse, men hvis man har stort overskudd av nitrogen kan det bli en del jobb for nyrene.
Kan du gjøre det enklere? Mener du helt enkelt at for mye proteiner kan slite på nyrene? Beklager, kanskje dumt spørsmål, men jeg sitter ikke med så altfor mye kunnskap Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #233 : 15. august 2009, 20:53 »
Bedre med for mye enn for lite pleier jeg å si, hehe :)Kan du gjøre det enklere? Mener du helt enkelt at for mye proteiner kan slite på nyrene? Beklager, kanskje dumt spørsmål, men jeg sitter ikke med så altfor mye kunnskap Smiley
Jeg vet ikke så mye om hva som er farlig nivå av protein, har ikke bekymret meg for det (og jeg anser ikke mitt inntak av protein som ekstremt). Men utifra hvor mange shaker folk kjører innpå her, så tror jeg ikke 2.5-3g protein pr kilo er veldig uvanlig. Gitt at du ikke har nyreproblemer, dog. Hvis du har det så hør med en lege. Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #234 : 15. august 2009, 20:57 »
Jeg vet ikke så mye om hva som er farlig nivå av protein, har ikke bekymret meg for det (og jeg anser ikke mitt inntak av protein som ekstremt). Men utifra hvor mange shaker folk kjører innpå her, så tror jeg ikke 2.5-3g protein pr kilo er veldig uvanlig. Gitt at du ikke har nyreproblemer, dog. Hvis du har det så hør med en lege. Smiley
Jeg tenkte egentlig mer på det du nevnte om å ha overskudd av nitrpgen. Siden du tok det og proteininntak i samme post, så gikk jeg utifra at det kanskje hadde en sammenheng...? My bad Grin

EDIT: Skrivefeil

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #235 : 15. august 2009, 21:05 »
Jeg tenkte egentlig mer på det du nevnte om å ha overskudd av nitrpgen. Siden du tok det og proteininntak i samme post, så gikk jeg utifra at det kanskje hadde en sammenheng...? My bad Grin

Nitrogenbalansen i kroppen indikerer om kroppen er i overskudd eller underskudd av protein, og overskytende nitrogen skilles ut i urinen. Så med et ekstremt inntak av protein vil nyrene måtte skille ut mye nitrogen i urinen, hvilket nok er en belastning for nyrene.

Tror sweet-spot'en er å være såvidt i positiv nitrogenbalanse. Kan hende man kan måle dette på urinen, vet egentlig ikke. Tror det greieste er å holde seg unna ekstrema. Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #236 : 15. august 2009, 21:23 »
Aha, nå er jeg med. Jeg leser matlogger her inne hvor en stor del av kaloriene i et kalorioverskudd kommer fra proteiner. Kanskje ikke så lurt. Kalorioverskudd i ketose hadde kanskje vært artig å prøve en gang, men ikke om det går på bekostning av nyrene.

Generelt sett er det vel alltid lurt å holde seg greit unna det ekstreme Smiley

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #237 : 15. august 2009, 21:44 »
Uten at jeg har så mye peil på akkurat nyreskader og protein så vil jeg tro at inntaket ditt ikke er så veldig ekstremt.. Smiley

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #238 : 16. august 2009, 00:47 »
hvis det skal ha påvirkning på nyrene så må det vel være flytende veske det er snakk om: proteinshake...

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Stiansoftcores er på deffekjøret nok en gang
« #239 : 16. august 2009, 00:51 »
Ligger på mellom 280g og 320g, det kommer an på om jeg spiser omelett/tunfisk/cottage cheese til frokost.

jeg kan også ende på det der flere dager i uka - også fordi jeg ligger noe lavtpå karb og fett(150 og 30)

for mye protein skadelig? æii...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!