avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 293541 ganger)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #435 : 08. november 2009, 19:29 »
Kjørte på relativt hardt før sommeren, så jeg vet jeg kan få det til. Har tenkt litt på kardioen, og jeg tror jeg driter i rask gange, kommer i hvert fall ikke til å basere all kardioen på det! Det funker sikkert, men det er mye gøyere med to-tre skikkelig spinningtimer i uken istedenfor noen gåturer i ny og ne. Da kan jeg heller ikke gi meg, har jeg møtt opp, så MÅ jeg kjøre løpet helt ut.

Spisingen skal gå greit, men frokost og lunsj blir det vanskelige. Kommer neppe til å kaste meg på tunfiskkjøret igjen. Jeg kan jo koke fire egg og ha med en tomat eller to til lunsj på skolen, eller steke omelett dagen før. Men jeg er redd det skal bli for mye egg.

Mor er i Sverige innimellom, så jeg kan vel bruke litt kylling innimellom, men det blir nok ikke mye. Villris har jeg aldri smakt, men jeg har hørt om det, men det står ikke noe i matvaretabellen til matportalen.no om næringsinnholdet.

Takk igjen for spark i ræva! Jeg får bare holde ut, det kan jo ikke gå annet enn bra hvis jeg får det til!

Dette går så bra. Start jævelskapen i morgen og gled deg over hvert gram du svetter og sliter for!

Ja, jeg ser problemet med skolematen, og der sliter jeg litt selv. Når man sitter på skolen fra 8 til 4 så er det veldig lett å tusle bort i kantinen og spise søppel. Riktignok er det veldig mye lettere for meg som jobber med å øke i muskelmasse, og kun egentlig trenger å tenke på proteininntaket. Men for å temme sulten så få i deg litt godt grovt rugbrød. Med noe godt kjøttpålegg så er dette en vinner!

Ellers er det bare å finne frem matboksen og lage maten på morgenen. Jeg pleier ofte å koke meg egg til å ta med på lesesalen. Miks det opp med litt brødskiver med kaviar, pepper/sitronpepper og ansjos (om du liker det det).  Tomater, agurk og gulrøtter må jo være deilig å ha ved siden av Smiley

Av ren nysgjerrighet, hva sier foreldrene dine om innsatsen din? Er de støttende og hva er impulsene du får hjemmefra?

Start med utgangspunktet i dagens vekt på 103. Sett første milepæl på at du skal ned på 9x og gled deg til den dagen du klarer det. Så syntes jeg vektene våre skal møtes på 85 kg før våren kommer.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #436 : 08. november 2009, 20:09 »
Dette går så bra. Start jævelskapen i morgen og gled deg over hvert gram du svetter og sliter for!

Ja, jeg ser problemet med skolematen, og der sliter jeg litt selv. Når man sitter på skolen fra 8 til 4 så er det veldig lett å tusle bort i kantinen og spise søppel. Riktignok er det veldig mye lettere for meg som jobber med å øke i muskelmasse, og kun egentlig trenger å tenke på proteininntaket. Men for å temme sulten så få i deg litt godt grovt rugbrød. Med noe godt kjøttpålegg så er dette en vinner!

Ellers er det bare å finne frem matboksen og lage maten på morgenen. Jeg pleier ofte å koke meg egg til å ta med på lesesalen. Miks det opp med litt brødskiver med kaviar, pepper/sitronpepper og ansjos (om du liker det det).  Tomater, agurk og gulrøtter må jo være deilig å ha ved siden av Smiley

Av ren nysgjerrighet, hva sier foreldrene dine om innsatsen din? Er de støttende og hva er impulsene du får hjemmefra?

Start med utgangspunktet i dagens vekt på 103. Sett første milepæl på at du skal ned på 9x og gled deg til den dagen du klarer det. Så syntes jeg vektene våre skal møtes på 85 kg før våren kommer.

Det hadde vært dritkult å fått til 85kg. Jeg kunne nok ha holdt på lenger forrige gang (før sommeren), jeg husker ikke hvor lenge jeg tok det kjempeseriøst, det var vel fem uker eller noe sånt. Så ble jeg syk og ga litt faen, og da hadde jeg liksom falt i fella. Har ikke følt at jeg har tatt ting like seriøst siden da. Det er bare det å komme skikkelig igang, så blir ting bra.

Ang. det å ta med grovbrød på skolen så er jo ikke det vanskelig i det hele tatt, greia er bare at jeg skal kjøre en syklisk ketodiett. Det betyr null karb alle dager bortsett fra lørdag óg evt. søndag. Det er derfor jeg sliter! Men å avse tjue minutter fem dager i uken for å steke en ekstra omelett om kvelden, bør ikke være et stort problem. Rekker jeg ikke det, så er det bare å hive fem egg i kjelen rett før jeg hopper i dusjen om morgenen.

Støtte er det dårlig med! Storebror er veldig glad i snop, og veldig glad i å dele snop, så det at det ligger en butikk rett over gata, gjør at han kjøper kaker og annen gift stort sett hver dag. Han banker selvfølgelig på og spør om jeg har lyst på, men jeg svarer som regel "nei takk". Lillesøsteren min har lyst til å gå ned litt selv, men hun gidder ikke. Allikevel virker hun stolt, og før sommeren sa hun at hun var kjempemotivert. Det er mor som er bremsen, jeg husker hun sa "Jammen Axel, du skal jo ikke bli noen bodybuilder uansett, så det er ikke noe vits å holde på sånn som du gjør!". Litt vondt å høre, med den holdningen kommer du ingen plass Smiley

Har vel tre skolekamerater som tar vekttrening seriøst, og vi prater en del om det når vi er sammen. Men allikevel blir jeg vorspielets latterobjekt hvis jeg ikke drikker, og hvis rette folka er der, og ingen av skolekameratene tar meg i forsvar. Men det gjør jentene, hihi, så jeg skal ikke klage. Begynner å gi mer og mer faen, de får bare le Smiley

For å være ærlig, så får jeg mest støtte fra folk her inne. Jeg er sikker på at hadde vært mer motivert for trening og kosthold hvis folk rundt meg hadde brydd seg litt mer, men "miljøet" er vel ikke en unnskyldning alene.

Går dette like bra som forrige gang, er jeg sikker på at jeg når nitti-something iløpet av hele perioden. Husker ikke hvor mye jeg gikk ned forrige gang, men det var rundt ti kg, så 9x burde jeg definitivt klare nå.

Beklager lang post, men jo mer jeg lover, jo mer må jeg holde! Løper og steker omelett nå,  takk for påminnelsen.

Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #437 : 08. november 2009, 21:24 »
så bra at du driter i den bulken Tongue

Få deg en helg jobb nå som du er 18, da kan du bestemme all mat selv.. Ville jeg gjort hvertfall

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #438 : 09. november 2009, 00:22 »
Det hadde vært dritkult å fått til 85kg. Jeg kunne nok ha holdt på lenger forrige gang (før sommeren), jeg husker ikke hvor lenge jeg tok det kjempeseriøst, det var vel fem uker eller noe sånt. Så ble jeg syk og ga litt faen, og da hadde jeg liksom falt i fella. Har ikke følt at jeg har tatt ting like seriøst siden da. Det er bare det å komme skikkelig igang, så blir ting bra.

Ja. Helt riktig. Det heter jo at de første 3 ukene er de tøffeste, spesielt å være konsekvent. For da er alt nytt, for kroppen hodet og motivasjonen. Men når du kommer inn i din nye levestil vil det gå mye lettere. La dette bli en rutine!


Sitat
Ang. det å ta med grovbrød på skolen så er jo ikke det vanskelig i det hele tatt, greia er bare at jeg skal kjøre en syklisk ketodiett. Det betyr null karb alle dager bortsett fra lørdag óg evt. søndag. Det er derfor jeg sliter! Men å avse tjue minutter fem dager i uken for å steke en ekstra omelett om kvelden, bør ikke være et stort problem. Rekker jeg ikke det, så er det bare å hive fem egg i kjelen rett før jeg hopper i dusjen om morgenen.

Nei så lenge mor stiller med egg så er det jo supert! Hadde selvfølgelig vært bra for lysten om du kunne variert og hatt med kylling noen dager og. Men når du er 18 er det litt vanskelig å bruke egne penger på slikt.

Sitat
Støtte er det dårlig med! Storebror er veldig glad i snop, og veldig glad i å dele snop, så det at det ligger en butikk rett over gata, gjør at han kjøper kaker og annen gift stort sett hver dag. Han banker selvfølgelig på og spør om jeg har lyst på, men jeg svarer som regel "nei takk". Lillesøsteren min har lyst til å gå ned litt selv, men hun gidder ikke. Allikevel virker hun stolt, og før sommeren sa hun at hun var kjempemotivert. Det er mor som er bremsen, jeg husker hun sa "Jammen Axel, du skal jo ikke bli noen bodybuilder uansett, så det er ikke noe vits å holde på sånn som du gjør!". Litt vondt å høre, med den holdningen kommer du ingen plass Smiley

Det er leit, men til syvende og sist er det kun vi selv som må gjøre det store valget. Hos meg er det ganske annerledes. Jeg har alltid hatt en mor som er veldig opptatt av å spise og leve sunt. Likevel er jeg og min søster i ganske forskjellige situasjoner. Jeg har alltid vært den slanke og aldri trengt å tenke på hva jeg spiser, mens hun har desverre hatt et par kilo for mye. Dette til min mors store frustrasjon som prøver å gjøre alt hun kan for at datteren skal ønske og klare å gå ned litt. Så tross støtten, så er det flere faktorer på spill!

Spør forresten om din mor kan kjøpe litt grønn te! Jeg her avhengig, gir et lite ekstra energikick og er også veldig sunt. Dropp sukker i teen, men gjør den søt og god med suketter.


Sitat
Har vel tre skolekamerater som tar vekttrening seriøst, og vi prater en del om det når vi er sammen. Men allikevel blir jeg vorspielets latterobjekt hvis jeg ikke drikker, og hvis rette folka er der, og ingen av skolekameratene tar meg i forsvar. Men det gjør jentene, hihi, så jeg skal ikke klage. Begynner å gi mer og mer faen, de får bare le Smiley

Vel, ugansett hvor alvorlig du tar denne dietten så mener jeg likevel at om du klarer å være flink uken gjennom og ligger i underskudd så må det være lov til å unne seg det sosiale å drikke med gutta. Jeg drikker selv tuborg "lite" når jeg er ute, selv om det ikke er så ofte om dagen. Dietten du snakker om har jeg lite kunnskaper om så her må du i såfall informere meg om tankegangen.

Sitat
For å være ærlig, så får jeg mest støtte fra folk her inne. Jeg er sikker på at hadde vært mer motivert for trening og kosthold hvis folk rundt meg hadde brydd seg litt mer, men "miljøet" er vel ikke en unnskyldning alene.

Går dette like bra som forrige gang, er jeg sikker på at jeg når nitti-something iløpet av hele perioden. Husker ikke hvor mye jeg gikk ned forrige gang, men det var rundt ti kg, så 9x burde jeg definitivt klare nå.

Det må da være strålende å se 9X på vekta igjen. Tenk deg motivasjonen å komme dit. Så selv om ikke mor er med, så hent motivasjon der du kan!

Av å sette deg mål, se på bilder av forbilder (personlig fikk jeg mye motivasjon av å lese om "300 treningsprogrammet"), lese om trening, lese mer om trening, se filmen 300 en ekstra gang, og se for deg at det der kan du også klare. Bli inspirert av sportstalenter.

Se denne kroppen her i aksjon.

http://www.youtube.com/watch?v=sfu96trsnrQ#noexternalembed
(en av mine forbilder, selv om jeg bare kan drømme om en gang å bli like rask som han. mørke mennesker har nok en fordel i genene et eller annet sted)

Sitat
Beklager lang post, men jo mer jeg lover, jo mer må jeg holde! Løper og steker omelett nå,  takk for påminnelsen.

Bare hyggelig! Jeg gleder meg til å følge framgangen din utover i vinter. Førsteman til 85 kilo! (jeg må klare å holde fettprosenten på et akseptabelt nivå).

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #439 : 09. november 2009, 20:14 »
Mor stiller ikke med egg, JEG stiller med egg Grin Hehe. Hun hadde sikkert kjørt på med koking hvis jeg hadde meldt ifra, men nå som jeg må ordne seks egg om morgene, er det egentlig greit å stå opp seks. Da har jeg god tid!

Grønn te kjøpte jeg for en stund siden, det står fortsatt noe oppe i skapet. Men det er posete, ikke "ordentlige", løse teflak (eller hva det heter), så det spørs hvor mye det fungerer.

Litt drikking blir det nok, samme hvor mye jeg sier at jeg ikke skal. Har ennå ikke tatt russekrodyden min. Det er russekro nå til onsdag, men jeg er usikker på om jeg skal dra. Om jeg drar, så skal jeg prøve å holde litt igjen på alkoholinntaket, eller kanskje ikke drikke i det hele tatt. Fikk et argument for å drikke slengt opp i trynet i dag, og det var at man MÅ komme bakfull på skolen en eller annen gang i tredje klasse på vgs. Hvis man MÅ det, så er det vel uflaks for meg at jeg aldri blir bakfull med mindre jeg drikker sterkere enn 20% Smiley Er litt jente på alkoholfronten, så jeg er ingen fan av øl, men jeg drikker alltid Tuborg Lite hvis jeg drikker. Så lenge jeg drikker vond øl med lite karb i nå, kommer vel stort sett alt av øl til å smake godt, iallefall bedre i russetiden! Hehe.

Akkurat gjennomført høstens første spinningtime på 45 minutter. Har faktisk savnet det litt, det må jeg ærlig innrømme! Grin

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #440 : 09. november 2009, 20:39 »
Knebøy:
30kg x 5
35kg x 5
45kg x 5
50kg x 5
60kg x 5
Benkpress:
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
55kg x 5
67,5kg x 5
Roing:
30kg x 5
35kg x 5
45kg x 5
55kg x 5
62,5kg x 5

Pynteøvelser:
Armkrøll, 4 sett
Pushdowns, 4 sett

Kardio: 45min spinning, semi-intervaller, semilangkjøring.[/i]

Ok økt, savner spinningen! Har endret litt på excelarket mitt, istedet for å ha 2,5% økning på vektene per uke, satt jeg ned til 1,25. Er mest bekymret for benken, jeg føler at den kommer til å svikte snart. Men vil helst kommer over 70.

Blitt kjempefan av ordentlig knebøy, tok knebøy i smith før, fribøy er jo tusen ganger bedre.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #441 : 09. november 2009, 21:02 »
5x egg
3x 5dl melk
2x tunfiskbokser
1x proteinpulver

Protein - 130g
Fett - 32,5g
Karb - 14,3g
Kcal = 882,5

Må hive i meg noe egg og få opp kaloriene litt. Har bare egg til rådighet, så det får bli egg!. Er ikke sulten, det som er det merkeligste. Ketodiett er fantastisk.

EDIT: Vi har ikke egg, vi har ikke tunfisk, vi har ingenting. Fant noe pepperoni i kjøleskapet, får hive i meg det og ta en 100g proteinshake. Kommer meg neppe opp på 2500kcal, men det får bare bli sånn i dag.

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #442 : 10. november 2009, 08:31 »
Type diett har du hivd deg på ?
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #443 : 10. november 2009, 13:58 »
Så bra å se du er i gang! Smiley

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #444 : 10. november 2009, 14:13 »
Kjøp deg frossen kylling (lifesaveren min på keto)

Ikke særlig dyrt heller
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #445 : 10. november 2009, 15:41 »
Type diett har du hivd deg på ?
Sendte deg en pm! Det er syklisk ketodiett. Mener jeg har skrevet det lenger oppe, men samme det!

Prøver ut litt periodisk faste på dagene jeg ikke trener. Har ikke spist i dag, fikk litt sultfølelser for en stund siden, men det er ikke nærheten av hva jeg har vært borte i tidligere, merkelig.
Så bra å se du er i gang! Smiley
Er bare å kjøre på Wink

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #446 : 10. november 2009, 22:41 »
Sulten kommer nok etterhvert Wink

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #447 : 10. november 2009, 23:46 »
Sendte deg en pm! Det er syklisk ketodiett. Mener jeg har skrevet det lenger oppe, men samme det!

Prøver ut litt periodisk faste på dagene jeg ikke trener. Har ikke spist i dag, fikk litt sultfølelser for en stund siden, men det er ikke nærheten av hva jeg har vært borte i tidligere, merkelig.Er bare å kjøre på Wink

Nå begynner du å tulle igjen, ikke skift på dietten i dietten? Cheesy Er jo en grunn til at den er satt opp på en bestemt måte? Vil anbefale deg å kjøre høyrep program under ckd diett tho for å tømme/deplete glykogenlagrene før spisedagen (Ser du kjører 5x5 Cheesy)

Stick to one thing mr.! :
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #448 : 11. november 2009, 10:02 »
Nå begynner du å tulle igjen, ikke skift på dietten i dietten? Cheesy Er jo en grunn til at den er satt opp på en bestemt måte? Vil anbefale deg å kjøre høyrep program under ckd diett tho for å tømme/deplete glykogenlagrene før spisedagen (Ser du kjører 5x5 Cheesy)

Stick to one thing mr.! :
Ja, du sier noe, trodde ikke rep spilte så mye rolle! Har endret på det nå.

Periodisk faste går bare ut på å ikke spise før i tre-fire tiden (middag), men det visste du sikkert. Jeg tenkte det var greit på dager hvor jeg ikke trente, men det er ikke det altså...? Hvis det var bare å ikke endre diette under diette, så skjønner jeg hva du mener! Smiley

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore blir hardcore
« #449 : 11. november 2009, 10:25 »
Ja, du sier noe, trodde ikke rep spilte så mye rolle! Har endret på det nå.

Periodisk faste går bare ut på å ikke spise før i tre-fire tiden (middag), men det visste du sikkert. Jeg tenkte det var greit på dager hvor jeg ikke trente, men det er ikke det altså...? Hvis det var bare å ikke endre diette under diette, så skjønner jeg hva du mener! Smiley

Poenget med periodisk faste er jo å holde et mønster på et veldig lavt insulinnivå, om du bare gjør det annenhver dag er det bare waste of time. Poenget med CKD er jo å holde et ekstremt lavt carbinntak og derav et ekstremt lavt kcal inntak i en uke med påfølgende carbload dag, derfor er det viktig at du trener med høyt reps antall da dette både tømmer glykogenlagrene dine og gjør deg klar for carbloaden. 3x15-20 reps på hele kroppen hver treningsøkt + cardio er optimalt Smiley

Tror du vil merke framgangen blir mye raskere om du følger opplegget til punkt og prikke

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!