avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 293812 ganger)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Fire uker inn i Cycllical Ketogenic Diet
« #480 : 05. desember 2009, 22:36 »
Jeg leser så sjukt mye på eksamen om dagen, så har ikke så mye tid til hverken oppdatering av min egen bildelogg eller skrive her. Men veldig bra at du er inne i det nå! Stå på nå Smiley

Jeg har snart endelig rundet 80 kg, men har vel gode 6kg før jeg kommer meg til 85!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Fire uker inn i Cycllical Ketogenic Diet
« #481 : 06. desember 2009, 19:37 »
Jeg leser så sjukt mye på eksamen om dagen, så har ikke så mye tid til hverken oppdatering av min egen bildelogg eller skrive her. Men veldig bra at du er inne i det nå! Stå på nå Smiley

Jeg har snart endelig rundet 80 kg, men har vel gode 6kg før jeg kommer meg til 85!
Det er veldig forståelig! Både gruer og gleder meg til jeg skal på unviversitet eller høyskole. Jeg må nok ta opp noen fag til neste år, så jeg har ikke dårlig tid mtp. søking etc.!

Bare seks kilo til? Da må jeg begynne å få ræva i gir Grin

Hvordan er ryggen? Blitt noe bedre?

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Fire uker inn i Cycllical Ketogenic Diet
« #482 : 06. desember 2009, 23:40 »
Så fort den værste eksamen er over skal jeg få lånt et kamera og ta noen bilder Smiley
Jeg mener i alle fall at ryggen har vokst!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Fire uker inn i Cycllical Ketogenic Diet
« #483 : 07. desember 2009, 00:12 »
Det er bra! Oppdateringer trengs! Smiley

Tenkte mer på ryggsmertene du pratet om, men siden du ikke skjønte hva jeg mente, antar jeg at det har blitt bra? Hehe. Bra du vokser! Jeg skal stå på som bare det videre. Det hjelper ikke at romjulen er helt i slutten av dietten, men det er vel bare å holde seg i skinnet.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Fire uker inn i Cycllical Ketogenic Diet
« #484 : 07. desember 2009, 23:58 »
Ryggsmertene er der fortsatt, men jeg merker forbedring! Har sluttet med "jumping squats", og tar kun rolig vanlig knebøy nå.

I dag kom jeg meg faktisk på min første spinningtime også. Måtte ha litt avkobling fra lesesalen. Visste ikke at det var forskjellig nivå, så jeg valgte vist for viderekommende. Så jeg fikk kjørt meg! Men var myte søte jenter der, så det var helt i orden.

Nå er jeg jo faktisk ferdig med første del av RYP, så passer bra med en ukes pause nå.

Sjukt imponert om du klarer å holde deg i romjulen. Det må jo være umulig i praksis. Stor stjerne i boken fra meg om du klarer det! STOR stjerne.

Slappet av med noen venninner av meg på søndag, og hun ene sa det er alltid like deilig å klemme på meg for da kjenner hun muskler hun ikke visste det gikk an å få :p Da ble jeg glad! Og herregud så digg det skal bli til sommeren? eller hva? Jeg har så troen på at du kan klare dette. Gå lettkledd og stolt vise frem kroppen din! Blir en bra sommer Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Fire uker inn i Cycllical Ketogenic Diet
« #485 : 08. desember 2009, 17:09 »
Er stort sett fitnessgutter og middelaldrende damer på spinning her i Tønsberg, hehe. Noen jenter svipper innom innimellom, og det skader ikke hvis de setter seg ved siden av meg Smiley

Tok en prat med en kompis om dette med diett og trening på skolen i dag, og han sa "det kommer til å bli så fett NÅR DU BLIR SKIKKELIG FIT". Er visst ikke bare du som har trua Smiley

Om det blir en bra sommer! Kommer definitivt ikke til å ta helt av på spisefronten i jula, men jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg helt unna alt. Men hvis jeg begynner å spise, blir vel det ideelle å holde seg til proteiner og fett, og helder ligge litt i kalorioverskudd, men allikevel i ketose. Så jeg slipper å komme inn i den igjen. Julaften er visst på en torsdag i år, så da får jeg flytte karbladingen to dager frem Smiley

Skal på russekro nå til onsdag. Det blir vorspiel med litt andre folk enn de jeg vanligvis er med, så kanskje jeg faktisk klarer å holde meg til tre halvlitere med tuborg lite! Kanskje jeg er så edru hele kvelden at jeg klarer å holde meg unna nachspiel også Cheesy. Etter det blir jeg avholds helt til jul, helst til nyttårsaften.

Leste litt av det jeg skrev helt i starten av loggen, jeg fatter ikke hvor motivert jeg var da. Men det gikk fort over. Håper på å klare meg like bra denne gangen, selv om vektnedgangen ikke har vært i nærheten av det den var i mai!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #486 : 12. desember 2009, 11:51 »
Veide inn til 98,7 i morges! Over en halv kg siden forrige veiing.

Skal bli bedre på logging av mat og trening fremover. Fortsetter mitt 5x5 program, jeg kom frem til at det ikke har noe å si for ketosen om jeg kjører høyrep eller lavrep.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #487 : 12. desember 2009, 13:14 »
Veide inn til 98,7 i morges! Over en halv kg siden forrige veiing.

Skal bli bedre på logging av mat og trening fremover. Fortsetter mitt 5x5 program, jeg kom frem til at det ikke har noe å si for ketosen om jeg kjører høyrep eller lavrep.

Hvor kom du frem til dette? Konge at du får resultater! Stå på! Er veldig skeptisk over dietten du skal kjøre i jula.. Men det står en helt sinnsyk respekt av det om du klarer det! Viljestyrke er alt! Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #488 : 12. desember 2009, 13:51 »
Konge at du får resultater! Stå på! Er veldig skeptisk over dietten du skal kjøre i jula.. Men det står en helt sinnsyk respekt av det om du klarer det! Viljestyrke er alt! Smiley
Haha, blir nok ikke diette jeg skal "kjøre", det blir velheller "prøve" :p Omrokkere litt på carbload dagene, så kanskje det går! Og om jeg ikke klarer det, så blir det jo ikke sånn at jeg ødelegger alt. Tviler litt selv, har ikke tenkt helt igjennom alt nå, men å drive med periodisk faste + keto i jula hadde kanskje vært noe. For da MÅ jeg holde meg helt unna. Jeg kan jo ikke bare ta meg noen julekaker til frokost når jeg ikke spiser frokost.

Redd for å ta meg vann over hodet, men hadde vært kult å fått det til.
Hvor kom du frem til dette?
Kjøpte en boks med ketosticks på meny, sånne som du pisser på for å se om du er i ketose eller ikke. Var ikke i ketose tirsdag morgen forrige uke, men jeg var det på kvelden. Da kjørte jeg høyrep. Denne uken var jeg heller ikke i ketose tirsdag morgen, men jeg var det på kvelden, samtidig som jeg kjørte lavrep. Godt nok for meg!

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #489 : 12. desember 2009, 14:49 »
Haha, blir nok ikke diette jeg skal "kjøre", det blir velheller "prøve" :p Omrokkere litt på carbload dagene, så kanskje det går! Og om jeg ikke klarer det, så blir det jo ikke sånn at jeg ødelegger alt. Tviler litt selv, har ikke tenkt helt igjennom alt nå, men å drive med periodisk faste + keto i jula hadde kanskje vært noe. For da MÅ jeg holde meg helt unna. Jeg kan jo ikke bare ta meg noen julekaker til frokost når jeg ikke spiser frokost.

Redd for å ta meg vann over hodet, men hadde vært kult å fått det til.Kjøpte en boks med ketosticks på meny, sånne som du pisser på for å se om du er i ketose eller ikke. Var ikke i ketose tirsdag morgen forrige uke, men jeg var det på kvelden. Da kjørte jeg høyrep. Denne uken var jeg heller ikke i ketose tirsdag morgen, men jeg var det på kvelden, samtidig som jeg kjørte lavrep. Godt nok for meg!

Men prøv denne tanken; Du loader psyken og karber deg skikkelig opp i jula, hold deg unna kaker men spis alt av vanlig goooood mat. I værste fall legger du på deg 1 kilo over 2 uker, dette er borte på 1 uke i Januar... Etter dette har du heeeeele vinteren på å komme deg i sommerformen, og det tar maks 2 uker ekstra siden du koste deg litt i jula, men kanskje du kommer i toppform til sommeren, siden du hygget deg litt ekstra i jula!? Smiley

2 uker med god mat hele tiden på meg i sommer = 500 gram opp i vekt Smiley de 2 første ukene etter dette oppholdet gikk jeg ned 2.5 kilo......

Men, om du ønsker å prøve.... Respekt Smiley Men det kommer til å tære på psyken din.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #490 : 13. desember 2009, 13:55 »
Men prøv denne tanken; Du loader psyken og karber deg skikkelig opp i jula, hold deg unna kaker men spis alt av vanlig goooood mat. I værste fall legger du på deg 1 kilo over 2 uker, dette er borte på 1 uke i Januar... Etter dette har du heeeeele vinteren på å komme deg i sommerformen, og det tar maks 2 uker ekstra siden du koste deg litt i jula, men kanskje du kommer i toppform til sommeren, siden du hygget deg litt ekstra i jula!? Smiley

2 uker med god mat hele tiden på meg i sommer = 500 gram opp i vekt Smiley de 2 første ukene etter dette oppholdet gikk jeg ned 2.5 kilo......

Men, om du ønsker å prøve.... Respekt Smiley Men det kommer til å tære på psyken din.
Bra med innspill, det setter jeg pris på!

Og jeg er ganske enig. To uker med litt god mat hadde absolutt ikke gjort noe for psyken, med mindre jeg får problemer med å komme igang igjen. Men det kan jeg jo ta når det kommer. Det vanskeligste for meg er å komme igang etter en pause, det merket jeg før sommeren. Klarte meg kjempebra, så ble jeg syk og tok en 'liten' pause i dietten. Kom meg vel ikke skikkelig igang igjen før jeg startet på denne dietten. Men hvis jeg hele tiden er innstilt på at jeg fortsetter i januar, så blir det nok annerledes. Det er bare det å få system på ting, være litt rutinert, og ikke alltid bare "gjøre ting når jeg føler for det".

Fysisk er det sikkert også lurt, kroppen får mer næring, og en positiv konsekvens av dette er vel at jeg kanskje får litt fart på forbrenningen igjen. Med tanke på at jeg kommer rett ut av en ketodiett kommer jeg nok til å legge på meg noe vann, det synes vel ikke særlig rent utseendemessig, men jeg regner med å merke det på vekten. Jeg får bare følge med, og notere litt underveis så ting ikke går for fort.

Jeg har tenkt litt på det, og jeg er litt sånn at jeg føler meg uovervinnelig når jeg først klarer noe. Bare fordi jeg har klart meg bra gjennom halve dietten, behøver ikke det bety at resten går like knirkefritt!

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #491 : 13. desember 2009, 23:39 »
Bra med innspill, det setter jeg pris på!

Og jeg er ganske enig. To uker med litt god mat hadde absolutt ikke gjort noe for psyken, med mindre jeg får problemer med å komme igang igjen. Men det kan jeg jo ta når det kommer. Det vanskeligste for meg er å komme igang etter en pause, det merket jeg før sommeren. Klarte meg kjempebra, så ble jeg syk og tok en 'liten' pause i dietten. Kom meg vel ikke skikkelig igang igjen før jeg startet på denne dietten. Men hvis jeg hele tiden er innstilt på at jeg fortsetter i januar, så blir det nok annerledes. Det er bare det å få system på ting, være litt rutinert, og ikke alltid bare "gjøre ting når jeg føler for det".

Fysisk er det sikkert også lurt, kroppen får mer næring, og en positiv konsekvens av dette er vel at jeg kanskje får litt fart på forbrenningen igjen. Med tanke på at jeg kommer rett ut av en ketodiett kommer jeg nok til å legge på meg noe vann, det synes vel ikke særlig rent utseendemessig, men jeg regner med å merke det på vekten. Jeg får bare følge med, og notere litt underveis så ting ikke går for fort.

Jeg har tenkt litt på det, og jeg er litt sånn at jeg føler meg uovervinnelig når jeg først klarer noe. Bare fordi jeg har klart meg bra gjennom halve dietten, behøver ikke det bety at resten går like knirkefritt!

Du har mange gode argumenter for og mot, og siden du har slitt med å komme igang KAN det være lurt å kjøre dietten gjennom denne vanskelige tiden. MEN, når du har spist og kost deg i 2 uker, eller la oss si fra julaften til nyttårsaften, så blir det ikke så veldig lenge. Så blir det kanskje MYE lettere å komme igang med dietten igjen, kontra sist gang når du hadde prøvd flere ganger og mislyktes?

Det er veldig vanskelig når man sliter med dette, jeg selv har ikke dette problemet lenger, for jeg har forstått etter mye prøving og feiling at alt handler om viljestyrke. I praksis så betyr dette at når jeg bestemmer meg for noe, så gjennomfører jeg det uansett hva som skjer, for jeg har erfart at det blir rutine til slutt, og ikke bare ett slit.

Tenk hardt på dette, og bestem deg snart. Det er ett vanskelig valg.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #492 : 14. desember 2009, 20:50 »
Du har mange gode argumenter for og mot, og siden du har slitt med å komme igang KAN det være lurt å kjøre dietten gjennom denne vanskelige tiden. MEN, når du har spist og kost deg i 2 uker, eller la oss si fra julaften til nyttårsaften, så blir det ikke så veldig lenge. Så blir det kanskje MYE lettere å komme igang med dietten igjen, kontra sist gang når du hadde prøvd flere ganger og mislyktes?

Det er veldig vanskelig når man sliter med dette, jeg selv har ikke dette problemet lenger, for jeg har forstått etter mye prøving og feiling at alt handler om viljestyrke. I praksis så betyr dette at når jeg bestemmer meg for noe, så gjennomfører jeg det uansett hva som skjer, for jeg har erfart at det blir rutine til slutt, og ikke bare ett slit.

Tenk hardt på dette, og bestem deg snart. Det er ett vanskelig valg.
Tenker mye på dette hele tiden, det er helt klart "det store dilemmaet" om dagen. Men jeg er veldig innstilt på det du foreslår, om å ta en pause mellom julaften og nyttår. Jeg MÅ iallefall få satt en dato på når jeg skal starte igjen, så jeg hele tiden er innstilt på å starte akkurat DA, som jeg nevnte tidligere. Det er som du sier, viljestyrken er så og si alt!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #493 : 16. desember 2009, 20:00 »
Dagens!
Bøy:
32,5kg x 5
40kg x 5
47,5kg x 5
47,5kg x 5
Militærpress:
25kg x 5
30kg x 5
35kg x 5
40kg x 5
Mark:
52,5kg x 5
62,5kg x 5
72,5kg x 5
82,5kg x 5

Kardio: 45min blodtung intervallspinning.

M1: 1 boks cottage cheese.
M2: 50g protetinshake.
M3: To lass babykyllingfileter, god saus, og to hauger grønnsaker.

Videre kan jeg nevne at jeg synes det er flaut at marken er så svak som den er. Men det er ikke det flaueste, det flaueste er vel egentlig at formen OG styrken har stått på stedet hvil helt siden mai. Har skjerpet meg litt, men jeg er langt ifra ferdig.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #494 : 16. desember 2009, 20:08 »
Tenker mye på dette hele tiden, det er helt klart "det store dilemmaet" om dagen. Men jeg er veldig innstilt på det du foreslår, om å ta en pause mellom julaften og nyttår. Jeg MÅ iallefall få satt en dato på når jeg skal starte igjen, så jeg hele tiden er innstilt på å starte akkurat DA, som jeg nevnte tidligere. Det er som du sier, viljestyrken er så og si alt!
Kan også legge til at jeg føler meg veldig psykisk sliten for tiden, så en liten pause er ikke så dumt. det er vel åtte (?) dager til julaften, gleder meg som en unge. Ikke til gavene, men til paaauseeee. Bror bestilte pizza i går, sultfølelsen tok nesten over, men jeg klarte å holde meg. Jeg tar nok en full 'diettpause' i romjula, kutter ut spinning OG dietten (ikke styrketrening, OM de holder åpent), kommer bare til å passe på å ikke få i meg for mye julekaker, og få i meg nok proteiner. Behøver ikke gå helt cowboy på koldtbordet, alt med måte, men jeg kommer til å kose meg litt!

Om det er stengt på treningssenteret mitt første nyttårsdag vet jeg ikke, men det hadde vært konge å time ting slik at jeg trener dagen etter siste "oppkarb", og fortsetter dietten da. Så jeg har litt mye energi de første dagene, og de første øktene blir litt ekstra motiverende.

Takk for innspill Bjunior, det betyr ganske mye for meg at du gidder å ta deg tid til å komme med skikkelige impulser!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!