avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292893 ganger)

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #495 : 16. desember 2009, 20:29 »
Kan også legge til at jeg føler meg veldig psykisk sliten for tiden, så en liten pause er ikke så dumt. det er vel åtte (?) dager til julaften, gleder meg som en unge. Ikke til gavene, men til paaauseeee. Bror bestilte pizza i går, sultfølelsen tok nesten over, men jeg klarte å holde meg. Jeg tar nok en full 'diettpause' i romjula, kutter ut spinning OG dietten (ikke styrketrening, OM de holder åpent), kommer bare til å passe på å ikke få i meg for mye julekaker, og få i meg nok proteiner. Behøver ikke gå helt cowboy på koldtbordet, alt med måte, men jeg kommer til å kose meg litt!

Om det er stengt på treningssenteret mitt første nyttårsdag vet jeg ikke, men det hadde vært konge å time ting slik at jeg trener dagen etter siste "oppkarb", og fortsetter dietten da. Så jeg har litt mye energi de første dagene, og de første øktene blir litt ekstra motiverende.

Takk for innspill Bjunior, det betyr ganske mye for meg at du gidder å ta deg tid til å komme med skikkelige impulser!

Det er svært få som skjønner hvor tungt det er å gå på en så vanvittig krevende diett, med ett knallhardt treningsprogram når du i tillegg har for mye ekstra på kroppen. Når en er vant til ett forhold til mat som er ABSURD i forhold til det som kreves for en slik forvandling en ønsker, blir kombinasjonen noe som føles som ett helseslit, men som realtivt raskt KUN gir positive bonuser, men dette er vanskelig å få bevisstheten din til å forstå.

- Det er da det er godt med bekjentskap som har erfaring i nettverket ditt, som kan hjelpe deg igjennom de tøffe periodene med diverse tips og hint til å gjøre hverdagen lettere -

Du kommer igjen og igjen med veldig mange gode poeng som er ledetråden for at du kommer til å klare dette med glans; "Alt med måte". Så enkelt og samtidig vanvittig vanskelig er det! Med dette inneforstått, kommer du til å klare deg igjennom alt! Selvom du sprekker en dag, så er du 100% dagen, uken og månedene etter!

Om det ikke løser seg med åpningstider på studioet osv, sett iallefall igang med dietten og kjør kardio(med mindre du skal drikke deg til mallorca på nyttårsaften:D), for det jo energien du inntar og forbruker som betyr noe nå fremover! Vektene er veldig viktig, men det er ikke så krise om du ikke kan trene med vekter ett par dager; i forbindelse med at du nylig har hatt treningspause.(Har veldig god erfaring med byggetrening på vedlikedholdsnivå i forbindelse med deff.

Jeg følger med Stian, og jeg er ikke alene om det! Mange som har troen på deg her inne, stå på! Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #496 : 16. desember 2009, 21:33 »
Har trua! Stå på! Smiley Er selv nede på 85 nå.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #497 : 16. desember 2009, 21:36 »
Pass på å ikke være så høyt over vedlikeholdsnivå da.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #498 : 17. desember 2009, 21:14 »
Det er svært få som skjønner hvor tungt det er å gå på en så vanvittig krevende diett, med ett knallhardt treningsprogram når du i tillegg har for mye ekstra på kroppen. Når en er vant til ett forhold til mat som er ABSURD i forhold til det som kreves for en slik forvandling en ønsker, blir kombinasjonen noe som føles som ett helseslit, men som realtivt raskt KUN gir positive bonuser, men dette er vanskelig å få bevisstheten din til å forstå.

- Det er da det er godt med bekjentskap som har erfaring i nettverket ditt, som kan hjelpe deg igjennom de tøffe periodene med diverse tips og hint til å gjøre hverdagen lettere -

Du kommer igjen og igjen med veldig mange gode poeng som er ledetråden for at du kommer til å klare dette med glans; "Alt med måte". Så enkelt og samtidig vanvittig vanskelig er det! Med dette inneforstått, kommer du til å klare deg igjennom alt! Selvom du sprekker en dag, så er du 100% dagen, uken og månedene etter!

Om det ikke løser seg med åpningstider på studioet osv, sett iallefall igang med dietten og kjør kardio(med mindre du skal drikke deg til mallorca på nyttårsaften:D), for det jo energien du inntar og forbruker som betyr noe nå fremover! Vektene er veldig viktig, men det er ikke så krise om du ikke kan trene med vekter ett par dager; i forbindelse med at du nylig har hatt treningspause.(Har veldig god erfaring med byggetrening på vedlikedholdsnivå i forbindelse med deff.

Jeg følger med Stian, og jeg er ikke alene om det! Mange som har troen på deg her inne, stå på! Smiley
Mallorca blir det neppe! Har stort sett holdt meg til den ène sixpacken eller den ène helt siden jeg var på en liten tequilatur i juni. Men om jeg går på en smell natt til 2010, så blir det neppe behagelig å kaste seg rett på diett. Spesielt sunt er det vel heller ikke! Får vel evt. vente èn dag hvis jeg kaster meg på dritatoget (utsette, utsette, hehe. Er helt klar over hva jeg sier, men det er snakk om maks èn dag).

Ingen fare hvis jeg mister noen treninger. Det er bare det at det hadde vært gøy å ha litt ekstra trøkk, gi litt ekstra uten å være redd for at jeg tar for hardt i. Det er alt!

Det blir bra med pause, når jeg kjenner at jeg nesten sprekker allerede nå. Det kan kanskje ha noe å gjøre med at det har ligget gulrotkake rett ved siden av kyllingen i fryseren i snart en uke nå, men allikevel.

Takk for gode ord! Motiverende å ha støttende folk "rundt seg", som vet hva de prater om Smiley
Pass på å ikke være så høyt over vedlikeholdsnivå da.
Regner med at dette går greit! Mulig jeg logger litt også.
Har trua! Stå på! Smiley Er selv nede på 85 nå.
Har trua sjæl! Hvordan føles det? Er ennå ikke sikker på at jeg kommer dit før sommeren, men jeg ser ingen grunn til at det IKKE skal skje. Kommer i hvert fall til å jobbe som et uvær høy på amfetamin for å få det til:)

Må få til noen oppdateringer iløpet av jula!

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #499 : 17. desember 2009, 22:09 »
Det er bra! Joda, det klarer du! Cheesy

Føles helt fantastisk, bukser som ikke har passa på leeeeeeeenge passer nå Cheesy Digg!
Men har enda 4-6kg til vil jeg tro før jeg er fornøyd! Smiley


Som sagt, stå på! Smiley Aint nuthin but a peanut!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #501 : 18. desember 2009, 12:55 »
Det er bra! Joda, det klarer du! Cheesy

Føles helt fantastisk, bukser som ikke har passa på leeeeeeeenge passer nå Cheesy Digg!
Men har enda 4-6kg til vil jeg tro før jeg er fornøyd! Smiley


Som sagt, stå på! Smiley Aint nuthin but a peanut!
Høres bra ut! Bukser begynner å bli skummelt mindre her i huset, og det er vel et bra tegn. Har nok ikke sjans i havet til å se OK ut i dressbuksa mi på nyttårsaften, den er jo altfor svær Grin Så da får jeg kjøpe nye, eller finne på noe annet.

Er mer fan av cashews jeg ass.... Tongue Neidaa

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #502 : 18. desember 2009, 13:05 »
Interessant lesning, skal lese det nøyere i kveld. Nå er det hundelufting på timeplanen!

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #503 : 20. desember 2009, 03:37 »
Tricks #1 når det kommer til garderobe under diett:
Bruk de altfor store klærne til du er på ønsket nivå, så slipper du å kjøpe dobbelt om ikke trippelt sett med diverse klær når og frem til du er ferdig på diett Smiley Er sinnsykt gøy å vise at du får plass til en av jentene på festen nedi buksa di Cheesy

Litt klær må man selvfølgelig unne seg, men dress osv koster jo gjerne litt mer Smiley Stå på Stian, jeg personlig spiste min første dessert på 12 måneder idag Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #504 : 20. desember 2009, 10:52 »
Tricks #1 når det kommer til garderobe under diett:
Bruk de altfor store klærne til du er på ønsket nivå, så slipper du å kjøpe dobbelt om ikke trippelt sett med diverse klær når og frem til du er ferdig på diett Smiley Er sinnsykt gøy å vise at du får plass til en av jentene på festen nedi buksa di Cheesy

Litt klær må man selvfølgelig unne seg, men dress osv koster jo gjerne litt mer Smiley Stå på Stian, jeg personlig spiste min første dessert på 12 måneder idag Cheesy
Haha, sykt bra poeng, nedi buksa! Ikke altfor fett å se ut som en klovn heller da, vet ikke om jeg har nevnt det, men nå må jeg bruke stilongs under stort sett alle buksene mine for at de ikke skal gli av Grin

Første dessert på tolv måneder? Føler meg plutselig ikke så veldig supermann lenger Tongue

Jeg failet litt på oppkarben i går, ble litt stresset dag pga. familie på flyplassen og diverse. Proteinene glemte jeg helt, fikk vel i meg max 150 gram eller noe sånt. Karbmessig ble det et halvt brød med noe smøreost på iløpet av dagen. Vurderer og karbe opp i dag også, bare for å ha litt resttrøkk fra hengekarbs til mandag!


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: Fire uker inn i Cyclical Ketogenic Diet
« #505 : 29. desember 2009, 01:59 »
Lite logging! Men har fått trent. Tok mandagsøkten på lørdag, onsdagsøkten i dag, og fredagsøkten på tirsdag. Så en liten pause til mandag. Siste dag med karb blir fredag.

Droppet rygg og bein i dag, pga knevondt og ryggvondt. Så da ble det militærpress 5x4, skulderpress 8x3 for moroskyld, lenge siden sist, og litt ekstra på legger og mage!

Dagene har sett ca sånn ut:
M1: Tran, krom, havregryn med sukker/kanel.
M2: Kalkun med saus og poteter til (mor gikk helt cowboy og stekte én kalkun på julaften, og én TIL første juledag. Digg med rester:)).
M3: En bolle til med havregryn.
M4: Middag, alt fra svinefilet til bankebiff av okse. Poteter og saus. Cola Smiley
M5: Fire-fem brødskiver med massssssssse naturlig peanutsmør, melk.
M6: Meeeer middag... Smiley

50g prottis etter trening, som vanlig.

Dette varierer selvfølgelig, men det er ikke så langt unna.

Kost meg med cashews innimellom når jeg har blitt litt sulten, og det har selvfølgelig blitt litt godis utover kvelden. Vekten var på 98,7 til morgen i dag. Føler meg ikke tjukkere, tvert imot, føler meg strammere. Ser nå antydninger til markeringer ved magen hvis jeg står i riktig lys! Det er gøy. Koser meg, deilig å slippe å tenke diett hele tiden.

Gleder meg til diett! Er kjempeklar for å gi alt.

EDIT:
Litt planer

Matmessig kjører jeg likt som forrige gang, syklisk ketodiett. Seks dager depletion i uken, én dag oppkarb. en diettpause etter to måneder er kanskje noe å tenke på, men siden det ikke blir aktuelt før om en del uker, bare lufter jeg det, så kan noen som er interesserte komme med innspill.

Styrkemessig kommer jeg til å kombinere alt med Bill Starr 5x5 Intermediate, som alltid! Jeg fant ut at repmengde ikke hadde noe å si for oppstarten av ketosen min, jeg kom i ketose den andre eller tredje dagen uavhengig av hva jeg brukte. Det hadde sikkert vært moro å prøvd et annet program, men resten av "alle de andre" gode programmene er vel stort sett bygd rundt de samme prinsippene, baseløft og helkropp, så jeg ser ingen grunn til å bytte. Men innspill er lov! Det hadde kanskje også vært greit med en pause etter to måneder her også, men igjen, dette er bare noe jeg lufter.

Kardiovaskulær kondisjonstrening. Dette blir også som forrige gang, i form av spinning, tre ganger i uken. Føler meg alltid kjempebra på fredagskvelden etter ukens siste spinningtime, jeg får ikke den samme effekten av å gå tur. Jeg kunne jo løpt intervaller, men det funker bare ikke for meg. Jeg gir opp for lett. Det får heller bli en reserveløsning hvis jeg er nødt, og ikke har noe valg.

Alkoholmessig har jeg gått drittlei av alt som heter russekro, så dette blir nok også begrenset. Det er lenge til mai, så det er en stund til jeg virkelig bør begynne å bekymre meg, men det er allikevel lurt å tenke litt allerede nå. Jeg har et mål jeg vil nå, jeg skal ikke på scenen, og en eller to dager i måneden med litt festing ødelegger ikke veldig, men det er kanskje lurt å sette en maksgrense på ting. Maks to ganger i måneden. Stort sett alle kroene har vært på onsdager, og det er litt dumt. Så jeg får si maks én onsdag i måneden.

Håper folk gidder å følge med! Jeg lover dere at dere ikke kommer til å angre på at dere har tatt del i litt av det som skjer når jeg når målet mitt, 85kg. Det skal nås.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Stiansoftcore - diettpause til 2. januar
« #506 : 30. desember 2009, 16:33 »
Jeg følger med og vet du kan klare det! Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore - diettpause til 2. januar
« #507 : 01. januar 2010, 15:22 »
Jeg følger med og vet du kan klare det! Smiley
Det er bra! Kjenner deg blir litt dobbeltmoralsk å skrive det jeg skrev for noen dager siden, og så drikke seg DRITINGS inn i det neste tiåret. JAJA, det blir iallefall en stund til neste gang.

God nyttår! Grin

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Stiansoftcore - diettpause til 2. januar
« #508 : 01. januar 2010, 15:40 »
Det er bra! Kjenner deg blir litt dobbeltmoralsk å skrive det jeg skrev for noen dager siden, og så drikke seg DRITINGS inn i det neste tiåret. JAJA, det blir iallefall en stund til neste gang.

God nyttår! Grin

Haha, du var ikke alene om det..  :Smiley

Godt nyttår til deg òg! Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore - diettpause til 2. januar
« #509 : 02. januar 2010, 13:27 »
CKD, runde to

Da er det klart for runde to! Gikk ikke ned allverdens før jul, det var fra 103 og ned til ca 97, altså seks kg på ikke fullt to måneder. Men det er nedgang, og det er det jeg er ute etter, så jeg skal ikke klage.

Jeg gjør det akkurat som jeg gjorde tidligere, og som jeg forklarte rett over, men jeg skriver det en gang til for ordens skyld.

Jeg kjører likt som forrige gang, syklisk ketosediett. Dette betyr null karb seks dager i uken (søn, man, tir, ons, tors, fre). Dette er depletion dagene, og her er målet å tømme glykogenlagrene. Men uken har syv dager, og da blir det én dag med refeed, eller oppkarb, hvor jeg spiser mye trege karbohydrater, stort sett alt som inneholder mye stivelse. Dette betyr at jeg kan gå høyere enn vedlikeholdsnivå på refeed dagene (hvor mye høyere er jeg usikker på, jeg har "alltid" hivd i meg alt jeg klarer på refeed dagene), da jeg også fyller på glykogenlagrene mine på denne dagen.

Om det blir aktuelt med pauser kan jeg tenke mer på når jeg begynner å nærme meg to måneder ute i spillet. Èn uke eller så hvor jeg spiser litt mer, og også litt karb er kanskje lurt. Kom med innspill!

Styrken blir som før, et baseøvelseprogram ved navn Bill Starr 5x5 Intermediate. Dette har jeg trent siden jeg begynte på det (hvis vi ser bortifra noen mindre seriøse uker i slutten av sommerferien som var). Baseøvelser er kult, man blir sliten av knebøy tre dager i uken med null karb i maskineriet! Og det er det som gjør det motiverende for min del.

Er pauser relevant?

Kardio blir i form av spinning, tre dager i uken. Løping får heller bli en reserveløsning hvis jeg ikke har noen valg. Jeg kommer også til å gå "når jeg får muligheten", hvis jeg skal til en kompis eller noe sånt. (U)heldigvis har jeg jo ikke lappen ennå, og ut mot kveldinga blir busstidene ganske kjipe!

Jeg føler også at kardio og diett går veldig hånd i hånd, derfor spør jeg; pauser? Tongue

Det er vel også relevant å nevne alkohol, da jeg er russ i år, og fordi det har blitt ganske mye mer alkohol det siste året enn det jeg har vært vant til fra før. Men jeg har som sagt i et tidligere innlegg satt meg en maksgrense på to ganger i måneden, og maks én ukedag i måneden (russekroer blir som oftest holdt på onsdagskvelder). Jeg kunne sikkert greid fire ganger i måneden, men jeg er ekstremt glad i å slappe av foran levende bilder i godt selskap.... hehe.

Stats som vekt kommer når vi får kjøpt ny badevekt. For øteblikket veier jeg ca 98-100kg. Sikkert en god mix av fett og vann! Mulig det er noe glykogen også. Det er også mulig at det kommer noen bilder senere i dag, speilet i gangen er ødelagt, så det får bli fra et annet speil!

Jeg ønsker meg selv lykke til. Godt nyttår, peeps Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!