avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292844 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #585 : 01. februar 2010, 19:29 »
Hvordan synes du det CKD-greiene funker?
CKD-greiene passer meg egentlig ganske fint. Det er mye selvdisiplin inne i bildet, men det er det jo med alt som har med mat å gjøre for min del uansett. Psykisk er det sinnsykt hardt, men det er på en måte også bra. Hadde det vært en annen type diett hvor karbohydrater var lov, så er jeg sikker på at jeg hadde slurvet mye mer. Spiser jeg en brødskive ekstra på en diett hvor karb er lov, betyr det bare litt ekstra kalorier (det betyr jo mer, men du skjønner greia). Men spiser jeg en skive brød på ketodeff, betyr det ekstra kalorier, og det tar en hel dag eller mer å komme inn i ketose igjen. Så det straffer seg mer hvis jeg slurver. Skjønner du hva jeg mener? Vanskelig å forklare! Det går jo fint an å slurve uten å falle ut av ketosen også, men jeg blir liksom ikke like fristet når jeg bare kan spise proteiner og fett. Må stort sett lage maten selv, og jeg er lat av natur, så det skjer sjelden Grin Det eneste jeg kan kalle "snacks" som ikke inneholder karbohydrater, er vel baconcrisp, og det smaker jo helt på trynet, så det er NESTEN uaktuelt. Det finnes sikkert mer, men jeg vil helst ikke vite om det.. Hehe.

Kan også nevne at oppkarbdagene er helt sinnsykt belønnende. Hvis du tror rugbrød og havregryn som du har smakt det hittil (forutsatt at du aldri har vært på ketodeff før) er godt, så har du ingen anelse. Jeg husker en kveld jeg droppet godiset helt, og heller kjørte på med rugbrød, melk og peanutsmør istedet. Høres kanskje merkelig ut, men det er faktisk sant Smiley. Jeg har helt seriøst lært meg å sette mer pris på mat (med karb i Grin), sitter og nyter hver eneste brødbit. Kroppen blir så glad for karb at du nesten må telle sukkerkornene du har i havregrøten din på oppkarbsmorgenen for ikke å få sukkersjokk.

Den følelsen jeg har etter fredagsspinningen er også helt konge, "natural-high" er vel en måte å beskrive det på Grin.

Rent praktisk er det kanskje verre, det kommer an på hvor keen du er på å steke opp kjøtt eller koke egg om kveldene for så å ha med som lunsj på skole eller jobb dagen etter.

Mange sier keto er oppskrytt, og det er jeg egentlig ganske enig i, selv om jeg digger det. Leser du litt på ketolyse.no, så virker det som den ideelle dietten, at alt blir lett, bare å kose seg, spise kjøtt og fett, osv. osv. Men det er ikke tilfellet. Ikke når du merker hvor stor rolle det spiller om du har karb i kroppen eller ei på trening og ellers i hverdagen. Men det er fortsatt noe jeg anbefaler, om du går all-in som meg og bygger hele dietten din rundt CKD er noe du bør vurdere, men du kan jo også teste det i en uke eller to bare for å kjenne hvordan kroppen din reagerer på det!

Lang post, håper den blir lest Tongue

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #586 : 01. februar 2010, 19:31 »
Tanita=feil. Vanlig pf estimat=feil.

Etter min egen+venners erfaring selvsagt. Men fins mange kroppsbyggere som er flink med klypa da, må sjekke med de som tidligere sagt.
Det er uansett speilet som teller! Hvis du HAR en fettprosent på 14 og synes det er for mye, men har en kjempefysikk, så ja.. Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #587 : 01. februar 2010, 19:31 »
Peanøttsmør på oppkarbingsdager? skal du ikke ligge unna fett da?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #588 : 01. februar 2010, 19:34 »
Peanøttsmør på oppkarbingsdager? skal du ikke ligge unna fett da?
Skal ligge lavt på fett, jo! Men sitter og tenker på peanutsmør nå, så jeg gadd ikke å pønske ut et annet godt pålegg. Forslag?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #589 : 01. februar 2010, 19:41 »
Skal ligge lavt på fett, jo! Men sitter og tenker på peanutsmør nå, så jeg gadd ikke å pønske ut et annet godt pålegg. Forslag?

syltetøy.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #590 : 01. februar 2010, 22:21 »
CKD-greiene passer meg egentlig ganske fint. Det er mye selvdisiplin inne i bildet, men det er det jo med alt som har med mat å gjøre for min del uansett. Psykisk er det sinnsykt hardt, men det er på en måte også bra. Hadde det vært en annen type diett hvor karbohydrater var lov, så er jeg sikker på at jeg hadde slurvet mye mer. Spiser jeg en brødskive ekstra på en diett hvor karb er lov, betyr det bare litt ekstra kalorier (det betyr jo mer, men du skjønner greia). Men spiser jeg en skive brød på ketodeff, betyr det ekstra kalorier, og det tar en hel dag eller mer å komme inn i ketose igjen. Så det straffer seg mer hvis jeg slurver. Skjønner du hva jeg mener? Vanskelig å forklare! Det går jo fint an å slurve uten å falle ut av ketosen også, men jeg blir liksom ikke like fristet når jeg bare kan spise proteiner og fett. Må stort sett lage maten selv, og jeg er lat av natur, så det skjer sjelden Grin Det eneste jeg kan kalle "snacks" som ikke inneholder karbohydrater, er vel baconcrisp, og det smaker jo helt på trynet, så det er NESTEN uaktuelt. Det finnes sikkert mer, men jeg vil helst ikke vite om det.. Hehe.

Kan også nevne at oppkarbdagene er helt sinnsykt belønnende. Hvis du tror rugbrød og havregryn som du har smakt det hittil (forutsatt at du aldri har vært på ketodeff før) er godt, så har du ingen anelse. Jeg husker en kveld jeg droppet godiset helt, og heller kjørte på med rugbrød, melk og peanutsmør istedet. Høres kanskje merkelig ut, men det er faktisk sant Smiley. Jeg har helt seriøst lært meg å sette mer pris på mat (med karb i Grin), sitter og nyter hver eneste brødbit. Kroppen blir så glad for karb at du nesten må telle sukkerkornene du har i havregrøten din på oppkarbsmorgenen for ikke å få sukkersjokk.

Den følelsen jeg har etter fredagsspinningen er også helt konge, "natural-high" er vel en måte å beskrive det på Grin.

Rent praktisk er det kanskje verre, det kommer an på hvor keen du er på å steke opp kjøtt eller koke egg om kveldene for så å ha med som lunsj på skole eller jobb dagen etter.

Mange sier keto er oppskrytt, og det er jeg egentlig ganske enig i, selv om jeg digger det. Leser du litt på ketolyse.no, så virker det som den ideelle dietten, at alt blir lett, bare å kose seg, spise kjøtt og fett, osv. osv. Men det er ikke tilfellet. Ikke når du merker hvor stor rolle det spiller om du har karb i kroppen eller ei på trening og ellers i hverdagen. Men det er fortsatt noe jeg anbefaler, om du går all-in som meg og bygger hele dietten din rundt CKD er noe du bør vurdere, men du kan jo også teste det i en uke eller to bare for å kjenne hvordan kroppen din reagerer på det!

Lang post, håper den blir lest Tongue
Den ble lest. Smiley

Jeg kjenner igjen det med at havregrøt blir supergodt etc fra vanlig deff. Jeg prøver å vippe så jeg akkurat ikke faller inn i ketose, så det blir ikke allverden av karbo. Så en skikkelig stor porsjon havregrøt, og kanskje med litt syltetøy i på spisedagen smaker helt himmelsk!

På en måte synes jeg deff er en positiv opplevelse. Man lærer seg å sette pris på maten. Når jeg kan spise hva jeg vil, interesserer ikke maten meg så mye, jeg bare kjører innpå noe hvis jeg er sulten. Men på deff, da nyter jeg det jeg spiser skikkelig. Er vel noe med kontraster å gjøre, hvordan kan man merke lys hvis man ikke har mørke? Man setter skikkelig pris på å komme inn i varmen når det er kaldt ute, men om sommeren tenker man ikke noe særlig på det. Så når man føler skikkelig sult, så setter man skikkelig pris på mat. Det er i allefall min overbevisning at man må prøve å få litt kontraster i livet. Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #591 : 02. februar 2010, 20:46 »
Dypt. Dette liker jeg Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #592 : 02. februar 2010, 20:49 »
Dyp bøy:
25kg x 5
35kg x 5
40kg x 5
40kg x 5

Militærpress:
20kg x 5
25kg x 5
30kg x 5
37,5kg x 5

Markløft, sumo:
45kg x 5
55kg x 5
65kg x 5
75kg x 5

Kardio: 60min spinning

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #593 : 02. februar 2010, 23:13 »

Kardio: 60min spinning

Spinning er hardt! Og jeg som lo av damene i tights før.. Not so much anymore

BRA BRA BRA!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #594 : 03. februar 2010, 15:41 »
Spinning er hardt! Og jeg som lo av damene i tights før.. Not so much anymore

BRA BRA BRA!
Har fått med meg en kompis også, sa da er det ekstra motiverende Smiley Hehe.

Er drittbra, skal jeg si deg!

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #595 : 04. februar 2010, 14:53 »
Når denne forbanna infeksjonen har gitt seg skal jeg i gang med skikkelig kardio spinning jeg og. Mne foreløpig blir det bare styrke og letteste av den am. fotball.

Hva sier vekta?

Jeg nekter å gå på vekten før jeg er ferdig med denne 6-ukeren. Redd jeg er langt nede under 79 nå Sad
Men jeg skal jobbe steike så hardt når jeg er 100 % igjen. Ny økt i kveld!

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #596 : 04. februar 2010, 15:01 »
Når denne forbanna infeksjonen har gitt seg skal jeg i gang med skikkelig kardio spinning jeg og. Mne foreløpig blir det bare styrke og letteste av den am. fotball.

Hva sier vekta?

Jeg nekter å gå på vekten før jeg er ferdig med denne 6-ukeren. Redd jeg er langt nede under 79 nå Sad
Men jeg skal jobbe steike så hardt når jeg er 100 % igjen. Ny økt i kveld!

fatter ikke hvorfor du gidder pine deg selv med hardcore cardio Wink alt du trenger er kcal underskudd og nok protein til å unngå muskelsvinn! høy intensitetscardioen vil bare ødelegge for beinstyrken din på diett + det gjør vondt.. Wink Gå deg et par timesturer heller, du har jo abs framme ++ no need to suffer!
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #597 : 04. februar 2010, 15:19 »
fatter ikke hvorfor du gidder pine deg selv med hardcore cardio Wink alt du trenger er kcal underskudd og nok protein til å unngå muskelsvinn! høy intensitetscardioen vil bare ødelegge for beinstyrken din på diett + det gjør vondt.. Wink Gå deg et par timesturer heller, du har jo abs framme ++ no need to suffer!

Hehe, jeg er ikke på diett og planlegger ingen nedgang i fett% enda. Skikkelig cardio piner jeg meg gjennom for å løpe fra gutta på fotballbanen og holde ut lenger! Jeg skal jo spille min første sesong som running back i am. fotball til våren så da må jeg være i form!

Dietten min starter nok ikke før i april en gang Smiley

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #598 : 04. februar 2010, 15:28 »
Hehe, jeg er ikke på diett og planlegger ingen nedgang i fett% enda. Skikkelig cardio piner jeg meg gjennom for å løpe fra gutta på fotballbanen og holde ut lenger! Jeg skal jo spille min første sesong som running back i am. fotball til våren så da må jeg være i form!

Dietten min starter nok ikke før i april en gang Smiley

Okok! Da er det jo finslig med cardio i tillegg til positive helseeffekter, jeg synes bare det er unødvendig å kjøre cardio + kcalunderskudd-fra-helvette for å komme ned i fettprosent Wink

Skal starte med et koselig lite eksperiment snart, må bare bruke opp konsulteringen med leangains.com først Wink No cardio, eat whatever you want kalles den

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stiansoftcore: CKD, runda två - Bildeupdate s.39
« #599 : 04. februar 2010, 15:29 »
Når får vi se deg på UD2.0 da mr. softcore !?
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!