avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292912 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #705 : 26. februar 2010, 11:51 »
Interessant lesning den oppsummeringen av UD2.0. Jeg merker at prosjektet mitt har blitt litt vridd i den retning av seg selv, bare utifra hva som funker.

I utgangspunktet for diett kjører jeg plain vanilla deff uten noe fancy, et passelig energiunderskudd 2+g protein pr kilo og minst 20% av energien fra fett, resten fra karbs, og da primært grønnsaker. Hver lørdag spisedag med masse oppkarbing.

På treningsfronten har jeg funnet ut at rein 5x5 er litt for tungt for meg hvis jeg skal ha litt futt på brettet (jeg er et gammalt skrell uten restitusjonsevnen til den yngre garde), så jeg startet med Texas Method. Mer presist, mengdetrening på mandag (5x5 arbeidssett), vedlikeholdstrening på onsdag (5x5 arbeidssett med ~10% lavere vekter), og intensitetstrening på fredag, ett toppsett på 5 med ~10% høyere vekter).

Dog, erfraringen var at på slutten av uken var jeg såpass tom at toppsettet ble en flau greie.

Så foreløpig er det vridd om til:

- Deff i uka, vedlikeholdstrening på fredag hvor jeg rett etter trening begynner oppkarbing fram til lørdag ettermiddag/kveld

- Mengdetrening på søndag (hvis jeg er hjemme), ellers på mandag

- Intensitetstrening på onsdag

- Vedlikeholdstrening igjen på fredag

Så da får jeg en peak puff på mengdetreningen.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #706 : 27. februar 2010, 15:37 »
Nå merker du relativt god forskjell på 200g og 50g karb, men jo, det er kanskje noe lignende. Hele lavkarb/oppkarb virker jo genialt for å beholde så mye styrke som mulig samtidig som man har fokus på å brenne fett.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #707 : 27. februar 2010, 15:44 »
I dag fant jeg ut at gymmet mitt stenger kl 15.00, fikk altså ikke tid til knebøy eller nedtrekk. Men mye av det andre gikk greit:
Benkpress:
50kg x 4
60kg x 4
67,5kg x 3
65kg x 4
60kg x 4

Skulderpress, sittende, hantler:
19kg x 4
22kg x 4
24kg x 4
26kg x 4
22kg x 4

Markløft, sumo, overhåndsgrep:
60kg x 4
70kg x 4
80kg x 4
90kg x 4
70kg x 4


Dette var alt jeg rakk, så må nok innom i morgen også. Har trent der en stund, så rart jeg ikke har fått med meg tidene. Irriterende at det er så tidlig på en lørdag, er jo helt på trynet.

Failet på benken igjen, skulle vært 4 reps. menmen

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #708 : 27. februar 2010, 17:11 »
Failet på benken igjen, skulle vært 4 reps. menmen

Tror det vil gå seg til etterhvert. Oppkarbingene vil bli bedre og bedre for hver uke nemlig, siden du vil få bedre insulinfølsomhet.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #709 : 27. februar 2010, 17:32 »
Tror det vil gå seg til etterhvert. Oppkarbingene vil bli bedre og bedre for hver uke nemlig, siden du vil få bedre insulinfølsomhet.
Orly? Det visste jeg ikke. Står det noe om dette i boken? Har en stygg følelse av at mye av det som sto bare har glidd gjennom hos meg.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #710 : 27. februar 2010, 18:44 »
Orly? Det visste jeg ikke. Står det noe om dette i boken? Har en stygg følelse av at mye av det som sto bare har glidd gjennom hos meg.

Tror ikke det står noe om det i boken, men det er fordi den er beregnet for folk med optimal insulinfølsomhet allerede:)

Hadde uansett vært kjekt om du kunne logge hvordan hver oppkarbing går med tanke på trykk på trening/utseendet i speilet(Bloat, ikke bloat osv)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #711 : 28. februar 2010, 12:16 »
Jeg merker jo om jeg blir sterkere, og det er jo det som er det viktigste mtp. carbload uansett?

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #712 : 05. mars 2010, 00:25 »
Lite updates! Hva skjer? Hva sier vekten og hvordan var london?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #713 : 05. mars 2010, 17:37 »
Ja, kom hjem i går kveld skjønner du! Gidder liksom ikke å logge mat når jeg er på tur i london! Tongue

Var dritgøy i london, anbefaler deg en tur hvis du ikke har vært der før Wink Var litt skeptisk til turen på flyet bort, for jeg er ikke kjempefan av å gå rundt i gater dagen lang, og se så mye i butikker og greier, men det var faktisk ganske kult. Engelske puber er VIRKELIG noe for seg selv, tuben er også helt genial for å komme seg til steder. Shoppet en del, fikk mye fritid. Rakk også å gjøre ekstremt mye pga. tuben, helt sykt hvor effektivt det systemet der er. Han ene jeg sov på rom med sa det gikk an å ta dagsturer for typ 300-400 kroner, og det eneste du trenger for det er egentlig tom håndbagasje, tube pass og lommepenger Smiley

Ble dog mye fyll og drittmat, spiste fastfood stort sett hver dag. Så føler meg rimelig ekkel! Spiste ganske lite pga. all alkoholen, mister jo matlyst med en gang. Nålen viser 98 blank, så har gått opp litt. Har alltid vært sånn når jeg har gått høyere på karb, drar mye vann! Men blir glad om jeg finner veien ned til 95 igjen iløpet av neste uke. Er hvertfall helt klar for fullt kjør!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #714 : 06. mars 2010, 15:43 »
Null oppkarb i går, men fortsatt finfin økt i dag:
Benkpress:
40kg x 4
50kg x 4
60kg x 4
67,5kg x 4
60kg x 4
Skulderpress:
19kg x 4
22kg x 4
24kg x 4
26kg x 4
19kg x 4
Markløft, sumo:
50kg x 4
70kg x 4
92,5kg x 4
70kg x 4
50kg x 4
Knebøy:
40kg x 4
60kg x 4
70kg x 4
80kg x 3
60kg x 4
Nedtrekk:
45kg x 4  bredt, overhånd
55kg x 4  bredt, overhånd
65kg x 4  smalere, underhånd
65kg x 4  smalere, underhånd
65kg x 4  smalt, hammergrep

Planen var å prøve 70kg x 4 i benk i dag, men pga forrige uke og at jeg ikke hadde spotter, droppet jeg det. Siste benkreppen på toppsettet var litt ustabil, men gikk ok.

Fikk kjeft ang. skulderpressteknikken, kjørte visst helt feil. Så kommer til å bli noe lavere vekter fremover. Men pga. superlette vekter på depletiontreningene, kommer nok teknikken seg etterhvert.

Markteknikken var (ifølge meg) stålsolid på alle settene. Bøyen ble ganske ustabil på tredje rep i toppsettet, så droppet siste reppen. Men beina fikk smake greit mye kake, så jeg skal ikke klage!

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #715 : 06. mars 2010, 16:55 »
Hvem kommenterte teknikken din, og hva gjorde du "galt"?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #716 : 06. mars 2010, 18:36 »
Hvem kommenterte teknikken din, og hva gjorde du "galt"?

Enig.. Legg ut film her heller enn å tro på en på gymmet/en treningsveileder.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #717 : 07. mars 2010, 11:04 »
Pleier som regel å ta det random mosjonister og "instruktører" lærer bort på gymmet med en klype salt, men han som sa ifra nå har jobbet der i seks år. Jeg vet han er utdannet ved Norges Idrettshøyskole, men _hvor_ utdannet han er, vet jeg ikke.

Når jeg trener skulderpress, pleier jeg bare å gå litt lavere enn da avstanden mellom overarm og underarm er 90 grader. Vet ikke hvorfor, det er bare sånn jeg har lært det. Han sa at man såvidt fikk kontakt med skulderen på den måten, og at det var bedre å se for seg at man holdt en stang i hendene (militærpress), og at den skulle treffe kroppen.

Vekten er forresten på 95 i dag! Så har ikke lagt på meg for mye:)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #718 : 07. mars 2010, 11:14 »
Pleier som regel å ta det random mosjonister og "instruktører" lærer bort på gymmet med en klype salt, men han som sa ifra nå har jobbet der i seks år. Jeg vet han er utdannet ved Norges Idrettshøyskole, men _hvor_ utdannet han er, vet jeg ikke.

Når jeg trener skulderpress, pleier jeg bare å gå litt lavere enn da avstanden mellom overarm og underarm er 90 grader. Vet ikke hvorfor, det er bare sånn jeg har lært det. Han sa at man såvidt fikk kontakt med skulderen på den måten, og at det var bedre å se for seg at man holdt en stang i hendene (militærpress), og at den skulle treffe kroppen.

Da skjønner jeg hvorfor han sier i fra, for i min analyse av den bevegelsen vil jeg si triceps jobber mer enn skuldrene. Men spør gutta her som har peiling! Jeg trener arnoldpress, så jeg er i hvertfall nødt til å gå helt ned :p

Godt å høre med vekten! Jeg gleder meg som en unge til å veie meg. *krysser fingrene for at jeg stabilt over 80 neste søndag*

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stiansoftcore: lavkarb og høyrep
« #719 : 07. mars 2010, 11:36 »
Da skjønner jeg hvorfor han sier i fra, for i min analyse av den bevegelsen vil jeg si triceps jobber mer enn skuldrene. Men spør gutta her som har peiling! Jeg trener arnoldpress, så jeg er i hvertfall nødt til å gå helt ned :p

Godt å høre med vekten! Jeg gleder meg som en unge til å veie meg. *krysser fingrene for at jeg stabilt over 80 neste søndag*
Er egentlig enig i det du sier!

Hehe, jeg krysser fingrene for at du har mye igjen før du når 85 Tongue Jeg må virkelig få ræva i høygir hvis jeg skal ligne noe som helst til sommeren.. Blir jo VM i jojo-slanking med alle de pausene som dukker opp hos meg Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!