avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 293965 ganger)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Så lenge du spiser nok grønnsaker er det ikke problematisk at de frosne. Tar du noe multivitaminer, og viktigst av alt. Tar du tran?

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Hva gjør du når du er syk Stian? Booster du med så mye energi du klarer og kutter ut treningen?
Sinnsykt kjedelig å bli sjuk midt i en diett Sad

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Så lenge du spiser nok grønnsaker er det ikke problematisk at de frosne. Tar du noe multivitaminer, og viktigst av alt. Tar du tran?
Det er grønnsaker som er typ kjempebillige (12 kr kiloet eller noe sånt), så det overrasker meg ikke om kvaliteten ikke helt er top notch. Men jeg får i meg seks trankapsler (møllers omega 3) hver dag, og begynte med dobbel dose multivitamin i dag.
Hva gjør du når du er syk Stian? Booster du med så mye energi du klarer og kutter ut treningen?
Sinnsykt kjedelig å bli sjuk midt i en diett Sad
Gjør vel ikke noe særlig annet enn at jeg ditcher trening, og prøver å få i meg nok proteiner. Driter i dietten ellers, men har ikke allverdens matlyst, så blir vel noe ala vedlikehold. Men er litt redd for å legge på meg, har det i bakhodet hele tiden.... Tongue

Frister forøvrig å ta en hvileuke fra både diett og trening. Planen var 6 uker med UD2, to uker av, fire på. Anbefalningen iallefall.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Hmm.. Kjedelige greier er det i alle fall :/

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Hmm.. Kjedelige greier er det i alle fall :/
Sykt kjedelig i grunn!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Det er grønnsaker som er typ kjempebillige (12 kr kiloet eller noe sånt), så det overrasker meg ikke om kvaliteten ikke helt er top notch. Men jeg får i meg seks trankapsler (møllers omega 3) hver dag, og begynte med dobbel dose multivitamin i dag.Gjør vel ikke noe særlig annet enn at jeg ditcher trening, og prøver å få i meg nok proteiner. Driter i dietten ellers, men har ikke allverdens matlyst, så blir vel noe ala vedlikehold. Men er litt redd for å legge på meg, har det i bakhodet hele tiden.... Tongue

Frister forøvrig å ta en hvileuke fra både diett og trening. Planen var 6 uker med UD2, to uker av, fire på. Anbefalningen iallefall.

Vær forsiktig med å øke anbefalt daglig dose av multivitamin, ikke minst i kombinasjon med tran. Det er ikke bra med for mye vitamin D, som er tilsatt i tran og finnes helt sikkert også i multivitamin tilskuddet ditt. Jeg anbefaler at du kun tar anbefalt daglig dose med multivitaminer, og finner deg et omegatilskudd uten tilsatt vitamin D istedenfor tran som du så kan ta større mengder av. Alternativt finner deg et multivitamin uten D vitaminer. Det er ingenting å tjene på å overdosere på vitaminer uansett, og det kan være farlig.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Vær forsiktig med å øke anbefalt daglig dose av multivitamin, ikke minst i kombinasjon med tran. Det er ikke bra med for mye vitamin D, som er tilsatt i tran og finnes helt sikkert også i multivitamin tilskuddet ditt. Jeg anbefaler at du kun tar anbefalt daglig dose med multivitaminer, og finner deg et omegatilskudd uten tilsatt vitamin D istedenfor tran som du så kan ta større mengder av. Alternativt finner deg et multivitamin uten D vitaminer. Det er ingenting å tjene på å overdosere på vitaminer uansett, og det kan være farlig.

Overdosere vitamin D med tran og multivitamin? Neppe. Regn litt på det, så ser du at det er langt i fra toksiske doser. Multivitaminer generelt inneholder ikke store mengdene vitamin D Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Vær forsiktig med å øke anbefalt daglig dose av multivitamin, ikke minst i kombinasjon med tran. Det er ikke bra med for mye vitamin D, som er tilsatt i tran og finnes helt sikkert også i multivitamin tilskuddet ditt. Jeg anbefaler at du kun tar anbefalt daglig dose med multivitaminer, og finner deg et omegatilskudd uten tilsatt vitamin D istedenfor tran som du så kan ta større mengder av. Alternativt finner deg et multivitamin uten D vitaminer. Det er ingenting å tjene på å overdosere på vitaminer uansett, og det kan være farlig.
Overdosere vitamin D med tran og multivitamin? Neppe. Regn litt på det, så ser du at det er langt i fra toksiske doser. Multivitaminer generelt inneholder ikke store mengdene vitamin D Smiley
Boyscout er faktisk inne på noe, sjekket dette til morgenen i dag. I to kapsler møllers omega 3, er det ti mikrogram vitamin D, som er anbefalt daglig dose (ifølge etiketten på møllers, på nettet står det alt fra 5-10 mikrogram per dag som anbefalt daglig dose). Jeg som tar 6x møllers omega 3 daglig, får i meg 30 mikrogram vitamin D per dag bare derifra, + dobbel dose multivitamin (ti mikrogram til) (anbefalt dose er én kapsel per dag, jeg har tatt to hittil). Altså 4 X anbefalt daglig dose med vitamin D.

Får nok finne meg et nytt omega 3 tilskudd...

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Nei, det har vist seg at inntak på 5000 IU (125 mcg) per dag kan være fordelaktig for de aller fleste. Det spørs jo selvfølgelig hvor mye sol osv man oppholder seg i, men toksiske doser er langt over dette uansett. 20 000 IU (500 mcg) hver dag over lengre tid er toksisk.

Om jeg ikke husker feil går Børge Fagerli god for 5000 IU daglig. Lyle Mcd har vel anbefalt 2000.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Ukens første økt, i går. Morgenvekt, 95kg blank:
Benkmaskin: 40kg x 15, 15, 15

Skråbenkmaskin:
30kg x 12
20kg x 12
10kg x 15 (greit kake i bryst, med andre ord)

Kabelkryss, 15 x 3

Nedtrekk:
35 x 15, 15, 15

Roing, sittende, kabel:

35 x 15, 15, 15
Roing, sittende, maskin:

3x15
Beinpress: 100kg x 15, 15

Tåhev: 80kg x 15, 15

Scapular pushups: 10x2

Facepulls 15x2

The great humuiliator, bakside skulder:
3kg x 17
3kg x 15
2kg x 16

Armkrøll:
17kg x 15
17kg x 15

Smalbenk, underhåndsgrep:
30kg x 15
30kg x 15

Ganske latterlig økt, følte meg ikke kjempefet da jeg satt i skråbenken og stønnet med 5kg på hver arm. Regner med dette kommer seg iløpet av neste uke Smiley

Kondisjon utgikk desverre pga. sjalusidrama. Får neppe tid i dag heller, har fem innleveringer som skal inn før mai.

Gårsdagens mat:
En kyllingfilet (ca 150g tenker jeg), noe grønnsaker, 2x o3
To biter lammelår, noe grønnsaker, 2x o3
Shake, 80g
Én laksefilet, grønnsaker, 2x o3

Blir litt halvveis matmessig til jeg får penger, matvekten har tatt kvelden. Men har blitt flink til å se an en 300g porsjon med kjøtt, så er nok ikke helt ute å kjøre! Men bare kommenter hvis noe ser merkelig ut.


Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Koss går det med denne karen?
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sjalusidrama?! :p Lenge siden! Hva har skjedd i det siste?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Koss går det med denne karen?
Ikke så verst, håper jeg! Har vært syk i to uker nå, men regner med å ha kommet inn i rutine igjen iløpet av uka. Men blir spennende å se hvordan det går med diett i russetida.... Smiley
Sjalusidrama?! :p Lenge siden! Hva har skjedd i det siste?
Har begynt å knuse så mange hjerter nå som jeg har blitt så kjekk og greier vet du Grin Neida, kort fortalt er det mye kult som skjer når man prøver seg på kassa for første gang før russekro, og spesielt når jenter prøver seg på det samme samtidig, hoho.. Smiley

I det siste har sykdom og spising skjedd. Gått litt opp, men foretrekker egentlig opp kontra ned når jeg er syk. Men nå er det tut og kjør helt frem til sommeren, skal prøve å ikke kjøre ting helt på ræva i mai! Handler vel stort sett om litt prioriteringer fra min side.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Hmm.. Nå må du ikke falle helt fra da! Smiley

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Hmm.. Nå må du ikke falle helt fra da! Smiley
Gjør nok ikke det, men blir nok litt halvveis. Mye lørdager som faller bort pga. diverse treff, så oppkarbingene blir litt meningsløse når det ikke blir påfølgende tung styrketrening dagen etter. Lørdagen+søndag nå til helgen faller bort pga. Tryvann, så er en smule problematisk.

Er egentlig litt keen på teste ut IF bare i russetiden, egentlig fordi jeg tror det er lettere å være litt mer fleksibel med treningen på en sånn diett. Men jeg aner ikke, har så vidt forstått litt av selve konseptet.

Er lite gira på vedlikehold, føler det bare er å kaste bort tid..

Plutselig ble dette en lang post! :p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!