avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 293901 ganger)

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

En ting jeg er overbevist om er at, skal du følge IF så bør man være sikker på å få i seg alle næringsstoffene kroppen trenger. Og ikke fra de lette kildene som det fort blir mye av i russetiden. Igjen er jeg ingen ekspert, men det er i alle fall min filosofi :p

Med andre ord. IF + tonnevis av alkohol? ingen god ide

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Tror det å følge noe bestemt program vil være litt meningsløst i russetiden.

Det kun kan gjøre om du ikke vil dette helt av lasset (noe jeg tror du ikke kommer til å gjøre uansett)

Er f.eks å skippe frokost, velge sunnere måltider utover dagen for å sikre deg et balansert kaloriinntak, kanskje også underskudd kombinert med treninger

Hvis du vil følge IF skal det ikke ha noe å si kombinert med alkohol, sammenlignet med tradisjonelt kosthold kombinert med alkohol Smiley Ville dog ikke anbefale deg å sette deg mål om å faste i bakrus, det er litt killer for skallen i starten.

En smart ting om du velger å følge IF style 16/8 split: er å spise hele proteinmengden din før du går i selskap/fest med pizza etc. (minst mulig carb/fett) så kan du spise litt kosemat i moderasjon og fortsatt være god og mett Wink

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Tror det å følge noe bestemt program vil være litt meningsløst i russetiden.

Det kun kan gjøre om du ikke vil dette helt av lasset (noe jeg tror du ikke kommer til å gjøre uansett)

Er f.eks å skippe frokost, velge sunnere måltider utover dagen for å sikre deg et balansert kaloriinntak, kanskje også underskudd kombinert med treninger

Hvis du vil følge IF skal det ikke ha noe å si kombinert med alkohol, sammenlignet med tradisjonelt kosthold kombinert med alkohol Smiley Ville dog ikke anbefale deg å sette deg mål om å faste i bakrus, det er litt killer for skallen i starten.

En smart ting om du velger å følge IF style 16/8 split: er å spise hele proteinmengden din før du går i selskap/fest med pizza etc. (minst mulig carb/fett) så kan du spise litt kosemat i moderasjon og fortsatt være god og mett Wink


Denne helgen faller bort pga. treff på tryvann, så en oppkarbing fra i kveld til lørdag morgen ville vært ganske meningsløs, siden det ikke blir noe styrke på lørdag.

Tenker litt i samme bane selv, har vurdert vedlikehold, men føler det bare er å kaste bort tid. Noe ala det du nevner er mer fristende.

Angående det med skipping av frokost, så er jo det en enkel måte å gjøre ting på. Har gjort det kanskje halvparten av tiden jeg har vært på diett, kun spist lunch, middag, post-workout shake og kvelds.

Angående skallebank under fasting i bakrus, tror jeg ikke det ville blitt noe problem. Har utrolig nok fortsatt tilgode å oppleve skallebank dagen derpå, selv etter x antall enheter alkohol. Har gått typ 8 timer uten mat dagen etter fyll før, ble egentlig bare sulten, ikke noe forverring av fyllesyken.

Hvordan fungerer egentlig IF i praksis? Har sett litt på nettet (leangains.com), men finner liksom ingen "oppskrift". Har lest noen steder at hele opplegget dreier seg rundt 16/8 split (som du nevnte) og noe som ligner på carbcycling (dette er jeg ikke helt sikker på). Er det refeeds? Høykarb på treningsdag(er)?

Nå er macbooken snart tom for strøm, glemte å dra med meg laderen gitt....

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Så du anbefaler virkelig at en kropp som har fått i seg litervis med øl (giften alkohol) ikke skal få noe næring før utpå ettermiddagen? Der går grensen for hva jeg støtter ang IF..

Nå vet jeg ikke hvor hard du er på flaska stian, men når jeg var russ kunne jeg drikke 14 halvlitere de dagene det var treff. Mye søling, men joda. Spredd utover hele dagen gikk det mye pils.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Så du anbefaler virkelig at en kropp som har fått i seg litervis med øl (giften alkohol) ikke skal få noe næring før utpå ettermiddagen? Der går grensen for hva jeg støtter ang IF..

Tror du næringen han har inntatt tidligere på kvelden (som i et vanlig IF regime) forsvinner fordi han drikker øl på kvelden? Nei.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Så du anbefaler virkelig at en kropp som har fått i seg litervis med øl (giften alkohol) ikke skal få noe næring før utpå ettermiddagen? Der går grensen for hva jeg støtter ang IF..

Nå vet jeg ikke hvor hard du er på flaska stian, men når jeg var russ kunne jeg drikke 14 halvlitere de dagene det var treff. Mye søling, men joda. Spredd utover hele dagen gikk det mye pils.
Hehe, greier meg lenge med seks halvlitere på en kveld. Blir faktisk greit dritings på såpass lite, kanskje ikke så jævlig kult og greier, men ekstremt økonomisk i forhold til hva resten av gutta trenger å helle nedpå for å komme i "form". Meste jeg har fått til er 24 stk. 33cl, men da snakker vi iløpet av godt over 12 timer.

Er litt skeptisk jeg også, må sjekke dette litt opp før jeg slenger meg på.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Tror du næringen han har inntatt tidligere på kvelden (som i et vanlig IF regime) forsvinner fordi han drikker øl på kvelden? Nei.

Var det et retorisk spørsmål du selv svarte på, eller prøver du å angi hva jeg tror?

Jeg har aldri påstått at all næringen forsvinner. Siste jeg leste er vel at de tregeste proteinene bruker 12 timer på å bli absorbert og brukt i kroppen. Men det er heller ikke poenget mitt. Du trekker ut konklusjoner fra innlegget mitt som ikke er der.

Jeg gjentar meg selv. Min subjektive mening, uten at det er bygd på fakta eller forskning (hvem forsker på et slikt absurd kosthold), er at; Å avslutte dagen med innta store mengder gift, for så å vente 16 timer før man inntar ny næring er intet godt utgangspunkt på et fornuftig kosthold.

Hehe, greier meg lenge med seks halvlitere på en kveld. Blir faktisk greit dritings på såpass lite, kanskje ikke så jævlig kult og greier, men ekstremt økonomisk i forhold til hva resten av gutta trenger å helle nedpå for å komme i "form". Meste jeg har fått til er 24 stk. 33cl, men da snakker vi iløpet av godt over 12 timer.

Er litt skeptisk jeg også, må sjekke dette litt opp før jeg slenger meg på.


Hør på ggi, jeg bare synser Wink

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Er jo akkurat det samme, det skjer lite eller ingenting ved faste opptil 24 timer, bare noe vi tror! Cheesy

Fatter ikke hvorfor vi skal være så trangsynte, blodsukkeret forandrer seg lite og om man spiser noenlunde rett dagen før har man aminosyrer i blodet i mange 10talls timer etterpå Smiley Si man er på fylla til kl 04:00 sovner 04:30 ca, sover lett til kl 12-13 hvis man ikke har angst fra helvette, dermed har man 2 timer hvor man kan innta vann og kaffe og rehydrere seg (noe som faktisk er viktigere enn næring etter fyll)

uansett, jeg ville aldri ANBEFALT noen som helst diett kombinert med fylla, fordi store russemengder alkohol har rett å slett ikke noe i en diett å gjøre. Eneste jeg sier at det er ikke noe forskjell om man spiser når man står opp eller ikke. Det er alkoholen som er giften her, ikke spisefrekvensen.

Personlig ville jeg gitt faen og sørget for at jeg fikk en russetid som ikke går glemmeboka, gjorde den feilen selv og angrer bittert Smiley

lykke til

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Var det et retorisk spørsmål du selv svarte på, eller prøver du å angi hva jeg tror?

Jeg har aldri påstått at all næringen forsvinner. Siste jeg leste er vel at de tregeste proteinene bruker 12 timer på å bli absorbert og brukt i kroppen. Men det er heller ikke poenget mitt. Du trekker ut konklusjoner fra innlegget mitt som ikke er der.

Jeg gjentar meg selv. Min subjektive mening, uten at det er bygd på fakta eller forskning (hvem forsker på et slikt absurd kosthold), er at; Å avslutte dagen med innta store mengder gift, for så å vente 16 timer før man inntar ny næring er intet godt utgangspunkt på et fornuftig kosthold.


Å drikke store mengder alkohol er ikke et godt utgangspunkt på et godt kosthold, nei. Det er det ingen tvil om, men situasjonen er nå en gang slik at karen har bestemt seg for å drikke alkohol. Hvorfor skulle det gjøre det noe verre å vente noen timer ekstra med å spise dagen derpå? Som du selv sier er det fremdeles næring igjen tilgjengelig for muskler osv osv fra den maten han har inntatt tidligere på dagen. Det er jo det hele IF-prinsippet bygger på. Dette endrer seg ikke selv om man i tillegg inntar alkohol Smiley

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Hør på ggi, jeg bare synser Wink

I'm no scientist Wink
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Å drikke store mengder alkohol er ikke et godt utgangspunkt på et godt kosthold, nei. Det er det ingen tvil om, men situasjonen er nå en gang slik at karen har bestemt seg for å drikke alkohol. Hvorfor skulle det gjøre det noe verre å vente noen timer ekstra med å spise dagen derpå? Som du selv sier er det fremdeles næring igjen tilgjengelig for muskler osv osv fra den maten han har inntatt tidligere på dagen. Det er jo det hele IF-prinsippet bygger på. Dette endrer seg ikke selv om man i tillegg inntar alkohol Smiley

Nei, kroppen har nok heldigvis noe å restituere seg på i 12 timer etter siste inntak av mat (lite proteiner i pils sist jeg sjekket deklarasjonen). Så kommer 4 timer til med faste, og det faktum at du nettopp har helt i deg bøttevis med gift.

Der vi er uenige om er det enkle faktum at jeg mener(tror) at kroppen har større behov for næring etter inntak av store mengder alkohol, enn din mening. Ingen endring.

Let's agree to disagree.



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Ved å kalle alkohol for gift hele tiden, som en høyreorientert veganerhippie, får du innleggene dine til å virke som om de kommer fra en mensenutdannet "ekspert" i et kvinnelig ukeblad.

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Ved å kalle alkohol for gift hele tiden, som en høyreorientert veganerhippie, får du innleggene dine til å virke som om de kommer fra en mensenutdannet "ekspert" i et kvinnelig ukeblad.

Helt enig. Spesielt når man overser det faktum at jeg nevner mitt eget inntak. 14 halvlitere hver dag, og sørpe drita i 3 uker. God jul til deg og.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Ved å kalle alkohol for gift hele tiden, som en høyreorientert veganerhippie, får du innleggene dine til å virke som om de kommer fra en mensenutdannet "ekspert" i et kvinnelig ukeblad.

Hehehe. Honnør Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!