avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292831 ganger)

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #915 : 16. juni 2010, 20:59 »
Så mye tømmetrening, så lite mat, eksamensstress, svimmelhet OGSÅ SPISER DU FIBER UNDER OPPKARBINGEN!!!

Det går fint så fort man får unnagjort første uka, for de fleste jeg har "satt på" dietten.. Dog er det for spesielt interesserte. Ja, fiber på oppkarbing er vel ikke helt optimalt dock man får i seg endel "automatisk" når man skal holde seg vekk fra fruktose, ville ikke gått for høyfiber produkter med vilje though stian Wink Glukose is the shit, anbefaler surt og søtt smågodt fra candyking Wink
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #916 : 16. juni 2010, 21:05 »
Jøss, lyle mcd is the man! Men du burde kanskje tenke på en "full diet break" i 2-3-4 uker da jeg tror metabolismen trenger litt hvile for å få opp susen i diverse hormoner etc. (leptin, thyroid etc.) Hvor lenge har du drevet å deffa nå? (utenom UD2.0 også)

Det kan også virke positivt for vekta, selv om man ikke ligger i underskudd og IKKE MINST for framgangen etter endt pause

Takk for creds uansett Wink men in the end im just a lazy copycat
det var noe lignende jeg skulle sende deg en PM om, måtte bare skrive opp fler ting jeg lurte på, så det slipper å rulle inne hundre meldinger annenhver dag!
Det går fint så fort man får unnagjort første uka, for de fleste jeg har "satt på" dietten.. Dog er det for spesielt interesserte. Ja, fiber på oppkarbing er vel ikke helt optimalt dock man får i seg endel "automatisk" når man skal holde seg vekk fra fruktose, ville ikke gått for høyfiber produkter med vilje though stian Wink Glukose is the shit, anbefaler surt og søtt smågodt fra candyking Wink
Det er vel anbefalt å starte med raske karbs, og så bevege seg gradvis over på mat med mer stivelse i timene som går? Skumleste noen kapitler i sta Smiley Høyfiber husker jeg ikke om det sto noe om, men er nok ikke kjempelurt nei. Promper fælt av det iallefall  Cool

Har forøvrig et lite zitproblem, og har funnet ut at sålenge jeg holder meg unna sukker, så slipper jeg de verste pizzakvisene på ryggen. Derfor jeg har prøvd å holde meg littegrann unna smågodt.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #917 : 16. juni 2010, 21:29 »
Det går fint så fort man får unnagjort første uka, for de fleste jeg har "satt på" dietten.. Dog er det for spesielt interesserte. Ja, fiber på oppkarbing er vel ikke helt optimalt dock man får i seg endel "automatisk" når man skal holde seg vekk fra fruktose, ville ikke gått for høyfiber produkter med vilje though stian Wink Glukose is the shit, anbefaler surt og søtt smågodt fra candyking Wink

Bare noen idiot spm fra meg:

Hvorfor ikke fruktose, eller fiber? Kanskje noe spesielt med UD 2, men s vidt jeg har forstått så vil fruktose hjelpe til å opprettholde glykogennivåene i levra bedre og dermed kompensere for lave nivå av tyroidhormoner. Har lest noe om at fruktose kan bli et problem, men såvidt jeg har lest så er ikke det før man kommer opp i en 2-3 kg frukt daglig?

Fiber har jeg nada på, men antar det er pga man blir så oppblåst og klarer å spise mindre eller noe slikt. Antar GGI har et bra svar! =)

Takk!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #918 : 16. juni 2010, 22:27 »
Bare noen idiot spm fra meg:

Hvorfor ikke fruktose, eller fiber? Kanskje noe spesielt med UD 2, men s vidt jeg har forstått så vil fruktose hjelpe til å opprettholde glykogennivåene i levra bedre og dermed kompensere for lave nivå av tyroidhormoner. Har lest noe om at fruktose kan bli et problem, men såvidt jeg har lest så er ikke det før man kommer opp i en 2-3 kg frukt daglig?

Fiber har jeg nada på, men antar det er pga man blir så oppblåst og klarer å spise mindre eller noe slikt. Antar GGI har et bra svar! =)

Takk!
Så litt på nettet, men fant ikke noe særlig. Det er forøvrig bare nevnt i boken:
Sitat fra: Ultimate Diet 2.0
Type of carbohydrate

In terms of types of carbohydrates, most research suggests that as long as total amounts are sufficient, it just doesn't matter much. Sure, if you're looking at short-time periods (6 hours between twice daily workouts), it matters hugely what types of carbs you eat. In general, you probably want to start with high glycemic index liquids such as glucose and glucose polymers and move more towards starches as time passes. But, again, over 24 hours, as long as you meet total intake requirements, it won't matter as much.
However, people sometimes do notice subjective differences in carb-load quality depending on the types of carbs eaten. Generally, carb-loads based around large amounts of fructose or sucrose (which is half fructose) give inferior results. Fructose is used preferentially by the liver and tends not to be as good at refilling muscle glycogen. Unfortunately, this limits a lot of junk foods which are either high in sucrose or fructose (usually as high fructose corn syrup). You can eat some, but don't make them the entirety of your carb-load.
At the same time, small amounts of fructose (perhaps 50 grams over a 24 hour period) or sucrose (100 grams over a 24 hour period) seem to improve the carb-load. I have personally had my best (qualitatively) carb-loads eating primarily starches (bagels, milk, pasta) with small amounts of sucrose (usually some type of sherbet or high sugar cereal). The key is to keep starches dominant with small to moderate amounts of fructose or sucrose. This should let you satisfy any nagging cravings you have without ruining the quality of your carb-load.

Det står noe om det på myrevolution også, men jeg fikk ikke så mye ut av det.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #919 : 16. juni 2010, 23:31 »
Så litt på nettet, men fant ikke noe særlig. Det er forøvrig bare nevnt i boken:
Det står noe om det på myrevolution også, men jeg fikk ikke så mye ut av det.

Det var greit nok svar om fruktosen iallefall!

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #920 : 17. juni 2010, 00:05 »
Hva er galt med poteter og ris? Der har du god stivelse! For min del har First Price Middagsris aldri smakt så godt som på min første oppkarbing.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #921 : 17. juni 2010, 11:46 »
Hva er galt med poteter og ris? Der har du god stivelse! For min del har First Price Middagsris aldri smakt så godt som på min første oppkarbing.
Er ikke så glad i poteter, ass. Ris er heller ingen favoritt. Fikk til en pasta-oppkarb en gang, hvor jeg spiste pasta hele fredagen. Men merket ikke mye forskjell fra de andre oppkarbingene. Men puffet ris er godt da.... Tongue Ser for meg doen etter 30 timer med KUN puffet ris.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #922 : 18. juni 2010, 14:32 »
Gårsdægens:
Benk: 3x8 - 60, 55, 57.5
Frontsquatz: 3x8 - 60, 50, 50
Bent over rows: 3x8 - 50, 50, 50
Biceps curls: 3x10 - 22, 22, 22

Lite futt i går, dårlig timing av meg. Spiste vel i firetiden, dro på vitnemålsutdeling kl 6, på trening halv ni... Relativt lite energi.

EDIT: Forresten, morgenvekt på torsdag var 88,7kg, 500gram ned i vekt Smiley Kuli.

Kjører ut neste uke med diett, så over på et pauseopplegg i to uker. Hva jeg gjør etter det gjenstår å se, men har forelsket med veldig i hele depletion/carbload konseptet Smiley Ned i % skal jeg iallefall

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #923 : 18. juni 2010, 20:25 »
Det var greit nok svar om fruktosen iallefall!
At man unngår fiber er som du sa, ganske opplagt - tar mye plass i magan Wink

Litt mer info om fruktose her, snublet over det helt tilfeldig:

Sitat fra: Beefcake
Et for høyt fruktoseinntak i kombinasjon med kalorioverskudd gjør deg insulinresistent og feit, samt gir deg fettlever.

Fruktose tas opp i leveren og lagres der som glykogen, men leverens kapasitet for å håndtere fruktose er begrenset. Når leveren er "full" (leveren kan lagre 75-100 g) så går fruktosen ut i blodet, men ettersom musklene savner de enzymene som kreves for å omdanne fruktose til glykogen så er den eneste gjenværende muligheten for det å lagres inn som fett.


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #924 : 19. juni 2010, 03:05 »
At man unngår fiber er som du sa, ganske opplagt - tar mye plass i magan Wink

Litt mer info om fruktose her, snublet over det helt tilfeldig:



Jea, men sto en artikkel i "Body" (nr før dama til beefcake var på forsiden) der det var snakk om STORE mengder, opp til 2 kg frukt om dagen. Børge fagerli anbefaler faktisk at damer spiser frukt på deff, pga de får økt energi og mer.. gidder ikke gå inn på det nå så sent. Wink men jeg vet at for mye ikke er så bra

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #925 : 19. juni 2010, 03:09 »
Jea, men sto en artikkel i "Body" (nr før dama til beefcake var på forsiden) der det var snakk om STORE mengder, opp til 2 kg frukt om dagen. Børge fagerli anbefaler faktisk at damer spiser frukt på deff, pga de får økt energi og mer.. gidder ikke gå inn på det nå så sent. Wink men jeg vet at for mye ikke er så bra

Både ja og nei - dersom frukt er din eneste kilde til karbohydrater så stemmer det

Men om leveren er "full" av glykogen fra andre karbohydratkilder fra før så stemmer da dette

Sitat
Sitat fra: Beefcake
Et for høyt fruktoseinntak i kombinasjon med kalorioverskudd gjør deg insulinresistent og feit, samt gir deg fettlever.

Fruktose tas opp i leveren og lagres der som glykogen, men leverens kapasitet for å håndtere fruktose er begrenset. Når leveren er "full" (leveren kan lagre 75-100 g) så går fruktosen ut i blodet, men ettersom musklene savner de enzymene som kreves for å omdanne fruktose til glykogen så er den eneste gjenværende muligheten for det å lagres inn som fett.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #926 : 19. juni 2010, 03:43 »
Både ja og nei - dersom frukt er din eneste kilde til karbohydrater så stemmer det

Men om leveren er "full" av glykogen fra andre karbohydratkilder fra før så stemmer da dette


Jojo, men "full" er det vel ikke så lette å opprettholde på en deff med relativt lavt karbohydrat inntak og mye trening?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #927 : 19. juni 2010, 11:42 »
Jojo, men "full" er det vel ikke så lette å opprettholde på en deff med relativt lavt karbohydrat inntak og mye trening?
Greia er at når leveren er "full av fruktose" (dvs. den er "full" ved 75-100g), så kan den ikke ta opp mer. Det er det samme hvor fruktosen kommer fra, fruktose er fruktose.

Grunnen til at man må spise flere kg med frukt før leveren fylles, er vel fordi frukt inneholder en DEL mindre fruktose per 100g enn det godis gjør. Så det er ikke farlig med frukt Smiley

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #928 : 19. juni 2010, 12:06 »
Jeg har personlig spist en del frukt nå på deffen min og det har funket dritt bra. Har gått ned mye i fett%, men samtidig ikke vært noe slapp. Styrken har også økt:)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Stian vokser på deff. Klikk logg. UD2 style.
« #929 : 19. juni 2010, 14:30 »
Greia er at når leveren er "full av fruktose" (dvs. den er "full" ved 75-100g), så kan den ikke ta opp mer. Det er det samme hvor fruktosen kommer fra, fruktose er fruktose.

Grunnen til at man må spise flere kg med frukt før leveren fylles, er vel fordi frukt inneholder en DEL mindre fruktose per 100g enn det godis gjør. Så det er ikke farlig med frukt Smiley

Jojo, men jeg forstod det slik at på en bulk,da du spiser en del karbohydrater, og får generelt i deg nok så vil det ikke være hensiktsmessig å spise så mye frukt p.g.a det er stor sjanse for at lagrene er full.

Er vel sånn at ett eple har ca 5g fruktose - så det er ikke rare greiene, likevel.. spiser du mange nok så blir det vel et problem. Det var forøvrig en veldig bra artikkel, så anbefaler den til alle! =)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!