avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292950 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1575 : 06. april 2011, 17:20 »
Hvis du har lagt til en flatbenkøkt med stopp i uka så hjelper det godt på ja. Særlig i kombo med skråbenk med stopp.

Når det gjelder grepsbredde så avhenger dette av flere faktorer. Jeg er veldig sterk i triceps, har en trippel på 100kg i stående franskpress, og bruker triceps og frontdelts mest når jeg benker. Derfor bruker jeg et smalt grep i benken. Jeg kjenner lite i brystmuskulaturen når jeg benker. Jeg har derfor også ok styrke i mpress, fordi front delts og triceps er viktig her. Å trene opp triceps med tunge dips og franskpress er det ultimate tips jeg kan gi dersom du ønsker økning i benken. Triceps er absolutt alt for undervudert som støtteøvelse.
Det er også mange som benker med bredt grep, dette involverer brystmuskl i mye større grad. Men jeg får ikke dette så bra til... Bredt grep krever også god tricepsstyrke siden løfteveien blir kortere.

Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1576 : 06. april 2011, 17:23 »
Man må alltid jobbe med svakhetene, det er ikke dust nei, selv om du er på diett Wink
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1577 : 06. april 2011, 19:27 »
Dips kunne vært noe å byttet ut den ene floor press økten med. Men venter med det litt. Dips er vel også kanskje assosiert med skuldervondt (hos noen, innbiller jeg meg), så har ikke lyst til å legge inn dips før jeg er sikker på at jeg takler benk uten å få vondt. Så drøyer den noen uker.

Er uansett sikkert en teknisk svakhet inne i bildet, behøver ikke være bare muskulært. Er ikke så link at jeg skal skryte på meg det. Men blir egentlig bare synsing helt til jeg får ut film av teknikken

Makroer
250g protein
295g karbo
28.8g fett

~2440kcal

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1578 : 07. april 2011, 19:29 »
246.55g protein
156.75g karbo
23.3g fett
+ littegrænne ekstra

~2000kcal

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1579 : 08. april 2011, 09:45 »
Fette vondt i venstre skulder i dag :S Merket ikke noe til det i går. Sikkert ligget litt gærent i natt.

Midje: 96.5
Lår: 65.5


0.5cm ned på hver. Er dette ok?

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1580 : 08. april 2011, 09:58 »
Fette vondt i venstre skulder i dag :S Merket ikke noe til det i går. Sikkert ligget litt gærent i natt.

Midje: 96.5
Lår: 65.5


0.5cm ned på hver. Er dette ok?
Visst er det OK på en uke!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1581 : 08. april 2011, 10:34 »
Visst er det OK på en uke!
Goodie Smiley Får håpe det ikke bare er noe du sier!

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1582 : 08. april 2011, 10:47 »
Nei, jeg kan begrunne det også, hehe

Desto nærmere 0,5kg jeg kommer per uke, desto mer tilfreds er jeg fordi sannsynligheten for muskelsvinn vil være lavere. Desto nærmere 1kg, og gjerne over, desto mindre fronøyd er jeg av frykt for muskeltap Smiley

Når det kommer til midjemålet mitt så har jeg vel mistet ca 0,75cm per uke i snitt. Da ligger tapet fra 0cm-1cm/uke og det er nok et rimelig greit tempo.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1583 : 08. april 2011, 11:08 »
Nei, jeg kan begrunne det også, hehe

Desto nærmere 0,5kg jeg kommer per uke, desto mer tilfreds er jeg fordi sannsynligheten for muskelsvinn vil være lavere. Desto nærmere 1kg, og gjerne over, desto mindre fronøyd er jeg av frykt for muskeltap Smiley

Når det kommer til midjemålet mitt så har jeg vel mistet ca 0,75cm per uke i snitt. Da ligger tapet fra 0cm-1cm/uke og det er nok et rimelig greit tempo.
Jeppjepp, sant det. Men så er du litt leanere enn meg også, så jeg har nok litt større margin enn deg hva tap av muskelmasse angår. Får mekke meg en tabell over total fremgang når jeg gidder! Får veid meg i neste uke også, så da blir alt helt sheriff.

Bare litt urolig, for kommer meg neppe under 90 i dette tempoet. Kan jo seff skylde på at jeg kanskje har blitt velsignet med litt brede hofter fra naturens side, men synes det blir litt teit å skylde på sånt før magerutene er der.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1584 : 08. april 2011, 14:32 »
Knebøy:
105kg x 4
90sek pause
105kg x 3
95kg x 5
85kg x 5

Boksbøy m/stopp:
65kg x 6,5,5

Mye roting på mage

Kommentar: Glemte meg i bøy, og ga meg på 4 reps. Visste jeg hadde mer inne, så tok meg ei litta pause og klinte ut to til. Blitt mer bevisst på albuer i bøy, ikkeno goodmorningstendenser i dag.

Boksbøy solid og bra. Men blir fortsatt stirra ned av folk rundt når jeg setter meg på boksen mellom reppene.

Mage var egentlig bare rot, prøvde meg på ab rollouts i slynge, men det funka dårlig. Så planken, men gadd ikke det. Så ble det noe liggende benhevgreier mens jeg holdt meg i ribbeveggen istedet for. Må får mer system på dette..

3 ukesforsett denne uken: Har innboksen stappfull av klager om slapp logging, så begynner å logge måltider. Mer fett på rest days, og mer system på mageøvelser (tar imot forslag med takk)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1585 : 08. april 2011, 16:31 »
Rate my refeed

p40/c45/f15

Krav:

230g protein - 920kcal
308 karbo - 1235kcal
40g fett - 345kcal

Kaloritak: 2500
---
Breakfast kl ~1400
Måltid 1
150g havregryn
17g protein
95g karbo
12g fett
+
150g havregryn
17g protein
95g karbo
12g fett

Måltid 2
Middag
500g kylling
50g ris

128.75g protein
40g karbo
6g fett

Måltid 3
Prottispudding
40g protein
12g karbo
0g fett

Bonusmåltid
10dl mjælk
33g protein
48gg karb
1g fett


Totalt:
235.75g protein
290g karbo
31g fett

(235.75+290)*4+(31*9) = 2382kcal

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1586 : 08. april 2011, 16:49 »
Det var ikke mye til refeed?!  Angry

Mageøvelser:

Ab-wheel roll out
Anti-rotasjonsbevegelser (pallof press - vanlig, vertikal og vertikal på siden)
Knelende kabel anti-rotasjonspress med tau
Turkish get-up
Windmill
Reverse V-plank til medisin ball

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1587 : 08. april 2011, 16:53 »
Stian, da. Hvor er grønnsakene dine? Wink
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget holrun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 661
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 661

Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1588 : 08. april 2011, 17:10 »
Oppskrift på prottispudding? Smiley og risen det er veid tørt regner jeg med? Dumt spm, men må bare få oppklart det. Tongue En ting til, når du lar ris stå til et annet måltid, regnes det som kokt eller tørt når du da veier det opp for å varme det? hehe

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: softcore: faster bort fettet. Bilder s98
« #1589 : 08. april 2011, 17:29 »
Oppskrift på prottispudding? Smiley og risen det er veid tørt regner jeg med? Dumt spm, men må bare få oppklart det. Tongue En ting til, når du lar ris stå til et annet måltid, regnes det som kokt eller tørt når du da veier det opp for å varme det? hehe

Protein pudding basics

Should be a casein powder. Some milk protein isolates also work. Whey doesn't work at all. Mix powder and water (or milk) in a 1:1.25-1.5 ratio, meaning for each scoop of powder you take 1.25-1.5 scoops of water. Less water (i.e. 1.25) yields a thicker pudding and more water (i.e. 1.5) a smoother pudding. Put the bowl with the mixture the in fridge or freezer for 30 min to 2 hours depending on amount. If you put it in the freezer, it'll turn into an ice cream like concoction. This is the way I prefer to eat it.

You can add extras to the mixture: try berries, banana, raisins or cottage cheese, for example. Almonds are pretty awesome as well. Whipping cream on top tastes absolutely amazing on chocolate flavored puddings. After this I never want to hear about someone having trouble getting enough protein because this is so awesome you can eat it like candy.

Protein pudding is diet friendly as well and for extra satiety you can add some psyllium husk or xanthan gum to the mixture (careful with the amount or it won't taste very good).


Best brands for protein pudding

These are the cream of the crop if you want to make the best tasting protein puddings, ranked in order of preference.

Micellar Creme from Syntrax is absolutely amazing. By far the best tasting casein I've tried. Vanilla tastes like vanilla and chocolate like chocolate. Well, everything is relative of course, but I think this is as close to the real deal you can get with protein powders. Taste wise it's almost a tie between chocolate and vanilla but I think prefer chocolate.



Micellar Creme is Leangains certified.

Sloow Protein from Fairing, a domestic brand, is a great alternative to Micellar Creme for Swedes. The flavor you want to go for is Vanilla Ice Cream; very tasty and miles better than chocolate and wild berry (almost everyone I've talked to seem to prefer this flavor). Another very good option for Swedes: Double Pro from Eiselt, a milk protein isolate. Chocolate is by far the best flavor. Order from Svenskt Kosttillskott. Cheapest and fastest in my experience.

100% Casein Protein from Optimum Nutrition is good, especially when you consider the price. Flavor wise, there's a few interesting options. "Cookie dough" tastes surprisingly similar to real cookie dough in an artificial kind of way. Not bad at all. There's two different chocolate flavors but I wasn't too impressed with "Supreme Chocolate". "Creamy Vanilla" was great. I should note that Optimum Nutrition also has a very solid and tasty line of whey protein so if you're looking for that, definitely consider something from ON.

Honorable mention: Daniel Clough from Wannabebig sent me a snack pack a few weeks ago. Among the various supplements I found a little gem in At Large's very tasty protein blend (whey, casein, egg protein) Nitrean.


Unfortunately, Nitrean mixes too damn well to make a good protein pudding. However, if you're looking for a good protein blend to use for shakes, Nitrean is an excellent choice. It works very well for protein fluff as well.

By the way, check out this intermittent fasting article on Wannabebig if you haven't already.

*
http://www.leangains.com/2010/09/high-protein-recipes-and-jack3d-review.html

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!