avstemning
Spørsmål: Blir det vaskebrett på stiansoftcore til neste sommer?
Ja
Nei
Dust, du er russ i mai 2010

Skrevet av Emne: klein logg! BARE overanalysering  (Lest 292861 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1875 : 16. september 2011, 21:43 »
Dietmar tredagers uke 3 dag 3

Nakkebøy m/stopp
65kg x 8
65kg x 6
67.5kg x 5,5,5,5

Smalbenk u/stopp
45kg x 6
47,5kg x 6,6,6

JM-press
X kg x 8,8,8,8,8

Markløft mellombredt
80kg x 7
85kg x 6
90kg x 5,5,5

Nedtrekk foran smalt
60kg x 12,9
50kg x 13

Stiffleg fra heng
52.5kg x 8,8,8

Rygghev
KV + 15kg x 12,12

Mage
2 sett ab rollers
2 sett planken

Kommentar
Fått kjøpt meg sko også nå, føles veldig bra. Eneste jeg føler jeg mangler av "utstyr" er knevarmere og tights, muligens også vektløfterdrakt, så er jeg all set.

Veldig lett og fin økt, følte det satt bra teknisk i dag i bøy. Sliter dog litt med marken, har litt stive skuldre, så får ikke dratt de bakover når jeg spenner meg opp i starten av løftet, som gjør at skuldrene henger litt forover i toppen/lockout eller hva man kaller det.

Rart hvor mye lettere øktene føles etterhvert, synes de var totalt pain i starten. Men nå føles det lettere, sikkert fordi jeg har blitt litt mer vant til mengden, men onsdag og fredag denne uken har generelt vært ganske mye lettere å gjennomføre enn noen andre økter jeg har hatt tidligere.

Ellers litt kilen i albuen etter dagens, tipper pga. JM-press

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1876 : 16. september 2011, 21:46 »
eEEEEEEeEeeeEEeeeeendelig dietmar! Nå bygges det muskler !;)
Hehehe, vi får se på det da!

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1877 : 16. september 2011, 22:27 »
Ser tunge og lange ut de øktene der! Ser for meg at det ikke passer med IF akkurat Cheesy

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1878 : 16. september 2011, 22:28 »
Ser tunge og lange ut de øktene der! Ser for meg at det ikke passer med IF akkurat Cheesy

Hvorfor skulle ikke lange økter passe med IF?

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1879 : 16. september 2011, 22:33 »
Var nå ikke ment så bokstavelig. Men å trene to timer på tom mage f. eks er ikke akkurat det mest optimale, i det minste er det min erfaring.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1880 : 16. september 2011, 22:36 »
Var nå ikke ment så bokstavelig. Men å trene to timer på tom mage f. eks er ikke akkurat det mest optimale, i det minste er det min erfaring.

Tja, man kan jo spise før man trener selvom man følger periodisk faste hvis man planlegger riktig. Ikke noe stress med lange økter på tom mage, men kan mangle litt trykk og det er kanskje lurt med litt påfyll av BCAA.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1881 : 16. september 2011, 22:37 »
Hvorfor skulle ikke lange økter passe med IF?
Tipper han mener fastende trening! er ikke på trening før tidligst halv fem de dagene jeg har sen skole, og da begynner jeg å bli rimelig sulten.

Blir fort dyrt hvis jeg skal fylle på med BCAA fra 17.00-20.00, og sier seg selv at det blir dårlig trykk hvis jeg ikke har spist siden 2300-2400 dagen før

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1882 : 16. september 2011, 22:39 »
Neida, fullstendig klar over det. Men vet at Stian (nå henrik) testet IF og trening på fastende mage en liten periode. Derfor jeg dro det opp Smiley Har selv testet IF og trening på fastende mage over en lengre periode og har vært veldig fornøyd med det. Men min kropp responderer veldig dårlig på økter over en time, selv med påfyll av jack3d og bcaa.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1883 : 16. september 2011, 22:47 »
Vel, det må man jo føle på selv. Men det er nok også en tilvenningssak. Personlig får jeg mer energi av å løfte vekter når jeg har fastet 16timer+ enn jeg har før treninga, da jeg ofte er dausulten og sliten før jeg begynner.

BCAA tar jeg forøvrig kun etter treninga. Hvorfor må du fylle på med BCAA fra 17-20?

Personlig tar jeg bare 8-12gram BCAA etter treninga, så spiser jeg heller en svær middag når jeg kommer hjem. Så for min del blir det slettes ikke dyrt. Jeg bruker BCAA i pulverform, gidder ikke å knaske 40 piller til 10 dobbel pris.
http://www.iherb.com/Primaforce-BCAA-Unflavored-500-g/25330?at=0

Den bruker jeg, hvis jeg trener 7 dager i uka noe jeg ikke gjør, holder den i 500 dager. Slettes ikke dyrt, men det smaker selvsagt ikke godt. Men tar man kosttilskudd fordi det smaker godt har man uansett misforstått.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1884 : 16. september 2011, 23:04 »
Vel, det må man jo føle på selv. Men det er nok også en tilvenningssak. Personlig får jeg mer energi av å løfte vekter når jeg har fastet 16timer+ enn jeg har før treninga, da jeg ofte er dausulten og sliten før jeg begynner.

BCAA tar jeg forøvrig kun etter treninga. Hvorfor må du fylle på med BCAA fra 17-20?

Personlig tar jeg bare 8-12gram BCAA etter treninga, så spiser jeg heller en svær middag når jeg kommer hjem. Så for min del blir det slettes ikke dyrt. Jeg bruker BCAA i pulverform, gidder ikke å knaske 40 piller til 10 dobbel pris.
http://www.iherb.com/Primaforce-BCAA-Unflavored-500-g/25330?at=0

Den bruker jeg, hvis jeg trener 7 dager i uka noe jeg ikke gjør, holder den i 500 dager. Slettes ikke dyrt, men det smaker selvsagt ikke godt. Men tar man kosttilskudd fordi det smaker godt har man uansett misforstått.
når jeg spiser siste måltid senest 2400, blir det tungt å trene fastende helt til 20.00. Så da spiser jeg heller før. Gidder ikke å komplisere det så mye mer enn det!

enig med deg i at det kan føles bedre å trene i fasted enn fed state, men når man ikke har mulighet til det, så føler jeg ikke noe særlig for å kaste bort tid for å få det til når det bare blir halvveis uansett. Er forskjell på en 1times HIT-økt og en 3-4 timers mengdeøkt.

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1885 : 16. september 2011, 23:07 »
Helt klart. Men jeg syns tidligere å huske at jeg har lest en artikkel fra mr.leangain himself, hvor han nevnte at han burde holde øktene rundt en time. Skal se om jeg får dratt den frem igjen.

Jeg har selv mer energi på fastende mage, og har hatt mange utrolig gode økter. Men så fort jeg nærmer meg en time ca. så faller energinivået drastisk.

Kjørte noe av den samme rutinen som deg når det gjelder BCAA. Tho, jeg kjørte på med 10g før trening og 10g etter trening. Tabletter har jeg alltid holdt meg unna - http://www.fitness-butikken.no/index.php?main_page=product_info&products_id=11 stort sett denne det gikk mest av.

Men vi får la det være en treningslogg videre. Vet at stian/henrik prøver å holde loggen sin litt mer seriøs enn ellers Wink Henrik er ditt egentlige navn eller stian/henrik?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1886 : 16. september 2011, 23:12 »
Helt klart. Men jeg syns tidligere å huske at jeg har lest en artikkel fra mr.leangain himself, hvor han nevnte at han burde holde øktene rundt en time. Skal se om jeg får dratt den frem igjen.

Jeg har selv mer energi på fastende mage, og har hatt mange utrolig gode økter. Men så fort jeg nærmer meg en time ca. så faller energinivået drastisk.

Kjørte noe av den samme rutinen som deg når det gjelder BCAA. Tho, jeg kjørte på med 10g før trening og 10g etter trening. Tabletter har jeg alltid holdt meg unna - http://www.fitness-butikken.no/index.php?main_page=product_info&products_id=11 stort sett denne det gikk mest av.

Men vi får la det være en treningslogg videre. Vet at stian/henrik prøver å holde loggen sin litt mer seriøs enn ellers Wink Henrik er ditt egentlige navn eller stian/henrik?
Ingen av delene Wink Personvern for the win!

Ingen problem med spamming av logg, er ikke lenger avhengig av å sjekke loggen på trening da jeg ikke trener ala autoregulering lenger Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1887 : 21. september 2011, 21:26 »
Uke 4 dag 2 Onsdag

Nakkebøy med stopp til boks
65kg x 8
65kg x 6
67.5kg x 5,5,5

Benkpress m/stopp til flaske, mellombredt
60kg x 7
62.5kg x 6
65kg x 5,5,5

Biceps
5x7

Markløft på kloss
80kg x 5,5,5

Stangroing
40kg x 8,8,8,8,8

Frontpress stang
27.5kg x 6
30kg x 5,5

Stiffleg fra heng
62.5kg x 7,7,7

Ab rollers m/knær
5,4,4

Rygghev
KV+15kg x 15,15

Kommentar
Ganske ok økt, lite pirking på teknikk, men så var det de snille som var på trening i dag også. Føler dog at spesielt bøyen sitter bedre og bedre for hver økt som går. Til pass for mark, som jeg er mer usikker på. Benkstilen stiller jeg meg nøytral til.

Sendte en mail til en vektløfterklubb der jeg opprinnelig er fra om å kanskje få lov til å trene der de helgene jeg er hjemme (jeg bor jo i Oslo i forbindelse med studier). Fikk tidenes kjipeste svar, "I vår klubb driver vi kun med vektløfting. Dermed er det dessverre ikke anledning til å drive styrkeløft i vår hall". Er litt kjipt for meg å måtte trene to dager på rad når jeg egentlig skal ha en dag mellom hver av de øktene..

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1888 : 21. september 2011, 21:33 »
Gode økter !! Cheesy
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: klein logg! BARE overanalysering
« #1889 : 21. september 2011, 21:37 »
begynner å like det ja!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!