Skrevet av Emne: problemer med å gå ned mer og samtidig få muskler  (Lest 2874 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Jævlig off topic men måtte le da jeg så det som står i uleste innlegg: "problemer med å gå ned mer og samtidig få mus..."  rofl
Jeg var på veg til å skrive det samme Smiley honnør for god humor!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

Iogmed at jeg ikke har noen konkret forsking å legge på bordet, så skal jeg være forsiktig med å være bastant Smiley

Jeg kan tro på at man til en viss grad øker i styrke og volum i begynnlsen, for det gjorde jeg også pittelitt, uten og ha noe særlig til kosthold.

Men det jeg kan si er at idéelt sett, så er kalorioverskudd et must for muskelvekst Smiley

Og det er vel egentlig ikke vits i gjøre ting halvveis?

Mitt råd er; Spise, trene, sove, det fungerer veldig bra for meg, og etterhvert når jeg har blitt stor og sterk nok, så skal jeg begynne og definere.

23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Hm... Jeg ble sterkere, men gikk definitivt opp i muskelmasse også. Kan umulig være at det bare så slik ut, ettersom jeg var undervektig og ikke hadde antydning til muskler før jeg begynte å trene. Dessuten gikk jeg ikke ned i vekt, men opp. Og det er ikke fett jeg har lagt på meg, det kan jeg skrive under på.

Mulig det høres merkelig ut..men det er nå i alle fall tilfellet for meg. Men hvis det finnes empiriske bevis for at det er UMULIG å bygge muskler på kaloriunderskudd, så kan det være jeg tar feil. Kanskje jeg har hatt et overskudd i begynnelsen, men at jeg etterhvert har hatt behov for å øke inntaket uten at jeg har gjort dette - og dermed har det gått nedover med styrke og masse. Kan det høres logisk ut?

Du var undervektig. Så gikk du med kaloriunderskudd et år, og veide MER etter dette året? Kaloriunderskudd vil si at man putter mindre energi inn i mathølet enn det kroppen bruker på sin daglige drift. Da vil det vel være fysisk umulig å legge på seg vekt, med mindre det er vann..

Håper dette lar seg bruke analogisk på min økonomiske situasjon som langtidsstudent: Jeg hadde gjeld. Så brukte jeg litt mer enn jeg tjente hver dag et helt år, så nå har jeg ikke gjeld lenger.

Det finnes sikkert en forklaring dog. JEg har jo hørt om at kroppen kan gå i en slags "life preserving modus" hvis du går i kaloriunderskudd, slik at den bruker MYE mindre kalorier enn en vanlig kropp. Kanskje dette kan forklare!?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget strøken frøken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Hehe.. Jeg ser jo at det ikke er mye logikk i dette. Men saken er den at jeg ikke økte kaloriinntaket da jeg begynte å trene. Det første året økte jeg hele tiden i styrke, og la på meg 3 kg. Det er kanskje en litt liten økning, jeg vet ikke... Men feilen jeg gjorde var at jeg begynte å definere heller enn å bygge. Litt tufs, i og med at jeg ikke egentlig hadde noe å definere... Men la uansett på meg en del muskler. I alle fall syns jeg det var mye, i og med at jeg var spinkel fra før av. Men etter det første året stagnerte alt. Gikk verken opp i styrke eller volum.

Jeg tenker at jeg kanskje hadde overskudd nok til å gå opp i vekt det første året, men at det tilslutt begynte å gå nedover fordi jeg ikke økte kaloriinntaket etterhvert. Hvis man ikke øker inntaket er det vel en grense for hvor lenge man kan holde det gående..?

Skjønner?
Kvinne
23 år
61 kg
168 cm

Trent styrke i 1,5 år
Styrkeløft siden mars -09

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Hehe.. Jeg ser jo at det ikke er mye logikk i dette. Men saken er den at jeg ikke økte kaloriinntaket da jeg begynte å trene. Det første året økte jeg hele tiden i styrke, og la på meg 3 kg. Det er kanskje en litt liten økning, jeg vet ikke... Men feilen jeg gjorde var at jeg begynte å definere heller enn å bygge. Litt tufs, i og med at jeg ikke egentlig hadde noe å definere... Men la uansett på meg en del muskler. I alle fall syns jeg det var mye, i og med at jeg var spinkel fra før av. Men etter det første året stagnerte alt. Gikk verken opp i styrke eller volum.

Jeg tenker at jeg kanskje hadde overskudd nok til å gå opp i vekt det første året, men at det tilslutt begynte å gå nedover fordi jeg ikke økte kaloriinntaket etterhvert. Hvis man ikke øker inntaket er det vel en grense for hvor lenge man kan holde det gående..?

Skjønner?

At du i det hele tatt kunne bli større og sterkere i et helt år med kaloriunderskudd særlig når utgangspunktet var underernært er for meg en gåte! Kanskje en eller annen ekspert her kan redde dagen.. Jeg har bare erfaring fra min egne lubne halvsterke kropp.

Men du spiser nok nå da? Det er vel det viktigste! =)
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget strøken frøken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Ikke sikkert jeg hadde underskudd hele tiden. Men kan hende kaloribehovet ble større etter hvert, uten at jeg økte inntaket. Merker i alle fall stor fremgang etter at jeg begynte å spise mer. Underernært har jeg imidlertid aldri vært. Har spist som en hest hele livet Wink Er bare det at jeg ikke har anlegg for å legge på meg.

Jaja..forstår ikke helt selv hvordan dette henger sammen... Men det spiller jo i grunn ingen rolle. Nå går alt bare fremover, og da kan man jo ikke klage Wink
Kvinne
23 år
61 kg
168 cm

Trent styrke i 1,5 år
Styrkeløft siden mars -09

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Du kan jo prøve å ligge litt i overskudd de dagene du trener og underskudd de dagene du ikke gjør det.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Ikke sikkert jeg hadde underskudd hele tiden. Men kan hende kaloribehovet ble større etter hvert, uten at jeg økte inntaket. Merker i alle fall stor fremgang etter at jeg begynte å spise mer. Underernært har jeg imidlertid aldri vært. Har spist som en hest hele livet Wink Er bare det at jeg ikke har anlegg for å legge på meg.

Jaja..forstår ikke helt selv hvordan dette henger sammen... Men det spiller jo i grunn ingen rolle. Nå går alt bare fremover, og da kan man jo ikke klage Wink

så du var undervektig. begynte å trene (som krever myyye kcal), men gikk OPP i vekt?

høres jo veldig rart ut. ubevisst at du spiste mer kansje?

Utlogget Tricex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • :)
Emnet ser bra ut i "Siste fra forum", så *BUMP* WinkWinkWink Cheesy

Utlogget strøken frøken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

så du var undervektig. begynte å trene (som krever myyye kcal), men gikk OPP i vekt?

høres jo veldig rart ut. ubevisst at du spiste mer kansje?

Spiste ikke mer. Kanskje jeg rett og slett ikke har ligget på underskudd...?
Men i såfall kan jeg ikke forstå hvorfor det plutselig ble sånn stagnasjon. Skal innrømme at jeg nok trente samme program litt for lenge. Men byttet ut mange øvelser etter noen måneder, og omrokkerte litt på hvilke muskelgrupper jeg trente på hvilke dager. Kanskje dette ikke var store nok endringer..? Eller kanskje jeg trente for mye, og derfor gikk på en smell? Trente seks dager i uka, men etter tre-fire uker tok jeg et par dager fri før jeg begynte igjen. Og i eksamenstida både til jul og våren hadde jeg et lengre opphold, uten at jeg følte jeg hadde særlig mye mer overskudd når jeg begynte treninga igjen.

Men etter at jeg begynte på helt nytt program i mars, da jeg begynte med styrkeløft, har jeg blitt enormt mye sterkere på veldig kort tid. Økte kaloriinntaket i ca to måneder fra begynnelsen av februar også, og har lagt på meg 3 kg bare siden februar. En del av det er nok fett også, men det er jeg bare glad for. Nå er formen bedre enn noengang Smiley
Kvinne
23 år
61 kg
168 cm

Trent styrke i 1,5 år
Styrkeløft siden mars -09

Utlogget Gorbag

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Er no vell ikkje akurat uvanlegg at ein nybegynner kan bygge muskler samtidig som litt fett forsvinner. Det har blitt nevnt her inne før også pluss på alle slags slankeprogram på TV. Bedre PULS på NRK for eksempel. Klart ein slik nedgang varer ikkje for alltid, men er fullt mulig i startfasen.

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

Men da er det vel ingen problemer, hvis PULS sier så.
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Nei, Puls og TV-Shop er vel sikre kilder...
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!