avstemning
Spørsmål: Hva skal Sven satse på?
Styrkeløft i 110 - 10 (20.4%)
Strongamn -105, pallen - 3 (6.1%)
Strongman NSM10, cutten - 16 (32.7%)
NFL profftilbud - 7 (14.3%)
Se sykt digg ut naken - 13 (26.5%)
Stemmer totalt: 47

Skrevet av Emne: Sven prøver seg på -105 VM  (Lest 145754 ganger)

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius

Dan Ruben for overtager av Playboy Mansion når Hef er gått tom for strøm!

Stakkars bunnyene med Rompe Ruben løs i Playboy Mansion!  rofl
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Hvis dip like gjerne kan brukes som betegnelse også når man "hopper" og sprer beina til siden, hva er så da kick? Ingen av disse navnene sier noe om stangens plassering, så det vil da si at om din definisjon er riktig så er dip og kick det samme, noe det ikke er.

Ordet push, brukt i pressøvelser, beskriver øvelser hvor man retter ut beina før armene.

Støt er støt på konkurranse, men når man skriver treningsprogrammer skilles formene.

Problemet er at du skiller mellom splitt og dipp som to ulike bevegelser. Ordene kommer fra vektløfting hvor både splitt og alternativet er underlagt begrepet dipp. I spesielt strongman miljøet skiller man mellom dipp og splitt som to ulike ting, og man trenger dermed ikke et begrep som kickstøt. For vektløftere derimot vil en støt alltid ha en dipp, og for å gjøre det klart at det ikke er en splitt bruker de begrepet kickstøt. It's that simple.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Problemet er at du skiller mellom splitt og dipp som to ulike bevegelser. Ordene kommer fra vektløfting hvor både splitt og alternativet er underlagt begrepet dipp. I spesielt strongman miljøet skiller man mellom dipp og splitt som to ulike ting, og man trenger dermed ikke et begrep som kickstøt. For vektløftere derimot vil en støt alltid ha en dipp, og for å gjøre det klart at det ikke er en splitt bruker de begrepet kickstøt. It's that simple.

Men splitt og dipp ER jo to forskjellige bevegelser........ Overstøt med dipp og kickstøt er jo også to forskjellige måter å komme seg under stanga på.

Her kommer fasiten Wink

Splitt: man "hopper" og setter det ene beinet bakover og det andre noe frem for å komme seg under stanga

Dipp: Man skyver i fra med beina og huker seg raskt ned for komme under stanga og for å få rettet ut armene, men uten å at beina forlater gulvet. Man definerer vel egentlig ikke dipp som en egen øvelse men heller som en forklaring på hvordan man kommer seg under stanga. Personlig pleier jeg å skrive pushpress m/dipp.

Kickstøt: Som over, MEN man gjør et hopp, et overstøt men uten splitt.

Pushpress: Skyv med beina, men rette bein før rette armer.

Og det er ingen vits i å være uenig.....  Cool
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget tobiasht

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 809
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 809

Lykke til i helga Sven.. Håper leggen er fin igjen, og du kan yte max..... Wink
Norges 4. Sterkeste Mann (-90kg) 2012
Norges Sterkeste Mann (-90kg) 2010
Norges 3. Sterkeste Mann (-90 kg) 2009

Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Fin koseøkt i dag, med mye hyggelig prat. Kenneth og Bjørnar var på besøk, og David ser kanskje ut til å være på vei tilbake til Kr.sand. Gleder meg til å trene benk framover med en som har vært oppe på pene 250 kg Smiley I tillegg var Vegard og Steinar der samtidig. Helt topp rolig økt for min del. Gleder meg til Hamar nå. Ligger forresten en 140 kg stein baki bilen min som skal være med oppover Grin

Gratulerer til Steinar som dro 190 i mark i dag. Imponerende av en 17 åring på 65kg 2thumbsup
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Problemet er at du skiller mellom splitt og dipp som to ulike bevegelser. Ordene kommer fra vektløfting hvor både splitt og alternativet er underlagt begrepet dipp. I spesielt strongman miljøet skiller man mellom dipp og splitt som to ulike ting, og man trenger dermed ikke et begrep som kickstøt. For vektløftere derimot vil en støt alltid ha en dipp, og for å gjøre det klart at det ikke er en splitt bruker de begrepet kickstøt. It's that simple.

Splitt og dip ER to forskjellige bevegelser. I splitt så setter man ene beinet bak og andre fram. Ved dip er begge beina fortsatt samlet. Ved kick er også beina samlet, men har løftet seg fra bakken og beveget seg noe til siden.

Man kan godt argumentere for at man jo faktisk "dipper" under stanga når man splitter, men det er ikke riktig å bruke denne definisjonen når man benevner øvelser. Hva folk sier på trening rundt forbi vet jeg ikke. Den tiden jeg trente vektløfting på Nidelven brukte de samme ord på trening som de ville brukt om de skrev øvelsene ned på ett treningsprogram. Dette kan selvfølgelig være annerledes andre steder

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Lykke til i helga Sven.. Håper leggen er fin igjen, og du kan yte max..... Wink

Takk for det Tobias. Står over dekk, men alle andre øvelser skal være bra. Har plass i bilen tilbake på søndag til deg Smiley
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Takk for det Tobias. Står over dekk, men alle andre øvelser skal være bra. Har plass i bilen tilbake på søndag til deg Smiley
Hvilken teknikk skal du bruke i stokk?

Dipp med støt, kicksplitt, trønderpush eller noe helt nytt?

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Gi jernet i helga! Smiley lykke til!

Utlogget tobiasht

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 809
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 809

Ja, det hadde vært supert..! Sier ja takk til det..  :=)

Norges 4. Sterkeste Mann (-90kg) 2012
Norges Sterkeste Mann (-90kg) 2010
Norges 3. Sterkeste Mann (-90 kg) 2009

Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Splitt og dip ER to forskjellige bevegelser. I splitt så setter man ene beinet bak og andre fram. Ved dip er begge beina fortsatt samlet. Ved kick er også beina samlet, men har løftet seg fra bakken og beveget seg noe til siden.

Man kan godt argumentere for at man jo faktisk "dipper" under stanga når man splitter, men det er ikke riktig å bruke denne definisjonen når man benevner øvelser. Hva folk sier på trening rundt forbi vet jeg ikke. Den tiden jeg trente vektløfting på Nidelven brukte de samme ord på trening som de ville brukt om de skrev øvelsene ned på ett treningsprogram. Dette kan selvfølgelig være annerledes andre steder

Men splitt og dipp ER jo to forskjellige bevegelser........ Overstøt med dipp og kickstøt er jo også to forskjellige måter å komme seg under stanga på.

Her kommer fasiten Wink

Splitt: man "hopper" og setter det ene beinet bakover og det andre noe frem for å komme seg under stanga

Dipp: Man skyver i fra med beina og huker seg raskt ned for komme under stanga og for å få rettet ut armene, men uten å at beina forlater gulvet. Man definerer vel egentlig ikke dipp som en egen øvelse men heller som en forklaring på hvordan man kommer seg under stanga. Personlig pleier jeg å skrive pushpress m/dipp.

Kickstøt: Som over, MEN man gjør et hopp, et overstøt men uten splitt.

Pushpress: Skyv med beina, men rette bein før rette armer.

Og det er ingen vits i å være uenig.....  Cool

spørsmålet var at om kickstøt ikke nødvendigvis var bak, hva var da forskjellen på kickstøt og støt med dipp uten splitt. Jeg forklarte at definisjonen på dipp var annerledes i strongman kontra vektløfting, og at det var derfor kickstøt het kickstøt, når kickstøt egentlig bare beskriver det en strongman ville kalt "støt med dipp".

Dette ble veldig fort en diskusjon om hva som betyr hva hvor, så jeg skal oppsummere i noen faktasetninger:

1) Kickstøt = støt med dipp uten splitt.

2) Begrepet kick eksisterer ikke. Man har valget mellom å splitte i dippen, eller å ikke splitte i dippen. Om du velger å hoppe langt ut med beina eller å sette deg ned i full sitt uten å hoppe i det hele tatt er irrelevant, så lenge det ikke er en splitt i overstøtet så er det et kickstøt. (legg merke til at jeg sier overstøtet her, så en eller annen form for dipp er underordnet).

3) Hvis jeg virkelig må skrive det på strongman språk: Hvis du dipper istedenfor å splitte i overstøtet så er det et kickstøt.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Lykke til i helga Sven.. Håper leggen er fin igjen, og du kan yte max..... Wink

Slenger meg på den! Blir spennende Smiley
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Setter pris på om vi stopper diskusjonen om kick-støt her. Jeg kommer til å kalle push press med dipp for kick-støt og hvis folk føler behov for å diskutere saken videre foreslår jeg dere starter egen tråd om dette Offtopic Weightlifter
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Slenger meg på den! Blir spennende Smiley

Takk for det. Dumt du måtte velge akkurat denne hælga til å grave opp hagen din. Hadde vært hyggelig å hatt deg med på festen etterpå. Sikkert en god del jenter i Hamar som hadde satt pris på ett aldri så lite skjørteløft Grin
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Takk for det. Dumt du måtte velge akkurat denne hælga til å grave opp hagen din. Hadde vært hyggelig å hatt deg med på festen etterpå. Sikkert en god del jenter i Hamar som hadde satt pris på ett aldri så lite skjørteløft Grin

Så sant så sant, sikkert en god del "boyfriends" i hamar som hadde satt pris på at damene deres fikk et skjørteløft også  :Smiley Jeg ser på Stavanger episoden som et godt eksempel på hell i uhell. En litt seig frokost tar jeg når som helst over å våkne på et rom i hvitt med knust kjeve og kraniebrudd Wink
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!