avstemning
Spørsmål: Hva skal Sven satse på?
Styrkeløft i 110 - 10 (20.4%)
Strongamn -105, pallen - 3 (6.1%)
Strongman NSM10, cutten - 16 (32.7%)
NFL profftilbud - 7 (14.3%)
Se sykt digg ut naken - 13 (26.5%)
Stemmer totalt: 47

Skrevet av Emne: Sven prøver seg på -105 VM  (Lest 146080 ganger)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Sven jobber mot -105
« #720 : 29. mars 2010, 14:39 »
Det var det absolutt. Må nok bli flinkere til å oppsøke hjelp til utstyr ja... Kjedelig å hente 15 kg på skjorte Undecided

15 kg er for lite, for en strongman passer det vel bra å trene mye benkpress m/klosser og strikker samt smalbenk m/strikk og kloss uansett? Bryst er vel ikke nødvendigvis noe være eller ikke være for en strongman om jeg ikke tar helt feil?!  what

Blir det styrkeløft NM på deg?  Smiley

Forøvrig må jeg si du ser veldig atletisk og sterk ut, og du var vel hodet høyere enn alle dine konkurrenter Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

Sv: Sven jobber mot -105
« #721 : 29. mars 2010, 14:54 »
Er bare å komme en tur til Sandnes så skal vi nok få orden på dette
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #722 : 29. mars 2010, 22:18 »
15 kg er for lite, for en strongman passer det vel bra å trene mye benkpress m/klosser og strikker samt smalbenk m/strikk og kloss uansett? Bryst er vel ikke nødvendigvis noe være eller ikke være for en strongman om jeg ikke tar helt feil?!  what

Blir det styrkeløft NM på deg?  Smiley

Forøvrig må jeg si du ser veldig atletisk og sterk ut, og du var vel hodet høyere enn alle dine konkurrenter Wink

Er ikke mye rein bryst der nei, blir stort sett bare skulderøvelser som inneholder press. Men smalbenk har selvfølgelig alle godt av uansett.

Vurderer sterkt å dra på NM ja, ser at toppen ikke er så langt unna. Særlig om jeg får dreis på bøyen. Hadde avskrevet det egentlig, men nå bytter jeg litt rundt på noen skift sånn at jeg ikke trenger ta ut ferie for å delta på NSM. Dermed kan jeg kanskje heller ta fri under NM. Sande er også bare tre-fire timer i bil. Veldig sugen på å vise at jeg greit har 220 inne i benken også! 

Hyggelig å høre du synes jeg så atletisk ut Cheesy

Er bare å komme en tur til Sandnes så skal vi nok få orden på dette

Har tenkt tanken ja. Trenger absolutt hjelp i med utstyr i benk og bøy. Skal finne noen datoer det passer for meg så ser vi bare om det passer for dere også. Hadde vært gull for meg, og jeg får helt sikkert med meg noen av de andre fra klubben!
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #723 : 06. april 2010, 20:09 »
Morgenvekt i dag var 107 kg. Tror denne viser en halv kilo-kilo for mye, så jeg burde være i ok rute for 105,9 fredag 16. april.

Har selvfølgelig hatt noe styrkenedgang etter at jeg har i lengre periode ligget på 112-117 kg. Men ikke all verden. Hadde en fin overskuddsøkt i dag med rolig bøy, benk og biceps. Fikk opp 200 i benk. I går var siste stein økt med litt tyngde før showliften. Fikk en grei gjennomkjøring der, men det viste seg at Nils var 0,6 sek raskere på den serien så jeg må ta meg sammen. Er vel ingen hemmelighet at det er stein som betyr mest for meg og at jeg kommer til å sate ALT på å vinne denne.

I dekk har jeg gått over til samme teknikk som Nils, og trenger et par gjennomkjøriner til der. Framecarry og loading/powerstairs er fine øvelser for meg som jeg har troa på at jeg skal gjøre det godt i. Mener selv jeg har realistiske sjanser til å ta hjem disse om jeg har marginene på min side.

Apollons er usikkerhetsmomentet, men får svar på dette i morgen. Dobbel på 135 i kick-støt på søndag tilsier at det skal gå bra, men det er teorien.

Alt i alt: Sven har stor tro på å fortsette plasereingsprogresjonen jeg har hatt de på Showliften. Om noen tror noe annet en at jeg satser 100% og at det vil gis ved dørene tar de skammelig feil. Jeg tenker kun på meg selg som alle andre. Viktigste for meg er å gjøre en feilfri konkurranse med full innsats (og vinne stein). Om dette ikke holder til å slå Per eller Nils får det så være.
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sven jobber mot -105
« #724 : 06. april 2010, 20:34 »
Morgenvekt i dag var 107 kg. Tror denne viser en halv kilo-kilo for mye, så jeg burde være i ok rute for 105,9 fredag 16. april.

Har selvfølgelig hatt noe styrkenedgang etter at jeg har i lengre periode ligget på 112-117 kg. Men ikke all verden. Hadde en fin overskuddsøkt i dag med rolig bøy, benk og biceps. Fikk opp 200 i benk. I går var siste stein økt med litt tyngde før showliften. Fikk en grei gjennomkjøring der, men det viste seg at Nils var 0,6 sek raskere på den serien så jeg må ta meg sammen. Er vel ingen hemmelighet at det er stein som betyr mest for meg og at jeg kommer til å sate ALT på å vinne denne.

I dekk har jeg gått over til samme teknikk som Nils, og trenger et par gjennomkjøriner til der. Framecarry og loading/powerstairs er fine øvelser for meg som jeg har troa på at jeg skal gjøre det godt i. Mener selv jeg har realistiske sjanser til å ta hjem disse om jeg har marginene på min side.

Apollons er usikkerhetsmomentet, men får svar på dette i morgen. Dobbel på 135 i kick-støt på søndag tilsier at det skal gå bra, men det er teorien.

Alt i alt: Sven har stor tro på å fortsette plasereingsprogresjonen jeg har hatt de på Showliften. Om noen tror noe annet en at jeg satser 100% og at det vil gis ved dørene tar de skammelig feil. Jeg tenker kun på meg selg som alle andre. Viktigste for meg er å gjøre en feilfri konkurranse med full innsats (og vinne stein). Om dette ikke holder til å slå Per eller Nils får det så være.

Honnør for god innstilling!  2thumbsup  Vinner du de tre øvelsene du går for å vinne, vinner du nok tittelen også! 
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #725 : 06. april 2010, 20:44 »
Honnør for god innstilling!  2thumbsup  Vinner du de tre øvelsene du går for å vinne, vinner du nok tittelen også! 

Går for gull i stein selvfølgelig. De to andre må jeg nok ha mer hell med marginene, men mye kan skje og jeg kommer til å gi ALT.

Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Sven jobber mot -105
« #726 : 06. april 2010, 20:52 »
enig med Nils'ern jeg og her! honnør Smiley
viktig å ha trua på seg selv, du er jo ikke med for å tape! stå på Sven, blir spennende å se/høre åssen det går! Smiley

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Sven jobber mot -105
« #727 : 06. april 2010, 22:45 »
Det blir en hard kamp, og jeg tror både du og Nils blir litt vel farlige i år! Særlig imponerende er formen din i forhold til vektnedgangen. Jeg hadde vel helt ærlig ikke helt trua på at du skulle få til det  Smiley  og overstøt/kickstøt-styrken har da også blitt overraskende bra!

Uten om deg, Nils og meg, så vet jeg ikke om så mange andre utfordrere som kan blande seg inn i pall-kampen  what  ...men hadde jo vært moro med noen overraskelser.

Lykke til!

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #728 : 06. april 2010, 23:33 »
Det blir en hard kamp, og jeg tror både du og Nils blir litt vel farlige i år! Særlig imponerende er formen din i forhold til vektnedgangen. Jeg hadde vel helt ærlig ikke helt trua på at du skulle få til det  Smiley  og overstøt/kickstøt-styrken har da også blitt overraskende bra!

Uten om deg, Nils og meg, så vet jeg ikke om så mange andre utfordrere som kan blande seg inn i pall-kampen  what  ...men hadde jo vært moro med noen overraskelser.

Lykke til!

Tittelforsvarer er jo deg og dermed den alle prøver å slå Wink

Arild F og en til fra Bergen kan hevde seg, men ellers vet ikke jeg om noen andre. Selvfølgelig kan det komme noen uventede og det ville jo vært artig. Har troa på at KST tar storeslem i år også Grin
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #729 : 08. april 2010, 15:08 »
Klarte å forstue venstre ringfinger kraftig på amerikanskfotball trening i går. Supert med tanke på at fire av fem øvelser på Showliften går på å gripe. Satser på rask bedring og håper at fingeren kan tapes så det ikke hindrer meg nevneverdig. Kanskje Nils gjorde rett i å kutte allikevel Embarrassed
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Lars E.

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 959
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 959

Sv: Sven jobber mot -105
« #730 : 08. april 2010, 22:52 »
Klarte å forstue venstre ringfinger kraftig på amerikanskfotball trening i går. Supert med tanke på at fire av fem øvelser på Showliften går på å gripe. Satser på rask bedring og håper at fingeren kan tapes så det ikke hindrer meg nevneverdig. Kanskje Nils gjorde rett i å kutte allikevel Embarrassed
Hmmmm skal lure på om ikke jeg sa noe i den duren at dere ikke burde trene den sporten før kso??? og jammen fikk jeg rett!! den fingeren ordner seg på over ei uke,ingen problem!!

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #731 : 08. april 2010, 23:31 »
Mulig det kom noen advarsler ja Smiley 

Fingeren kommer seg nok den. Kampen nå til lørdagen spøker det litt for da...
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
Sv: Sven jobber mot -105
« #732 : 12. april 2010, 11:50 »
InBody test 11. april

47 dager siden sist test. Jeg hadde da allerede gått ned ca fem kg, men ved å spise rellativt sundt. Etter test nr en har jeg vært på diett der jeg har spist mye protein og grønnsaker, og lite karbo og annen fett en fra fisk.

Resultatet ble 5,5 kg fett slanket bort samtidig som jeg har bygget 1,1 kg muskler. Fettprosenten gikk fra 14,8 til 10,1 på ca seks uker altså. Er utrolig fornøyd og langt over det jeg hadde håpet på. Men må jo innrømme at jeg har stillt meg spørsmål hvor vidt dette resultatet faktisk kan være mulig...

Helse scoren ble forøvrig 111 poeng denne gangen, mot 109 sist.
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Sven jobber mot -105
« #733 : 12. april 2010, 11:53 »
du får lære bort noen triks til nils. du gainer 1.1kg muskler på 47 dager og nils 1.6kg på godt over ett år Wink

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Sven jobber mot -105
« #734 : 12. april 2010, 11:55 »
InBody test 11. april

47 dager siden sist test. Jeg hadde da allerede gått ned ca fem kg, men ved å spise rellativt sundt. Etter test nr en har jeg vært på diett der jeg har spist mye protein og grønnsaker, og lite karbo og annen fett en fra fisk.

Resultatet ble 5,5 kg fett slanket bort samtidig som jeg har bygget 1,1 kg muskler. Fettprosenten gikk fra 14,8 til 10,1 på ca seks uker altså. Er utrolig fornøyd og langt over det jeg hadde håpet på. Men må jo innrømme at jeg har stillt meg spørsmål hvor vidt dette resultatet faktisk kan være mulig...

Helse scoren ble forøvrig 111 poeng denne gangen, mot 109 sist.

Er sikkert helt feil...  Grin

Du har virkelig imponert med vektnedgangen Sven, og det viser virkelig at du er nede på 10% kroppsfett nå!  2thumbsup
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!