Skrevet av Emne: AVLYST!!! NM i loglift på Snåsa 13.juni 2009  (Lest 8764 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: AVLYST!!! NM i loglift på Snåsa 13.juni 2009
« #60 : 08. juni 2009, 15:36 »
Enig med de som sier at NM i stokk som enkeltøvelse må arrangeres som egen konkurranse.

Rekorder og spektakulære ting kan selvfølgelig skje i løpet av en vanlig konkurranse, men jeg tror helt sikkert det beste er å ha det som en selvstendig konkurranse.
Og da blir det enda flere sjanser for gutta å komme sammen for å konkurrere også. Smiley

LMS er for tight og sammenpakket form til å få de beste resultatene. Det bør nok kjøres som Rising bar (slik som morten foreslo) og uten begrensning på antall forsøk.

Det bør begynnes lavt for at mange skal kunne være med, og slik at konkurransen kan ta litt tid, siden det bare er en øvelse.

Starte på 100 kg, øke med 10 kg for hver runde og så løfter utøverne på de vektene de vil oppover... litt taktikk og god oppvarming. Smiley

Syns kaliber er en bra løsning!

Utlogget mort-en

• Pratsom bruker
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

« #61 : 08. juni 2009, 16:38 »
Hjertelig takk for støtten, håper dere finner en ny tråd der dere kan diskutere hvordan dere skal arrangere nm i stokkløft, da denne tråden heter nm i loglift 09 på Snåsa, og den lot seg ikke gjennomføre.
Av respekt for det arbeidet jeg har lagt ned for å prøve å få gjennomført dette, ikke bare for å lage en konkurranse men også for å promotere sporten, planlegg dette andre steder.
Hvis dere ser på andre idretter så er bredde viktig og publikum veldig viktig. Selv om Snåsa ikke er kaliber gym i Trondheim så er det en avstand som ikke er avskrekkende, kan jo være folk fra nord-Norge og nord i trøndelag som også er interessert i strongman. Selv liker jeg grenene i strongman og liker sporten, jeg ville vise at det finnes andre idretter enn de som er mest vanlig her i nord. Kanskje rekruteres det både publikum og utøvere av å arrangere litt i distriktene. Jeg tror både Espen Aune og Richard Skog som gjorde et show for oss i fjor, med ca 350 tilskuere kan si seg enig i at det går an i distriktene også, uten at det er et stort gym eller en kjent arrangørnavn som står bak. Dette showet var gratis for tilskuerne og en fantastisk reklame for sporten. Både barn i barnehagen og bøndene på jordet viste plutselig hvem Espen Aune og Richard Skog var, og det var et samtaleemne lenge etterpå.

Strongmanmiljøet må ikke gå i den fella at miljøet blir for lite eller for vanskelig å komme seg inn i, hverken som arrangør eller utøver. Det er en fantastisk publikumssport med enormt potensiale i forhold til publikum. Jeg har lekt med tanken å arrangere trøndelags sterkeste mann, men vet ikke lenger om det er noe vits i hvis det er som dere sier - for langt unna.

Utlogget haraldaa

• Skravlekopp
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

« #62 : 08. juni 2009, 16:41 »
Godt sagt.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget VegarGjerdrum

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

• www.kalibergym.no
« #63 : 08. juni 2009, 18:59 »
Hjertelig takk for støtten, håper dere finner en ny tråd der dere kan diskutere hvordan dere skal arrangere nm i stokkløft, da denne tråden heter nm i loglift 09 på Snåsa, og den lot seg ikke gjennomføre.
Av respekt for det arbeidet jeg har lagt ned for å prøve å få gjennomført dette, ikke bare for å lage en konkurranse men også for å promotere sporten, planlegg dette andre steder.
Hvis dere ser på andre idretter så er bredde viktig og publikum veldig viktig. Selv om Snåsa ikke er kaliber gym i Trondheim så er det en avstand som ikke er avskrekkende, kan jo være folk fra nord-Norge og nord i trøndelag som også er interessert i strongman. Selv liker jeg grenene i strongman og liker sporten, jeg ville vise at det finnes andre idretter enn de som er mest vanlig her i nord. Kanskje rekruteres det både publikum og utøvere av å arrangere litt i distriktene. Jeg tror både Espen Aune og Richard Skog som gjorde et show for oss i fjor, med ca 350 tilskuere kan si seg enig i at det går an i distriktene også, uten at det er et stort gym eller en kjent arrangørnavn som står bak. Dette showet var gratis for tilskuerne og en fantastisk reklame for sporten. Både barn i barnehagen og bøndene på jordet viste plutselig hvem Espen Aune og Richard Skog var, og det var et samtaleemne lenge etterpå.

Strongmanmiljøet må ikke gå i den fella at miljøet blir for lite eller for vanskelig å komme seg inn i, hverken som arrangør eller utøver. Det er en fantastisk publikumssport med enormt potensiale i forhold til publikum. Jeg har lekt med tanken å arrangere trøndelags sterkeste mann, men vet ikke lenger om det er noe vits i hvis det er som dere sier - for langt unna.

Nå er du bare hårsår føler jeg Morten. Det er ingen som prøver og gjøre det vanskelig og bli uttøver eller arrangør av konkuranser. Er det uttøverne som ikke deltar som gjør en dårlig jobb for og promotere sporten? Eller er det jeg som nevner muligheten til og arrangere ved kaliber hvilket gjør det enkelere for uttøverne og komme, derav er det større mulighet for at det blir ett stevne? Jeg nevnte bare muligheten for og arrangere i Trondheim pga exhale hamer konken ble nevnt potensiell som "overtager" for NM i logligft som du skulle arrangere på snåsa. Var ingen hensikt og spotte dine planer.

Og det er en jo en grunn til det ikke ble stokk nm i år selv om det var ett fint tiltak. Til dels tror jeg at det er pga lokasjon og at du ikke hadde mulighet til og justere datoen (trodde jeg da ifm snåsa dagene). Jeg baserer utsagnet på at jeg ukentlig snakker med flere av guttene som konkurerer i strongman, jeg har tilbydt dem og ligge over hos meg før de evt reiser videre. For lang reisetid og vanskelig dato for mange. For meg så er jo kjøreturen til Snåsa en fin fin tur, men for gutta som bor i Bergen,Ålesund og andre steder synes det blir langt.

Richard Skog og Espen Aune er jo i forseg selv ett trekkplaster, og at de som var på snåsa dagene og fikk med oppvisningen dems syntes det var show og stas vil jeg tro.

Igjen, velger du og arrangere trøndelags sterkeste mann så er selvsagt snåsa en mer sentral plass for uttøvernene. Jeg har i allefall ikke noe i mot arrangementene dine. Alle arrangement er gull for sporten og folket.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget mort-en

• Pratsom bruker
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

« #64 : 08. juni 2009, 19:26 »
Neida absolutt ikke hårsår eller vonbråten biggrin på ingen måte. Takk for et godt svar forresten. Ikke ment negativt eller personlig på noen måte. Var bare noen tanker til ettertanke. Mener ikke at utøvere som ikke kan komme er dårlige ambasadører for sporten. Mener bare at en sport som strongman har et enormt potensiale og at det kan utløses ved at sporten bringes til folket, ingenting galt med noe arrangement andre steder. De momentene du nevner med dato har vel mest å si, selvsagt er det en utfordring at vi prøver på Snåsa, mente bare at det er litt dumt å konkludere med at det er hovedgrunnen til liten interesse. Litt dumt å si at det ikke går an å arrangere i distriktene, som har et stort publikumspotensiale da det ikke er så mye som skjer her i skogen biggrin Det var sikkert en miks av alle faktorene du nevnte som gjorde utslaget denne gang. Mente vel at dette ikke var tråden for å planlegge et evt nm et annet sted. Men nok om dette arrangementet, det ble ikke noe av og det er greit. Håper heller at det blir større oppslutning rundt et evt trøndelags sterkeste/åpent trøndersk mesterskap  - neste sommer. Da jeg brenner litt for denne sporten blir jeg bare litt oppgitt, håper selvfølgelig at dere får til et bra arrangement hos dere. Lykke til!

Utlogget Egil Skallagrimsson

• Ekstremt avhengig
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

« #65 : 08. juni 2009, 19:36 »
Det er bare å venne seg til med en gang. Hvis 10 mann melder seg på en strongmankonk, så er det maks 6 som stiller. 40% frafall er obligatorisk.

MEn det kan hende utøverne har blitt flinkere det siste året, og derfor ikke melder seg på når de VET de ikke greier å stille... da får du slike hendelser som nå. Smiley

Vi som liker å arrangere får bare fortsette og stå på! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!